Skocz do zawartości

E46 jakie amortyzatory i sprężyny


wizzle11

Rekomendowane odpowiedzi

no i co tam kolego wymyśliłeś? Ciekawa jestem co z tymi sprężynami, i jakie obniżenie u Ciebie powinno być, żeby nie stracić komfortu...dziś odbieram swoją bawarkę od mechanika, kupiłam komplet MTS Technik ze sprężynami -40, zobaczymy...mechanik dzwonił do mnie powiedzieć, że jest kozak :)

 

Wiem, że MTS to nie jest firma najwyższych lotów...ale dużo jest też opinii pochlebnych, postanowiłam wypróbować. Zobaczymy!

 

Daj znać co postanowiłeś.

 

pozdro

 

kolgo dodaj foty jestem ciekaw jak to wyszło

KOZIOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 822
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

myślę o kupnie sprężyn lecz nie orientuje się z byt dobrze co do firm sprężyn, ]

 

Nie kupuje się samych sprężyn tylko komplety z amortyzatorami.

Zależy jakie obniżenie i zależy w jakim stanie są amorki.

 

Eibach Pro-Kit można założyć -30/-25 jeśli ma być wygodnie do codziennej jazdy.

W moim wątku jest kilka fotek

viewtopic.php?f=159&t=168909

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę kolego soolek, że miałeś amorki MTS Technik w a4, i jak się sprawowały? sprężyny o jakim obniżeniu tam miałeś?

Swoją drogą fajne halogeny w bawarce :D tzn cała jest fajna, ale też myślę, żeby swoje nieco zmodyfikować, ja mam przedlifta, więc trochę inaczej to będzie wyglądało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam BILSTEIN B12 PRO KIT (Eibach PRO KIT + Bilstein B8)

Mam to założone od sierpnia i jestem bardzo zadowolony. Auto wygląda lepiej, prowadzi się pewniej podczas hamowania nie nurkuje.

Co do komfortu czuję dokładnie te same nierówności, tylko bez bujania.

Wada. No cóż. Trzeba uważać dojeżdżając do krawężników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z MTSem bywa różnie. Jedni chwalą inni nienawidzą.

 

Ja kupiłem, bo akurat budżet był taki a nie inny i narzekać nie mogę.

Po roku jeden mi się wylał - jakieś 25 tyś km. Wymiana na gwarancji szybko i sprawnie ( W sumie wymieniłem też drugi z przodu dla lepszego samopoczucia).

W sumie nowy zestaw przednich przejechał jakieś 50 tyś a tylnych 75 (mniej więcej).

Obniżenie było -35/-35.

Ja tam jestem zadowolony. Jak za taką cenę, to naprawdę rewelacja.

Amorki MTSa są twardsze niż seria (A4 też miało twardze seryjne amorki Boge). W przypadku BMW pewnie też tak jest.

Obecnie, mam założone sprężyny Eibacha + amorki Mpakietowe Sachsa i dla mnie jest idealnie. Nie jest za twardo i nie jest za miękko. Taki złoty myślę środek na codzienną jazdę po "dziurach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze...

 

zrobiłam foty, ale autko takie brudne, że aż wstyd! Jutro podjadę na myjnie i strzele jeszcze raz :D

 

Co do wrażeń, to jestem póki co bardzo zadowolona - autko prowadzi się stabilnie, płynnie wchodzi w zakręty.

Jest trochę bardziej twardo, ale czy jakaś wielka różnica....bo ja wiem....?

 

Aczkolwiek, jak byłam na ustawieniu zbieżności, to koleś parskał, chrząkał i wzdychał, jak musiał jakieś dodatkowe ograniczniki założyć do nieco niższego zawieszenia założyć, i powiedział coś w stylu "A, bo jak te tuningowce przyjeżdzają, to aż się płakać chce.....dobrze sie Pani bydzie jeżdziło taką toczkom?" :D

 

Ha! jestem tuningowcem :p

 

Co do strony wizualnej, to usiadło z przodu rzecz jasna, ale ja wiem czy jakoś widocznie....? prześwit jest :D

 

Wrzucę foty jak umyje auto :)

 

A ty kolego, autorze wątku, co wymyśliłeś? Kupiłeś już coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Sachsy i seryjne sprężyny, wymieniłem na B4 i taka koza się zrobiła że można było jeździć w offroadzie, więc szybko zakupiłem sprężyny MTS -40/20 no i nadal była miękka koza, to dowaliłem nie wiem jakiej firmy -70 ale betony że masakra, plomby mi wybijało a B4 nie nadążał wybierać dziur. Wytrzymał rok i się poddał (sprawnych szkoda wyrzucić). Niedawno założyłem amory MTS i na tych -70 tak się zglebił jak na gwincie, wiec wróciłem do sprężyn MTS -40/20 i teraz jest super, tak jak powinno być. Jest sztywno, jest amortyzacja, brak kozy. Wniosek taki że nawet jak jest -40 to i amor trzeba dać twardszy. I kolejny wniosek że na seryjnych sprężynach Sachsy dużo dużo lepsze od B4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wrzuciłem Bilstein B4 zamiennik zawieszenia z M-Pakiet + sprężyny Eibach Pro Kit -30/20. Jest spoko. Auto poszło w dół i da się normalnie jeździć. Znaczy się trzeba uważać, bo na mało który krawężnik się wiedzie i przy wymianie kół jest problem bo starsze podnośniki są za wysokie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Założyłem u siebie ostatnio Apexa -35mm przód i tył . Tył osiadł dość sporo, opona weszła juz w nadkole. Z racji tego ze felga ma 9,5 j na tyle muszę zletka wyciągnąć nadkole bo na zakrętach potrafi przytrzec. Przód osiadł ale bardzo nieznacznie , czy to jest 35mm to bym sie klucil ale przy okazji zobaczyłem ze amor mi wylał, kupiłem nowe amorki monroe reflex, w sobote założę i zobaczymy wtedy, moim zdaniem przód osiadzie jeszcze troszkę po założeniu nowych amorkow. Zdam relacje po. Czy jest twardo? Troszkę ale da sie jeździć po angielskich drogach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Szukam czegoś sensownego na przód do mojego Touringa, który obecnie stoi na springach Sportline od Eibacha. Zastanawiam się nad Bilstein B6, ale nie umiem znaleźć sensownego sklepu gdzie można by je kupić. Ma ktoś jakieś dobre źródło? Może coś innego producenta?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek z czescidobmw też mi poleca Sachsa, bo w przypadku sportowego zawieszenia Bilstein proponuje na tył to samo, co przy standardowym zawieszeniu (mowa o B4). Mam jednak obawy, czy Sachs będzie dobrze tłumił na Sportline. Ma ktoś jakieś doświadczenia z jakimś zestawem dobrym? Sportline + Bilstein B6, może coś innego? Jak z twardością w B6?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coś takiego jak Bilstein B12 Sportline, są to B8 + eibach Sportline.

Nie testowałem takiego zestawu, mam natomiast zamontowany Bilstein B12 Prokit, czyli B8 + eibach Prokit.

Jestem zadowolony. Jeśli chodzi o twardość to powiem tak, jest inaczej niż na serii.

Auto nie przechla się w zakrętach i nie nurkuje podczas hamowania, natomiast nie nazwał bym tego, że jest twardo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Betonu się nie boję, bardziej zależy mi na wyeliminowaniu efektu piłeczki i podskakiwania auta na małych nierównościach. Mógłbyś szerzej opisać wrażenia na Twoim kicie? Buda mocniej pracuje? Bardziej trzeszczy wnętrze? Bolą plecy? :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na pewno nie podskakuje. Wnętrze nie trzeszczy. Zastanawiam się nad założeniem rozpórki, bo tak na chłopski rozum buda przy takim zawiasie musi bardziej pracować.

Na starym zawiasie samochodem bujało, teraz jest tłumienie.

Nie mam doświadczenie z innymi "sportowymi" zawiasami, więc ciężko mi go do czegoś porównać.

Jadąc szybciej przez zakręt, auto nie przechyla się i nie masz wrażenia, że zaraz odfruniesz. Oczywiście z fotela chce wyrzucić, ciekawy jestem jak sprawowałyby się m-pakietowe fotele.

Na starym zawiasie jak depnąłeś mocniej po heblach, przód ewidentnie nurkował, a tył leciał do góry. Teraz tego nie ma.

Nie uważam, że straciłem na komforcie, nikt z pasażerów nie narzekał, no może trochę z racji, że auto poszło w dół. Zyskałem większą pewność prowadzenia.

Piszesz, że szukasz czegoś na przód, moim zdaniem to błąd. Wymieniaj przód i tył.

Ja kupowałem cały zestaw bo tak było taniej. Ty masz springi i chcesz dokupić same amory.

Z tego co czytałem to ludzie chwalili sobie Sachs advantage (zamiennik ori m-pakowego amora), Bilstein B6, B8 i któreś Koni.

Bilsteina można regenerować.

Zadzwoń tutaj http://www.bilstein.pl/index.php?page=kontakt , zrób wywiad, na pewno pomogą w doborze amortyzatorów odpowiadających Twoim wymaganiom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

 

Skłaniam się jednak ku B8. Pisałem o przodzie, bo z tyłu mam roczne Sachsy, z drugiej strony nie mam pojęcia jak taki zestaw B8 + Sachs będzie współpracował. Jak się je uda pogonić, to wskoczy też tył od razu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam straszny problem :D Panowie jakie amortyzatory kupic do e46 2.0 diesel 150 kucy 2002r na przód . Tylko nie piszcie SACHS ani BILSTEIN bo to nie wchodzi w gre :D chodzi bardziej o ta dolna półę , ale gazowe . Jaką firmę polecacie znacie firme KAMOKA albo cos w tym guście :D ? Proszę o szybką pomoc bo dzisiaj musze coś zamówić bo jadę w trase a amorki okazało sie , że do wymiany , dlatego tez taki mały budzet boo nie spodziewałem sie tego a musze to zrobic boo fura rzuca jak szatanem

np. http://allegro.pl/amortyzatory-oslony-odboje-przod-bmw-e46-maxgear-i4182391280.html

2. http://allegro.pl/amortyzatory-bmw-e46-przod-kamoka-komplet-zestaw-i4183074332.html

 

co sądzicie o tym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi mi o tą dolna półkę i co by było najlepsze jaka firma ? bo nie mam hajsu na kayaby ani Sachs bo bym kupił od ręki ale jak pisałem wyżej nie mam 500-600 zł żeby wyścielić . Dlatego pytam co jest najlepszym rozwiązaniem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.