Skocz do zawartości

30d czy 40i


słonik40

Rekomendowane odpowiedzi

Słonik, daj se już siana ;) Wszyscy wiemy, że najlepszy silnik w Polsce to 1.9TDI i nie ma co nad tym dyskutować.




Ciekawe porównanie, drag race Audi S4 w dyzlu (347KM / 700Nm) vs BMW M340i (370KM / 500Nm) czyli całkiem zbliżone, oba 3 litry + dwie hybrydy (AMG i Polestar). Można więc zobaczyć, jak ten diesel jest odczuwalnie szybszy i od 0 i od 50mph.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze




Ciekawe porównanie, drag race Audi S4 w dyzlu (347KM / 700Nm) vs BMW M340i (370KM / 500Nm) czyli całkiem zbliżone, oba 3 litry + dwie hybrydy (AMG i Polestar). Można więc zobaczyć, jak ten diesel jest odczuwalnie szybszy i od 0 i od 50mph.

 

Jak dla mnie to niezła reklama diesla ktory nie odstaje od duzo silniejszych benzyn. Podejrzewam, ze gdyby 3 litrowy silnik Audi miał takie parametry jak diesel M50d tj jest 400KM i 760Nm to pozamiatałby to benzynowe towarzystwo w sportowych probach! I to mimo tego , ze nadal nie miałby najwiecej KM pod maska.

Jestem tym troche zdziwiony. Sam uwazam, ze wiecej frajdy w stosunkowo lekkich samochodach daje uzytkowanie benzyny ale do tej pory myslalem, ze przy maksymalnym "butowaniu" diesel wymięka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie, niespełna 350km diesel kombi pokonuje 1/4 mili w takim samym czasie co 425KM 3 litrowa benzyna mercedesa w sylwetce coupe. Gdyby zamiast BMW 3 sedana stał cięższy BMW 3 touring i masy obu aut by się mniej więcej zrównały wyniki były by jeszcze bardziej zbliżone i wtedy to dopiero było by wszystkim lyso jak to ten kopciuch diesel nadający się tylko do traktora jeździ tak samo szybko jak niby najlepszy na rynku samochod m performance z legendarna benzynowa r6 od BMW podmmaska i to jeszcze przy sporo niższym spalaniu :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, BMW wprowadzi 340d to będziecie mogli wybrać "kopciucha". Dajcie sobie spokój Panowie, to już się robi nudne i śmieszne. Waszej dyskusji może nie być końca. Ciągle "gdybacie" (jakby dali to, jakby ważył mniej, jakby miał 50 KM więcej, jakby był na mniejszych felgach). Trafiłem tu, żeby poszukać odpowiedzi, a znalazłem jeszcze więcej pytań. :mad2:


Wracając do tematu. Ktoś już pytał sprzedawców i dostał jednoznaczną odpowiedź? Kiedy można spodziewać się modernizacji silników i czy różnica cenowo będzie warta czekania? Zrezygnowałem z SVR i pozostaje przy X5. Nie mam pojęcia jaki silnik wybiorę, wszystko zależy od ceny/rabatów bo mam określony budżet. Wstępnie miałem zamawiać auto na kwiecień (wtedy mija 2 lata na wynajmie obecnej 430i), ale czy warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym obstawiał ze będzie to chyba wrzesień. BMW co roku robi update każdego modelu wprowadzajac nowy rok modelowy. dla g30 jest to np lipiec dla x chyba wrzesień. W tym roku BMW ma wprowadzić miękka hybryda do niemal wszystkich silników, ma wejść 40d i wypaść m50d. Zauważ ze zmieniło sie prawo a mianowicie wprowadzone zostały zmniejszenie akcyzy o polowe dla silników do 3,5 litra o polowe czyli teoretycznie auta BMW powinny być tańsze o około 9 procent. Chyba ze polujesz na 50i to na nowe zasady się nie załapie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko raz ze szykuje się podwyżka cen aut a dwa ze te modele z miękkimi hybrydami mogą dodatkowo zdrożeć. Nie byłoby to nawet takie dziwne. Odnośnie 40d wciąż pozostaje w fazie plotek. Nic oficjalnego w tym temacie jeszcze nie padło a z reguły takie info były podawane dużo wcześniej. Z jednej strony- czemu nie, skoro w innych modelach może być ten motor? Z drugiej- emisja dla całej gamy modelowej..Możliwe ze oleją temat mocniejszego diesla bo osiągi 30d są praktycznie identyczne z konkurencją dla ich mocnych ropniaków. W testach motoryzacyjnych nierzadko jest on szybszy od 50-ki Q7 :)

Jeśli Audi wyskoczy z mocniejszym SQ7 to dopiero zajdzie potrzeba. Mercedes z kolei tematu nie ciągnie jak na razie.


Z uwagi na przyspieszone w ostatnich latach wymiany modeli na nowsze, sadze iż następna generacja powinna skupić się na benzynach plug in oraz elektrykach w których rozwinie się technologia zasilania, pojemności baterii oraz związaną z tym ich objętością w samochodzie. To już będą naprawdę ciekawe propozycje. Bez ubytków w bagażniku, przyzwoity zasięg i szybsze ładowanie + nadążająca za tym infrastruktura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok. tylko 40d nijak się ma do SQ7 ktore jest mocniejsze od M50d ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Marek znajomy znajomego zamawiał x5 na produkcje tego roku i już n afakturze miał samochód po podwyżce. Ty tez zamawiałeś produkcje tegoroczna wiec napisz czy auto miałeś według starego czy nowego cennika? Wątpię żeby BMW w ciągu jednego roku podnosiło cenę 2 razy ale różnie to z tym bywa. Odnośnie hybryd i elektryków BMW zamieniło się z toyota silnikiem r6, skrzynia i połowa wnętrza które jest zapakowane w toyota supra właśnie za technologie hybrydowa także ostatnie hybrydy od BMW to najprawdopodobniej technologia toyoty. Jeszcze odnośnie diesla i benzyny, to niedawnomczytalem wypowiedz jakiegoś członka zarządu BMW i powiedział on ze diesle będą w ofercie jeszcze przez conajmniej 20 lat a benzyny najprawdopodobniej 40. Oczywiście BMW powiększy ofertę o jakies elektryki imhybrydy chociaż hybryd wbrew pozorom już ma sporo. BMW na pewno mocno skupia się na autnomicznej jezdzie budując dosyc spory zespół programistów i nie tylko mających zajmować się jedynie ta tematyka.


@fino ostatnio czytalem ze sq7 po dostosowaniu do ostatnich norm nie jeździ już tak dobrze jak jego poprzednik wiec może przepaść nie jest już tak duza albo i żadna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek znajomy znajomego zamawiał x5 na produkcje tego roku i już n afakturze miał samochód po podwyżce. Ty tez zamawiałeś produkcje tegoroczna wiec napisz czy auto miałeś według starego czy nowego cennika? Wątpię żeby BMW w ciągu jednego roku podnosiło cenę 2 razy ale różnie to z tym bywa. Odnośnie hybryd i elektryków BMW zamieniło się z toyota silnikiem r6, skrzynia i połowa wnętrza które jest zapakowane w toyota supra właśnie za technologie hybrydowa także ostatnie hybrydy od BMW to najprawdopodobniej technologia toyoty. Jeszcze odnośnie diesla i benzyny, to niedawnomczytalem wypowiedz jakiegoś członka zarządu BMW i powiedział on ze diesle będą w ofercie jeszcze przez conajmniej 20 lat a benzyny najprawdopodobniej 40. Oczywiście BMW powiększy ofertę o jakies elektryki imhybrydy chociaż hybryd wbrew pozorom już ma sporo. BMW na pewno mocno skupia się na autnomicznej jezdzie budując dosyc spory zespół programistów i nie tylko mających zajmować się jedynie ta tematyka.


@fino ostatnio czytalem ze sq7 po dostosowaniu do ostatnich norm nie jeździ już tak dobrze jak jego poprzednik wiec może przepaść nie jest już tak duza albo i żadna?

 

Tak, zamawiałem na styczniową produkcje. Ceny oczywiście stare bo nie ma jeszcze nowych. Nie wiem czemu ten znajomy twierdzi ze w nowych cenach zamawiał skoro wciąż nawet w konfiguratorze ceny są jeszcze bez zmian. Poza tym z tego co wiem to wszystko zamówione jeszcze w grudniu opierało się na tym co było.

Poza tym skąd on wziął fakturę skoro takową wystawić mogą dopiero po rejestracji auta ? Przy zamówieniu nie ma przecież choćby nr Vin. Może jakąś wpłatę robił i na nią fakturę dostał ? Nie na sam samochód.

Edytowane przez marek77o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę polecam wejść w konfigurator BMW 5 silnik 520d i ono jest już oferowane jako mild hybrid o czym jest informacja na stronie.

 

Fakt. I to jakies 8.5k drożej niż poprzednio ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekki bajzel jest z cennikami. Nawet na poziomie konfiguratora co innego przy wybraniu wersji silnikowej a co innego pokazuje się jak przejdziemy dalej aby go zbudować .

Przykładowo 45e startuje 1.5k drożej niż dotychczas ale gdy przejdziemy dalej wychodzi na to ze jest jakies 8.5k tansze niż dotychczas ..

Inna sprawa ze takie 45e powinno być po akcyzie już w bazie jakies 31k tansze..wyglada wiec na to ze sobie ładnie rekompensują tą nową akcyzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę polecam wejść w konfigurator BMW 5 silnik 520d i ono jest już oferowane jako mild hybrid o czym jest informacja na stronie.

 

Fakt. I to jakies 8.5k drożej niż poprzednio ;)

 

ale chyba auto trochę szybsze, katalog podaje aktualnie 7,2s do 100km/h z miękką hybrydą, a poprzednio ile było ?

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę polecam wejść w konfigurator BMW 5 silnik 520d i ono jest już oferowane jako mild hybrid o czym jest informacja na stronie.

 

Fakt. I to jakies 8.5k drożej niż poprzednio ;)

 

ale chyba auto trochę szybsze, katalog podaje aktualnie 7,2s do 100km/h z miękką hybrydą, a poprzednio ile było ?

 

Z 2018 znakazlem broszurę , wtedy było 7.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Marek oczywiscie masz racje cena nie na fakturze a na zamówieniu, zle sie wyrazilem. Odnosnie podwyzek to z tego co ja zauwaxylem dealer o podwyzkach wie wczesniej bo wchodza na auta od produkcji danego miesisca a nie dnia zamowienia. Czyli np zamawiasz auto w styczniu z prdukcja w maju a podwyzki wchodza w March to placid juz nowa cene. Konfigurator jest zmieniany z chwila obowiazywania podwyzek a zazwyczaj auto zamawiasz torches wczesniej, kazdy delarer ma inne wolne sloth produkcyjne wiec zalezy kiedy twoje auto trafia do produkcji I np twoje moze traffic w styczniu z cena przed podwyzka a tego kumpla w Marcu juz po Podwyzce. Tak mi znajomy powiedzial ze cena jest Chyba okolo 10 kilo wyzsza ale na sto procent pewny nie jestem co do kwoty. roznica w konfiguratorze mogs wynikac tez z tego ze kiedys Service inclusive byl w cenie natomiast od zeszlego roku jest to jako opcja za ktora trzeba doplacic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystko ok. tylko 40d nijak się ma do SQ7 ktore jest mocniejsze od M50d ...

 

No i zaczeło sie. Koniec "prawdziwej" ,pasjonujacej motoryzacji nadchodzi. Wycinaja diesla z quad turbo i najmocniejszy bedzie 40d z elektryka 330KM. Wycinaja V12 i pewnie jeszcze w przeciagu roku V8. BMW twierdzi, ze moze miec R6 z elektrycznym wsparciem o mocy 600KM. Spieszmy sie podejmowac "nierozsadne" decyzje zakupowe bo niedługo nie bedziemy mieli wyboru.

Fino, Twoj zestaw M5 + X5M50d na obene czasy to strzał w 10! Jakbys prorokiem był. Juz tanczysz ten ostatni taniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ostatnich info z Bmw press : v12 do 2023, diesel R6 min 20 lat(z czasem łączony z elektryką), spalinowe do 30 lat( nie wiadomo czy czyste czy zawsze z plugin). Póki co niechęć do „czystych” elektryków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Inna sprawa ze taki 25d plus mocny elektryk może (poza dźwiękiem) zapewniać naprawdę konkretne warunki pracy auta przy niskiej cenie pojazdu.

 

Przy obnizonej akcyzie na 3 litrowe jednostki o połowe 25d nie bedzie juz tak atrakcyjny. Juz nie trzeba bedzie dopłacac 60kpln to silnika 6 cylindrowego tylko znacznie mniej i do wyposazenia tez mniej. Teraz roznica w akcyzie to 15,5% a do tego jeszcze 23% Vat. Bedzie/jest 7,8% + 23Vat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żeby tylko importer nie "dostosował" cen odpowiednio :lol: Chociaż nie widzę w tym zysku dla nich a po obniżce mogą zwiększyć sprzedaż.

 



Jak importer "dostosuje" ceny to sie brokerzy uciesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ostatnich info z Bmw press : v12 do 2023, diesel R6 min 20 lat(z czasem łączony z elektryką), spalinowe do 30 lat( nie wiadomo czy czyste czy zawsze z plugin). Póki co niechęć do „czystych” elektryków.

 

Oraz m50d wycofywane z Europy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby tylko importer nie "dostosował" cen odpowiednio :lol: Chociaż nie widzę w tym zysku dla nich a po obniżce mogą zwiększyć sprzedaż.

 


Już dostosował. Zobaczcie x5 45e. O ile potaniał ? 8k ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby tylko importer nie "dostosował" cen odpowiednio :lol: Chociaż nie widzę w tym zysku dla nich a po obniżce mogą zwiększyć sprzedaż.

 



Jak importer "dostosuje" ceny to sie brokerzy uciesza.

 

A z czego mieliby się cieszyć ? U nich oferta cenowa nie powinna się znacznie zmienić. Poza tym oni tez chcą zarabiać :) Ew będą mogli trochę więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.