Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

To o czym piszesz w % to sterowanie EGR. Możesz sobie sprawdzić czy zawór pracuje prawidłowo. Taki test diagnostyczny, wartości powracają do fabrycznych po krótkim czasie.

Adaptacja EGR to nadpisanie maksymalnej wartości otwarcia zaworu w trakcie pracy silnika. Zamiast otwierać się całkowicie to sterownik otwiera go max np. w 60%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 8.07.2023 o 17:11, raz3rek napisał(a):

To o czym piszesz w % to sterowanie EGR. Możesz sobie sprawdzić czy zawór pracuje prawidłowo. Taki test diagnostyczny, wartości powracają do fabrycznych po krótkim czasie.

Adaptacja EGR to nadpisanie maksymalnej wartości otwarcia zaworu w trakcie pracy silnika. Zamiast otwierać się całkowicie to sterownik otwiera go max np. w 60%

Ok. Czyli dla mojego silnika niestety nie ma w btool opcji adaptacji egr... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelgawelJakie warunki muszą być spełnione żeby wysterować zawór EGR? Nie ważne jaką wartość wpiszę pozycję pokazuje 0%. Na potrzeby testu kupiłem dwa zawory jeden oryginalny BMW drugi zamiennik BorgWarner (Wahler) i chciałbym je przetestować. Mój już wiem, się zawiesza ale chciałem zobaczyć w jakiej pozycji i czy mogę to wymusić.

D71N47C0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bmw f30 318d  n47t często wypala dpf na zapłonie pokazuje różne wartości raz 12 raz 6 nieraz 2 nie wiem od czego to zależne.Nie dopala mi do końca zawsze kończy  przy ok 12% sadzy.Auto ma 322tyś przejechane ale dpf był niby wymieniany przy ok 250tyś tak wynika z niemieckich kwitów.Ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny? 

Edytowane przez marcinlmobile3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, 

Mam pytanie o funkcje "akumulator" zauważyłem, że apka pokazuje dziwne wartości, napięcie 13,9 spada do 12,9 (podczas dodawania gazu), tak samo się dzieje jak włączę wszystko co się da w aucie (prad alternatora pokazuje ~5A), w tym samym czasie sprawdzając miernikiem na aku napięcie pokazuje wartości od 14 - 14,2 czyli prawidłowe.

Apka wariuje? Czy to kwestia tego, że mam IBS, Odzyskiwanie Energii itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Oreł napisał(a):

Cześć, 

Mam pytanie o funkcje "akumulator" zauważyłem, że apka pokazuje dziwne wartości, napięcie 13,9 spada do 12,9 (podczas dodawania gazu), tak samo się dzieje jak włączę wszystko co się da w aucie (prad alternatora pokazuje ~5A), w tym samym czasie sprawdzając miernikiem na aku napięcie pokazuje wartości od 14 - 14,2 czyli prawidłowe.

Apka wariuje? Czy to kwestia tego, że mam IBS, Odzyskiwanie Energii itd.?

Tak działa IGR w alternatorach w BMW. Kiedy dodajesz gazu zmniejsza się obciążenie żeby nie tracić mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2023 o 14:38, marcinlmobile3 napisał(a):

Panowie nie pokazuje mi w aplikacji ciśnienia spalin przed dpf cały czas -1 .Apka nie odczytuje tego czujnika ? f31 318d n47t  

Był to błąd aplikacji przy sterowniku D72N47A0. Aktualizacja z poprawką będzie dostępna w ciągu kilku godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sprawa dot. F11 z silnikiem N57. W aucie wszystko sprawne zero błędów. Korzystając z apki wcześniej nigdy nie zwracałem uwagi na temp. oleju a skupiałem się bardziej nad wypalaniem dpf. Ostatnio przy dłuższej podróży 800 km. odpaliłem apkę i po sprawdzeniu temp. oleju się przeraziłem z uwagi na to, że przy prędkości ok. 120-140 km/h wskazania temp. oleju były na poziomie 110-120 °C. Zaraz odpalilem ukryte menu na liczniku i wskazania były całkiem inne, a mianowicie 100-102°C. Co do temp. cieczy chłodz. wszystko się zgadzało i byly równe w apce z tymi co pokazuje na liczniku czyli w ok. 90-98°C. Temp. Cieczy przy większym obciążeniu dochodziło do 102°C i zaraz spadało do 90-93°C. Pytanie skąd takie różnice co do temp. oleju. Jak u was to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy miałem ciśnienie wsteczne 8hPa ale pojawił się błąd:

244800    Informacja - System filtra cząstek stałych: Ograniczona pozostała odległość działania filtra cząstek stałych

Skasowałem adaptację wymiany dpf (błąd zniknął) i teraz ciśnienie wynosi 19hPa jak to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.08.2023 o 23:02, Robinero napisał(a):

Witam. Sprawa dot. F11 z silnikiem N57. W aucie wszystko sprawne zero błędów. Korzystając z apki wcześniej nigdy nie zwracałem uwagi na temp. oleju a skupiałem się bardziej nad wypalaniem dpf. Ostatnio przy dłuższej podróży 800 km. odpaliłem apkę i po sprawdzeniu temp. oleju się przeraziłem z uwagi na to, że przy prędkości ok. 120-140 km/h wskazania temp. oleju były na poziomie 110-120 °C. Zaraz odpalilem ukryte menu na liczniku i wskazania były całkiem inne, a mianowicie 100-102°C. Co do temp. cieczy chłodz. wszystko się zgadzało i byly równe w apce z tymi co pokazuje na liczniku czyli w ok. 90-98°C. Temp. Cieczy przy większym obciążeniu dochodziło do 102°C i zaraz spadało do 90-93°C. Pytanie skąd takie różnice co do temp. oleju. Jak u was to wygląda.

Ja tylko sprawdzałem temp cieczy. Mam silnik N47 i mam temp  96-98 przy prędkości 100-120, jak zredukuję na piaty bieg lub przypisze powyżej 130 km/h to spada do 93-94. Chodzi o to jak obroty są co najmniej 2400 to zamyka EGR (0%) i temp jest wtedy  mniejsza(spalin też). Czy to normlane jest? Jak jest u was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam takie pytanie, bardzo często używam aplikacji w tle na długich trasach. Uruchomiony wtedy jest DPF-Monitor a aktywna jest nawigacja na telefonie i Yanosik. Mam wrażenie że wcześniej Bimmer-Tool działał sprawniej w tle, w tej chwili nie wiem czy zawsze czy tylko w pewnych sytuacjach nie odświeża danych w tle i jak z nawigacji przełączę na b-toola to dopiero widzę jak odświeża np. przejechane kilometry od ostatniego wypalania zmieniają się o 100km. To sprawia również, że ikonka aktywnej regeneracji nie pojawia się automatycznie mimo iż regeneracja jest właśnie w tym momencie aktywna.... Czy to wina aplikacji czy jakiegoś ustawienia w telefonie?
Dodatkowo pytanie - nie dałoby się dla DPF Monitora jakiejś pływającej ikony stworzyć?:classic_smile:

 

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2023 o 15:05, raz3rek napisał(a):

Być może to wina telefonu i agresywnego zarządzania pamięcią RAM? Wejdź w ustawienia Androida>Aplikacje>bimmer-tool>Bateria i ustaw jako Zoptymalizowano czy coś w tym stylu.

Melduję, że Battery --> Unrestricted dla Apki załatwiło sprawę. Dane są cały czas aktualne i pobierane na bieżąco. Dzięki za pomoc.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy jest możliwość eksportowania konfiguracji Btool tak, aby po ponownym zainstalowaniu Btool np na nowym smartfonie zaimportować i mieć swoje ustawienia? Najbardziej zależy mi na zakładce Live Data, tam mam poustawiane wg swojej kolejności. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.