Skocz do zawartości

x5 g05 - warto wiedzieć przed zakupem


Sergio88

Rekomendowane odpowiedzi

przejadę się w tym tygodniu q8 i zobaczę, jednak tam póki co jest tylko jeden diesel z mega długą turbo dziurą, depczesz go przy prędkości np. 100-120 a on reaguje po 1-2 sek. - ogromny minus, jeden silnik do wyboru 286 koni bodajże, auto ciężkie długie, no i trochę mniejszy bagażnik, ( ale za to miejsca więcej z tyłu ) no i droższe w podobnej konfiguracji o 50 najmniej.


czy ktoś mógłby rozwinąć mi tą opcję dodatkową ?


"Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go" - czy jest to kompletny system do prawie autonomicznej jazdy - na autostradzie utrzymuje sam pas ruchu, utrzymuje odgległość między pojazdem za którym jedzie i sam wyhamowuje/rusza, w korkach mozna go odpalić i swobodnie się ślizgać bez wciskania pedału gazu ? - jedynie czasem auto prosi o ruch kierownicą czy jest to "tylko" aktywny tempomat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

sory że spamuje, ale czuje w kościach że jednak x5, oprócz rozwinięcia kwestii tempomatu o które w poprzednim poście prosiłem, - proszę o radę, dopłacić do pneumatyki czy zostawić standardowe adaptacyjne zawieszenie z m pakietu ? - w konfiguracji mam między innymi, benzyniaka 40i, m pakiet, 21 calowe felgi za dopłatą m pakiet, sportowy układ wydechowy, sportowa skrzynia, bez skrętnej osi ( darowałem sobie, jednak pewność za kółkiem to jest to czego oczekuje ) lubię czuć pewność za kierownicą, sztywne zawieszenia, jednocześnie odczuwając komfort z jazdy jednak zrównoważony nie kanapowy, auto do jazdy głównie po mieście - warszawa i okolice oraz trasa w Polskę - do klienta, trasy szybkiego ruchu, 10-20 % mniejsze miejscowości. Jeżeli pneumatyka da mi większą sztywność ( nie wychyla się w zakrętach przy szybkich manewrach ) jest bardziej komfortowe - gdy np. jadę przez miasto do roboty - później z roboty do domu i tak w kółko i dzięki temu przyjemniej będzie mi się podróżowało a gdy potrzebuje przycisnąć, na trasie - pojeździć sztywno i bardziej sportowo gdy tego potrzebuje vs. adaptacyjne z m pakietu - to wybrałbym pneumatykę, - jeżeli adaptacyjne daje większą radość z jazdy, wybiera ciut gorzej niż pneumatyka przy 21 calowych felgach to wybrałbym adaptacyjne. Trzeba zauważyć też wysoki koszt serwisu pneumatyki w stosunku w stosunku chociażby do adaptacyjnego M. Problem w tym że nie mam porównania, być może ktoś z Was takie porównanie ma pneumatyka vs. adaptacyjne M ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba wszystkie samochody demo dostępne w PL mają pneumatykę bo to nowość w BMW i zależało im na pokazaniu tego gadżetu więc nikt nie ma porównania do innego zawieszenia.

Ja tego nie wziąłem bo już pneumatyka na tyle w F15 sprawiała problemy więc obawiam się jak bardzo awaryjne będzie to w pełni pneumatyczne zawieszenie w G05.


W egzemplarzu, który testowałem był "autopilot", który sam utrzymywał pas ruchu i odległość. Można było puścić kierownicę na kilka sekund a później włączało się ostrzeżenie i trzeba było położyć ponownie ręce na kierownicy. Trzymając lekko jedną rękę na kierownicy samochód jechał autonomicznie. Jednak miałem wrażenie, że kiepsko idzie mu utrzymanie kierunku jazdy. Trochę jechał jak pijany :D


Nie mam wentylowanych foteli w F15 i teraz zamówiłem bo latem kleiłem się do siedzenia i oparcia. W poprzednim samochodzie nie miałem wentylacji ale za to perforowaną skórę i "dawało radę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czytając opisy osób mających już X5 wychodzi na to, że adaptacyjne M jest bardziej stabilne i sztywniejsze w sport/sport + od pneumatyki, za to w opcji comfort właśnie dzięki adaptacji jest bardzo komfortowe. To zawieszenie to nie są tylko sprężyny krótsze o 20mm jak robi wielu producentów, ale jest to zawieszenie które od wielu lat jest w jakiś sposób rozwijane w grupie BMW i zbiera bardzo dobre opinie.


Tutaj jest krótki opis osoby (USA), która ma u siebie adaptacyjne M w X5 G05:


"Adaptive M Suspension. BMW really knocked this one out of the park I think. Our car doesn’t have the DHP option (since it wasn’t available on the 40i to start), and honestly, I’m not sure the DHP would even be worth it on the G05. The G05 really does corner very flat for a big heavy car! I’ve taken a few nice sweeping onramps in the X5 and in sport mode there is VERY little roll…I’ve had passengers in the back that have commented on how LITTLE the car leans in turns! It’s really really good. The one area where the DHP might help improve things is the dive and squat upon braking and acceleration. The standard M Adaptive Suspension doesn’t seem to minimize that too much. Definitely pronounced dive/squat. But it doesn’t bother me! In comfort mode the car is exactly that…supremely comfortable! We just did a 400 mile round trip vacation and it was the most comfortable car we have ever owned or driven by far."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszystkie samochody demo dostępne w PL mają pneumatykę bo to nowość w BMW i zależało im na pokazaniu tego gadżetu więc nikt nie ma porównania do innego zawieszenia.

Ja tego nie wziąłem bo już pneumatyka na tyle w F15 sprawiała problemy więc obawiam się jak bardzo awaryjne będzie to w pełni pneumatyczne zawieszenie w G05.


W egzemplarzu, który testowałem był "autopilot", który sam utrzymywał pas ruchu i odległość. Można było puścić kierownicę na kilka sekund a później włączało się ostrzeżenie i trzeba było położyć ponownie ręce na kierownicy. Trzymając lekko jedną rękę na kierownicy samochód jechał autonomicznie. Jednak miałem wrażenie, że kiepsko idzie mu utrzymanie kierunku jazdy. Trochę jechał jak pijany :D


Nie mam wentylowanych foteli w F15 i teraz zamówiłem bo latem kleiłem się do siedzenia i oparcia. W poprzednim samochodzie nie miałem wentylacji ale za to perforowaną skórę i "dawało radę".

 


kwestia czy ten autopilot z którego korzystałeś to była opcja : "Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go" czy jeszcze coś innego :shock: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autopilot to Systemy asystujące kierowcy proffesional, kosztuje to coś ponad dyszke i zawiera w sobie już aktywny tempomat.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przed zakupem 540d mocno zastanawiałem się na a7 lub q7 (x5 odpadło, ponieważ wszystko się sprzedało, a ja chciałem zdążyć przed zmianą przepisów, notabene potem okazało się, że można podpisać umowę i odebrać, w 2019, ale to inna historia).

Wracając do tematu, Audi spełniające normę WLTP, mają tak napisaną mapę, że od momentu wciśnięcia pedału do podłogi do momentu ruszenia mija wieczność.

Niby masz 286 km i coś koło 600Nm, ale od dołu dostępne jest chyba 10% tych liczb.

Bardzo nieprzyjemne/niebezpieczne jeśli chcesz szybko włączyć się do ruchu lub skręcić w lewo. Myślisz, że zdążysz, ale możesz mieć niemiłą niespodziankę.

Stąd padło na 540d.

LR RR Velar – super sposób na stratę dużej sumy pieniędzy w ciągu 2-3 lat. Cena nowego kosmos, wartość za 3 lata bliska zeru. Chociaż jak mawiał Clarkson – czy jak kupujesz jeansy to zastanawiasz się za ile je sprzedaż za 3 lata…


Reasumując. Na mnie g05 zrobiło bardzo dobre wrażenie. Szczególnie w porównaniu do f15, nad którą również się zastanawiałem, a odpadła po 2 tygodniowym użyczeniu. Uważam, że w porównaniu do q8 (chociaż to jest konkurent x6) jest o wiele lepiej wycenione. A Velar to pół klasy niżej za wyższą kasę.

Edytowane przez p0sitiv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przed zakupem 540d mocno zastanawiałem się na a7 lub q7 (x5 odpadło, ponieważ wszystko się sprzedało, a ja chciałem zdążyć przed zmianą przepisów, notabene potem okazało się, że można podpisać umowę i odebrać, w 2019, ale to inna historia).

Wracając do tematu, Audi spełniające normę WLTP, mają tak napisaną mapę, że od momentu wciśnięcia pedału do podłogi do momentu ruszenia mija wieczność.

Niby masz 286 km i coś koło 600Nm, ale od dołu dostępne jest chyba 10% tych liczb.

Bardzo nieprzyjemne/niebezpieczne jeśli chcesz szybko włączyć się do ruchu lub skręcić w lewo. Myślisz, że zdążysz, ale możesz mieć niemiłą niespodziankę.

Stąd padło na 540d.

LR RR Velar – super sposób na stratę dużej sumy pieniędzy w ciągu 2-3 lat. Cena nowego kosmos, wartość za 3 lata bliska zeru. Chociaż jak mawiał Clarkson – czy jak kupujesz jeansy to zastanawiasz się za ile je sprzedaż za 3 lata…


Reasumując. Na mnie g05 zrobiło bardzo dobre wrażenie. Szczególnie w porównaniu do f15, nad którą również się zastanawiałem, a odpadła po 2 tygodniowym użyczeniu. Uważam, że w porównaniu do q8 (chociaż to jest konkurent x6) jest o wiele lepiej wycenione. A Velar to pół klasy niżej za wyższą kasę.

 

Zdecydowanie w nawiązaniu do tego co napisałeś, miałem nowe a7 na testach, q7, xc90, v90cc, s90, - to o czym wspomniałeś są to papierowe wartości, q8 nie jeździłem ale wiem o czym mówisz i tak jak pisałem we wcześniejszym poście - q8 wygląda z zewnątrz ekstra, w środku - to już kwestia gustu czy chcesz mieć wszystko w ekranach czy nie, wirtualny kokpit również na duży plus, q7 - w porównaniu z nowym x5 - albo q8 wnętrza - już jakby inna epoka. Rzecz gustu czy wszystko w dotykowych ekranach do Ciebie przemawia, do mnie zdecydowanie bardziej trafia design bmw. Ale największym minusem jest jeden dostępny silnik i mega turbo dziura, po co taka dostępność mocy i nn skoro nie możesz z niej skorzystać wtedy gdy jej najbardziej potrzebujesz - czyli wtedy gdy musisz nagle przyspieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się przejechać. Jeśli adaptacyjne zawieszenie ma taką samą sztywność jak w F15 to pneumatyka. Jeśli natomiast jest choć trochę mniej sztywne to powinno wystarczyć zawieszenie adaptacyjne.

Jazda próbna prawdę Ci powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety większość (o ile nie wszystkie) demówki przyjechały z pneumatyką. W testach też wszędzie w zasadzie widzę pneumatykę - wszędzie BMW udostępnia maksymalne wersje wyposażeniowe, więc szybko możemy nie przeczytać miarodajnych opinii i porównań ;). Z opinii osób przesiadających się z adaptacyjnego w F15 na adaptacujne w G05 w US wynika, że w G05 adaptacyjne jest jednak sztywniejsze w Sport/Sport + niż pneumatyka i że generalnie jest duża różnica na plus względem F15. Porównań pneumatyka - adaptacyjne też nie widziałem - jedynie generacja/generacja.


Tutaj wersja z pneumatyką

, od 8:28 gość jedzie nią ostrzej i widać jak zachowuje się na skraju przyczepności.


Tutaj natomiast jakaś krótka recenzja na TopGear https://www.topgear.com/car-reviews/bmw/xdrive30d-m-sport-5dr-auto/first-drive i wycinek odnośnie skrętnej tylnej osi:


"We’d avoid the optional all-wheel steering, though. Just as we discovered when we drove it in the US, it makes the steering a little unpredictable at times and gives twitchy turn-in. It’s not badly executed in the same way the system in say, the old Renault Megane GT was, but it’s an option you really don’t need to specify."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie moj konfig co sadzicie?, co wg Was dolozyc odrzucic?


Na auto do produkcji dostalem -15% slyszal ktos o wiekszym rabacie?



m50d


1MA Sportowy układ wydechowy M

1XN 21" M Light alloy wheels Y-Spoke style 741 M Bicolour with mixed and runflat tyr 258 Opony z funkcją jazdy awaryjnej Runflat

2NH Sportowy układ hamulcowy M

2PA Śruby zabezpieczające

2T4 Sportowy dyferencjał M

2TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów

2VB Czujnik ciśnienia powietrza

302 System alarmowy

3MC Relingi dachowe Shadow Line Individual, czarne na wysoki połysk

423 Dywaniki welurowe

428 Trójkąt ostrzegawczy

4UR Oświetlenie ambientowe

5A1 Diodowe reflektory przeciwmgielne

6AE Teleserwis

6AF Połączenie alarmowe

6AK Usługi ConnectedDrive

710 Kierownica sportowa M, skórzana

715 Pakiet aerodynamiczny M

760 Obramowania BMW Individual Shadow Line czarne na wysoki połysk

775 Podsufitka Individual w kolorze antracytowym

Strona 1 z 3

C27 Szary arktyczny z brylantowym polyskiem PLN

VAHF BMW Individual extended leather trim 'Merino' Coffee PLN


Wyposażenie opcjonalne (cena brutto z VAT)

2VH Aktywny układ kierowniczy, zintegrowany

2VR Zawieszenie pneumatyczne obu osi

402 Szklany dach panoramiczny

417 Rolety dla tylnych szyb bocznych

420 Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne 442 Uchwyt na napoje

4KR Listwy ozdobne drewno szlachetne 'Fineline Stripe'

brązowe na wysoki połysk

4M5 Panel deski rozdzielczej pokryty skórą Individual

4T7 Funkcja masażu w oparciach siedzeń przednich

688 Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound

6WD Hotspot WiFi

8A1 Polska wersja językowa

8AT Polska instrukcja obslugi

ZBC Pakiet Business Class

322 Dostęp komfortowy

456 Komfortowe fotele przednie, regulowane elektrycznie 4HB Ogrzewanie przednich foteli i podłokietników oraz

kierownicy

6NW Telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym

ZPI Pakiet Innowacji

3DS Wielofunkcyjny kluczyk samochodowy z wyświetlaczem

LCD

4T8 Rozszerzony pakiet lusterek zewnętrznych 552 Adaptacyjne reflektory diodowe

5AC Asystent świateł drogowych

5AU Systemy asystujące kierowcy Professional 5DN Parking Assistant Plus

610 Wyświetlacz Head-Up

6U3 BMW Live Cockpit Professional

6U8 Obsługa za pomocą gestów

Usługi (cena brutto z VAT)

7NH Pakiet serwisowy Service Inclusive - 5 lat / 100.000 km

http://i607.photobucket.com/albums/tt156/henake/auta-1_zps844b52e9.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest coś czego nie zaznaczyłeś?

A na serio, nie zrobilem jeszcze doktoratu z konfigu, więc strzelam: soft close, grzanie tylnych siedzeń, czterostrefowa klima, postojowe, otwieranie elektryczne dolnej klapy z tyłu, definitywnie rozszerzona gwarancja bo będzie się działo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zamienił pneumatykę na zawias M profesional, pneumatyką jeździłem i ona jest bez niwelacji przechyłów i buja się X5 jak statek na morzu, można zwymiotować

 



W czym będzie lepszy profesional M?

http://i607.photobucket.com/albums/tt156/henake/auta-1_zps844b52e9.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ma niwelacje przechyłów, czy skręcasz czy przyspieszasz czy zwalniasz to buda nie lata lewo prawo czy góra dół jak statek na falach tylko trzyma się prosto jak łeb strusia. Przecież masz to ogólnie wyjaśnione w polskim cenniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.