Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ok, to zdanie ode mnie, mimo ze nie udalo mi sie zmusic aplikacji do wspolpracy... ale ... nie mam zadnego urzadzenia z androidem. pomyslalem, ze moze uda sie skorzystac z emulatora androida na maxos. sam emulator zainstalowal sie, dziala dobrze. udalo sie pobrac aplikacje ze sklepu i zainstalowac. sama aplikacja czytelna i ma wiele ciekawych funkcji. bardzo podoba mi sie opcja sprawdzania poszczegolnych parametrow i porownywania biezacych z oczekiwanymi. szukalem tego w wielu miejscach i wszedzie szczatkowe - tu wszystko razem. trudno mi napisac o prawidlowosci wskazan, bo jak napisalem nie udalo sie uzyskac polaczenia. aplikacja pyta przy probie laczenia o udostepnienie USB. niestety nawet przy nadaniu uprawnienia jest blad - nie mozna uruchomic portu. jestem pewien, ze to wina emulatora a nie aplikacji.

poszukam innego emulatora lub postaram sie o jakies urzadzenie z androidem i OTG.

Opublikowano

w sumie to naważniejsze teraz jak spowodować aby nie bylo juz statusu zablokowanej regeneracji, aby kolejna mogla sie aktywowac???

dzieki z gory za pomoc

 


Jeżeli przyczyną blokady jest za wysokie ciśnienie wsteczne (bodaj 35mbar na jałowym) to można system oszukać zdejmując oryginalną rurkę łączącą dpf z czujnikiem ciśnienia i zastąpić na chwilę innym wężykiem odpornym na wysokie temperatury np silikonowy z tym że należy wyciąć w nim dziurkę ok 3-4mm średnicy. Dziurka nie może być ani za duża ani za mała więc dobrze zrobić najpierw mniejszą i sprawdzić wartość ciśnienia wstecznego na btool i powiękaszać po trochu aż ciśnienie wsteczne będzie nie większe niż 25-30mbar. Potem przeprowadzić 1-2 wypalenia i można założyć z powrotem oryginalny wężyk.


Uwaga, oryginalny wężyk z czasem zaczyna się wykruszać i tracić elastyczność a jego resztki blokują czujnik. Ori wężyk to 140zł w aso.

Dzięki za info, ale wątpię aby to było to.

Do tej pory za każdym razem było ok, aż do ostatniego wypalania.


Jedyne co zrobiłem inaczej to wrzuciłem tryb na sport - pomyślałem wyższe obroty to skuteczniejsze wypalania, ale może przegiolem z obrotami i dlatego się zablokowalo.


Ktoś więc czy warunkiem rozpoczęcia wypalania jest określona ilość sadzy/popiołu?

U mnie ciągle nie mogę wymusić i święci się zablokowana ale z racji że robiona była dopiero co to poziom jest niski.



Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Warunkiem rozpoczęcia wypalania jest przede wszystkim ilość spalonego paliwa od ostatniej regeneracji. Możliwe że musisz trochę pojeździć - podobny problem widziałem u siebie gdy zgasiłem auto w trakcie regeneracji, przez jakiś czas nie mogłem ponownie wymusić ale u mnie nie było regeneracji zablokowanej.

Nie ma potrzeby pałować auta przy wypalaniu. 90km/h spokojnej jednostajnej jazdy wystarczy byle tylko temperatura spalin sięgała 600 stopni.

Opublikowano
Może być jeszcze uszkodzony czujnik ciśnienia spalin. Nie daje błędu, ciśnienie niby ok a nie wypala. Trzy razy już tak miałem, po wymianie i patencie z dziurą wypalanie wracalo. Czujniki uszkadzał pył z truchlejącego wężyka, być może jakieś przedmuchanie by pomogło ale zanim do tego doszedłem to trzy razy w przeciągu 100tys km wymieniłem...
Opublikowano
Też kiedyś miałem zablokowaną regeneracje. Jechałem autostradą i patrze przy regeneracji aktywnej i zaplanowanej mam V, a wiedziałem, że mam w pamięci błąd 480A. Skasowałem błąd, wszedłem w zakładkę DPF i regeneracja była już zablokowana. Nie pomagało wyłącznie silnika, wyjęcie kluczyka itp. Po jakimś czasie samo zniknęło... Niestety u mnie jest jakiś dziwny problem rozgrzewam auto do 90 ciśnienie w DPF ok pojeżdze jeszcze 10-15km na rozgrzanym i nagle cisnienie 40-50 i wywala błąd i tak w kółko...
Opublikowano
Ostatnio wypalanie włączyło mi się przy błędzie 480a bez kasowania.

Zauważyłem to samo, tylko że większość twierdzi, że nie da się wypalić z błędem.

U mnie niby się wypala z 480A, a dystans od regeneracji się nie zeruje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W mojej e81 podobnie z dpf. Częste wypalanie.

Jaki przebieg ma twój dpf?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok, urzadzenie opanowane, aplikacja rozpoznaje kabel. na probe e46 320d M47 z dde 3.0 z 1999r. nie rozpoznaje ECU. czy jest jakis problem z tymi samochodami (bo nie sledze watku od poczatku) czy nadal jest jakis problem z polaczeniem? to samo auto z innymi programami z pakietu INPA dziala.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego silnika aplikacja nie obsługuje.
Opublikowano

Do autora apki,

czy wiesz dlaczego nie czyta silnika?

530d 231hp

pozostałe moduły czyta błędy.


I co z Sondą Lambda, czy wartość 0 oznacza, że uwalona czy po prostu program nie czyta parametrów?


IMG_4810_Medium.jpg

IMG_4811_Medium.jpg

IMG_4812_Medium.jpg

IMG_4813_Medium.jpg

IMG_4814_Medium.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak byś się połączył z silnikiem i odczytał błędu to by wyszło czy lambda zmarła.
Opublikowano
Mam błąd sondy lambda, ale po skasowaniu powraca dopiero po jakimś czasie, gdyby było tak jak aplikacja pokazuje że zero sygnału z lambdy, błąd powinien być od razu
Opublikowano


Ktoś więc czy warunkiem rozpoczęcia wypalania jest określona ilość sadzy/popiołu?

U mnie ciągle nie mogę wymusić i święci się zablokowana ale z racji że robiona była dopiero co to poziom jest niski.



Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

Fyi - regeneracja sama sie odblokowala. Co ciekawe jak sprawdziłem ostatnim razem to dodatkowo że nie było zablokowanej to była już przeprowadzona kolejna regeneracja A w tym czasie jeździłem tylko po mieście.


Ogólnie z moich obserwacji wynika że regeneracja w ruchu miejskim też się zdarza- bez błędy regeneracji przerwanej.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Witam


mam pytanie co do błedu DPF i staniu filtra. Mam 452A i stan filtra po dzisiejszym wypalaniu to ponad 50gr popiołu i ok 1gr sadzy .

Czy mogę zresetować dpf aby pozbyć sie 452A czy też przy takiej ilości popiołu tego nie robić? Dzięki za pomoc!


http://i1253.photobucket.com/albums/hh599/zimnawoda/Screenshot_2018-06-18-19-40-25_zpsa33txi0j.png


http://i1253.photobucket.com/albums/hh599/zimnawoda/Screenshot_2018-06-18-19-37-00_zpsmllnkijo.png

Opublikowano

Ja bym tego nie robił. 50g Popiołu oznacza że filtr jest zapełniony w OK 50%. Jak zrobisz reset to sterownik będzie pokazywał 0g popiłou ale ciśnienie spowodowane poiołem który tam jest może spowodować przekłamanie ilości sadzy. Jeśli wypala się poprawnie i poza błędem nie ma problemów to bym nie ruszał.


Nowa wersja beta 2.39

- dodany reset funkcji uczenia skrzyni w serii F

- jest opcja zmiany jednostek z kilometrów na mile (osoby z UK prosiły)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz.

Czyli mam rozumieć że błąd 452A nie ma wpływu na działanie dpf-u?


Skąd pytanie, ano stąd że wydech pomimo wypalenia zarzucany jest sadzą. Mam jeszcze błąd 4 świec, swiece wymieniłem błąd jest nadal teraz pójdzie sterownik do wymiany.W różnych wątkach różne są odpowiedzi na pytanie czy błąd świec ma wpływ na dpf. U mnie problemy z dpf zaczęły się od błędu świec, może to zbieg okoliczności ...

Opublikowano

cześć,


aplikacja genialna - dokonałem zakupu wersji expert i oddaje szacunek dla autora.

Biorąc pod uwagę nakład pracy i efekty nie miałem sumienia poprosić o kod, wolałem wesprzeć twórcę :)


Taka małą uwaga co do ustawień i łączenia z autem:


mam e90 325d z 08 roku [prelift jeszcze] i ten silnik to jeszcze m57, co ciekawe w apce muszę wybrać protokół CAN bo inaczej nie łączy.

Adapter to bezprzewodowa CARISTA.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.