Skocz do zawartości

Patrik128

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 E83 N47 177KM 2007

Osiągnięcia Patrik128

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Reloop, czy chodzi o: ? Postaram się zrobić taką próbę zaraz jak drogowcy opanują atak zimy. Czy w tej sytuacji, tj. pełnego obciążenia, EGR powinien być zamknięty?
  2. Cześć wszystkim, W X3 E83 N47 177KM z 2007r. automat, mam również zawyżone wskazania przepływomierza powietrza. Używam do odczytu BTool. Zauważyłem pewną prawidłowość. Mam zawyżone wskazania w sytuacji kiedy wysterowanie EGR jest na poziomie 5%, czyli jak się domyślam, w sytuacji kiedy EGR jest zamknięty. Mam błąd 3FF1 - odczyt przepływomierza niezgodny z oczekiwanym. Poniżej przesyłam linki do trzech pomiarów w ruchu miejskim dokonanych z przerwami w ciągu kilkunastu minut. Zauważyłem, że kiedy EGR nie jest zamknięty, tj. kiedy wysterowanie EGR większe od 5%, to ilość powietrza zmierzonego i oczekiwanego niewiele się różnią, są bardzo podobne. Natomiast kiedy EGR jest zamknięty, tj. kiedy wysterowanie EGR = 5%, to wskazanie przepływomierza jest o ok. 200 - 300 mg/stk większe od oczekiwanego. Jak sądzę właśnie ta druga sytuacja generuje błąd 3FF1. EGR mam sterowany ciśnieniowo, nie elektrycznie. DPF i turbo po regeneracji. Wymieniony sterownik świec żarowych, który blokował wypalanie DPF. Temperatura otoczenia w trakcie pomiarów była w ok. -2 st. C Pomiar 1. https://log.tunezilla.com/s/b4Ca6M6B Na początku widać, że EGR nie jest zamknięty i masa powietrza nie różni się znacząco od oczekiwanej. Później EGR zamyka się i już nie otwiera. Pomiar 2 https://log.tunezilla.com/s/gHb3nDYN Praktycznie cały czas EGR jest zamknięty poza sytuacją występującą w okolicy 145 sekundy pomiaru, w momencie nagłego spadku obrotów, zaraz po gwałtownym dodaniem gazu i wzrostem obrotów silnika. EGR zostaje na chwilę otwarty i następuje jego zamknięcie. Czy może to wskazywać na problem ze sterowaniem zaworem EGR? Pomiar 3 https://log.tunezilla.com/s/5DSukUCy EGR jest otwarty cały czas poza momentami gwałtownego zwiększania obrotów. 1. Czy z poniższych pomiarów można przyjąć, że EGR zacina się w pozycji zamkniętej? 2. Czy można sądzić, że przepływomierz działa poprawnie, a powodem problemów jest EGR? Proszę o wsparcie, gdzie szukać przyczyny błędu 3FF1. Jest jeszcze jeden problem - drżenie, dudnienie, wibracja na wolnych obrotach silnika. Wymienione poduszki silnika i skrzyni oraz koło pasowe. Drżenie bez zmian. Prośba o pytania i wskazówki.
  3. Cześć, czy problem z błędem 3FF1 został rozwiązany? Co było powodem?
  4. Dzień dobry, uprzejma prośba o sprawdzenie WH50687. Pozdrawiam i dziękuję
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.