Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

TM3 SR+ za 181k PLN nie brzmi juz tak zle jak za segment D.

5,5s do setki, pelne wyposazenie lacznie z 15" navi, dachem panoramicznym, elektrycznymi fotelami, dostepem komfortowym, 18" felgami, aktywnym tempomatem, webasto, asystentami etc

Dzisiaj rano po naladowaniu do pelna pokazywal mi ~420km zasiegu - do kulania sie po miescie i drogach podmiejskich - bezproblemowo :cool2:


51284756123_0c71f49207_o.jpg

 

Ile rodzin kupuje auta za ~150-200kpln? Jak już kogoś stać na taki wydatek, to te 18, czy 27kpln nie będzie jakąś super zachętą, tylko miłym bonusem.

Nie wiem, nie znam takich statystyk ale 18.000 PLN dodatkowego upustu piechota nie chodzi i moze byc dla wielu decydujacym argumentem :cool2:

Jak ktos ma sie gdzie ladowac w domu/bloku - dochodzi kolejne 500-1000 PLN miesiecznie mniej na benzynie (zalezy kto ile jezdzi)

Brak obowiazkowych, platnych serwisow u dealera tez jest wartoscia dodana :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa z tymi dofinansowaniami dla rodzin powyżej 3 dzieci. A jeszcze ciekawsza z rodzinami, które nie mogą mieć dzieci, a bardzo chcą i ładują ogromne pieniądze na leczenia i inne invitra, które nie są refundowane.

Jak ma się model rodziny do ekologii = zanieczyszczeń pochodzących ze spalin? Nie rozumiem zależności. Rozumiem tylko zależność pomiędzy kiełbasą wyborczą, a elektoratem.

 

Wlasnie trwa konferencja "Moj elektryk" na ktorej sa zapowiadane doplaty do EV w Polsce.

Program/doplaty startuja 12 lipca.


Max cena auta - 225k PLN brutto.


Doplaty - 18.750 PLN albo 27.000 PLN (jak masz 3 dzieci)


BMW i4 niestety sie nie zalapie ale w kwocie 225k PLN kilka ciekawych aut juz sie znajdzie - VW ID.3/4, Hyundai Ioniq 5, Tesla model 3 SR+, goly Q4 e-tron, BMW i3, Skoda Enyaq iV, Kia EV6 etc

 

"przy korzystaniu z dofinansowania z Kartą Dużej Rodziny nie będzie górnego limitu cenowego za samochód (!), czyli rodziny z co najmniej trójką dzieci będą mogły zdecydować się nawet na Tesle Model S czy X."


jak ktoś mi powie że Polski Rząd nie wspiera Polskiej Rodziny, to zgłoszę do ABW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam dzień bez reklamy tesli to dla ciebie stracony dzien

Jezdze TM3, uwazam ze sie sprawdza to polecam :cool2:

i4 w ciemno tez bym polecal ale jak dobrze wiesz nie ma go na rynku i raczej juz w 2021r nie bedzie.

Mam cicha nadzieje, ze BMW widzac limit dofinansowac 225k PLN zrobi jakas wersje specjalna i4 40 ktora sie na te doplaty zalapie.

A moze na poczatku roku wyjdzie juz tansza wersja i4 35, pozyjemy zobaczymy.


A Polestar 2 w Polsce w ogole nie jest sprzedawany z tego co sie orientuje.


Innych sedanow w segmencie D nie ma poki co :roll:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I4 pomimo iż się będzie produkować od października odbiór dopiero w lutym bo chcą podobno na całym świcie w jednym czasie zrobić. Dlatego anulowałem zamówienie. Co do polestara to we wklejanym przezemnie teście chyba był na polskich blachach wiec nie wiem jak to jest. Spojrzałem na testy zasięgu etrona q4 i wydaje mi się gorzej od BMW ix3. Czyżby BMW miało bardziej wydajne napędy od audi? Jak się ma napęd audi q4 etron do etron gt?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie, az mi sie serce raduje jak widze ludzi ktorzy sie interesuja tematem, wyszukuja i wklejaja tu filmiki o EV, szukaja o tych elektrykach informacji, pytaja etc.

Swietnie tez, ze dali te dofinansowania - ktos kto sie wahal, byl niezdecydowany - byc moze te 5-10% ekstra upustu zadecyduje o zakupie EV


Elektrykami sie naprawde przyjemnie jezdzi, jak ktos ma sie gdzie ladowac pod domem i nie smiga po autostradach 200km/h --> goraco zachecam do przetestowania jakiegokolwiek EV u dealera, niewazne czy to Tesla, BMW czy Hyundai --> wszystkie smigaja dynamicznie i przyjemnie, czesto mozna sie niezle zdziwic osiagami nawet w takim i3 :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego filip spojrzałem tez na te ładowarki w arkadii i owszem są po złotówkę z kawałkiem ale za 22 kWh także słabe to troszkę. Większa moc wychodzi u nich prawie 2 zika, wiec niewiele mniej co konkurencja

Za to podobno w Złotych Tarasach jest 2x50kW, po 5zł/h.

Czyli nadal drożej od darmowych Kauflandów.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niebieski szlak lotosu tez niby ma 50kw za 24 złote za sesje ładowania. Mi rozpoczęło ladowanie z zawrotna prędkością 37 by bo kilkunastu minutach spaść do 17. Na oszołomie w Gdańsku niby tez darmowe ale predkosc 11 kw, także jak komuś zakupy zajmują około 10 godzin to akurat naładuje auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Takie slupki 11kW sa idealne przy centrach handlowych, biurach, kinach, silkach, restauracjach, roznych zakladach przemyslowych etc etc

Sluza do podladowania sie przy okazji, a nie codziennego ladowania 0-100%.


Wpadasz do Auchan czy do kina na 2h - uzupelniasz przez ten czas 22kWh czyli ~1/3 pojemnosci baterii i tyle.


W takim Auchan z czasem pewnie postawia takich kilkanascie sztuk, ustala np 10PLN za godzine ladowania (~1PLN/1kWh) i biznes sie bedzie krecil.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam te doładowania to dla kogo są? Poki są darmowe to jakaś korzyść jest w postaci bonusa około 10:złotych do zakupów. Jak ktoś nie ma to ze 2-3 razy w tygodniu na zakupy będzie musiał dymac wiec tez się słabo sprawdzi :D :D :D

Filip jakie masz zużycie prądu jeżdżąc po Warszawie w zimę oraz latem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zimą nie jeździłem jeszcze.

2. Nie mierzę dokładnie, monitorowanie samochodu zjada 5% dziennie co nie pomaga w liczeniu zużycia.

3. Nie zapisuję nigdzie ładowań na mieście, nie używam zewnętrznego software do integracji z autem (czy inni producenci też mają swoje wystawione API?)

4. Tak naprawdę patrzę tylko na zużycie w trasach.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tez nic nie liczę ale w każdym aucie są liczniki spalania i na tej podstawie wiem mniej więcej ile auto średnio pali. Nie pytałem o dokładne dane ale raczej o średnie zużycie jakie pokazuje podczas normalnej jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj czytałem wypowiedz szefa porsche ze potrzebują 3-5 lat na udoskonalenie baterii i wypuszczenie na rynek aut z bateriami z elektrolitem stałym, które maja te sama pojemność przy połowie masy i objętości obecnych baterii. Jeśli to się upowszechni to aktualne auta z mokrymi bateriami będą jak dinozaury. Dodatkowo porsche inwestuje w fabrykę e paliw które chcą wykorzystać w sportowych autach. Plan jest taki żeby produkować epaliwa w krajach gdzie jest nadwyżka energii min wiatrowej na bazie wodoru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porsche to ostatnio stało się jednym z głównych udziałowców w firmie Bugatti Rimac ;)

Bardzo ciekawy ruch, bo jak wiadomo Chorwacki Rimac nie dość że w sumie chyba jako pierwszy wypuścił hypercara elektrycznego, co idealnie pasuje do Bugatti, to jeszcze jest poddostawcą podzespołów elektronicznych m.in. do grupy VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Slawomir koncern VAG ma dużo udziałów w rimacu a to zapewne oznacza dostęp do technologii która wykorzystają we wszystkich swoich markach. Lucid Air tez zapowiada się bardzo dobrze. Na razie firma wydmuszka ale Saudyjczycy zainwestowali sporo zielonego w ta firmę i nie pozwolą tak łatwo zeby poszło to w powietrze. Wracając do połączenia się firm bugatti i rimac to raczej zabieg prawny aby bugatti dalej mogło klepac hyper cary bez olbrzymich kar za emisje. Nie wyklucza to oczywiście współpracy miedzy tymi firmami i tego ze cos ciekawego się nie urodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.