Skocz do zawartości

e46 drgania, bicie tarcz podczas hamowania


Rado_

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 321
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 miesiące temu...

Cześć!

 

Auto to BMW E46 316ti Compact 2001r.

Mam bicie na kierownicy podczas jazdy. Założyłem konto, ponieważ nie znalazłem podobnych objawów i ich rozwiązań na mój problem.

Do rzeczy - od jakiegoś czasu zaczęła mi bić kierownica podczas jazdy i hamowania. Wymieniłem tarcze oraz klocki z przodu na nowe (Textar), bicie podczas hamowania znikło. Pojechałem na stacje diagnostyczną, tam dowiedziałem się, że łącznik stabilizatora jest wybity, gumy na stabilizatorze się wyrobiły, wymieniłem te rzeczy, ale nie wiele to dało.

W międzyczasie kupiłem felgi oraz nowe opony (15 cali) oczywiście wyważyłem wszystkie, przed założeniem oczyściłem piasty na błysk.

Parę dni później znowu odwiedziłem stację diagnostyczną, wyszło że maglownica ma luz i w 90% diagnosta obstawiał maglownice jako winowajce bicia.

Po wymianie maglownicy na regenerowaną (oczywiście zbieżność została ustawiona) było dobrze przez 2-3 dni.

Pojechałem na dwie inne stacje diagnostyczne, luzów w zawieszeniu brak, łożyska nie wyją, sam już nie wiem co to może być.

 

Mogę prosić o pomoc? może miał ktoś podobny przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dopisz 316ti do tytułu.

Był robiony pomiar bicia piast?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie maglownicy na regenerowaną (oczywiście zbieżność została ustawiona) było dobrze przez 2-3 dni.

Mogę prosić o pomoc? może miał ktoś podobny przypadek?

 

Roznie to bywa z regeneracja magla (często wymieniaja tylko uszczelki a winowajca jest luz na zebatkach), moze to byc przyczyna jak przez 2-3 dni dzialalo dobrze.

Ja mam u siebie drgania, ale wiem ze magiel jest do roboty bo stuka na nierownosciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ok, po kilku latach kombinowania, dwóch mechanikach, wymianie praktycznie wszystkiego (4 komplety tarcz i klocków, zaciski, szczęki, zwrotnica, reklamacje, wszelkich gumy, piasty, tuleje, końcówki stabilizatorów, nerwy itd)... drgania cały czas po ok 500 km od wszelkich zabiegów wracały.

Skusiłem się na przetaczanie tarcz na samochodzie (w tym przypadku w Gliwicach na Rybnickiej). Od 3tys hamuje idealnie. Różnice już było czuć zaraz po przetoczeniu. Panowie w warsztacie powiedzieli, że 90% ich klientów to właściciele BMW, przy czym sami nie wiedzą co jest przyczyną bicia i dlaczego przetaczanie zazwyczaj pomaga. Koszt usługi to 160zł, więc zanim tak jak ja stracicie masę czasu, nerwów i kasy, spróbujcie najpierw tego.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Powelt

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeszcze nie uporałeś się z tym kłopotem to ja bym przyjrzał się silentblock wahacza przedniego - czyli tuleje gumowe przedniego wahacza. Jeśli guma w tulei jest już ostro wypracowana to będą występowały drgania kierownicy. Kolego napisz jeszcze czy przy hamowaniu i przyspieszaniu nie ściąga ci delikatnie auta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rafix - jeżeli chodzi o mnie, to wszystko zostało wymienione. Zaprzyjaźniony mechanik już rozkładał ręce. Całe zawieszenie jest praktycznie nowe. Łożyska, piasty, zaciski, szczęki, gumy na wahaczach, jakiś czas temu amory, drążki stabilizatora, jedna zwrotnica (była lekko skrzywiona, swoją drogą nie wiadomo dlaczego), wymienione przewody hamulcowe, płyny, diagnostyka pomby ABS. Zrobiony był również cały tył. Wahacze też są w dobrym stanie, wymieniane przeze mnie. Jednym słowem nie ma w moim E46 ani jednego elementu, który wydawałby się w zawieszeniu zużyty albo felerny. I dalej po jakimś czasie wracało bicie. Dopiero teraz po przetoczeniu tarcz wszystko wydaje się być ok. Teorii naczytałem i nasłuchałem różnych:

1. Fatalna jakość zamienników. Gięły mi się tarcze ATE, TRW i Zimmermann. Gdzieś wyczytałem, że warto zainwestować w oryginały.

2. Wada fabryczna polegająca na tym, iż zaciski z przodu są po innej stronie niż w większości samochodów - zaznaczam tylko, że to zasłyszana teoria wiec nie będę się wypowiadał w tym temacie, czy to ma sen czy nie ;)

Pewne jest jedno, że gdzie bym nie przyjechał, czy to na stacje diagnostyczną, do serwisu czy jakiegokolwiek mechanika i wspominałbym mu o moim problemie z biciem, to większość i tak mówiła, że to bardzo częsty problem wszelkich starszych BMW.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam, mam taki problem ostatnio z bmw. Podczas jazdy na początku nie bije kierownica, ale po dłuższej jezdzie zaczyna bić podczas hamowania przeważnie z dużej prędkości oraz podczas jazdy z dużą prędkością też bije, ale po np chwili w korku nic nie bije nawet podczas hamowania, albo bo dłuższej spokojnej wolnej jezdzie też przestaje bić. W czym szukać problemy ? Edytowane przez kamicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tuleje wahaczy sprawdź, jeżeli tarcze byłyby skrzywione to biłoby cały czas. Dopisz 320d do tytułu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymienianie tulei na Mayle HD zaczęło mi telepać kierownicą. Jak wymieniłem na Lemfordera problem ustąpił.

 

Co do bicia tarczy hamulcowych to jest trochę czeski film, raz się wydaje że biją innym razem niby wszystko jest ok. Aby mieć stuprocentową pewność co do tarczy to trzeba zmierzyć bicie czujnikiem zegarowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zobacz czy nie nagrzewają się nadmiernie przednie koła, mogą tłoczki nie odbijać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.brakes.pl/index.php/30-20032005-turbo-diesel-e46-c-43608_43609_44259_44311_44312_50995

 

kiedyś ten sklep pomógł mi ogarnąć taki problem z Pajero 4, w ktorym też był problem bo małe hamulce, auto wielkie i cieżkie do tego ciagało przyczepy i gieło tarcze co chwilę. Sklep wtedy doradził australijskie tarcze DBA nacinane i problem ustał.

 

do e46 widze dostępne u nich tylko zwykłe gładkie ale może coś innego dopasują.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

mam problem w modelu 330D 2002r prędkość między 90-120km/h podczas hamowania zaczyna się "bicie" na kierownicy !?!?!

nie ma tego podczas przyspieszania,

sprawdzone wahacze(sworznie), zawieszenie, felgi wyważone , manglownica, zrobiona geometria oraz sprawdzone tarcze pod kątem czy są proste

auta nie ściąga na prawo lub lewo podczas jazdy nie mam pojęcia w co jeszcze można uderzyć u mechanika ??

problem pojawił się nagle i tylko pojawia się w tym przedziale prędkości jeśli ktoś ma jakieś pomysły proszę o sugestie i rady bo nie mam zamiaru z autem się rozstawać tylko dalej jeździć a sprawne auto to podstawa i daje wiele frajdy z jazdy POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przy hamowaniu, to powodem jest stykanie się zacisku z tarczą, wiadomo że tarcza się obraca ale jeżeli nie jest krzywa to problem może leżeć w styku piasty do tarczy. Proponuję zdjąć tarcze i wyczyścić ją papierem ściernym na lustro od wewnątrz, tak samo zrobić z piastą, tak aby styk tarczy i piasty był idealnie prosty. Ew jeszcze zmierz bicie na piaście, też może być któraś krzywa, innego wyjścia nie widzę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
oddam do innego mechanika spr jeszcze raz tarczy ! bo jeden mi niby sprawdzał i wykluczył bicie tarcz (mierzył to jakimś przyrządem do tego ) ok to jeszcze raz zlecę u kogoś innego i dam odp bo szkoda wyrzucić mi ok 600zł na komplet tarcz z przodu a dalej będzie to samo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Podczas hamowania szarpie mi kierownicą w eE46.Wymieniłem tarcze i nic,nadal to samo.Po jakimś czasie kolejny mechanik delikatnie przetoczył tarcze i jakiś czas było OK.Po przejechaniu kilkuset kilometrów znów pojawiły się drgania.Może ktoś mi podpowie co jest powodem że tarcza się odkształca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro toczenie tarcz pomogło, co mnie trochę dziwi :) to pewnie tarcze słabej jakości, ja zawsze kupowałem BOSCHA i nie było problemów. Teraz mam ATE i też dają radę ale przy hamowaniu z bardzo dużej prędkości coś czasem idzie poczuć ale nie zawsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.