Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

GreenWay pozyskał 50 mln euro i planuje ekspansję, ale… - WysokieNapiecie.pl

"średnie obłożenie szybkich stacji ładowania GreenWay w Polsce wynosi zaledwie 4 procent."

Powodzenia w budowaniu kolejnych pojedynczych ladowarek z cena 3PLN/kWh..

greenway_wyniki_utylizacja_stacje_ladowa

 

 

Porządni producenci dodają karty np BMW, Mercedes, Kia i inni. Wtedy najczęściej ok 2zl jest DC niezależnie czy 150kW czy 300kW.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk dokładnie jak kolega wyżej napisał. Polecam choćby dla eksperymentu przejechać się kiedyś i4 do Polski jak nie będziesz dużo bagażu zabierał. Z Polska karta BMW charging i abonamentem na IONITY dojedziesz równie wygodnie co wykorzystując suc ale taniej. Przykładowo w Niemczech cena na IONITY 37 eurocentów, suc około 50, w PL jest to 1.6 na IONITY.

tu masz przykładowa trasę Bergen Gdansk IMG_3630.thumb.png.d9e29af48524ff2c33414b2b9a087348.png

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Z Polska karta BMW charging i abonamentem na IONITY dojedziesz równie wygodnie co wykorzystując suc ale taniej.

Czyli mam oplacac BMW Charging + Ionity (jakies 600 PLN rocznie) tylko po to zeby nie jechac 2x wygodniejsza (rodzinnie) TMY, ktora ma i tak wiekszy zasieg od i4? A SUC jest kilkukrotnie wiecej od Ionity? Nie widze tu zbyt duzego sensu.

Gdybym nie mial TMY i dostepu do tanich i wygodnych SC to pewnie bym to wykupil ale tak w aucie nr2 ktore jezdzi wokol komina nie widze tu za duzo sensu.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

IONITY plus możesz kupić bez opłacania BMW charging. Kosztuje to całe 28 zł brutto a z każdego abonamentu można po miesiącu zrezygnować. Ja tak robię jak potrzebuje włączam tam gdzie jest najtaniej i zaraz wyłączam płacąc za jeden miesiąc. Poza tym stawiam dolary za orzeszki że na autostradzie i4 będzie miała zasięg zdecydowanie lepszy od tmy.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

W UK ktoś się postarał 🤭

IMG_8859.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

IONITY plus możesz kupić bez opłacania BMW charging. Kosztuje to całe 28 zł brutto a z każdego abonamentu można po miesiącu zrezygnować. Ja tak robię jak potrzebuje włączam tam gdzie jest najtaniej i zaraz wyłączam płacąc za jeden miesiąc. Poza tym stawiam dolary za orzeszki że na autostradzie i4 będzie miała zasięg zdecydowanie lepszy od tmy.

slonik, ja mam rodzine 2+2, do i4 miesci sie tyle bagazu co do jakiegos Golfa HB, tam 2 walizki lotnicze sie nie da upchac do bagaznika. Do tego ten wysmiewany tunel z tylu i brak frunka - w Tesli tam wszedzie mozna powrzucac rozne torby, siatki, duperele.

Do TMY ja realistycznie wrzucam 2x wiecej bagazu a jak mowimy o trasach to jest podstawowa potrzeba przy dzieciach, wazniejsza niz cokolwiek innego.

i4 to jest auto dla singla badz/pary bez dzieci i moze miec 1000km zasiegu, ladowanie 1600V i fotele komforty a na koniec dnia jest w moim przypadku w trasie bezuzyteczne, chyba ze bym gdzies jechal sam.

Gdybym mial jakis iX z 700km WLTP to by byla juz inna gadka.

 

  • Lubię to 1

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Wspomniałeś o IX to przejrzałem konfigurator, jednym słowem WOW. W tym aucie można dodać wszystkie bajery które pomału znikają. Soft Close, prawdziwe audio za 23k, wykończenie w pełnej skórze razem z deską i boczkami, grzane boczki i podłokietnik, pełną pneumatykę! Przy tych norweskich promocjach może byś się skusił 😄

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
4 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk dokładnie jak kolega wyżej napisał. Polecam choćby dla eksperymentu przejechać się kiedyś i4 do Polski jak nie będziesz dużo bagażu zabierał. Z Polska karta BMW charging i abonamentem na IONITY dojedziesz równie wygodnie co wykorzystując suc ale taniej. Przykładowo w Niemczech cena na IONITY 37 eurocentów, suc około 50, w PL jest to 1.6 na IONITY.

tu masz przykładowa trasę Bergen  Gdansk IMG_3630.thumb.png.d9e29af48524ff2c33414b2b9a087348.png

Te 25h to razem z promem? 1800 km.

1) Gdansk- Swiniujscie to 400km to ok 5h.

W Swionoujsciu tankowanie i szybkie jedzenie.

2) 450Km Potem kolejne tankowanie przed granicą DK Flensburg, plus obiad na GastHofie 4h

Potem na prom w Danii 350km  3h.

Z Gdanska na prom w Danii 12h+1h dodatkowe postoje/korki.

 

Co do Norwegii to się nie wypowiadam.

Bo akurat z PL na połnoc Danii robilem kilka razy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem, nigdy tej trasy nie robiłem 😀 pokazuje natomiast 8 lądowań po 15-30 minut więc zakładam pi razy oko 3 godziny na ładowania (można to dokładnie sprawdzić na stronie IONITY) plus zjazdy na ładowarki no i mniejsza prędkość.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, Randall napisał(a):

Wspomniałeś o IX to przejrzałem konfigurator, jednym słowem WOW. W tym aucie można dodać wszystkie bajery które pomału znikają. Soft Close, prawdziwe audio za 23k, wykończenie w pełnej skórze razem z deską i boczkami, grzane boczki i podłokietnik, pełną pneumatykę! Przy tych norweskich promocjach może byś się skusił 😄

Tak, 100% racji, w iX jest poki co wszystko to co zniklo (badz nigdy nie bylo!) w 5-er.

Dlatego mi to mowi, ze scinanie jakosci w nowej 5-er nie ma nic wspolnego z "nie oplaca im sie tego oferowac" tylko jest to sztuczne pozycjonowanie --> jak chcesz premium przez duze "p" to trzeba kupowac topowe modele (iX czy 7-er) a nie 3-er cy 5-er. 

Malo kto pamieta ale kiedys audio indyvidual z 1500W to mozna bylo zamowic sobie do E90 nawet.

Dodaj do swojej listwy drzwi ktore zamiast mechanicznej klamki maja elektromechaniczny przycisk, dodaj masaze w fotelach, do tego BMW poszlo po rozum do glowy i w porownaniu z pre-LCI wrocili do normalnych foteli a nie tych taboretow(z lepszymi boczkami trzymajacymi w zakretach) czy normalna m-pakietowa kierownica (zamiast tego czegos osmiokatnego).

Przy 700km WLTP ten iX po lifcie to juz calkiem przyzwoita maszyna na trasy, szkoda ze tego 800V nie zaimplementowali, przydaloby sie przy tych 110kWh baterii.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 minut temu, adamjttk napisał(a):

Tak, 100% racji, w iX jest poki co wszystko to co zniklo (badz nigdy nie bylo!) w 5-er.

Dlatego mi to mowi, ze scinanie jakosci w nowej 5-er nie ma nic wspolnego z "nie oplaca im sie tego oferowac" tylko jest to sztuczne pozycjonowanie --> jak chcesz premium przez duze "p" to trzeba kupowac topowe modele (iX czy 7-er) a nie 3-er cy 5-er. 

Malo kto pamieta ale kiedys audio indyvidual z 1500W to mozna bylo zamowic sobie do E90 nawet.

Dodaj do swojej listwy drzwi ktore zamiast mechanicznej klamki maja elektromechaniczny przycisk, dodaj masaze w fotelach, do tego BMW poszlo po rozum do glowy i w porownaniu z pre-LCI wrocili do normalnych foteli a nie tych taboretow(z lepszymi boczkami trzymajacymi w zakretach) czy normalna m-pakietowa kierownica (zamiast tego czegos osmiokatnego).

Przy 700km WLTP ten iX po lifcie to juz calkiem przyzwoita maszyna na trasy, szkoda ze tego 800V nie zaimplementowali, przydaloby sie przy tych 110kWh baterii.

Oby utrzymali w iX taki standard. Dla mnie jedyna wada auta to brak 800v i ładowanie do 80% w okolicy 20min. 30-35min to n dziś nie przystoi. 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
34 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Malo kto pamieta ale kiedys audio indyvidual z 1500W to mozna bylo zamowic sobie do E90 nawet.

 

Oj tak, individual audio system 🥲

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawy jestem co się stanie z tym modelem. Teoretycznie ma być elektryczne x5 neue classe więc nie wiadomo czy będzie nowa wersja za dwa/trzy lata czy może umrze śmiercią naturalna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 minut temu, maciej_cie napisał(a):

A tymczasem TeSSla wzywa na naprawę 46 tys cybertruckow bo mogą się rozsypać podczas jazdy 😂

Czyli wszystkie sprzedane? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla ma w Niemczech już 250 lokalizacji z Superchargerami. Tylko v3 i v4, do 250 kW, wszystkie zmodernizowane | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

"Tesla pochwaliła się, że ma w Niemczech dokładnie 250 stacji ładowania i wszystkie przystosowano do pracy z mocą 250 kW, bo są na nich najnowsze ładowarki 3. i 4. generacji (Supercharger v3, v4). W ostatnich miesiącach zaktualizowano aż 69 lokalizacji i wymieniono 640 ładowarek v2 (2. generacja) na v4. "

 

"250 lokalizacji w Niemczech kontra 15 w Polsce"

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I to jest bardzo przykre, czyli Polska to trzeci świat dla Tesli

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

I to jest bardzo przykre, czyli Polska to trzeci świat dla Tesli

Chyba 4-ty.

Jest jeszcze gorzej bo czesc "hubow" SC w Polsce to wogole jakies oddolne inicjatywy --> w sensie jakies hotele, ktore mialy dostepna moc i same zabiegaly u Tesli zeby postwic ladowarki.

Gdyby nie to to bylaby zupelna pustynia na mapie.

Ewidentnie jest jakis problem i podejrzewam, ze tyczy sie infrastruktury, malo gdzie jest dostepne kilka MW zeby postawic 10 czy 20 SC a stawiac po 2-4 szt jak Ionity Tesla po prostu nie chce.

.

Opublikowano

Podobno według niektórych tutaj Tesla to firma motoryzacyjna podobna do innych tzw. marek premium mających przewagę dzięki technologii. 

Tak na marginsie, najazd na Tesle i Elona jest tak olbrzymi, że praktycznie na Onecie, Newsweek i innych mediach należących do Axel springer nie ma dnia bez hejtu. 

Dla normalnie myślących nie zmanipulowanych jest to zrozumiałe i jednoznaczne dlaczego tak się dzieje. 

 

image.thumb.png.6ae8054f281a80803fe40dcbdd37d0d2.png

  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Chyba 4-ty.

Jest jeszcze gorzej bo czesc "hubow" SC w Polsce to wogole jakies oddolne inicjatywy --> w sensie jakies hotele, ktore mialy dostepna moc i same zabiegaly u Tesli zeby postwic ladowarki.

Gdyby nie to to bylaby zupelna pustynia na mapie.

Ewidentnie jest jakis problem i podejrzewam, ze tyczy sie infrastruktury, malo gdzie jest dostepne kilka MW zeby postawic 10 czy 20 SC a stawiac po 2-4 szt jak Ionity Tesla po prostu nie chce.

Moze tak, moze nie, nikt nie wie, kazdy przypuszcza, a Tesla nie podaje takich informacji. Niezależnie od przyczyny idzie to bardzo wolno. Do jazdy elektrykiem po Polsce nie potrzebujemy ładowarek Tesli, ale one bardzo ułatwiają podroż, bo standardem juz jest 12 ładowarek w jednym miejscu, a konkurencja nawet się nie zbliza do takiej liczny. Podsumowując jak się cieszę z każdej lokalizacjji nowych SUC. Ostatnio pisali, że juz urzędnicy pracują nad wnioskami dla SUC we Wrocławiu i Legnicy, 3 mam kciuki.

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Podobno według niektórych tutaj Tesla to firma motoryzacyjna podobna do innych tzw. marek premium mających przewagę dzięki technologii. 

Tak na marginsie, najazd na Tesle i Elona jest tak olbrzymi, że praktycznie na Onecie, Newsweek i innych mediach należących do Axel springer nie ma dnia bez hejtu. 

Dla normalnie myślących nie zmanipulowanych jest to zrozumiałe i jednoznaczne dlaczego tak się dzieje. 

 

image.thumb.png.6ae8054f281a80803fe40dcbdd37d0d2.png

Teraz jest najlepsza okazja do hejtowania "niewygodnego gracza"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ktoś mi tu śmierdzi pisiorami i konfederatami. Ci ponoć „niezmanipulowani” to raczej nie maja pojęcia co się dzieje. Tesla obrywa nie przez jakiekolwiek produkty a przez jej nienormalnego szefa który miesza się tam gdzie nie trzeba. Facet miesza się do polityki, zwalnia setki tysięcy ludzi w USA, podważa rządy innych państw, obraza polityków więc dostaje to co słuszne. I bardzo dobrze 👍 na dziś dzień Elon niczym nie różni się od ruskich oligarchów. Pieniędzmi kupuje sobie władze a przez władze płyną do niego  kolejne pieniądze. Piękne obrazki @Jac3kBMW wklejasz, ale co z tego skoro 90 procent produktów to całkowita klapa? Większość produktów które wymieniłeś jak produkcja, baterii, dolary jest na dziś dzień w 90 procentach opanowana przez Chińczyków. Między innymi takie firmy jak jinko zalewają świat panelami, potentatem w produkcji baterii jest natomiast Catl i wyrasta byd. Tesla na tych rynkach praktycznie nieistnieje no ale trzeba czymś nakarmić akcjonariuszy co by jakaś marchewkę mogli gonić 😀

10-20 stanowisk ładowarek w Niemczech na IONITY jest w wielu lokalizacjach, sam się już w kilku takich ładowałem więc to kolejna bzdura no ale jak już jest oczywiste że IONITY ma dużo lepsze rozmieszczenie lokalizacyjne to się trzeba do czego innego przyczepić. Te 4-6 stanowisk w Polsce jest aż nadto. Jeżdżę a1 regularnie i za każdym razem obserwuje IONITY z ciekawości ile samochodów się ładuje. Praktycznie przez cały rok na tych ładowarkach psy dupami szczekają. Nie ładuje się kompletnie żadne auto, maks jedno. W wakacje w kilka dni jest jedynie większy ruch więc na dziś dzień to ważniejsze jest żeby były te 2-4 ale bardziej rozproszone a nie 10-20. Poza tym premium daje karty do ładowania dzięki czemu naładuje się na greenway i poleneegii, czyli na praktycznie każdym mopie 👍 kiedy fanboye tesli będą tłukli się po centrach handlowych 

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik proszę Cię, przedstawiasz swój punkt widzenia i myślisz, że każdy ma taki sam. Weź czasem pod uwagę, że to co Tobie nie pasuje innym pasuje, np te zakupy w centrum handlowym. Nie każdy się tak spieszy w trasie, bo nie musi skoro jedzie 300 km, a nie 1300 itd. Co do Ionity to juz kiedys pisałem, dobrze, że jest i się tak rozwija w Polsce. 4 szybkie stanowiska absolutnie mi wystarczają, żeby planować ładowanie w trasie. Co nie zmienia faktu, że chcę 12 na SUC 🙂  Konkurencja to najlepsza rzecz dla klienta, jak to Adam wielokrotnie pisał.

To pisanie, że premium daje karty to dziecinada, bo Premium jest 50-100% droższe, więc taka karta nie ma znaczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Cytat

 

Part of this immense growth is the opening of a huge charging hub at Eschborn with 40 High Power Chargers (HPC’s).

To że chcesz 10-20 to jest ok ale to że IONITY takich hubów nie ma to jest nieprawda. O to mi chodzi i rozmawiajmy o faktach które są takie za dla Polaka nawet jadącego do Niemiec, Austrii Włoch czy gdziekolwiek indziej sieć IONITY jest po prostu lepsza. Tesla pierwsza wystartowała z suc to jest prawda ale takie sieci jak IONITY czy alego szybko odrobiły prace domowa i też maja duże huby i to z szybszymi ładowarkami.

 

lap tu ranking hubów hpc w de

https://evboosters.com/ev-charging-news/overall-ranking-germanys-largest-fast-charging-hpc-players-in-2024/

 

masz tutaj jakieś 3 tysiące punktów ładowania tesla kontra 15 tysięcy na kartę producenta.

 

zreszta przy enbw 20 stacji w jednym miejscu wygląda biednie 😀

 

Edytowane przez słonik40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.