Skocz do zawartości

Pierwsze usterki i awarie G05.


lamer

Rekomendowane odpowiedzi

ELEKTRYCZNA ROLETKA


Panowie, jeżeli chodzi o problem z elektryczną roletką bagażnika, to jeżeli Wam się "zawiesi" to nie musicie jechać do serwisu i nie trzeba podpinać samochodu pod komputer.

Roletka w określonych przypadkach może się "zgubić", czyli czujniki ją zablokują. Należy wtedy przytrzymać kilkadziesiąt sekund przycisk chowania roletki, do momentu aż schowa się i w pełni rozłoży. To nic innego jak ponowna kalibracja. Po tym zabiegu będzie działać. Nie ma za co ;)

He he he za sugestią serwisu robiłem to wielokrotnie, niestety nie działa, więc nie podziękuję :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj po 3 latach eksploatacji i 88kkm przebiegu wymiana amortyzatorow przod + wahaczy rozprężnych przód. Do tego geometria zawieszenia i jakieś drobne cześci. Gdyby nie pakiet repair to popłynąłbym na 20000zł! Trzeba liczyć się z wysokimi kosztami jeśli macie zamiar długo jeździć waszymi X5. Wcześniej zdążyłem już wymienić raz komplet wahaczy przód ( 4 sztuki), koło pasowe (6k pln), uszczelnienie wału(tył), drążek kierowniczy i zegary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po 3 latach eksploatacji i 88kkm przebiegu wymiana amortyzatorow przod + wahaczy rozprężnych przód. Do tego geometria zawieszenia i jakieś drobne cześci. Gdyby nie pakiet repair to popłynąłbym na 20000zł! Trzeba liczyć się z wysokimi kosztami jeśli macie zamiar długo jeździć waszymi X5. Wcześniej zdążyłem już wymienić raz komplet wahaczy przód ( 4 sztuki), koło pasowe (6k pln), uszczelnienie wału(tył), drążek kierowniczy i zegary.

 

dla mnie to niezły szok ....... 88k km i tyle awarii/wymian?

przed X5 jeździłem Audi A6 i przez 10 lat zrobiłem nim 230k km i nie miałem tylu awarii i wymian :wink:

oprócz standardowych serwisów oraz wymian klocki+tarcze jedyne awarie to sprzęgło dwumasowe i mała chłodniczka od nagrzewnicy, więc ogólnie kompletnie bezusterkowy samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To smutne….ale taka jest niestety jakość obecnie produkowanych aut….BMW czy Mercedes niestety ostatnio przoduje w raportach awaryjności :(

Nie znam raportów awaryjności, natomiast mnóstwo wymian w ramach gwarancji jest zbędna i nie świadczy o jakości produktu, a raczej o skłonności gwaranta w dążeniu do zadowolenia klienta.

Nikt na własny koszt większości z tych „napraw” by nie robił. Samochody przez cała okres gwarancji są w jakości fabrycznie nowego auta i to jest powód do narzekań?

Dla mnie to powód do zadowolenia i powód przywiązania do marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To smutne….ale taka jest niestety jakość obecnie produkowanych aut….BMW czy Mercedes niestety ostatnio przoduje w raportach awaryjności :(

Nie znam raportów awaryjności, natomiast mnóstwo wymian w ramach gwarancji jest zbędna i nie świadczy o jakości produktu, a raczej o skłonności gwaranta w dążeniu do zadowolenia klienta.

Nikt na własny koszt większości z tych „napraw” by nie robił. Samochody przez cała okres gwarancji są w jakości fabrycznie nowego auta i to jest powód do narzekań?

Dla mnie to powód do zadowolenia i powód przywiązania do marki.

 

W moim przypadku, uwierz mi, że te naprawy były konieczne. Gdy padło koło pasowe to skończyło się dla mnie lawetą w trasie. Teraz zawieszenie tak "dzwoniło" że nie doczekałem do przeglądu. Z wymianą zegarów gdy prawa ich strona nie działa też chyba trudno dyskutować. Musiałbym robić każdą z wymienionych napraw nawet gdybym nie miał pakietu repair.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To smutne….ale taka jest niestety jakość obecnie produkowanych aut….BMW czy Mercedes niestety ostatnio przoduje w raportach awaryjności :(

Nie znam raportów awaryjności, natomiast mnóstwo wymian w ramach gwarancji jest zbędna i nie świadczy o jakości produktu, a raczej o skłonności gwaranta w dążeniu do zadowolenia klienta.

Nikt na własny koszt większości z tych „napraw” by nie robił. Samochody przez cała okres gwarancji są w jakości fabrycznie nowego auta i to jest powód do narzekań?

Dla mnie to powód do zadowolenia i powód przywiązania do marki.

 

Większych bzdur dawno nie czytałem…..powód do zadowolenia??? Niby z czego??? Z tracenia czasu w serwisach i bujanie się jakimiś zastępczakami kilka razy w roku? Mnie to nie przekonuje, ale widać że niektórych jara ;)

P.S-nie rozumiem co to znaczy „zbędna wymiana” - w dzisiejszych czasach się nie naprawia a wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To smutne….ale taka jest niestety jakość obecnie produkowanych aut….BMW czy Mercedes niestety ostatnio przoduje w raportach awaryjności :(

Nie znam raportów awaryjności, natomiast mnóstwo wymian w ramach gwarancji jest zbędna i nie świadczy o jakości produktu, a raczej o skłonności gwaranta w dążeniu do zadowolenia klienta.

Nikt na własny koszt większości z tych „napraw” by nie robił. Samochody przez cała okres gwarancji są w jakości fabrycznie nowego auta i to jest powód do narzekań?

Dla mnie to powód do zadowolenia i powód przywiązania do marki.

 

Większych bzdur dawno nie czytałem…..powód do zadowolenia??? Niby z czego??? Z tracenia czasu w serwisach i bujanie się jakimiś zastępczakami kilka razy w roku? Mnie to nie przekonuje, ale widać że niektórych jara ;)

P.S-nie rozumiem co to znaczy „zbędna wymiana” - w dzisiejszych czasach się nie naprawia a wymienia.

Koledze zapewne chodzi o błędne diagnozy i wymiany nie tego co trzeba co jest bardzo częste. Czasem wymienią pół auta zanim trafią w usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też tak macie że Car play sam się włącza po wejściu z telefonem do samochodu? strasznie mnie to denerwuje że pomimo wysiadania z auta w czasie słuchania radia , wchodząc ponownie sam odpala się Car play , może wiecie jak to przestawić żeby się połączył z autem ale sam się nie włączał i nie wbijał na siłę muzyki z telefonu.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po 3 latach eksploatacji i 88kkm przebiegu wymiana amortyzatorow przod + wahaczy rozprężnych przód. Do tego geometria zawieszenia i jakieś drobne cześci. Gdyby nie pakiet repair to popłynąłbym na 20000zł! Trzeba liczyć się z wysokimi kosztami jeśli macie zamiar długo jeździć waszymi X5. Wcześniej zdążyłem już wymienić raz komplet wahaczy przód ( 4 sztuki), koło pasowe (6k pln), uszczelnienie wału(tył), drążek kierowniczy i zegary.

 

dla mnie to niezły szok ....... 88k km i tyle awarii/wymian?

przed X5 jeździłem Audi A6 i przez 10 lat zrobiłem nim 230k km i nie miałem tylu awarii i wymian :wink:

oprócz standardowych serwisów oraz wymian klocki+tarcze jedyne awarie to sprzęgło dwumasowe i mała chłodniczka od nagrzewnicy, więc ogólnie kompletnie bezusterkowy samochód.

Kurcze zbliżam się do Twojego przebiegu, a tu jeszcze 1 rok leasingu- więc strach się bać. Ogólnie moje przemyślenia odnośnie marek ,,premium'' doprowadzają mnie do wniosku że płacimy setki tysięcy za BMW, Audi, Mercedesy czy LR (tutaj to już szczyt awaryjności, a wiem coś o tym bo szwagier ma Sporta), a mamy więcej wizyt gwarancyjnych w serwisie niż właściciele aut segmentu niżej, sam się zastanawiam więc czy warto przepłacać tylko za znaczki na masce i niby prestiż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiesz, czasami to jest też trochę kwestia szczęścia. W F10 520d, poza wymianą wtryskiwaczy, przez 200kkm nie zdarzyła mi się jakakolwiek awaria. Mam w domu wspomnianego przez Ciebie Jaguara. Dokładnie model E-Pace i po 3,5roku oraz 55tys km zero awarii a wg obiegowej opinii nie powinienem wyjeżdzać z serwisu. Zawieszenie w porządku a przebieg 90% miasto i 20' koła. Tutaj w X5 jest gruba przesada, nie da się ukryć. Z pozytywów po ostatniej wymianie wahaczy i amortyzatorów zdałem sobie sprawę jak przebieg 90kkm wpływa na ich zużycie. Znów wszystko jest sztywne a zawieszenie jakby o poziom bardziej sportowe. To fajne uczucie gdy wszystko jest takie nowe.

Co do aut segmentu niżej to często mają prostsze rozwiazania techniczne, mniejsze moce i są delikatniej esploatowane i może też w tym rzecz trochę. Nie bronię jednak tematu, że szczególnie w przypadku mojego egzemplarza ilość napraw jest nieakceptowalna. W żadnej klasie cenowej to co się u mnie dzieje nie byłoby do zaakceptowania a już na pewno nie w klasie premium. Do tego wcale nie katuję tego samochodu a większość przebiegu zrobiona w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem już sporo akcji serwisowych ale jakoś podchodzę z przymróżeniem oka. Pewnie dlatego że nie ma wyjścia, coś się psuje to trzeba wymieniać. Faktem jest, że istnieje złudzone poczucie zadowolenia i szczęścia gdy wyjeżdża się z serwisu z nowymi częściami i autko chodzi jak nowe :D

Nie tak dawno przy przebiegu 30 kilku tyś km, wymienili mi tylne amortyzatory i cały most :P zawias stukał np. podczas przejazdów przez progi zwalniające czy krawężniki.

Również nie katuję samochodu i wiem jak się jeździ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może ktoś miał podobne problemy. Od jakiegoś czasu słyszę na nierównościach stuki z prawej strony. Również przy ruszaniu jest słyszalny lekki stuk. Byłem w dwóch różnych aso na sprawdzeniu zawieszenia. Podobno wszystko ok. Dodam, że po dłuższej jeździe te stuki są wyraźniejsze. Przebieg 30kkm. Przede mną długa trasa i nie chciałbym zaliczyć awarii.

Gdzie można szukać przyczyny? Może jakaś podpowiedź?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie może ktoś miał podobne problemy. Od jakiegoś czasu słyszę na nierównościach stuki z prawej strony. Również przy ruszaniu jest słyszalny lekki stuk. Byłem w dwóch różnych aso na sprawdzeniu zawieszenia. Podobno wszystko ok. Dodam, że po dłuższej jeździe te stuki są wyraźniejsze. Przebieg 30kkm. Przede mną długa trasa i nie chciałbym zaliczyć awarii.

Gdzie można szukać przyczyny? Może jakaś podpowiedź?

Podjedź do dobrego serwisu poza aso.

Niestety aso jest bardzo słabe w diagnozowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie może ktoś miał podobne problemy. Od jakiegoś czasu słyszę na nierównościach stuki z prawej strony. Również przy ruszaniu jest słyszalny lekki stuk. Byłem w dwóch różnych aso na sprawdzeniu zawieszenia. Podobno wszystko ok. Dodam, że po dłuższej jeździe te stuki są wyraźniejsze. Przebieg 30kkm. Przede mną długa trasa i nie chciałbym zaliczyć awarii.

Gdzie można szukać przyczyny? Może jakaś podpowiedź?

 

Skąd jesteś kolego? W Warszawie poleciłbym Ci ASO do ktorego z tym podjechać. Lekkie stuki raczej nie zwiastują unieruchomienia samochodu z dnia na dzień nawet jeśli jest spora trasa do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może ktoś miał podobne problemy. Od jakiegoś czasu słyszę na nierównościach stuki z prawej strony. Również przy ruszaniu jest słyszalny lekki stuk. Byłem w dwóch różnych aso na sprawdzeniu zawieszenia. Podobno wszystko ok. Dodam, że po dłuższej jeździe te stuki są wyraźniejsze. Przebieg 30kkm. Przede mną długa trasa i nie chciałbym zaliczyć awarii.

Gdzie można szukać przyczyny? Może jakaś podpowiedź?

 

Skąd jesteś kolego? W Warszawie poleciłbym Ci ASO do ktorego z tym podjechać. Lekkie stuki raczej nie zwiastują unieruchomienia samochodu z dnia na dzień nawet jeśli jest spora trasa do zrobienia.

jeśli jesteś w Warszawie to zdecydowanie ASO Auto Rawski w Markach (mają terminy na ten sam dzień), a zdecydowanie odradzam Inchape (do tych Państwa to tydzień wcześniej trzeba się umawiać :-)

jeśli każą zostawić samochód to dzwonisz do BMW Mobile Care i od ręki za X5 podstawią Tobie G05 albo serię 5 limuzynę, standardowo na 3 dni jest, ale jak dostajesz w piątek, to weekend nie wlicza się i w środę oddajesz dopiero :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może ktoś miał podobne problemy. Od jakiegoś czasu słyszę na nierównościach stuki z prawej strony. Również przy ruszaniu jest słyszalny lekki stuk. Byłem w dwóch różnych aso na sprawdzeniu zawieszenia. Podobno wszystko ok. Dodam, że po dłuższej jeździe te stuki są wyraźniejsze. Przebieg 30kkm. Przede mną długa trasa i nie chciałbym zaliczyć awarii.

Gdzie można szukać przyczyny? Może jakaś podpowiedź?

 


Miałem podobnie przy podobnym przebiegu….2 wizyty i nikt nic nie widzi… na 3 wizycie wymienili przekładnię kierowniczą i jest cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wielkie dzięki za podpowiedzi. Mieszkam w Warszawie. Na razie na sprawdzeniu byłem na Ostrobramskiej i na Prymasa

 

Sprawdz jeszcze Inchcape Park. Serwis nowy, zależy im na nowych klientach wiec wymieniaja czesci na gwarancji co tylko sie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za podpowiedzi. Mieszkam w Warszawie. Na razie na sprawdzeniu byłem na Ostrobramskiej i na Prymasa

 

Sprawdz jeszcze Inchcape Park. Serwis nowy, zależy im na nowych klientach wiec wymieniaja czesci na gwarancji co tylko sie da.

Niestety mam odmienne doświadczenie z nimi na każdym polu, gdzie tylko mogli to dali d... nigdy więcej do nich, duże korpo które ma wszystko w d. Naprawiając auto uszkodzili inną część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszedzie w ASO pracuja raczej slabo opłacani mechanicy. To tylko wymieniacze realizujacy procedury serwisowe. Pisałem o Inchcape Park nie ze wzgledu na jakosc obslugi bo takowej, moim zdaniem, w żadnym ASO nie ma ale ze względu na wysoką chęć do wymiany podzespołow w samochodach na gwarancji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszedzie w ASO pracuja raczej slabo opłacani mechanicy. To tylko wymieniacze realizujacy procedury serwisowe. Pisałem o Inchcape Park nie ze wzgledu na jakosc obslugi bo takowej, moim zdaniem, w żadnym ASO nie ma ale ze względu na wysoką chęć do wymiany podzespołow w samochodach na gwarancji.

 

O wymianie/naprawie gwarancyjnej podobno decyduje (akceptuje) centrala a nie poszczególne ASO.

ASO jedynie może trochę „podpudrować” temat ale przy bardziej skomplikowanych i kosztownych naprawach centrala podobno weryfikuje dokładnie logi z poszczególnych jednostek sterujących aby wyeliminować „dłubane” auta z napraw gwarancyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszedzie w ASO pracuja raczej slabo opłacani mechanicy. To tylko wymieniacze realizujacy procedury serwisowe. Pisałem o Inchcape Park nie ze wzgledu na jakosc obslugi bo takowej, moim zdaniem, w żadnym ASO nie ma ale ze względu na wysoką chęć do wymiany podzespołow w samochodach na gwarancji.

dokładnie tak, to gwarant decyduje ostatecznie czy naprawa jest w ramach gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Macie racje, jednak ASO doskonale wie jak sprawe opisać żeby centrala BMW zaakceptowała. Jak zależy im żeby coś zrobić to sobie poradzą. Był tu na forum kolega co to u Rawskiego pół samochodu przed końcem gwarancji powymieniał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.