Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przebieg 136 274 km 

Znowu srebrne felgi, koła letnie wróciły. Auto lepiej wygląda 🙂 


Z najbliższych prac szykuje się wymiana klocków hamulcowych z przodu. Wycena w aso: około 2000 zł. Popytam jeszcze ile to będzie kosztowało w serwisie, w którym robiłem wymianę oleju w skrzyni biegów.  Poprzednia wymiana była przy przebiegu 97000 km. 

Mam już więcej porównania z X5. 6GT to jednak fajniejsze auto. Nadal się dziwię, że tak mało było chętnych na kupno 6GT.


Z ciekawostek: będzie nowe ASO BMW we Wrocławiu. 
 

image.thumb.jpeg.f90c742f8a33b62b76c5463758d99ffe.jpeg

 

  • Lubię to 3

2015: Jatoba Brown F10 520d xdrive B47 (ex) | 2019: Bluestone G32 640i xDrive B58C | 2020: Melbourne Red F40 120i FWD B48 (ex) | 2025: Manhattan Green G05 40i xDrive B58N | https://www.instagram.com/gran.turismo.g32/ | https://www.instagram.com/red.bmw.f40/

Opublikowano

X5 vs. 6GT - u mnie ten sam wynik. Ja wcześniej miałem E70 (wiem, to zupełnie inne X5), ale wnioski te same.

Ciekawy jestem, czy masz problemy z oponami i wibracjami auta przy 130-140km/h. Ja po przygodach z zimowymi, które w końcu udało się skompletować bez bicia, teraz męczę się z letnimi Conti SportContact7. W poprzednim sezonie wszystko w porządku, teraz po założeniu wyszło bicie 110N na dwóch kołach. Snuję teorie, czy to przechowalnia, czy może gdzieś wjechałem, czy te opony takie delikatne. Coś czuję, że znów skończy się na nowych. Wychodzi na to, że najlepiej wytrzymały fabryczne PZero3.

U mnie klocki i tarcze tylne wkrótce do wymiany po 60 tys. Chyba kupię na leebmann24 razem z przednimi.

  • Lubię to 1
Opublikowano

U mnie takie same spostrzeżenia. 6gt LEPSZE niż X5. I juz wielokrotnie na tym forum pisałem że G32 to chyba najbardziej niedoceniany model BMW.

Ja się przymierzałem do X5, miałem 30d na weekend i kurcze nie... nie widzę sensu zamiany 6gt na X5 bo NIC na tym nie zyskuje...

Oczywiście poza silnikiem bo ja mam 20d;)

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też nie widzę nic sensownego na co mógłbym wymienić swoje 630d....  🙄

  • Lubię to 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Przebieg 139 000 km

Nic się nie dzieje 🙂

Zdjęcie z dzisiaj: 

 

image.thumb.jpeg.4b4f75e75edbf08a3fc5b0bdf21a09f6.jpeg

 

 

  • Lubię to 1

2015: Jatoba Brown F10 520d xdrive B47 (ex) | 2019: Bluestone G32 640i xDrive B58C | 2020: Melbourne Red F40 120i FWD B48 (ex) | 2025: Manhattan Green G05 40i xDrive B58N | https://www.instagram.com/gran.turismo.g32/ | https://www.instagram.com/red.bmw.f40/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy G32, a G05?

Z czystej ciekawości 😉

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Moje spalanie:

6GT: 13 l / 100 km  (przed przeprowadzką było 13,7 l / 100 - więcej w korkach stałem)

X5: 12,2 l / 100 km

Tylko 6GT częsciej na autostradzie u mnie jezdzi.

 

Spalanie średnie według aplikacji od społecznosci:

6GT: 10,6 l / 100 km

X5: 11 l / 100 km

 

Silnik

W 6GT jest 40i o mocy 340 KM (bez mild hybdrid, z 2019 roku)

W X5 jest 40i o mocy 381 KM (z mild hybrid, 2025 rok)

 

Masa:

6GT: 1840 kg

X5: 2240 kg

 

Screeny z aplikacji

6GT: 

image.thumb.png.d9172f0502c9a91beced65186450d9de.png

 

X5:

 

image.thumb.png.84c4ae2f56a7918a777829baacc2d72e.png

2015: Jatoba Brown F10 520d xdrive B47 (ex) | 2019: Bluestone G32 640i xDrive B58C | 2020: Melbourne Red F40 120i FWD B48 (ex) | 2025: Manhattan Green G05 40i xDrive B58N | https://www.instagram.com/gran.turismo.g32/ | https://www.instagram.com/red.bmw.f40/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To przyznam ciekawa sprawa.

X5 cięższe i to znaczenie plus aero warzywniaka, a jednak zużywa mniej. 

Myślałem,  że będzie odwrotnie o to ze znacznie większą różnicą. 

Druga sprawa to zaskoczyła mnie waga G32.

To jest waga porównywalna z 340d. 

Mój osiołek waży 1650, a nie dysponuje silnikiem i jest rwd.

G32 optycznie wygląda na cięższe.

Szkoda mi tego modelu. Podobnie jak nie przemawia do mnie fenomen SUVów.

A jakie są Twoje odczucia pod kątem silnika? Czy dodatkowa moc rekompensuje 400kg różnicy w wadze?

Wydaje mi się,  że +40 KM to za mało na 400kg plus opór powietrza.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Z wagą to widzę źle spisałem z tabelki - 1915 kg dla 640i xdrive 

CleanShot2025-06-14at15_14.24@2x.thumb.png.12234b7f1bcb5f1a399277164397cb55.png

 

Co do spalania to juz kiedyś czytalem, ze X5 pre-LCI vs LCI dla 40i jest róznica w spalaniu, i to mild hybrid robi róznice. Ja w 6GT też mam cały czas wyłączone start-stop, a w x5 ten mechanizm się włącza. 

 

Same osiągi są porównywalne, cięzko to odczuć czy jedno z aut lepiej się zbiera. Jednak na danych z zperf to X5 sobie lepiej radzi przy wyższych prędkościach, co jest trochę zaskakujące, bo większy opór powietrza (tabela poniżej). W X5 mam ten sportowych wydech i on trochę wpływa na odczucia czy się jedzie szybko 🙂 

 

Jeśli chodzi o prowadzenie to 6GT lepsze dla mnie. X5 jednak wyższe i czuć, że się bardziej przechyla. To szczególnie czuć na rondach czy nawet jak się zmienia pasy na autostradzie przy prędkosciach ~140 km / h. Wziąłem zawieszenie M, bo chciałem zniwelować ten efekt "SUVa", ale konsekwencja jest taka, że przez progi zwalniające muszę wolno przejezdzac, bo twardo 🙂 Jak nie muszę całej dzieciarni zabierać to jeżdzę 6GT. 

 

 

 

CleanShot2025-06-14at15_16.42@2x.thumb.png.fa5833ccc6a2c9d5bf3993b536b3cb85.png

 

 

 

2015: Jatoba Brown F10 520d xdrive B47 (ex) | 2019: Bluestone G32 640i xDrive B58C | 2020: Melbourne Red F40 120i FWD B48 (ex) | 2025: Manhattan Green G05 40i xDrive B58N | https://www.instagram.com/gran.turismo.g32/ | https://www.instagram.com/red.bmw.f40/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wepnę się mimochodem do wątku o spalaniu. Przez rok miałem X5 M60i, czyli z V8 4.4l i mocy 530KM. Paliło tyle, co przytoczone powyżej 640i, którym jeździ @geno1234

Ewidentnie widać, że BMW zrobiło mega postęp w dziedzinie zwiększenia wydajności silników. Dodatkowo widać efekt miękkiej hybrydyzacji - robi robotę, choćby przez to, że w połączeniu z miękką hybrydą zupełnie inaczej działa system auto-start-stop. Jest tak miękki i nieinwazyjny, że nie ma powodu, żeby go wyłączać. Wbrew pozorom, to wyłączanie silnika nawet na krótkich postojach przekłada się na wyraźne oszczędności w spalaniu

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

 

1 godzinę temu, geno1234 napisał(a):

Z wagą to widzę źle spisałem z tabelki - 1915 kg dla 640i xdrive 

CleanShot2025-06-14at15_14.24@2x.thumb.png.12234b7f1bcb5f1a399277164397cb55.png

 

Co do spalania to juz kiedyś czytalem, ze X5 pre-LCI vs LCI dla 40i jest róznica w spalaniu, i to mild hybrid robi róznice. Ja w 6GT też mam cały czas wyłączone start-stop, a w x5 ten mechanizm się włącza. 

 

Same osiągi są porównywalne, cięzko to odczuć czy jedno z aut lepiej się zbiera. Jednak na danych z zperf to X5 sobie lepiej radzi przy wyższych prędkościach, co jest trochę zaskakujące, bo większy opór powietrza (tabela poniżej). W X5 mam ten sportowych wydech i on trochę wpływa na odczucia czy się jedzie szybko 🙂 

 

Jeśli chodzi o prowadzenie to 6GT lepsze dla mnie. X5 jednak wyższe i czuć, że się bardziej przechyla. To szczególnie czuć na rondach czy nawet jak się zmienia pasy na autostradzie przy prędkosciach ~140 km / h. Wziąłem zawieszenie M, bo chciałem zniwelować ten efekt "SUVa", ale konsekwencja jest taka, że przez progi zwalniające muszę wolno przejezdzac, bo twardo 🙂 Jak nie muszę całej dzieciarni zabierać to jeżdzę 6GT. 

 

 

 

CleanShot2025-06-14at15_16.42@2x.thumb.png.fa5833ccc6a2c9d5bf3993b536b3cb85.png

 

 

 

Zaskakujące są osiągi powyżej 100 kmh. Nieco zaprzecza fizyce  🙂

Co prawda Nm wzrósł o 90, aczkolwiek waga i fx robić powinny robotę, złą robotę.

Ja nie używam mild hybrid, jeżdżę na sport indywidual, wtedy się nie uruchamia i przy okazji nie działa żeglowanie,  które irytuje mnie jeszcze bardziej. Jest znacznie lepiej niż w poprzedniej f20 gdzie był poprzedni N47.

Mam odczucie opóźnienia w reakcji, ale podejrzewam, że to przyczyna tkwi w niskolitrażowym diesla.

Wizualnie x5 bardzo mi się podoba, obawiam się,  że kolejne pójdzie w klimat x3/5er, a niestety to nie mój klimat. 

Miałem okazję pojeździć x5 akurat 30d na 22" kołach i pneumatyce.  Na sporcie jest twardo.  U mnie chyba mimo wszystko bardziej. 

 

 

 

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.