Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Z ta cena ciężko będzie konkurować z vw, audi, BMW, skoda, kia, hyundai i mercedes i Ford. Uważam ze Niemcy dopięli swego spowalniając fabrykę. Zanim model y zawitał w ofercie jest las innych elektrycznych suvow dostępnych. A tymcZasem do oferty trafia niemal perpetum mobilne https://www.geekweek.pl/news/2021-07-08/oto-lightyear-one-samochod-o-rekordowym-zasiegu-wiekszym-nawet-od-tesli-wideo/?fbclid=IwAR2BEoao4X6AQVr6SnyO9wAdKF0hg4BeZTQVoSgWhQxdEJh7xmwBHGE5P0I
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do połączenia się firm bugatti i rimac to raczej zabieg prawny aby bugatti dalej mogło klepac hyper cary bez olbrzymich kar za emisje.

 

Nie. Producentów poniżej 1000 aut rocznie te regulacje nie dotyczą (https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/regulation_en)

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Filip cos musi być na rzeczy z jakimiś aspektami prawnymi. Ciężko się doczytać w sieci. Jedyne informacje jakie znalazlemto takie ze bugatti i rimac będą produkowały auta te same co dotychczas, może kiedyś cos razem stworzą, chyba ze chodziło o ziwekszenie udziałów porsche czyli grupy vag w rimacu. Generalnie vag idzie ostro jeśli chodzi o bev vw, skoda, audi, porsche prześcignęło sprzedaż tesli przynajmniej w Europie jeśli chodzi o ilość sprzedanych bev. Na dzień dzisiejszy przy takim podziału rynku sprzedaż 20 milionów aut rocznie przez tesle w 2030 roku jest nierealne a konkurencja będzie tylko rosła wiec prawdopodobnie będzie jeszcze gorzej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Bugatti ma stworzyć nowy hypercar to w tej chwili chyba nie ma lepszego partnera na świecie, który by im w tym pomógł niż Rimac. Teoretycznie Tesla ma większy know-how ale też są nierównym partnerem ukierunkowanym na coś całkiem innego niż Rimac, no i są fizycznie daleko, z Francji do Zagrzebia to można i autem i samolotem szybko skoczyć.


Co do Lightyear, bardzo ciekawa analiza tego, ile realnie można wyciągnąć z auta pokrytego panelami słonecznymi i dlaczego to takie marne:



Puenta taka, że jeśli ktoś nie jeździ za dużo, a mieszka w Hiszpanii albo Kalifornii, to może jeździć za darmo. Tylko nie za szybko. I nie może trzymać auta w garażu naturalnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Bugatti ma stworzyć nowy hypercar to w tej chwili chyba nie ma lepszego partnera na świecie, który by im w tym pomógł niż Rimac. Teoretycznie Tesla ma większy know-how ale też są nierównym partnerem ukierunkowanym na coś całkiem innego niż Rimac, no i są fizycznie daleko, z Francji do Zagrzebia to można i autem i samolotem szybko skoczyć.

tak jak mówisz Rimacowi bliżej do Bugatti niż Tesli z roziwązaniami. Potwierdzeniem na to jest chociażby to że z rozwiązań Rimaca już korzysta inna fajna marka - Koenigsegg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj wracałem z Karpacza i mijałem biała tesle model 3. W słońcu wyglądała bardzo pokracznie. Jadąc spokojnie po a4 te 160-180 wyprzedziło mnie jadąc spooooro szybciej x6 m poprzedniej generacji. Ale to brzmi :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdka w nowych blokach w pl nawet tych które powstaną za kilka lat to śmiech na sali. Wypowiem się na temat rynku trójmiejskiego. Niektórzy deweloperzy jaśnie dają kilka procent miejsc z gniazdkami i to o zgrozo tylko 220v. Czyli dla bev kiepska opcja. Jak ktoś nie wierzy to Łatwo to sprawdzić. Telefon do invest komfort, robyg, eurostyl Allcon i wszystko będzie jasne.

 

To nie brzmi jak gniazdka 230V, ciekawe ile ich będzie: "Na przyszłych mieszkańców czekają naziemne oraz podziemne miejsca parkingowe, wyposażone w ładowarki do samochodów elektrycznych i hybrydowych"


https://dom.trojmiasto.pl/Inwestycja-Zurawie-w-Gdansku-Z-szacunku-do-przeszlosci-w-trosce-o-przyszlosc-n156987.html

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak to ile?

Przyłącza do ładowania samochodów elektrycznych przy miejscach postojowych w Hali garażowej o mocy 3,7kW, natomiast na zewnątrz zaplanowane jest stanowisko 2x11kW.

 

Wiadomość bezpośrednio od sprzedawcy.


P.s. Około połowa miejsc ma mieć gniazdka, rezta nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy było, ale dzisiaj, w komisji UE padł pomysł żeby od 2035 roku praktycznie zakazać sprzedaży samochodów spalinowych. Nie żeby coś, ale to już praktycznie za 13 lat.


https://www.reuters.com/business/retail-consumer/eu-proposes-effective-ban-new-fossil-fuel-car-sales-2035-2021-07-14/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość bezpośrednio od sprzedawcy.


P.s. Około połowa miejsc ma mieć gniazdka, rezta nie

 

Deweloper zrobi, bo czemu nie - koszt nie jest jakiś kosmiczny. Ale deweloper nie będzie się troszczył jak to wszystko później ma funkcjonować - pytanie, czy każde gniazdko będzie posiadało licznik? Ewentualnie, czy zaraz nie będzie pyskówek między sąsiadami, bo w końcu garaż to teren wspólny, więc czemu jeden ma korzystać a drugi nie? To że masz miejsce postojowe nie oznacza, że jesteś właścicielem gniazdka w ścianie.


 

Nie wiem czy było, ale dzisiaj, w komisji UE padł pomysł żeby od 2035 roku praktycznie zakazać sprzedaży samochodów spalinowych. Nie żeby coś, ale to już praktycznie za 13 lat.

 

Stany na paliwach, Chiny na paliwach, reszta świata na paliwach, a nam będą sprzedawać baterie pomimo tego, że EU już w tej chwili produkuje tylko ok. 10% CO2 światowej emisji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy było, ale dzisiaj, w komisji UE padł pomysł żeby od 2035 roku praktycznie zakazać sprzedaży samochodów spalinowych. Nie żeby coś, ale to już praktycznie za 13 lat.


https://www.reuters.com/business/retail-consumer/eu-proposes-effective-ban-new-fossil-fuel-car-sales-2035-2021-07-14/

Do tego czasu UE pewnie się już rozpadnie więc nie ma strachu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stany na paliwach, Chiny na paliwach, reszta świata na paliwach, a nam będą sprzedawać baterie pomimo tego, że EU już w tej chwili produkuje tylko ok. 10% CO2 światowej emisji.

 

Cóż, zawsze w tego typu sytuacjach warto zastanowić się kto na tym najbardziej zyskuje, a kto traci. Mam wrażenie, że ktoś bardzo lobbuje za tym że Europa sama narzuca sobie pętlę na szyję i coraz mocniej ją zaciska, bo jak inaczej wytłumaczyć fakt orania tradycyjnego sektora motoryzacyjnego, który generuje dużą część PKB całej wspólnoty, zatrudnia miliony ludzi i przede wszystkim - jest źródłem R&D oraz know-how wypracowanym przez wiele lat, do którego nie mogą zbliżyć się inne nacje. Wyrżnięcie silników spalinowych według mnie zacznie zabawę od nowa, a kraje takie jak Chiny (NIO) tylko na to czekają.

Według mnie wielkie firmy europejskie jak BMW właśnie, czy włoskie Ferrari i inne stracą całą swoją przewagę konkurencyjną i legendę którą budowali latami, konstruując wspaniałe silniki spalinowe.

Podobnie było i jest z nagonką na diesle, gdzie właściwie tylko Europa potrafiła zrobić porządne silniki wysokoprężne. Dało się gdzieś tam wyczytać, że Toyota mocno angażowała się w tą nagonkę, zresztą widać po reklamach. Ale to nie czas i miejsce na filmy z żółtymi napisami. :)

 

Do tego czasu UE pewnie się już rozpadnie więc nie ma strachu

 

UE chyba się nie rozpadnie, pytanie raczej czy my tam ciągle będziemy? :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem czy było, ale dzisiaj, w komisji UE padł pomysł żeby od 2035 roku praktycznie zakazać sprzedaży samochodów spalinowych. Nie żeby coś, ale to już praktycznie za 13 lat.


https://www.reuters.com/business/retail-consumer/eu-proposes-effective-ban-new-fossil-fuel-car-sales-2035-2021-07-14/

To jest data jedynie symboliczna.

W 2035 nikt nikomu juz nie bedzie spaliniakow zakazywal bo ich dawno w salonach nie bedzie z racji tego ze nie bedzie na nie juz zadnego zainteresowania.

Tak jak dzis nie ma zainteresowania na telewizory kineskopowe mimo tego ze oled sie wypala a lcd ma gorsze katy widzenia i slaba czern.

Za 5 lat polowa uzytkownikow tego forum idac do salonu po nowe auto - wybierze elektryka mimo ze dzisiaj wymyslaja sto powodow jakie te elektryki sa be.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2035 nikt nikomu juz nie bedzie spaliniakow zakazywal bo ich dawno w salonach nie bedzie z racji tego ze nie bedzie na nie juz zadnego zainteresowania.

 

Możesz mieć rację - nie będzie ich w salonach, ale póki co wszystko wskazuje na to, że raczej jesteśmy zmuszani do "braku zainteresowania". Co więcej, w 2035 salonów też już może nie być...

 

Za 5 lat polowa uzytkownikow tego forum idac do salonu po nowe auto - wybierze elektryka mimo ze dzisiaj wymyslaja sto powodow jakie te elektryki sa be.

 

Tu też możesz mieć rację - za 5 lat technologia i infrastruktura może się zmienić na tyle, że elektryki zaczną mieć sens. Póki co ich sens to "drugie auto do jazdy po mieście".


Niestety widzę tu smutny koniec motoryzacji, bo wraz z rozwojem elektryków i systemów autonomicznych, będziemy wsiadali do pudełka, które przewiezie nas z punktu A do B. Wygląd i wszelakie systemy nie będą miały znaczenia, bo wszyscy będziemy poruszać się jednostajnie od świateł do świateł. Trochę jak z samolotami, gdzie większość ma w głębokim poważaniu, czym leci i jak to wygląda, czy jak wygodne są fotele - idea to szybko się przemieścić.

Po co więc salony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja właśnie zamówiłem TM3. Jak się sprawdzi to zamienię na nową S. Dzieciaki mega zadowolone.

@Adam, wykorzystałem Twojego referala.

Super, gratuluje i dzieki!

"Bedzie Pan zadowolony" ;)


Kilka dni temu zrobilem trase Norwegia-Polska i troche sie pokulalem po PL TM3P (Torun, Warszawa, Lublin, Katowice) - kilka spostrzezen po lacznie ~ 2600km, glownie autostrady (130-150 km/h) i ekspresowki (120-130 km/h), troche drog krajowych z limitem 90km/h.


1. ~1300km lacznie w Norwegii, Danii i Niemczech to zupelny luzik - jedno ladowanie w NO, jedno w DK i trzy w DE - superchargery rozsiane wzdluz autostrad, wiele stanowisk, nawigacja Tesli prowadzi za raczke. Dziala to po prostu idealnie w trasie. Jedzie sie praktycznie 1:1 co spalinowcem.


2. ~1300km po PL, 4 ladowania na superchargerach (Ciechocinek, Zgierz pod Lodzia i 2x Radom), do tego testowo Greenway i Orlen w Bydgoszczy.


3. Orlen w Bydgoszczy nie dzialal wogole, Greenway bezproblemowo tyle ze moc zawrotne 37kW, po pol h w centrum handlowym odpuscilem)


4. Siec SC Tesli (150 i 250 kW) i integracja ich z softem auta to polowa sukcesu firmy wg mnie. Sprawia, ze po prostu wsiadasz i jedziesz 1000 czy 1500km bez zadnego planowania. Przy predkosciach autostradowych robisz pol godzinny postoj srednio co 250-300 km. Da sie zyc, wolalbym stop co 450-500km ale takie sa poczatki elektromobilnosci i trzeba to zaakceptowac w trasie elektrykiem dzis.


5. Po tym co widzialem na Orlenie i GW (dziala/nie dziala/mala moc/jedno stanowisko) na DZIS nie wybralbym sie w taka trase elektrykiem innym niz Tesla bo byloby to stresujace i zajmowalo za duzo czasu. Kulac sie po miescie - kazde EV, dluga trasa - na dzis tylko Tesla imho.


6. Jazda 200 km/h po autostradach w normalny dzien to mzonki, niewazne czy DE czy PL - co kilkadziesiat km jakies roboty, zatory, ograniczenia, nieustanny ruch i czekanie co chwile minute/dwie az 10 aut przed toba skonczy sie wyprzedzac 90-110 km/h.


7. Jadac 150 km/h po autostradzie czy 130 km/h po ekspresowce wyprzedza sie na oko lekko ~80% aut w PL, byla tu o tym dyskusja wiec zwrocilem uwage na to.


8. Wyprzedzanie w TM3P innych aut na drodze (szczegolnie na drogach krajowych) w PL jest dziecinnie latwe bo auto sie po prostu katapultuje, fajne uczucie mocy/bezpieczenstwa. Przetestowalem kilka razy i tyle, z dzieciakami z tylu i tak lepiej jezdzic plynnie i wykorzystywac pelna moc jedynie w sytuacjach awaryjnych.


9. Srednia z tych 2600km to 19,8kWh/100km.


10. 20" kola na polskie drogi to zly pomysl, nowo pobudowane osiedla domow w Toruniu czy pod Warszawa i dojazd tam droga "gruntowa" to po prostu fizycznie boli - zima pewnie nieprzejezdne na obnizonym zawieszeniu i 20".


11. Frikowe superchargery to mile uczucie, przejechanie 2600km kosztowalo 50 PLN, tyle co za pol h ladowania na greenwayu.


12. Ludzie w Teslach w PL sa dla siebie niezwykle mili na superchargerach, usmiechaja sie, witaja, sa ciekawscy etc - widac ze to na razie maly krag ludzi, troche taka "forumowa" spolecznosc bym powiedzial. O dziwo najwiecej widzialem modeli Performance, w Radomiu kolo mnie ladowal sie mily pan spokojnie po 60tce, fajne to ;)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ładowanie za darmo kolega ma przez rok które dostał w ramach rabatu na auto. Żeby w następnym roku pojechać do pl za darmo musi dziadować na forum BMW żeby kogoś namówić na kupno. Taki tam marketing tesli. Przymusowy przystanek co 250-300km plus kaganiec na prędkość to jest męka w podróży a nie przyjemność. Piec przystanków na drodze z no do polski daje około 4 dodatkowe godziny postoju w podróży (trzeba doliczyć dojazd do superchargerow pare minut) a realna oszczędność ile będzie, Ze 200 pln? Podróżowanie po Polsce tesla jest całkowicie bez sensu bo sulerchargerow praktycznie nie ma a jak są to ukryte w krZakach vide Warszawa, ciechocinek.


Koledze dojazdy na niektóre polskie osiedla przeszkadzają a już te kilkanaście progów zwalniających na których mu codziennie gasło hybrydowe BMW po drodze z pracy do domu już jakoś nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podróżowanie po Polsce tesla jest całkowicie bez sensu

Dzięki, teraz już wiem! Choć nie wiem, czy zapamiętam taką bzdurę.

 

Przymusowy przystanek co 250-300km plus kaganiec na prędkość to jest męka w podróży a nie przyjemność.

Zdajesz sobie sprawę z tego, że to może być subiektywne? Nie musisz słuchać mnie, ale tutaj masz kolejnego posiadacza V8 od BMW, których w takiej męce przejechał już 1800km Teslą, że aż nie odpala spaliniaków?

https://elektrowoz.pl/auta/mam-bmw-z-v8-pieknie-bulgocze-od-dnia-zakupu-modelu-3-ani-razu-go-nie-odpalilem-list-czytelnika/

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Piec przystanków na drodze z no do polski daje około 4 dodatkowe godziny postoju w podróży (trzeba doliczyć dojazd do superchargerow pare minut) a realna oszczędność ile będzie, Ze 200 pln?

4 przystanki po ~30 min, lacznie ~2h przerwy na trasie 1300 km. Wszystkie wzdluz trasy :cool2:

Czy to duzo czy malo pozostawiam subiektywnej ocenie uzytkownikow forum. Dla mnie absolutny luzik, przyjechalem wypoczety.

Piaty stop byl tuz przed granica niemiecko-polska, potrzebowalem nadprogramowo bo chcialem wczesniej troche potestowac legalnie mozliwosci 500 KM auta :)

Co do oszczednosci - one sa malo wazne bo takie dlugie trasy robi sie sporadycznie i tak a w SC chodzi o komfort podrozowania na trasie ale jedni testuja to praktycznie i sie tymi informacjami dziela a drudzy (mowie konkretnie o Tobie) to teoretycy ktorym sie cos wydaje i bija piane/fantazjuja tzw specjalisci od wszystkiego (niczego) :norty:

 

Podróżowanie po Polsce tesla jest całkowicie bez sensu bo sulerchargerow praktycznie nie ma a jak są to ukryte w krZakach vide Warszawa, ciechocinek.

SC w Ciechocinku bardzo dobrze zlokalizowany, zrobilem porzadne zakupy w Intermarche oraz odwiedzilem toalete na Orlenie przy okazji zaopatrujac sie w prase motoryzacyjna :)

SC w Radomiu jeszcze lepiej zlokalizowany, na parkingu Leclerka, porzadne zakupy i pizza :cool2:


Reszty bzdur nie komentuje. Co do dziadowania to nie kaz mi wklejac znowu swoich "kulam sie po autostradzie 120 km/h jak jade za swoje", pamietaj slonik - na forum nic nie ginie :norty: :norty:

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przez ostatnie 3 tygodnie zrobiłem po Polsce około 2400km, na stacjach w celu tankowania byłem 4 razy, nie nadłożyłem ani kilometra z powodu samochodu, w baku jeszcze z 1/3 zostało, tankowanie w sumie zajelo mi z 15-20 minut. Zostawiałem auto gdzie chce, nie martwiąc się o nic kompletnie. To jest święty spokój i wygoda. Koleś z artykułu od v8 to jakis słaby przykład. Co tu porównywać stare kolekcjonerskie BMW które nie nadaje się do korzystania na codzień do nowego dupowoza. W takim zestawieniu nawet toyota aygo by wypadła lepiej. Procent wartości paliwa jaki pali ten jego stary v8 smok w stosunku do wartości samochodu jest olbrzymi, natomiast w przypadku użytkowników samochodów klasy Premium to jest kilka procent wiec jest zupełnie inny punkt widzenia.


Adam akurat suoercharger w ciechocinku to znam, bo byłem w jego okolicach kilka razy, dojazd do niego z Autostrady jest fatalny, czasochłonny bo rondo światła zjazd do mc Donalda i przejazd kolejowy, pisałem już o tym. W pół godziny zrobić porządne zakupy to gratuluje bo ja nawet w sklepie który znam to z godzinkę potrzebuje i nic. Is teoretyzuje bo spędziłem z elektrykiem cały weekend robiąc więcej km po Polsce niż ty, s to ty fantazjujemy i teoretyujes o prędkościach podróży, najpierw piszesz o jakis mrzonkach a później ze testowałem auto, zdecyduj sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.