Skocz do zawartości

Podświetlanie licznika.


ZIN

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Pewnie żaróweczka lub żaróweczki :) Ci sie spaliły :)

 

Musisz wyciągnąć licznik - odkręć dwa wkręt od góry, podciągnij go do siebie, musisz jakimś sposobem włożyć dłoń za licznik i odpiąć złączki od niego. JEŻELI MASZ PODUSZKĘ POWIETRZNĄ TO WSZYSTKIE CZYNNOŚCI RÓB NA ODŁĄCZONYM AKUMULATORZE !!!

Złączki licznika są wyposażone w takie klamry które je blokują ale pozwalają na dosyć łatwe odłączenie złączek ( należy je ciągnąć do góry ).

Licznik możesz wyciągnąć bez zdejmowania kierownicy ( jak się pogimnastykujesz :D ) na prawą stronę.

 

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Cholrea to mam przerąbane.A czemu trzeba poduche wyłączyc?Może wystrzelic?

Wystrzelić to nie wystrzeli. Ale potem będzie Ci się świeciła kontrolka od airbagu i będziesz musiał samochód podłączyć do komputera żeby to skasować...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm poduszka nie powinna wystrzelić, ale i tak nie odważył bym się jej ruszać z podłączonym akumulatorem.

Głównie chodzi o to że jak odepniesz zegary to prawdopodobnie zaświeci Ci się kontrolka poduchy i tym samym będzie ona nieaktywna i w związku z tym będziesz musiał odwiedzić ASO :wink:

A tak odpinasz akumulator, demontujesz zegary, wymieniasz żarówki, montujesz zegary, podpinasz aku i powinno być okej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
A jakim sposobem wyciagnac ten licznik po odkreceniu tych srubek ? kiedys probowalem i nie dalo rady, jest cholernie dobrze spasowany, nie ma za co go zlapac, moze jakimis przyssawkami ? :D czy co ? HELP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do jaśka to może wywalić tylko jak będziesz grzebał przy kostkach na podłączonym akumulatorze i chyba nawet włączonym zapłonie, swoją drogą kiedyś znajomego taki sprowokowany grzebaniem w elektronice jasiek wysadził z auta i złamał obojczyk :norty:

Być może masz z lewej strony deski na wysokości licznika dojście po wyjęciu klapki a jeśli nie to spróbuj powalczyć z tym drugim plastkiem dookoła licznika i powinno się ruszyć - tylko z wyczuciem bo lubi pękać :nienie: Jak wyjmiesz zegar (a będziesz to musiał troszkę pomanewrować kierą i nnajlepiej wyciągać lewą stroną to potem napewno sobie już poradzisz :)

Pamiętaj o odłączeniu aku tak jak radzi kolega bo komputer może złapać błąd i będziesz musiał pod kompa go podłaczyć żeby skarować kontrolkę poszuszki

Tomek

Autoelektronika,

Gorzów Wielkopolski

automotiv.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie zaróweczki sa od podświetlania włącznika doświateł bo to obecnie mi padło, a widze, że koledzy kombinują z poswietleniem, więc podłącze sie do tematu gdzie to mozna dostać , chodzi o te żaróweczki bo wiem, że tam coś jest tylko ponoćtrudno rezebrać, bo trzeba wyjmowac, całośc razem z kratką od dmuchawy przy włączniku świateł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Powiem szczerze,że musiałam nieżle pogrzebać w necie,ale było warto,bo w niedziele naprawiłam sobie podświetlenie zegarów.dla laików takich jak ja moge dac kilka wskazówek:

1. zdejmujemy klemik - (wyłączamy wcześniej syrenke jak nie chcemy ogłuchnąć ;) )

2.odkręcamy kierownice kluczem 22m (jak już odkręcimy,aby ją zdjąć należy włożyc kluczyk do stacyjki,aby zwolnić blokadę i już idzie jak po maśle).

3.Następnie odkręcamy dwie śrubki na górze zegarów,pożniej opuszczamy pokrywę pod kierownicą nad kolanami,i tam znajdują się dwie nakretki jak mymy zgrabne łapki to spokojnie odkęrcimy jedna z lewej strony jest widoczna jak dobrze się człowiek wygnie pod kierwonicą to nawet ja dojrzy ;) jak już je odkręcimy to ten prostokąty panel plastikowy pomiedzy zegarami,a kierownicą sam odejdzie i nie trzeba na siłe go odginać :)

4.Odkręcamy 4 śruby ,które nam się ukazały po zdjęciu tego plasticzku i już widzimy całe zegreczki na tacy.

5. Następnie delikatnie wyciągamy zegareczki i je odczepiamy większość wychodzi zatyczek do góry,a jedna poziomo.

6.I już możemy wykręcać zużyte żaróeczki,mnie się nawet przepaliły osłonki nie wiem,czy jakiś imbecyl włożył za mocne,ale normalnie żaróka wtopiła sie w osłonke,teraz mam bez tej jednej pomarańczki,ale to luzik bo w końcu odzyskałąm światłość :mrgreen: normalnie nie mogę sie nacieszyć moją deseczką,świeci się jak ta lala.

Pozostaje mi jedynie walka z prędkościomierzem ,który lata jak chce ,może ktoś ma jakieś podpowiedzi :D (wiem,że trzeba sprawdzić wtyczne na tylnym moście,ale poprosze też o inne sugestie :D .

Powodzenia życzę następnym, którzy będą musieli walczyć z demontażem zegarków. W razie co moge podeslać artykuł ze zdjęciami co i jak należy zrobić. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wyjąć zegary można bez zdejmowania kierownicy - wystarczy po odpięciu kostek z tyłu wysunąć na maxa zegary i razem z ruchem kierownicy w lewo ( albo w prawo - nie wiem jak jest w E36, bo w E34 więcej miejsca jest z lewej strony kierownicy), poruszając ciągle zegarami próbować je tak wpasować, że w końcu znajdą się w kierownicy i przekręcając ją zegary przekręcą się i wyjdą z boku- wydaje się to trudne, jednak po kilku razach wychodzi bez problemów.

2. Poducha nie wystrzeli, nawet po przekręceniu stacyjki, ale wtedy komputer łapie błąd airbagu i trzeba go kasować u eletryka podłączając pod komputer. Więc po odpięciu kostek nie bawić się stacyjką!

3. Żarówki wymienia się rozkręcając zegary i otwierając je - dojdziesz bez trudu o co chodzi.

4. Wiem o czym piszę, bo wyjmowałem zegary kilka razy i za pierwszym razem przekręciłem też stacyjkę.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wyjąć zegary można bez zdejmowania kierownicy - wystarczy po odpięciu kostek z tyłu wysunąć na maxa zegary i razem z ruchem kierownicy w lewo ( albo w prawo - nie wiem jak jest w E36, bo w E34 więcej miejsca jest z lewej strony kierownicy), poruszając ciągle zegarami próbować je tak wpasować, że w końcu znajdą się w kierownicy i przekręcając ją zegary przekręcą się i wyjdą z boku- wydaje się to trudne, jednak po kilku razach wychodzi bez problemów.

2. Poducha nie wystrzeli, nawet po przekręceniu stacyjki, ale wtedy komputer łapie błąd airbagu i trzeba go kasować u eletryka podłączając pod komputer. Więc po odpięciu kostek nie bawić się stacyjką!

3. Żarówki wymienia się rozkręcając zegary i otwierając je - dojdziesz bez trudu o co chodzi.

4. Wiem o czym piszę, bo wyjmowałem zegary kilka razy i za pierwszym razem przekręciłem też stacyjkę.

 

Podpisuje sie pod tym :cool2: tez ostatnio wyciagalem, nie trzeba sciagac kierownicy :duh:

 

a.d.3. w E36 zarowki wychodza razem z oprawkami z tylu zegarow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 10 miesięcy temu...
To właśnie,oryginalny kolor jest najlepszy :cool2: Poza tym ja już jestem po montażu żarówek i nie chcę żadnej diody :nienie: Po pierwsze dlatego,że wygląda to sztucznie a po drugie ingerujesz w oryginalność BMW którą przecież tak cenimy :mad2:
Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.