Skocz do zawartości

Cykanie z nawiewu


Michał 330xd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie, ogromna prośba do Was speców w ustaleniu przyczyny świergolenia z nawiewu w mojej E90-ce.

Podczas pracy klimy/nawiewu słychać ów świergolenie. Gdy wyłączę klimę/nawiew, świergolenie ustaje.

Dałem auto na warsztat (z ww uwagami) przeprowadzili przegląd, nabili ją i stwierdzili, że świergolenie to przez wiatraczek (nie przez kompresor),rozebrali wszystko przesmarowali go i powiedzieli, że jest OK. Jednak świergolenie pojawia się nadal (jego prędkość rośnie wraz ze zwiększeniem nawiewu). Mówili, że dopiero co przesmarowane, trzeba pojeździć parę dni, jak nie ustanie zgłosić się ponownie. Wkurza mnie to jednak niesamowicie i szukam przyczyny.

Co zaobserwowałem: pojawia się, gdy mocniej pocisnę auto, wraz z nim pojawia się również coś w rodzaju metalicznego stukania w silniku. Jak wyłączę klimę/nawiew, stukanie ustaje.

Co to może być? Jaki pasek? Proszę o wsparcie w rozwiązaniu problemu.

 

 

Sprawdź czy podszybie jest dobrze wciśnięte (przy szybie) czasem ono daje takie dźwięki dziwne. Radzę to sprawdzić - roboty mało a uśmiech na twarzy może być bardzo dużyyyy.

 

p.s. możesz to też sprawdzić czy jak włączysz obieg wewnętrzny to piski ustaną?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Miałem ten sam problem. Ponogło tak jak napisał marcin0405 nasmarowanie wirnika. Troszkę się schodzi, żeby się do niego dostać, ale w moim przypadku pomogło i jest cisza :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wiem wiem, stary zimny kotlet ale sprawa jest ;)

 

Czym smarowaliście i na jak długo pomogło? Smar silikonowy, grafitowy czy może zwykły? Grafitowy chyba odpada ale nie jestem pewien jaki najlepiej się sprawuje wiec odgrzewam kotleta :mrgreen:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na początek WD 40, później smar do łożysk i na koniec jeszcze trochę WD, żeby smar się rozrzedził . Pokręcić trochę wiatrakiem i gotowe.
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam wszystkich. Podczas włączenia nawiewu pojawia się delikatne "styrkanie", czy "brzęczenie" wentylatora, które według mnie wyłania się z deski rozdzielczej. Czy ktoś z was miał podobny problem i sobie z tym poradził? Czy może problem tkwi w tym, iż pali się kontrolka zapchanego filtra kabiny? :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem tylko ze u mnie jest piszczenie jak wentylator działa na 2 lub 3, na 4 i wyżej nie słychać. Podejrzewam ze jakieś plastiki się o siebie ocierają ale nie wiem skąd dokładnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczy wentylator, częsta przypadłość w naszych modelach. Powinno pomóc zwykłe przesmarowanie osi wentylatora, wystarczy wymontować dmuchawę i wpuścić na oś jakiegoś smarowidła, z tego co wiem to użytkownicy polecają smar silikonowy. Prosto i szybko można usunąć tą usterkę samodzielnie w kilkanaście minut ( oczywiście jeżeli to będzie tylko to). Wentylator jest za schowkiem pasażera, odkręca się chyba 4 wkręty od spodu i zdejmuje dolną pokrywę pod schowkiem. Potem od razu już widać wentylator. Źeby go wyjąć trzeba lekko odciągnąć taką plastikową blokadę i obrócić wentylator ok ćwierć obrotu i już wyjdzie. Prosta sprawa i nie trzeba narzędzi tylko śrubokręt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam

Mam ten sam problem co kolega. Mianowicie podczas jazdy słyszę świst gdzieś z wentylacji, powyżej 80 Km/h. Jeżeli wyłączę nawiew lub przełączę na obieg wewnętrzny powietrza to świst ustaje. Wymieniłem filtr, nie pomogło. Im szybciej jadę to świst narasta. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie

Wracając do mojego problemu. Zauważyłem że jak włączę na maxa nawiew, samochodu nie odpalam, to w kabinie jest cisza, świstu nie słychać. Ale jak otworzę maskę, to bardzo głośny świst dochodzi z podszybia. Tzn. między wycieraczkami jest "korek wkręcany" i stamtąd dochodzi świst. Gdy naciskam w tym miejscu plastik świst ustaje. Jest tam jakaś uszczelka? Słyszałem też że to mogą być to klapki "wyrównujące ciśnienie". Tylko nie mam pojęcia gdzie one są. Proszę o POMOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy udało ci sie rozwiązać problem ? U mnie jest podobnie. Niezależnie od tego czy jadę czy stoję jak jest obieg otwarty na wyższej prędkości wentylator słychać świst gdzieś na środku . Po włączeniu obiegu zamkniętego lub ustawieniu temp na minimum przestaje . Jak tylko ustawie temp na wyższa zaczyna świstać . Ma ktoś moze jakiś pomysł ?

 

W aso chca wymienić obudowę dmuchawy i wentylator - cena 5500 bo niby trzeba deskę zdjąć ...(????)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Udało mi się rozwiązać ten problem. Pod podszybiem jest uszczelka która jest osadzona na szybie, z rowkiem. A plastik (podszybie) ma rancik, rancik powinien wejść w rowek w uszczelce. Rozwiązałem ten problem silikonem ( wiem, mało profesjonalnie ale skutecznie :8) ). Silikon dałem w rowek, i przestało świstać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy problem bo to chyba wada fabryczne e9x w moich obu tak sie dzieje.

Tzn nie ma znaczenia czy jedziesz czy nie, i czy silnik wlączony czy nie i to slychac tylko w środku auta , ale ma znaczenie ktory masz bieg na wentyltorze-taki niby swist ,niby cichutkie hrabolenie, ala cichutkie gwizdanie . czesto zamkniecie czy otwarcie obiegu powietrza ma znaczenie i moze czasowo niwelowac ten dzwiek. Na najwyższym biegu wentylatora wogole go nie ma. Problem jest na pierwszym biegu wentylatora i na drugim, czasami na 3. to jest dmuchawa do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za porady. Dziś miałem chwilkę więc posiedziałem w garażu. Rozebrałem całe podszybie, filtr i mam parę wniosków.

Więc tak :

- gwizd ( z okolic wentylatora, który niesie się potem na środek konsoli )słychać tylko na obiegu otwartym przy ustawieniu każdej temperatury innej niż 16 stopni , na biegach od połowy w górę

- po otwarciu maski silnika gwizd słabnie

- po zdjęciu obudowy filtra powietrza gwizd ustaje.

- po wyjęciu samego filtra powietrza i założeniu obudowy słychać gwizd ale mniej.

- po zdjęciu obudowy filtra i całkowitym zaślepieniu 2 wlotów po lewej i prawej stronie szmatami gwizd staje sie dużo głośniejszy i ewidentnie pochodzi z okolic wentylatora.

 

Moja hipoteza jest taka że pod obciążeniem (zmniejszenie przepływu, zaślepienie otworów, zamkniecie klapy) silnik wentylatora zaczyna wydawać gwizd. Gdyby była to jakaś nieszczelność obudowy itp to gwizdałoby również w obiegu zamkniętym a występuje to tylko jak zaciąga powietrze z zewnątrz. Czyli pozostaje wymienić wentylator.

A wy jak myślicie ?? Z góry dzięki za sugestie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Jak uruchamiam auto to słychać ze środkowego wentylatora (nawiewu) dźwięk jakby świerszcza (pojawia się wraz ze zwiększeniem wentylatora, jak wyłączę to nie ma nic), potem ustaje i jak dodaje gazu to znowu się pojawia. Trwa to koło 5 minut, a potem już się nie pojawia. Przejrzałem forum i niby to łożysko wentylatora, ale dokładnej odpowiedzi to nie znalazłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
witam wszystkich. od dzis po dlugiej lekturze forum postanowilem dolozuc swoja mala cegielke. odnosnie swistu z wentylatora na 1 i 2 biegu. Mam e 91 2006r u mnie na tych biegach przy predkosci od 100km/h zaczynał się delikatny gwizd ale bardzo wkurzajacy. posprawdzalem juz wszystko i ostatnio trafilem w 10! wszyskim co maja z tym problem proponuje dokładnie uszczelnic uszczelki na laczeniu obudowy filtra kabinowego loczace z listwa podszybia oraz co najwazniejsze zaslepke w listwie podszybia taka okragla ktora maskuje srube. zaslepka ma oring gumowy jednak z czasem on przepuszcza powietrze. ja zrobilem to przy pomocy bardzo niewielkiej ilosci silikony i pomoglo w idealnie. w aucie zapanowala grobowa cisza. polecam ten zabieg z czystym sumieniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Cześć

Od kilku dni słyszę brzęczenie wentylatorka nawiewu. Dźwięki nie są stałe raz brzęczy a raz nie. NP na drugim biegu brzęczy, zmniejszę na pierwszy i przestaje. Czasami musze całkowicie wyłączyć. Innym razem słyszę brzęczenie na zakrętach. Co jest? Bo cholernie irytuje.

Drugi problem to cos stuka/brzęczy w bagażniku. Też nie zawsze, jak się mu widzi. Czasami brzęczy na postoju tak jakby ramka tablicy rejestracyjnej wpadała w wibrację ale dobrze się trzyma. Podobne głuche odgłosy (bardziej stuki) słyszę na dołkach. Nie są głośne (głośniej to trzeszczą uszczelki drzwi) ale też mnie to drażni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.