Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie. Mam pytanie co do temp. dolotu a mianowicie czy po wyłączeniu ciepłego silnika czujnik wskazuje -50°C. Czy u was też tak jest? Po po ponownym uruchomieniu ciepłego silnika temperatura jest w ok. 25°C i spada do około 4-5°C powyżej tej na zew. i tak się utrzymuję. Np. Na zew. 6°C a temp. dolotu jest w granicach 10-11°C.Czy może ktoś odpowiedzieć czy jest to odczyt prawidłowy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poza tym wskazaniem na wyłączonym silniku odczyty są ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiejsze obserwacje:


-na zimnym silniku egr zamknięty -5%

-po rozgrzaniu niezależnie od obrotów egr 58-67% otwarcia (szybko wzrastała sadza - jazda dynamiczna)

-po załączeniu wypalania podczas jazdy 5% a na postoju z załączonym wypalaniem 58%

- po procedurze wypalania przejechałem jeszcze z 3km i ciągle egr na 5%


jakieś sugestie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identycznie. I zauważyłem że ma na to wpływ temp. zewnętrzna. Im zimniej tym egr otwiera się żadziej przynajmniej w mieście. U mnie na autostradzie po wypaleniu szybciej sadza rośnie niż w mieście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identycznie. I zauważyłem że ma na to wpływ temp. zewnętrzna. Im zimniej tym egr otwiera się żadziej przynajmniej w mieście. U mnie na autostradzie po wypaleniu szybciej sadza rośnie niż w mieście.

 

dziś odłącze mechaniczne egr zobaczymy jak się sadza zachowa :)


jeżeli będzie to wyłączę programowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wył. Egr inaczej jak programowo podejrzewam że wystąpi błąd co spowoduje brak możliwości regeneracji dpf a co za tym idzie sprawdzenia jak szybko przybywa sadzy po jego wypaleniu. Może jest sposób jakiś na mechaniczne zaślepienie egr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Mam pytanie co do temp. dolotu a mianowicie czy po wyłączeniu ciepłego silnika czujnik wskazuje -50°C. Czy u was też tak jest? Po po ponownym uruchomieniu ciepłego silnika temperatura jest w ok. 25°C i spada do około 4-5°C powyżej tej na zew. i tak się utrzymuję. Np. Na zew. 6°C a temp. dolotu jest w granicach 10-11°C.Czy może ktoś odpowiedzieć czy jest to odczyt prawidłowy?

Właśnie sprawdziłem i mam to samo. Kiedy silnik działa odczyt 20 stopni, do tego temperatura zewnętrzna... 21 stopni... kiedy wyłączę silnik -55. Może to powodować częstsze wypalanie DPF?


Edit: po zgaszeniu silnika wartości z czujnika ciśnienia wstecznego skaczą od -1.01 przez 0.00 do 1.97. Walnięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Mam pytanie co do temp. dolotu a mianowicie czy po wyłączeniu ciepłego silnika czujnik wskazuje -50°C. Czy u was też tak jest? Po po ponownym uruchomieniu ciepłego silnika temperatura jest w ok. 25°C i spada do około 4-5°C powyżej tej na zew. i tak się utrzymuję. Np. Na zew. 6°C a temp. dolotu jest w granicach 10-11°C.Czy może ktoś odpowiedzieć czy jest to odczyt prawidłowy?

Właśnie sprawdziłem i mam to samo. Kiedy silnik działa odczyt 20 stopni, do tego temperatura zewnętrzna... 21 stopni... kiedy wyłączę silnik -55. Może to powodować częstsze wypalanie DPF?


Edit: po zgaszeniu silnika wartości z czujnika ciśnienia wstecznego skaczą od -1.01 przez 0.00 do 1.97. Walnięty?

 

No właśnie nie wiem czy te wskazania są prawidłowe i czy ten czujnik a raczej jego wskazania mają jakikolwiek wpływ na pracę tworzenie sie wiekszej ilosci sadzy i wypalania dpf. U mnie jest tak że jak zagrzeje się silnik powiedzmy do 90 stopni po czym wył. silnik i doczekam chwilę czujnik po uruchomieniu ponownie silnika pokazuje powiedzmy 30°C i bardzo powoli obniża temp. do ok. 3-4°C powyżej tej na zewnątrz. Nie wiem czy to powolne obniżanie wskazania przez ten czujnik jest prawidłowe. Czas obniżania tej. temp. jest bardzo powolny przynajmniej tak pokazuje czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem i mam to samo. Kiedy silnik działa odczyt 20 stopni, do tego temperatura zewnętrzna... 21 stopni... kiedy wyłączę silnik -55. Może to powodować częstsze wypalanie DPF?


Edit: po zgaszeniu silnika wartości z czujnika ciśnienia wstecznego skaczą od -1.01 przez 0.00 do 1.97. Walnięty?

 

Niektóre czujniki są odcinane po wyłączeniu zapłonu, zatem nie ma co patrzeć na na wskazania bez zapłonu.

Wahania ciśnienia wstecznego to normalne. Nie świadczy to o problemach z czujnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura spalin jest nieco wyższa od temperatury przed dpf. Obie temperatury zmieniają się w zależności od stylu jazdy. Napewno temperatura jest wyższa kiedy jadę na wyższym biegu i przyspieszam. Przy normalnej jeździe po mieście mam ok. 240-280°C ale tak jak wcześniej napisałem zależy czy przyspieszam czy jadę że stałą prędkością. Na autostradzie na wysokim biegu i przy wzniesieniu dochodzi nawet do 380-400°C. Nie wiem czy to prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w wersji Lite też można sprawdzić DPF?

 

Tak, sprawdzisz czy są błędy związane z DPF oraz ilość sadzy i popiołu. Zapewne masz silnik N47 zatem do około 30gram sadzy jest OK. Popiół to w teorii max 60gram a w praktyce ~100gram.


 

(...)Na autostradzie na wysokim biegu i przy wzniesieniu dochodzi nawet do 380-400°C. Nie wiem czy to prawidłowo.

Tak ma być. Przy takiej temperaturze sadza dopala się sama, dlatego autostrada służy filtrowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia spalin bodajze Hella, wymieniony jakiś czas temu.. Dpf się wypalal normalnie a teraz patrzę 35 gram sadzy i błędy 4D03 czujnik ciśnienia spalin + 480A z dpf. Musze go wypalić przymusowo ale to zrobię jutro.jakis czas jeździłem z odpietym podcisnieniem egr (więc egr nie pracował), a po podpięciu mam wrażenie że sadza rośnie jakos szybciej.

Czy ten czujnik mimo że jest niedawno wymieniony może raz na jakiś czas wyrzucić błąd? Przez niego nie wypalił mi się dpf. Bo silnik rozgrzewa się normalnie do 92-94 st po trasie, paliwo jest, nawet trasa była i sie trochę przytkal. A miałem parę miesięcy spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobrze jakbyś odczytał błąd czujnika w inpa, wtedy będzie opis.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia spalin bodajze Hella, wymieniony jakiś czas temu.. Dpf się wypalal normalnie a teraz patrzę 35 gram sadzy i błędy 4D03 czujnik ciśnienia spalin + 480A z dpf. Musze go wypalić przymusowo ale to zrobię jutro.jakis czas jeździłem z odpietym podcisnieniem egr (więc egr nie pracował), a po podpięciu mam wrażenie że sadza rośnie jakos szybciej.

Czy ten czujnik mimo że jest niedawno wymieniony może raz na jakiś czas wyrzucić błąd? Przez niego nie wypalił mi się dpf. Bo silnik rozgrzewa się normalnie do 92-94 st po trasie, paliwo jest, nawet trasa była i sie trochę przytkal. A miałem parę miesięcy spokoju.

 


Ten czujnik to badziew jak go zalozylem to dopiero sie jaja zaczely wypalanie dpf po 5 km i tak w kolko, tylko orginal zakladaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może ktoś udzieli informacji czy wymieniając sondę lambda trzeba ją koniecznie zresetować czy podać adaptacji i jaki ma wpływ brak tej czynnosci na jej dalsze działanie?

Jaki silnik i co masz dokładnie na myśli (chodzi o funkcje w ISTA)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem na używkę w m47 i nic nie robiłem a zmiana na plus kolosalna, jak ryłem w necie na początku przygody z dpf to wyczytałem gdzieś że pewne zmiany muszą się po jakimś dystansie "ułożyć"a dokładniej komputer, wydaje mi się że spotkało mnie coś taiego po wymianie przypływki na nową na początku auto normalnie jeździło po jakiś 100km zaczęło szarpać na przy delikatnym rozpędzaniu pod około 2tys obr wtedy kasowanie adaptacji btool załatwiło sprawę i jest ok. Nie wiem właśnie jak z tą sondą czy może być jeszcze lepiej po jej adaptacji???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.