Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Stworzyły nam się 3 wątki, które się mocno mieszają:

1. Auta elektryczne i opinie o nich, osiągi itp i na końcu czy mogą być fajne?

2. Czy elektro mobilność jest ekologiczna?

3. Użytkowanie aut elektrycznych, ładowanie itd.


Ad. 1 Póki co można powiedzieć, że auta elektryczne mogą być fajne. Dyskusja trwa.

Ad.2 Można dużo dyskutować, ale nie mieszajmy tego z pkt 1.

Ad.3 Tą zagadkę już rozwiązaliśmy. W PL na dzisiaj może być to utrudnione, dla wielu niemożliwe, np. dla tych co mieszkają w blokach (choć ponoć jest ich mniejszość). Ostatnio czytałem, że średnia cena zakupu auta w PL to 20 tys zł, nie 200 tyś zł, więc raczej "problem" gdzie ładować auto elektryczne jest w PL czysto hipotetyczny dla większości społeczeństwa. W krajach z szeroko dostępną infrastrukturą nie ma problemu ładowania i nie ma problemu zasięgu, który szybko się kończy jak się jeździ 200 km/h, bo poza Niemcami na zachodzie tego nikt normalny nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tutaj kilka osób na siłę próbuje udowodnić, że jego punkt widzenia jest koniecznie słuszny a każdy inny jest koniecznie błędny (vide baterie).


Ładowanie elektryka z gniazdka jest plusem, jeśli mamy domek jednorodzinny/nowoczesny wieżowiec z przyłączem.

Ładowanie elektryka z gniazdka jest minusem dla osoby, która mieszka w starym budownictwie, bo na 'tankowanie' musi przewidzieć dodatkowy czas.

Większość tych argumentów tak wygląda, że ta sama rzecz jest plusem, minusem lub bez znaczenia.


Dla mnie np. elektryk nie ma małego zasięgu, bo benzyny od 3.0l zwykle tankuję co 300km. I mógłbym się kłócić o to, czy zasięg elektryka jest ok czy nie, ale co to ma za znaczenie, skoro 90% ma 1.0-2.0 pod maską i moje argumenty raczej do nich nie trafią :D


Także można dyskutować, co jest *dla mnie* najlepsze, a nie dyskutować o ogólnikach, bo wspólnych oczekiwań co do samochodu nie mamy tutaj. Cała technologia - dla środowiska w perspektywie długoterminowej jest pozytywna, biorąc pod uwagę aktualny stan wiedzy, czyli stale rosnący procent energii odnawialnej oraz coraz lepsza technologia baterii. Natomiast przewidywania przyszłości mają to do siebie, że się mogą sprawdzić albo nie, bo przełomów technologicznych przewidzieć nie można, więc dyskusja czy wodór przegoni elektrykę czy nie jest raczej jak obstawianie na wyścigach konnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego najtańsza trójka po czipie ma osiągi m3 z generacji e36 :8)

 

1. Porownujesz auto ktore mialo premiere 30 lat temu do tuningowanego auta z 2021r? :norty:

I na tej podstawie wysuwasz wniosek ze "to nadal "sheer driving pleasure" :>

Moj telefon ma duzo wieksza moc obliczeniowa niz komputery sprzed 30 lat, nie wiem czy to wielki powod do dumy.

 

Polecam zaznajomić się z tematem recyklingu plastiku, który w przeważającej większości..

Mowilismy o bateriach czy plastiku bo sie pogubilem?

 

większość żyje w blokach z PRL,

Pomijajac juz, ze to nieprawda - to Ci ludzie nie sa najczesciej targetem na zadne nowe auta, nie mowiac o EV.

Oni beda sie elektryfikowac ostatni, za 15-20 lat.

 

że albo dostaniesz po wielkich przepychankach i dużej opłacie gniazdko 230V (wiadomo, że z licznikiem, ale to jest akurat na plus)

Nic wiecej Ci do ladowania EV nie trzeba

 

albo w ogóle nie dostaniesz niczego i wspólnota nie wyrazi zgody.

Gdy przyjdzie czas to wspolnota przyjdzie do Ciebie z prosba o mozliwosc zainstalowania gniazd w hali.

Mieszkania w wiekszych miastach w NO obecnie, bez gniazda elektrycznego dla EV, sa niesprzedawalne ani niewynajmowalne, chyba ze za pol ceny rynkowej.

Cos ala chcialbys wynajac/sprzedac mieszkanie w ktorym nie ma ubikacji.

Musisz tylko spojrzec tyci dalej niz to co widzisz teraz dookola Ciebie.

Nie chcę mi się cytować tak ładnie, bo albo forum nie pozwala albo ja nie umiem :(

1. Prawo Moore'a mówi Ci coś? Wydajność jednostek cieplnych jakimi są silniki spalinowe jest skończona, wytrzymałość materiałów też i raczej przykład ostatnich 30 lat pokazuje, że niewiele się zmienia w tej materii. Przykład z rzyci wzięty.

2. Możesz sobie wziąć przykład elementów turbin wiatrowych, z którymi nie wiadomo co zrobić, bo przetwarzanie jest bardzo drogie. Ot recykling nie jest tak prosty jakby się mogło wydawać. Inne procesy technologiczne również, myślałem, że w grupie posiadaczy aut premium raczej nie będę musiał tłumaczyć tego, że rozwijanie technologii hi-tech różni się od cukiernictwa albo rolnictwa :wink:

3. Jaka nieprawda? Weź zobacz jak wygląda przeciętne polskie duże miasto- sam PRL bądź kamienice, większość wybudowana za Gierka. A nawet jeśli nie to i tak np. takie mieszkania z programu rządowego też są budowane na zasadzie braku parkingów podziemnych.

4. Nie ma znaczenia czy oni kupią te auta dzisiaj nowe czy za 5 lat używane, będą musieli ich używać i co wtedy zrobisz? A co z ludźmi, którzy mieszkają w centrum i korzystają z miejskich parkingów? Spójrz ile osób w dużych miastach jak Kraków, Wrocław czy Warszawa parkuje na dziko. Ładowarki na każdym miejscu? Co z tego, skoro 1/3 aut stoi na miejscach, które nie są wyznaczone. Aktualnie mamy problem z tym, żeby w miastach ludzie odkładali hulajnogi na specjalne miejsca do ładowania, a Ty piszesz o elektryfikacji samochodów. Zresztą polskich miast nie stać na to, żeby 24 godziny po opadach śniegu odśnieżyć wszystkie ulice i chodniki, a Ty chcesz, żeby możliwość ładowania auta była czymś dostępnym jak żabka.

5. Ok masz te 3kW w gniazdku, ile potrwa naładowanie tesli od zera do pełna? Tylko nie pisz, że przecież elektryk to do miasta itd. skoro mają zastąpić wszystkie samochody.

6. Co ma wspólnota do ceny miejsca parkingowego? Chyba żyjesz w jakiejś innej rzeczywistości albo jesteś trollem. Chociaż co najbardziej prawdopodobne- uzasadniasz sobie zakup auta, które jedyne co w miarę robi to przyśpiesza od zera, bo już 100-200 ma zupełnie przeciętne.

7. Raczej spodziewałbym się odwrotnego problemu- instalacja będzie przeciążona, a dużo osób będzie chciało móc się podpiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, koledzy. Rozumiem nasze zaniepokojenie motoryzacją, w szczególności elektryczną. Po pierwsze ekonomia pokazuje, że elektryki w eksploatacji niewiele się różnią od klasyków. Brakuje specjalnej akcyzy za energię do elektryków, ale co za problem wszystko już gotowe i nawet energia z gniazdka z domu może być ekstra rejestrowana w autku, a potem przelew bankowy i gotowe. Zapytam czy tyle aut musi jeździć? Może jesteśmy u progu zmiany modelu komunikacji. Tak dzisiaj spacerując: pod blokiem ok 100 autek i każde po 16A ciągnie z gniazdka. Transformator osiedlowy klęka i czas kupić oświetlenie naftowe lub gazowe :norty: do chaupki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Prawo Moore'a mówi Ci coś? Wydajność jednostek cieplnych jakimi są silniki spalinowe jest skończona, wytrzymałość materiałów też i raczej przykład ostatnich 30 lat pokazuje, że niewiele się zmienia w tej materii. Przykład z rzyci wzięty.

2. Możesz sobie wziąć przykład elementów turbin wiatrowych, z którymi nie wiadomo co zrobić, bo przetwarzanie jest bardzo drogie. Ot recykling nie jest tak prosty jakby się mogło wydawać. Inne procesy technologiczne również, myślałem, że w grupie posiadaczy aut premium raczej nie będę musiał tłumaczyć tego, że rozwijanie technologii hi-tech różni się od cukiernictwa albo rolnictwa :wink:

3. Jaka nieprawda? Weź zobacz jak wygląda przeciętne polskie duże miasto- sam PRL bądź kamienice, większość wybudowana za Gierka. A nawet jeśli nie to i tak np. takie mieszkania z programu rządowego też są budowane na zasadzie braku parkingów podziemnych.

4. Nie ma znaczenia czy oni kupią te auta dzisiaj nowe czy za 5 lat używane, będą musieli ich używać i co wtedy zrobisz? A co z ludźmi, którzy mieszkają w centrum i korzystają z miejskich parkingów? Spójrz ile osób w dużych miastach jak Kraków, Wrocław czy Warszawa parkuje na dziko. Ładowarki na każdym miejscu? Co z tego, skoro 1/3 aut stoi na miejscach, które nie są wyznaczone. Aktualnie mamy problem z tym, żeby w miastach ludzie odkładali hulajnogi na specjalne miejsca do ładowania, a Ty piszesz o elektryfikacji samochodów. Zresztą polskich miast nie stać na to, żeby 24 godziny po opadach śniegu odśnieżyć wszystkie ulice i chodniki, a Ty chcesz, żeby możliwość ładowania auta była czymś dostępnym jak żabka.

5. Ok masz te 3kW w gniazdku, ile potrwa naładowanie tesli od zera do pełna? Tylko nie pisz, że przecież elektryk to do miasta itd. skoro mają zastąpić wszystkie samochody.

6. Co ma wspólnota do ceny miejsca parkingowego? Chyba żyjesz w jakiejś innej rzeczywistości albo jesteś trollem. Chociaż co najbardziej prawdopodobne- uzasadniasz sobie zakup auta, które jedyne co w miarę robi to przyśpiesza od zera, bo już 100-200 ma zupełnie przeciętne.

7. Raczej spodziewałbym się odwrotnego problemu- instalacja będzie przeciążona, a dużo osób będzie chciało móc się podpiąć.

 

Bardzo ogolnie bo szkoda mi czasu bo widze ze nie porozmawiamy na poziomie :twisted:

1. Najwazniejsze - zarejestrowales sie na forum 3 dni temu, nie masz jeszcze BMW (sygn.) - nie wyzywaj innych uzytkownikow od troli bo to po prostu nieladnie. Jestem tu na forum prawie dekade, kilka BMW juz mialem, wiec raczej uzasadniac sobie zakupu EV nie musze :duh: Odrobine wiecej pokory.

2. Pisz na temat bo z baterii przeszedles plynnie na plastik z turbin a za chwile przejdziesz na ciezkie izotopy uranu mowiac ze tez jest problem z recyklingiem.

3. PRL, kamienice, "mieszkania z programu rzadowego" (wtf?) - kolego, jestesmy w watku BMW G20 jakbys nie zauwazyl, nie na forum autocentrum w watku "auta do 10k PLN".

Pisalem Ci, ze tam EV trafia za 15-20 lat na szarym koncu a Ty o 5 latach piszesz. Czytamy ze zrozumieniem.

4. Gdybys wysilil sie na odrobine researchu z EV (pisalem w tym watku kilka razy wiec ciezko co 5 stron sie powtarzac) to bys wiedzial, ze EV nie ladujemy od 0 do 100% bo gdybys mial 0% to bys do domu nie dojechal.

Do 100% tez sie na codzien nie laduje bo degraduje baterie. Pozostale 80% przez noc naladujesz nawet i z gniazdka 16A. Wiekszosc ludzi majacych swoje domy (ponad polowa ludnosci Polski) moze za kilkaset PLN zalozyc 3 fazy 16A - naladowanie EV wtedy to kwestia ~5-6h (najwieksze 80-100kWh baterie). Natomiast EV nie ladujesz jak spalinowego - ladujesz go jak swoj telefon - troche tu, troche tam, nie czekasz az sie rozladuje, az sie zaswieci rezerwa. Inne nawyki.

5. Wspolnota ma do miejsca parkingowego to, ze ktoregos dnia po prostu zrobia glosowanie i zainstaluja gniazda elektryczne wszystkim mieszkancom/uzytkownikom. Ale do tego trzeba dojrzec, jeszcze kilka lat.

6. O przeciazeniu instalacji pisalismy tu juz ze 2-3 razy - wystarczy poczytac troche wstecz, po co wchodzic z buciorami i obrzucac blotem?

 

Tak dzisiaj spacerując: pod blokiem ok 100 autek i każde po 16A ciągnie z gniazdka. Transformator osiedlowy klęka i czas kupić oświetlenie naftowe lub gazowe :norty: do chaupki.

 

Dwie rozne kwestie.

1. To tak jakbys napisal, ze jak 20 osob zacznie sciagac filmy z torrentow na osiedlu to swiatlowod sie zapcha i poczty nie sprawdzisz.

To tak nie dziala, inteligentna instalacja elektryczna przy nadmiernym obciazeniu obniza moc ladowania, jezeli Twoich 99 sasiadow bedzie ladowac sie naraz (wielce nieprawdopodobne-->tabelka) to zamiast 16A bedziesz ladowac auto z moca 10A. A 99 sasiadow nie bedzie sie ladowac naraz, w instalacjach elektrycznych nazywamy to wspolczynnikiem jednoczesnosci na moc zapotrzebowana.

Dla blokow z ponad 50 mieszkaniami wynosi 0,15-0,20 ;) Ale tu przechodzimy do punktu 2.

2. Poznym wieczorem/noca kiedy auta sie laduja - ludzie nie susza wlosow, nie prasuja ubran, nie gotuja wody. Zuzywaja DUZO mniej energii niz za dnia (dolina nocna).

Czytaj - bez obawy, blackout nam nie grozi :twisted:


image320.jpg

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie będziemy tu wymądrzać językowo , mamy kolegę @Hamera który najlepiej nam by wytłumaczył co Brytyjczyk miał na myśli

hallo , ziemia do @Hamera .. :D

 

Hello @Krakus3 “This is London Calling” :mrgreen:


Chris Harris nie jest po prostu wielkim fanem designu Tesli. Dlatego porównanie do lodówki. Swoją drogą, też zasilana prądem :wink:


Oprócz, jego zdaniem, kiepskiego prowadzenia w zakrętach i odrobiny mniej zabawy z jazdy w porównaniu z ICE (Alfa) , to padają tam z jego ust same superlatywy na temat Modelu 3. "Brytyjczyk" w tym klipie jest zdecydowanie "na tak" :cool2:



Clarkson i jego "stupidly quiet" trzeba zestawić z całą resztą jego wywodu.


"Well, because it's electric, it's quiet, obviously. Eerily quiet. Stupidly quiet. Too quiet, as they say in the movies"


Dla mnie, to po prostu opisanie charakterystyki auta i tyle. Nie wyciągałbym tak daleko idących wniosków.


Problemem wtedy była cena tego samochodu. 156 tys. funtów. Nieważne jak byłby dobry. Był wtedy zwyczajnie za drogi.

Edytowane przez Hamera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Prawo Moore'a mówi Ci coś? Wydajność jednostek cieplnych jakimi są silniki spalinowe jest skończona, wytrzymałość materiałów też i raczej przykład ostatnich 30 lat pokazuje, że niewiele się zmienia w tej materii. Przykład z rzyci wzięty.

2. Możesz sobie wziąć przykład elementów turbin wiatrowych, z którymi nie wiadomo co zrobić, bo przetwarzanie jest bardzo drogie. Ot recykling nie jest tak prosty jakby się mogło wydawać. Inne procesy technologiczne również, myślałem, że w grupie posiadaczy aut premium raczej nie będę musiał tłumaczyć tego, że rozwijanie technologii hi-tech różni się od cukiernictwa albo rolnictwa :wink:

3. Jaka nieprawda? Weź zobacz jak wygląda przeciętne polskie duże miasto- sam PRL bądź kamienice, większość wybudowana za Gierka. A nawet jeśli nie to i tak np. takie mieszkania z programu rządowego też są budowane na zasadzie braku parkingów podziemnych.

4. Nie ma znaczenia czy oni kupią te auta dzisiaj nowe czy za 5 lat używane, będą musieli ich używać i co wtedy zrobisz? A co z ludźmi, którzy mieszkają w centrum i korzystają z miejskich parkingów? Spójrz ile osób w dużych miastach jak Kraków, Wrocław czy Warszawa parkuje na dziko. Ładowarki na każdym miejscu? Co z tego, skoro 1/3 aut stoi na miejscach, które nie są wyznaczone. Aktualnie mamy problem z tym, żeby w miastach ludzie odkładali hulajnogi na specjalne miejsca do ładowania, a Ty piszesz o elektryfikacji samochodów. Zresztą polskich miast nie stać na to, żeby 24 godziny po opadach śniegu odśnieżyć wszystkie ulice i chodniki, a Ty chcesz, żeby możliwość ładowania auta była czymś dostępnym jak żabka.

5. Ok masz te 3kW w gniazdku, ile potrwa naładowanie tesli od zera do pełna? Tylko nie pisz, że przecież elektryk to do miasta itd. skoro mają zastąpić wszystkie samochody.

6. Co ma wspólnota do ceny miejsca parkingowego? Chyba żyjesz w jakiejś innej rzeczywistości albo jesteś trollem. Chociaż co najbardziej prawdopodobne- uzasadniasz sobie zakup auta, które jedyne co w miarę robi to przyśpiesza od zera, bo już 100-200 ma zupełnie przeciętne.

7. Raczej spodziewałbym się odwrotnego problemu- instalacja będzie przeciążona, a dużo osób będzie chciało móc się podpiąć.

 

Bardzo ogolnie bo szkoda mi czasu bo widze ze nie porozmawiamy na poziomie :twisted:

1. Najwazniejsze - zarejestrowales sie na forum 3 dni temu, nie masz jeszcze BMW (sygn.) - nie wyzywaj innych uzytkownikow od troli bo to po prostu nieladnie. Jestem tu na forum prawie dekade, kilka BMW juz mialem, wiec raczej uzasadniac sobie zakupu EV nie musze :duh: Odrobine wiecej pokory.

2. Pisz na temat bo z baterii przeszedles plynnie na plastik z turbin a za chwile przejdziesz na ciezkie izotopy uranu mowiac ze tez jest problem z recyklingiem.

3. PRL, kamienice, "mieszkania z programu rzadowego" (wtf?) - kolego, jestesmy w watku BMW G20 jakbys nie zauwazyl, nie na forum autocentrum w watku "auta do 10k PLN".

Pisalem Ci, ze tam EV trafia za 15-20 lat na szarym koncu a Ty o 5 latach piszesz. Czytamy ze zrozumieniem.

4. Gdybys wysilil sie na odrobine researchu z EV (pisalem w tym watku kilka razy wiec ciezko co 5 stron sie powtarzac) to bys wiedzial, ze EV nie ladujemy od 0 do 100% bo gdybys mial 0% to bys do domu nie dojechal.

Do 100% tez sie na codzien nie laduje bo degraduje baterie. Pozostale 80% przez noc naladujesz nawet i z gniazdka 16A. Wiekszosc ludzi majacych swoje domy (ponad polowa ludnosci Polski) moze za kilkaset PLN zalozyc 3 fazy 16A - naladowanie EV wtedy to kwestia ~5-6h (najwieksze 80-100kWh baterie). Natomiast EV nie ladujesz jak spalinowego - ladujesz go jak swoj telefon - troche tu, troche tam, nie czekasz az sie rozladuje, az sie zaswieci rezerwa. Inne nawyki.

5. Wspolnota ma do miejsca parkingowego to, ze ktoregos dnia po prostu zrobia glosowanie i zainstaluja gniazda elektryczne wszystkim mieszkancom/uzytkownikom. Ale do tego trzeba dojrzec, jeszcze kilka lat.

6. O przeciazeniu instalacji pisalismy tu juz ze 2-3 razy - wystarczy poczytac troche wstecz, po co wchodzic z buciorami i obrzucac blotem?

1. Bo staż na forum najwięcej znaczy. Zamiast CV wysłałeś link do profilu w bmw klubie? xD

2. W turbinach wiatrowych używa się kompozytów.

3. To jest oczywiste. Wartość rezydualna, czyli de facto koszt auta ma ogromne znaczenie. Po co masz kupować auto X, które będzie nic nie warte po leasingu skoro auto Y utrzyma wysoką wartość. Czuję jakbym przedszkolakowi tłumaczył dodawanie.

4. Zaczyna się grubo :wink: Ktoś mi zabroni? W domu to możesz mieć co chcesz, ale i tak koniec końców okaże się, że typowe połączenie na 3 fazy to max. Większość osób i tak nie mieszka w domach tylko w miastach i trwale mamy trend przenoszenia się w duże skupiska, coraz więcej ludzi przeprowadza się do budynków wielorodzinnych. Realnie mowa o połączeniu 16A i 230V, teraz policz ile takie średnie 3kW będą ładować te 80kW. Polecam też wziąć pod uwagę, że pracujesz ponad 8 godzin (obecnie korpo uznają 8,5 godziny), musisz dojechać i jeszcze zrobić zakupy, odebrać dzieci ze szkoły. Poza tym nie myślisz i nie bierzesz pod uwagę jednej podstawowej rzeczy- kto będzie płacić za auto służbowe? Obecnie to proste, bo tankujesz na kartę paliwową i trwa to 2 minuty, a z EV?

5. Nie znasz realiów. Po co wspólnota ma wszystkim na siłę montować gniazda? Jestem świeżo po zakupie mieszkania i konsultuję się w sprawie zamontowania przyłącza do moich miejsc parkingowych. Jest tak wielu chętnych, że najprawdopodobniej będą montowane liczniki jednofazowe. Świeżo oddany budynek, kuchnia w stanie deweloperskim kosztuje więcej od przeciętnej "3" z forum.

6. Ale problem jest zarówno lokalny jak i globalny. Polska i tak ma deficyt energii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zbastuj troszkę z tonu, unikniesz urlopu. Rozmawiamy sobie tutaj przyjemnie a Ty wprowadzasz niepotrzebne nerwy.

Oesu to daj mi bana, bo jestem na forum od przedwczoraj.

Jak dla mnie pisanie o stażu na forum jest tym samym co słuchanie od starego pryka w podartych gaciach i żonobijce, że jestem za młody na [tu wstaw cokolwiek] mimo bycia już całkiem sporo po studiach.


W kontekście naszej gospodarki energetycznej rozmowa o EV ma taki sam sens jak pisanie o przegonieniu gospodarczo Niemiec. Tak jak pisałem kilka wypowiedzi temu- o czym my gadamy, skoro 36 godzin po opadach śniegu nadal całkiem sporo ulic i większość chodników nie jest odśnieżona? Nie potrafimy zgarnąć śniegu na bok a chcemy bawić się w tak skomplikowane restrukturyzacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
(ciach)

Generalnie kazde Twoje zdanie rozmija sie z prawda badz jest nie na temat :roll:

Punktowalbym ale tak jak mowilem za duzo wycieczek osobistych i zwyklej chamskiej buty, typowej zreszta u osob ktore pisza w taki sposob

 

Jestem świeżo po zakupie mieszkania.. kuchnia w stanie deweloperskim kosztuje więcej od przeciętnej "3" z forum.

 

Oesu
:norty: :duh: :norty:

 

pisanie o stażu na forum jest tym samym co słuchanie od starego pryka w podartych gaciach i żonobijce, że jestem za młody na [tu wstaw cokolwiek] mimo bycia już całkiem sporo po studiach.

Za takie teksty dalbym Ci bana, moze by troche dotarlo kultury i rozumu do glowy, na Twoje szczescie nie jestem moderatorem :8)

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
taka ciekawostka - UE szacuje by przeprowadzić elektryfikację aut potrzeba zwiększenia produkcji baterii 19 krotnie! nie o 19% tylko o 1900%!!

no ale przecież to żaden problem dla niektórych, Li, Co, Cu leżą na ulicy... :mad2: :duh:

 

Ale wiesz, ze elektryfikacja aut to nie jest proces, ktory sie skonczy do konca tygodnia, miesiaca czy 2021 roku?

 

ale wiesz że to właśnie plany na najbliższe parę lat i żeby recycling (który jest już prawnie określany) działał wpierw muszą być te baterie wyprodukowane? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, aż się boję napisać. Bardzo ciekawy wątek i burzliwy, może to dobrze bo temat aktualny i nas dotknie lub już dotyka. Tylko co to ma do jednego producenta aut (BMW). Tak samo jak ewaluacja aut w stronę tabletu na kołach :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie, jeżeli mamy mówić o eko, to najlepiej nie kupować żadnego nowego samochodu. (Ślad węglowy produkcji)


Jeżeli mówimy o przyszłości, to zastanówmy sie nad ludzmi co będą zyc w tej przyszłości. Dzisiejszą młodzież, kompletnie nie interesuję motoryzacja, nie postrzegają wypasionego auta jako wyznacznik luksusu, statusu spolecznego. Najlepiej dla nich, jeżeli to będzie eko, tanie, samo sie prowadziło, a na noc zjeżdżało do stacji ładowania, gdzie będzie oczekiwało, kiedy Ty będziesz potrzebował środka transportu, albo inna osoba upoważniona do tego środka transportu.


Motoryzacja, w naszym rozumieniu umiera na naszych oczach. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie, jeżeli mamy mówić o eko, to najlepiej nie kupować żadnego nowego samochodu. (Ślad węglowy produkcji)


Jeżeli mówimy o przyszłości, to zastanówmy sie nad ludzmi co będą zyc w tej przyszłości. Dzisiejszą młodzież, kompletnie nie interesuję motoryzacja, nie postrzegają wypasionego auta jako wyznacznik luksusu, statusu spolecznego. Najlepiej dla nich, jeżeli to będzie eko, tanie, samo sie prowadziło, a na noc zjeżdżało do stacji ładowania, gdzie będzie oczekiwało, kiedy Ty będziesz potrzebował środka transportu, albo inna osoba upoważniona do tego środka transportu.


Motoryzacja, w naszym rozumieniu umiera na naszych oczach. :cry:

Po dwóch dniach stania w bezsensownych korkach to dam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne Kriss, zgdzam sie z Tobą, tylko może tak być, że za nie długo to bedzie bez znaczenia, czy bedziesz mial BMW, Tesle, Fiata, EV, czy na Wodór. Unia wprowadzi prawo, ze od np. 2040 będą tylko oferowane samochody z trybem autonomicznym, że względu na fakt, ze czynik ludzki jest największym zagrożeniem w ruchu drogowym.

Cała zabawa jaki samochod masz, ile koni, jaki zasięg będzie kompletnie bez znaczenia. Osobiscie taka przyszłość mnie przeraża, a Tesla jest właśnie takim preludium i obecnie wyznacznikiem nowoczesności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wtedy trzeba bedzie inwestowac w biznesy typu Nurburgring bo ludzie tak latwo kierownic nie oddadza :twisted:

Ale nie powiem ze tryb autonomiczny to samo zlo - sa takie sytuacje, ze masz po prostu ochote dojechac do domu a jestes zmeczony - wtedy 2-3h przerwy od kierowania (np na autostradzie) jest wybawieniem. Sluchasz muzyki, relaksujesz sie a do domu coraz blizej.


PS. Dzisiaj w drodze do pracy robilem kilka razy "override" ACC (gazowalem na rondzie bo zamulal wg mnie) - aktywny tempomat sie obrazil i wylaczyl i nie dal sie ponownie uruchomic do konca jazdy :shock:

Z miesiac temu mialem identyczna sytuacje z nietrzymaniem rak na kierownicy - po kilku monitach napisal na ekranie ze skoro sie nie stosuje do polecen to do konca jazdy lane assist bedzie nieaktywny :norty:

Troche zapachnialo zbyt duza kontrola softwaru nad uzytkownikiem.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HatmIV6.jpg




Polityka BMW jest tak tragiczna, że Doug DeMuro poświęcił temu cały osobny film na komentarz aktualnej sytuacji, bardzo celnie wskazując na to, jak spadli w dół. I jak 20 lat temu BMW to było auto marzeń, a dziś takim jest Tesla. Porażki typu i3, 2AT/GT, x1/x2, ix, 4er, 5GT, 6GT to raczej powód do śmieszków z sąsiada niż do zazdrości jak kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek przejechałem się w tych warunkach pogodowych Teslą Performance. I jestem kupiony. Wszystkie obawy co do ekranu, braku przycisków poszły w las. Rozumiem fanboyów. :D . Czekam teraz na lepsze możliwości finansowania, zakończenia leasingu ze względu na covid w sierpniu. I heya. No może elektryki bez Vat.


A propos M140i , które posiadam. Serwis w Mikołowie po tym jak nie dało się załadować aktualizacji nawigacji przez BMW Polska został zmuszony do wgrania aktualnego oprogramowania. Różnica kolosalna szczególnie na niskich obrotach. Płynność jazdy, wyciszenie i spalanie. A cały czas serwis w Mikołowie twierdził, że nie ma potrzeby wgrywania aktualizacji . Polecam. :mad2:



A miał być G20......... :cry2:

Edytowane przez robro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaż rośnie nie dlatego, że są lepsze / ładniejsze / z lepszych materiałów auta tylko dlatego, że są bardziej dostępne dla szerszego grona osób.

Polityka cenowa, rabatowa, najem, wprowadzenie gorszych tańszych silników, znaczne zwiększenie ceny aut u konkurencji przez co zbliżył się poziom cen do BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze



Polityka BMW jest tak tragiczna, że Doug DeMuro poświęcił temu cały osobny film na komentarz aktualnej sytuacji, bardzo celnie wskazując na to, jak spadli w dół.

 

Dzieki za filmik, wyglada jak swietne podsumowanie moich wszystkich narzekan/przemyslen od roku na tych 60 stronach :roll:

Problem jest jeden - BMW przestalo byc "fajne". Jest fajniejszy dzieciak w klasie. Pisalem tu o tym wielokrotnie.

Duzo ludzi nie rozumie czemu ciagle wymiennie pisze i porownuje BMW/Tesla i czemu tak zatytulowalem watek.

Bo przeciez BMW jest "premium" a Tesla to odpadajace kierownice i szpary w karoserii na grubosc palca. Wydmuszka, startup i banka.

A ludzie glosuja portfelem.


Za BMW ciagnie sie obecnie wiele kontrowersji, narzekan, nieprzemyslanych decyzji.

Ciezko sobie na to zapracowali ostatnimi laty. Szczegolnie Froehlich, ktory na szczescie juz zostal "emerytowany".

I zamiast sluchac odrobine glosu krytyki ich wiernych uzytkownikow - kpia sobie z nich i pra dalej w zaparte.

 

W poniedziałek przejechałem się w tych warunkach pogodowych Teslą Performance. I jestem kupiony. Wszystkie obawy co do ekranu, braku przycisków poszły w las. Rozumiem fanboyów. :D . Czekam teraz na lepsze możliwości finansowania, zakończenia leasingu ze względu na covid w sierpniu. I heya. No może elektryki bez Vat.

 

Takich postow bedzie tylko wiecej i wiecej.

Mialem identycznie, wystarczylo pol godziny.

Zanim ktos zacznie grubo pluc na TM3 - wsiadzcie, przejedzcie sie chwile i wroccie do rozmowy.

Ja po powrocie z mojej pierwszej jazdy testowej TM3 - gdy usiadlem z powrotem w mojej 330e - poczulem sie jak w aucie z poprzedniej epoki.

Czlowiek chce sie bronic, nie kupowac nowego - ale obecnie brakuje argumentow zeby zostac przy marce. I to jest wg mnie olbrzymia wtopa BMW - odrzucaja klientow, ktorzy maja kase i chca fajnego elektryka.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polityka BMW jest tak tragiczna, że Doug DeMuro poświęcił temu cały osobny film na komentarz aktualnej sytuacji, bardzo celnie wskazując na to, jak spadli w dół. I jak 20 lat temu BMW to było auto marzeń, a dziś takim jest Tesla. Porażki typu i3, 2AT/GT, x1/x2, ix, 4er, 5GT, 6GT to raczej powód do śmieszków z sąsiada niż do zazdrości jak kiedyś.

Przypominam tylko, że E36 kosztowało 30 lat temu naprawdę nie tak wiele mniej, a zamiast obrotomierza wsadzali zegarek.

Tesla jest super autem, dopóki nic się nie dzieje. Różnica pomiędzy BMW jest taka, że gdyby w BMW wam obcierali drzwi o karoserię to by dealer was na kolanach przepraszał i bardzo szybko naprawił błąd albo wymienił auto. A Elon wam wyślę naklejki żeby zamaskować zepsuty lakier a jak powiesz, że to jest not okay to on powie "fuck you!".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.