Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Pojeździłem ostatnio po Czechach. Tam jest kultura jazdy, nikt prędkości nie przekracza, bo pokuta jest duża. Zużycie na autostradzie przy 130 km/h wyszło mi 15 kWh. Dla mnie rewelacja.  350 km dam radę zrobić na trasie oczywiście z dopuszczalnymi prędkościami. Realnie co 300 km ładowanie. Jak jechaliśmy do Pragi mieliśmy po drodze 5 postojów.  Tylko 1 z nich to było ładowanie 10 min. W drodze powrotnej 6 min. Najmniejsza bateria Tesli. 

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 ja też pojeździłem kilka razy po Czechach i uważam że to co piszesz to kłamstwo i abstrakcja jakaś. Zużycie to może i tyle ci wyszło ale zapomniałeś dodać że w Czechach jest bardzo duzo robót, wiele spowolnień do 110, 80 no i nie wszędzie autostrada jest… średnia przy lekki, przekraczaniu przepisów to około 100km/h u mnie wyszła. Plus jest taki, że jak w Wiedniu się naładowałem to teraz w ciepłe dni całe Czechy przeleciałem bez ładowania i następne lądowanie w Gliwicach na ekoen. generalnie po wjeździe do PL u mnie zużycie kilkadziesiąt procent up😀 no i to niby tak prądożernych eqe suv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie badałem średniej prędkości.  130 to dopuszczalna prędkość i tyle mi wyszło na utostradzie. Oczywiście trochę remontów jest i się wolniej jedzie. Fakt jest taki, że średnio mi wyszło 15 kWh. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tyle moglo ci wyjść ale to ze przez chwile widziałeś 130 nie znaczy ze tyle jechałeś.  I tak @BMFun ma racje ze przy normalnej jeździe w PL będziesz miał około 25 a w zimie w złych warunkach dobijesz do 30. Poniżej masz test bjorna potwierdzający moje słowa. Test wykonany w temp 16-18 stopni więc prawie ze optymalnej. Przy 90 zużycie 14, u Ciebie było 15 więc wokół takiej prędkości musiałeś się kręcić, przy 120 wzrosło do nieco ponad 20 a to nie ciąż tylko 120km/h

 

IMG_1260.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

A może bjorn miał zepsute Teslę? 😀 albo białe są oszczędniejsze?

Wiadomo ze białe najoszczędniejsze, dlatego wszyscy dostawcy maja białe, ale za to czerwone najszybsze... 😛

Edytowane przez Ratm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słonik40 Jadę 19-20/05 na jazdy testowe Nowym Macanem w ramach Porsche Track Experience na Silesia Ring. Auta maja być podobno dostępne w salonie od sierpnia.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Super, daj znać relację jak się jeździ 👍ja niby zapisałem się na tą prezentację majową ale nikt się nie odezwał więc nie wiem czy będzie ona czy była czy auta nie dotarły.

 

z innej beczki przechodziłem ostatnio w Wiedniu obok salonu Audi bo i wszedłem z ciekawości zapytać się o q6 etrona. Podobno mieli go kilka dni przed ale wyjechał do innego salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja z niecierpliwością czekam na nowe M5 w teorii wydaje się to idealne rozwiązanie na moje jazdy kwestia jaka będzie bateria i zasięg. Większość czasu jeżdżę w mieście ale większość przebiegu około 70% w trasie i tak ma dużo osób. Jak ktoś już tu wspominał w trasie kilometry nabijamy dużo szybciej niż w mieście nawet jeżeli czasowo mamy więcej miasta. Obecna M8 w trasie jadąc tak w okolicach 160 spala około 12 l w mieście natomiast jest to minimum 15 gdzie kompletnie nie wykorzystywany jest potencjał samochodu i nie ma to sensu. Miał bym elektryka w mieście którego mogę ładować w domu natomiast w trasie jadąc te 160km/h ładując za średnio 2.5 zużywając 30kw to samo wyjdzie v8 a frajda, zasięg i praktyczność bez porównania. Wg mnie to jest przyszłość i sensowne rozwiązanie. Brak zanieczyszczeń w mieście i frajda w trasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
20 godzin temu, --maly-- napisał(a):

Ja z niecierpliwością czekam na nowe M5 w teorii wydaje się to idealne rozwiązanie na moje jazdy kwestia jaka będzie bateria i zasięg. Większość czasu jeżdżę w mieście ale większość przebiegu około 70% w trasie i tak ma dużo osób. Jak ktoś już tu wspominał w trasie kilometry nabijamy dużo szybciej niż w mieście nawet jeżeli czasowo mamy więcej miasta. Obecna M8 w trasie jadąc tak w okolicach 160 spala około 12 l w mieście natomiast jest to minimum 15 gdzie kompletnie nie wykorzystywany jest potencjał samochodu i nie ma to sensu. Miał bym elektryka w mieście którego mogę ładować w domu natomiast w trasie jadąc te 160km/h ładując za średnio 2.5 zużywając 30kw to samo wyjdzie v8 a frajda, zasięg i praktyczność bez porównania. Wg mnie to jest przyszłość i sensowne rozwiązanie. Brak zanieczyszczeń w mieście i frajda w trasie. 

Polecam w takim razie Porsche Panamera Turbo e-hybrid z V8

680KM, 3,2s do setki a 11,3s do 200, ~80km na pradzie po miescie a poza miastem Vmax 315 km/h

Tyle ze drogo, bo bazowa cena 960k PLN no i utrata wartosci kosmiczna, 5-6 latki po 300-350k PLN chodza

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk gdzie za tyle Kupisz 3 letnia panamera Turobo? Jak obserwuję ogłoszenia używanych Porsche to mam warezenje ze taniej kupić nowe jak te wszystkie ulepy za kosmiczne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sloniku, czytaj wyraznie, nie pisze o 3-latkach tylko 5-6 latkach.

Tutaj masz np z 2018r za ~320k PLN, sprzedawana przez dealera Porsche, wciaz na PAW ktora sobie mozesz przedluzac do 15 lat i 200k km, zaden ulep

Bruktbil til salgs: Porsche Panamera - 2018 - Grå - 680 Hk - Kombi 5-dørs | FINN.no

Hybryda Turbo z V8 w bazowej wersji jest po 1M PLN, doposazony pewnie okolice ~1,2M PLN

Utrata wartosci kosmiczna, sporo ponad 100k PLN rok w rok ale jak ktos lubi brum-brum V8 i wysokie predkosci przelotowe (a w elektrykach z tym bida) to ta Panamera Turbo nowa to kawal swietnej technologii.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 11.05.2024 o 19:43, Kriss33 napisał(a):

mały czy Tobie elektryk daje frajdę z jazdy?

Kompletnie nie. Miałem od kolegi Plaida na weekend wczesniej sporo nim jezdzilem i kompletny brak frajdy z ostrej jazdy. Dlatego uważam że V8 plus hybryda to idealne połączenie. Kiedy nie ma sensu spalać paliwa mamy elektryka a kiedy chcemy frajdę V8. Adam Porsche trzymają dobrze wartość ale nie turbo to samo jak M8. Samochody bardzo drogie w zakupie i utrzymaniu. Później nie ma komu tego sprzedać bo jak kogoś stać na utrzymanie to stać też na zakup nowego i nie chce starego za 300 czy 400tys. Porsche utrzymuje wartość fenomenalnie dla odmian GTS tutaj można pojeździć rok dwa z minimalną stratą. Zakup Porsche za 1mln przy rabatach max 8% to bezsens. Liczę że M5 będzie w cenie ok 650-700 minus jeszcze rabat w okolicy 15% I wtedy utrzymanie wartości będzie na wysokim poziomie.

Edytowane przez --maly--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2024 o 00:43, Damianero74 napisał(a):

No i HYUNDAI pokazał 🙂

 

Wygląda mega ciekawie. Tutaj ciekawa analiza techniczna.

 

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
46 minut temu, --maly-- napisał(a):

Kompletnie nie. Miałem od kolegi Plaida na weekend wczesniej sporo nim jezdzilem i kompletny brak frajdy z ostrej jazdy.

Moze po prostu Tesla Ci nie podpasowala, one sa mocno ascetyczne i nie maja za duzo sportowych akcentow?

Probowales jakims Taycanem szybszym pojezdzic?

46 minut temu, --maly-- napisał(a):

Dlatego uważam że V8 plus hybryda to idealne połączenie. Kiedy nie ma sensu spalać paliwa mamy elektryka a kiedy chcemy frajdę V8. 

Teoretycznie racja.

Ja widze tu tylko kilka wad.

1. Waga. Nowa Panamera Turbo hybrydowa z V8 wazy uwaga 2435kg (EU, z kierowca). To jest makabrycznie duzo i zabija na pewno sporo frajdy z jazdy.

Taki Plaid wazy 200kg mniej, Taycan Turbo S wazy 80kg mniej - a to sa przeciez elektryki, maja po pol tony baterii (!) 

No i kolejna sprawa - bateria jest 15cm nad ziemia i symetrycznie rozlozona, srodek ciezkosci niewiarygodnie nisko w porownaniu do silnika V8 pol metra nad ziemia z przodu --> to ma ogromny wplyw na handling.

2. Awaryjnosc - wiadomo, mozna miec pakiety serwisowe ale nadal --> silnik spalinowy z osprzetem w wielu modelach nie slynie z bezawaryjnosci, przy tak drogich autach rozszerzona gwarancja to mus a to swoje tez kosztuje.

3. Ladowanie, jak ktos akurat przez miesiac porusz sie tylko po miescie to praktycznie trzeba codziennie podlaczac sie dogniazdka, w BEV wystarczy raz na tydzien.

Wazne zeby kupowac to co sie potrzebuje i dopasowac auto do swoich potrzeb

46 minut temu, --maly-- napisał(a):

Porsche utrzymuje wartość fenomenalnie dla odmian GTS tutaj można pojeździć rok dwa z minimalną stratą. Zakup Porsche za 1mln przy rabatach max 8% to bezsens. Liczę że M5 będzie w cenie ok 650-700 minus jeszcze rabat w okolicy 15% I wtedy utrzymanie wartości będzie na wysokim poziomie.

100% zgody, GTSy w Norwegii trzymaja duuuuzo lepiej wartosc, to samo wszystkie RSy

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Generalnie to ludzie z dużą ilością $$ kochają v8. Świetnie to widać po np sprzedaży rimac, tesla plaid czy chociażby nowy mercedes c63. Sprzedaż tych aut szoruje po dnie pomimo super osiągów. 
 

co do utraty wartości to poza bardzo zadkami kolekcjonerskimi egzemplarzami wartość każdego auta wcześniej czy później zbliży się do zero.u mojego mechanika od granda stoi kilka cayenne/panamera czy też jakieś Maseratti kilkunastoletnie gdzie właściciele muszą wymienić silnik a nie mają za co albo nie mogą znaleźć dobrego do “przeszczepu”. Wyjątkiem są tu 911 gdzie ludzie kupują auta emocjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.