Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Obsłuży, ale tylko kablem K+DCan.

Czyli sama taka przejściówka nie zda egzaminu ?

Przykładowa aukcja

https://allegro.pl/oferta/adapter-20-pin-bmw-inpa-e39-e46-przejsciowka-obd-2-9097418114?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Tylko kabel K+DCan zadziała.

 

U mnie napięcie w granicach 14,1 - 14,3 natomiast prądu akumulatora nie mogę sprawdzić bo opcja jest nieaktywna: może ktoś wie czemu?

 

Dopiero nowszych rocznikach jest prąd akumulatora dostępny.

 

Co dokładnie można zrobić w tych funkcjach serwisowych? Widzę tam te poszczególne moduły typu FRM/DSC ale nie wiem co da się tym zdziałać. Jak na razie wypalałem dpf tą aplikacją.

 

Jak wejdziesz głębiej to będzie opis do czego funkcja służy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czy te wartości są ok?

15e64f74942b0409med.jpg


Auto nie ma żadnych błędów a DPF wypala się dosyć często po ok 200/220km. Napełnienie filtra jest do ok 30% i potem wypala. Czy ktoś może wie dlaczego? Nie ma czegoś takiego że jest gwałtowny przyrost sadzy, DPF zapełnia się powoli ale nie chce dość dalej jak 30%....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wg mnie jest ok. Jak nie masz problemów z odpalaniem na mrozie to nie ruszaj akumulatora. Mruganie ksenonów musi być z innej przyczyny. Edytowane przez lord_Simon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy pod obciążeniem odczyt aktualne/oczekiwane masa powietrza i doładowanie może mieć takie rozbieżności, czy powinienem się martwić? Auto bez żadnych kodów błędów.

220kkm przebieg

N47

Screenshot-20210205-201410.png

Kolego nikt Ci tutaj nic konkretnie nie powie....każdy wychodzi z założenia że będziesz studiował 300stron wątku a i tak jednoznacznie odpowiedzi nie uzyskasz. Co do wartości które masz ja mam podobnie masa powietrza duża rozbieżność n47.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Live data najlepiej sprawdzać pod obciążeniem robiąc loga a to już było poruszane nie raz na forum

Szukałem na forum ale odpowiedzi nie znalazłem dla mojego silnika, dlatego zadałem pytanie.

 

Pewnie sprawdzane na przymkniętym egr na 5% sprawdź czy ta rozbieżność jest wynikiem większego dopływu świerzego powietrza. Pomimo że mam m47 wyniki mam podobne że względu na częściej przymkniętym egr przy niskich temperaturach otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szukałem na forum ale odpowiedzi nie znalazłem dla mojego silnika, dlatego zadałem pytanie.

ustaw to logowania obroty, ciśnienie doładowania, przepływkę, egr i wysterownie turbo

3 bieg obroty 1700rpm but w podłogę i do odcinki

nastepnie wrzucasz plik *.csv na https://log.tunezilla.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

W X3 E83 N47 177KM z 2007r. automat, mam również zawyżone wskazania przepływomierza powietrza. Używam do odczytu BTool. Zauważyłem pewną prawidłowość. Mam zawyżone wskazania w sytuacji kiedy wysterowanie EGR jest na poziomie 5%, czyli jak się domyślam, w sytuacji kiedy EGR jest zamknięty. Mam błąd 3FF1 - odczyt przepływomierza niezgodny z oczekiwanym.

Poniżej przesyłam linki do trzech pomiarów w ruchu miejskim dokonanych z przerwami w ciągu kilkunastu minut.

Zauważyłem, że kiedy EGR nie jest zamknięty, tj. kiedy wysterowanie EGR większe od 5%, to ilość powietrza zmierzonego i oczekiwanego niewiele się różnią, są bardzo podobne. Natomiast kiedy EGR jest zamknięty, tj. kiedy wysterowanie EGR = 5%, to wskazanie przepływomierza jest o ok. 200 - 300 mg/stk większe od oczekiwanego. Jak sądzę właśnie ta druga sytuacja generuje błąd 3FF1.

EGR mam sterowany ciśnieniowo, nie elektrycznie.

DPF i turbo po regeneracji. Wymieniony sterownik świec żarowych, który blokował wypalanie DPF.


Temperatura otoczenia w trakcie pomiarów była w ok. -2 st. C


Pomiar 1.

https://log.tunezilla.com/s/b4Ca6M6B

Na początku widać, że EGR nie jest zamknięty i masa powietrza nie różni się znacząco od oczekiwanej. Później EGR zamyka się i już nie otwiera.


Pomiar 2

https://log.tunezilla.com/s/gHb3nDYN

Praktycznie cały czas EGR jest zamknięty poza sytuacją występującą w okolicy 145 sekundy pomiaru, w momencie nagłego spadku obrotów, zaraz po gwałtownym dodaniem gazu i wzrostem obrotów silnika. EGR zostaje na chwilę otwarty i następuje jego zamknięcie. Czy może to wskazywać na problem ze sterowaniem zaworem EGR?


Pomiar 3

https://log.tunezilla.com/s/5DSukUCy

EGR jest otwarty cały czas poza momentami gwałtownego zwiększania obrotów.


1. Czy z poniższych pomiarów można przyjąć, że EGR zacina się w pozycji zamkniętej?

2. Czy można sądzić, że przepływomierz działa poprawnie, a powodem problemów jest EGR?

Proszę o wsparcie, gdzie szukać przyczyny błędu 3FF1.


Jest jeszcze jeden problem - drżenie, dudnienie, wibracja na wolnych obrotach silnika. Wymienione poduszki silnika i skrzyni oraz koło pasowe. Drżenie bez zmian.


Prośba o pytania i wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć wszystkim,

W X3 E83 N47 177KM z 2007r. automat, mam również zawyżone wskazania przepływomierza powietrza. Używam do odczytu BTool. Zauważyłem pewną prawidłowość. Mam zawyżone wskazania w sytuacji kiedy wysterowanie EGR jest na poziomie 5%, czyli jak się domyślam, w sytuacji kiedy EGR jest zamknięty. Mam błąd 3FF1 - odczyt przepływomierza niezgodny z oczekiwanym.

Poniżej przesyłam linki do trzech pomiarów w ruchu miejskim dokonanych z przerwami w ciągu kilkunastu minut.

Zauważyłem, że kiedy EGR nie jest zamknięty, tj. kiedy wysterowanie EGR większe od 5%, to ilość powietrza zmierzonego i oczekiwanego niewiele się różnią, są bardzo podobne. Natomiast kiedy EGR jest zamknięty, tj. kiedy wysterowanie EGR = 5%, to wskazanie przepływomierza jest o ok. 200 - 300 mg/stk większe od oczekiwanego. Jak sądzę właśnie ta druga sytuacja generuje błąd 3FF1.

EGR mam sterowany ciśnieniowo, nie elektrycznie.

DPF i turbo po regeneracji. Wymieniony sterownik świec żarowych, który blokował wypalanie DPF.


Temperatura otoczenia w trakcie pomiarów była w ok. -2 st. C


Pomiar 1.

https://log.tunezilla.com/s/b4Ca6M6B

Na początku widać, że EGR nie jest zamknięty i masa powietrza nie różni się znacząco od oczekiwanej. Później EGR zamyka się i już nie otwiera.


Pomiar 2

https://log.tunezilla.com/s/gHb3nDYN

Praktycznie cały czas EGR jest zamknięty poza sytuacją występującą w okolicy 145 sekundy pomiaru, w momencie nagłego spadku obrotów, zaraz po gwałtownym dodaniem gazu i wzrostem obrotów silnika. EGR zostaje na chwilę otwarty i następuje jego zamknięcie. Czy może to wskazywać na problem ze sterowaniem zaworem EGR?


Pomiar 3

https://log.tunezilla.com/s/5DSukUCy

EGR jest otwarty cały czas poza momentami gwałtownego zwiększania obrotów.


1. Czy z poniższych pomiarów można przyjąć, że EGR zacina się w pozycji zamkniętej?

2. Czy można sądzić, że przepływomierz działa poprawnie, a powodem problemów jest EGR?

Proszę o wsparcie, gdzie szukać przyczyny błędu 3FF1.


Jest jeszcze jeden problem - drżenie, dudnienie, wibracja na wolnych obrotach silnika. Wymienione poduszki silnika i skrzyni oraz koło pasowe. Drżenie bez zmian.


Prośba o pytania i wskazówki.

 


https://bmwfault.codes/



3FF1


Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Usterka jest wykrywana, gdy stosunek obliczonej masy powietrza do zmierzonej masy powietrza przekracza wartości graniczne zależne od punktu pracy.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Kontrola wiarygodności HFM odbywa się w trybie wybiegu / wybiegu lub podczas faz uczenia kompensacji znoszenia. Kontrola wiarygodności HFM musi być dodatkowo włączona.

Stan terminala Status PWF: jazda


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Zamieszkały


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd zostaje wprowadzony, jeśli trwa dłużej niż następujący okres: 1000 ms


Plan serwisowy

1. Sprawdzić czujnik temperatury powietrza doładowującego pod kątem wiarygodności (może wskazywać zbyt wysokie wartości, zwykle bez wprowadzenia usterki).

2. Sprawdź, czy filtr powietrza jest prawidłowo zamontowany i szczelny.

3. Sprawdź połączenie masowe zaworu EGR.

4. Sprawdzić kanał powietrzny między turbosprężarką a komorą wlotową (tłuste plamy są oznakami nieszczelności).

Sprawdź, czy uszczelki na przewodach powietrza doładowującego są cofnięte lub czy nie brakuje!

5. Sprawdź działanie klap wirowych i wpisy w pamięci kodów błędów.

Jeśli poprzednie testy wypadły

pomyślnie : Wymień czujnik masowego przepływu powietrza.


Wpływ na błąd

Brak

Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2021 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć wszystkim,

W X3 E83 N47 177KM z 2007r. automat, mam również zawyżone wskazania przepływomierza powietrza. Używam do odczytu BTool. Zauważyłem pewną prawidłowość. Mam zawyżone wskazania w sytuacji kiedy wysterowanie EGR jest na poziomie 5%, czyli jak się domyślam, w sytuacji kiedy EGR jest zamknięty. Mam błąd 3FF1 - odczyt przepływomierza niezgodny z oczekiwanym.

Poniżej przesyłam linki do trzech pomiarów w ruchu miejskim dokonanych z przerwami w ciągu kilkunastu minut.

Zauważyłem, że kiedy EGR nie jest zamknięty, tj. kiedy wysterowanie EGR większe od 5%, to ilość powietrza zmierzonego i oczekiwanego niewiele się różnią, są bardzo podobne. Natomiast kiedy EGR jest zamknięty, tj. kiedy wysterowanie EGR = 5%, to wskazanie przepływomierza jest o ok. 200 - 300 mg/stk większe od oczekiwanego. Jak sądzę właśnie ta druga sytuacja generuje błąd 3FF1.

EGR mam sterowany ciśnieniowo, nie elektrycznie.

DPF i turbo po regeneracji. Wymieniony sterownik świec żarowych, który blokował wypalanie DPF.


Temperatura otoczenia w trakcie pomiarów była w ok. -2 st. C


Pomiar 1.

https://log.tunezilla.com/s/b4Ca6M6B

Na początku widać, że EGR nie jest zamknięty i masa powietrza nie różni się znacząco od oczekiwanej. Później EGR zamyka się i już nie otwiera.


Pomiar 2

https://log.tunezilla.com/s/gHb3nDYN

Praktycznie cały czas EGR jest zamknięty poza sytuacją występującą w okolicy 145 sekundy pomiaru, w momencie nagłego spadku obrotów, zaraz po gwałtownym dodaniem gazu i wzrostem obrotów silnika. EGR zostaje na chwilę otwarty i następuje jego zamknięcie. Czy może to wskazywać na problem ze sterowaniem zaworem EGR?


Pomiar 3

https://log.tunezilla.com/s/5DSukUCy

EGR jest otwarty cały czas poza momentami gwałtownego zwiększania obrotów.


1. Czy z poniższych pomiarów można przyjąć, że EGR zacina się w pozycji zamkniętej?

2. Czy można sądzić, że przepływomierz działa poprawnie, a powodem problemów jest EGR?

Proszę o wsparcie, gdzie szukać przyczyny błędu 3FF1.


Jest jeszcze jeden problem - drżenie, dudnienie, wibracja na wolnych obrotach silnika. Wymienione poduszki silnika i skrzyni oraz koło pasowe. Drżenie bez zmian.


Prośba o pytania i wskazówki.

jak robisz logi to rób pod obciążeniem bo z tego nic nie wynika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reloop, czy chodzi o:

ustaw to logowania obroty, ciśnienie doładowania, przepływkę, egr i wysterownie turbo

3 bieg obroty 1700rpm but w podłogę i do odcinki

?

Postaram się zrobić taką próbę zaraz jak drogowcy opanują atak zimy.

Czy w tej sytuacji, tj. pełnego obciążenia, EGR powinien być zamknięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy, czy jest dostępna lub planowana opcja zmiany pojemnosci akumulatora? Mam 80Ah i zastanawiam się nad włożeniem 90Ah (to chyba maksymalna wartość możliwa do za kodowania w e87).


Wiem że istnieje możliwość zarejestrowania wymiany ale nie wiem jak z zakodowanie innego aku. U mnie byłaby to zmiana z AGM 80Ah na dokładnie AGM 92Ah od Bannera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy, czy jest dostępna lub planowana opcja zmiany pojemnosci akumulatora? Mam 80Ah i zastanawiam się nad włożeniem 90Ah (to chyba maksymalna wartość możliwa do za kodowania w e87).


Wiem że istnieje możliwość zarejestrowania wymiany ale nie wiem jak z zakodowanie innego aku. U mnie byłaby to zmiana z AGM 80Ah na dokładnie AGM 92Ah od Bannera.

 

Osobiście korzystam naprzemiennie z BToola i z BimmerCode, w Bimmer zazwyczaj działam na aku, natomiast do sprawdzenia Aktualnych używam BToola PRO BimmerLink mi jakoś nie leży.


Z tego co mi wiadomo bezpośrednio od Pawła to chyba nie miał w planach wprowadzenia tej funkcji - każdym adapterem wtedy tego nie zrobisz, a odczyt i kasowanie praktycznie każdym. Chyba że coś się zmieniło bo rozmawiałem jakiś czas temu.


Koniecznie musisz rejestrować z telefonu? Jak tak podskocz priv to Ci coś podeślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.