Skocz do zawartości

Akcja serwisowa N47 B47 N57... zawór EGR


christo74

Rekomendowane odpowiedzi

W moim przypadku to centrala BMW Polska odmowila dalszego uzyczania auta zastepczego po 5 dniach tłumaczac to jakos mgliscie ( co przekazało mi aso ) ze w zasadzie to i tak mam sie cieszyc ze dostalem ten samochod na 5 dni bo oni maja niby 14 dni roboczych na naprawe i ewentualnie jesli tego terminu nie dotrzymaja to pomysla o samochodzie zastepczym. Tyle tylko ze to nie jest zwykła naprawa a akcja naprawcza i w moim samochodzie wystapila usterka zagrażająca życiu i zdrowiu. Jakie przepisy reguluja tego typu zdarzenie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO to nie BMW, to są po prostu warsztaty które zdobyły autoryzację, jak chcemy być dobrze obsługiwani należy pisać skargi na złe warsztaty.BMW musi dowiedzieć się o nieprawidłowościach by podjąć właściwe kroki.

 


Dokładnie warsztaty niewiele moga kazda naprawa gwarancyjna lub akcja musi być poparta zgoda bo malutki warsztat sie nie rozliczy i niewytlumaczy z nieuzasadnionej naprawy dlatego studza zapał uzytkownika danego auta i odwlekają w czasie bo nie mają wyjscia i częsci , w wiekszosci jest tez tak ze centrala online łaczy sie z danych autem w konkretnym warsztacie przy trudniejszych usterkach i dyryguja warsztatem co maja zrobić (doswiadczyłem tego niedawno w marce VW),Wracając do tematu skąd warsztat BMW ma brać graty jeśli nie wyrabia Behr Niemcy (dostawca cześci na OE) z produkcja. Behr to dostawca podobnych elementów układu recyrkulacji i układów chłodzenia do praktycznie wszystiego co jezdzi po swiecie i spełnia normy E5 i E6 , siedze w branży ciężarowej i logistycznej i taka anegdota ,marka Daf w modelu 105xf posiada wadliwe pompy wody i dziwne trzeszczenie z zawieszenia kabiny (niemiecka flota która obsługuje posiada 150 takich dafów ) i to tylka jedna firma !! Wszystkie musza trafic na nieodpłatna wymianę,kazde auto musi byc zamienione zastępczym !! Kilka razy do roku zdarza się ze producent części odkrywa błąd i wadę fabryczną danego podzespołu ,częsci które dystrybuujemy musza wrócic do dostawcy podczas gdy np 100 szt juz sprzedaliśmy nie mając o tym pojęcia . Proszę mi wierzyć pomyłki produkcyjne i wady zdarzają sie we wszystkim co ma koła i sie porusza po drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tylko ze to nie moj problem. Skoro problem sie nasila i do tego jest i dlugo bedzie problem z dostepnoscia tych chłodnic bmw powinno zorganizowac wiecej aut zastepczych. Zastanawiam sie nad wystapieniem na droge prawna. Zobaczymy co powie moj prawnik.

 

i co powie?? nic nie powie...


każdy sprzedawca ponosi odpowiedzialnośc z tytułu rękojmi, ale....

1) rękojmia nie jest dożywotnia

2) naprawią bezpłatnie

3) jak będa chcieli to dadzą auto zastępcze, a jak nie będą chcieli... to nie dadzą :cry2:

4) zawsze możesz wynająć auto zastępcze tej samej klasy i dochodzić roszczeń (pokrycia tego najmu) na drodze sądowej... to nie naprawa z OC sprawcy - myślę, że przegrasz :cry:

5) oczywiście jest coś takiego jak good will, wizerunek marki czy dbanie o klienta, ale myślę, że po prostu BMW nie ma tylu aut zastępczych w PL


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie pozostaje nic innego jak dopytywać co kwartał ...

Teraz pytanie z innej strony. Ktoś rok temu załapał się na akcje serwisową i wymienił EGR - rozumiem że nie ma go dzisiaj na liście ale czy jest info że wziął udział w akcji ??

Czy brak konkretnego VINu na liście oznacza że nigdy go tam nie było czy że "na dzisiaj" go nie ma?

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samej Wielkiej Brytanii wezwali do serwisów ok 260 tys. aut, w Korei chyba ponad 300 tys., globalnie to podobno ok 1,6 mln !!!, więc obawiam się, że nas mają na końcu kolejki.

Pytałem wczoraj mój serwis czy mają już części, otrzymałem odpowiedź że jeszcze nie, a na pytanie kiedy dostaną nie otrzymałem odpowiedzi...


Może warto pomyśleć o pozwie zbiorowym? Pewnie niewiele to przyspieszy realizację ale być może gdyby komuś przytrafiła się przygoda z ogniem, wówczas łatwiej byłoby uzyskać odszkodowanie.

Ewentualnie jakieś zbiorowe zgłoszenie do rzecznika konsumenta?


Jeżeli ma ktoś znajomego prawnika obeznanego w tych tematach, to prośba o sprawdzenie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozew zbiorowy jak najbardziej, tym bardziej że skoro mam sprawdzoną chłodnicę i jest ok, to nie znaczy że za tydzień lub miesiąc się nie rozszczelni. A ja dowiem się gdy poczuję lub zobaczę dym.

Przesiadłem się z Audi. Bo f11 jest poprostu ładniejsze pomijając właściwości jezdne, lecz narazie nie mogę poczuć radości z jazdy. Ciągle czekam czy jadąc z dzieckiem nie będę musiał wysiadać awaryjnie z samochodu. Szkoda.

Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, moje auto już po sprawdzeniu w serwisie BMW ZK MOTORS W Kielcach co trwało 3 godziny. Chłodniczka do wymiany,autem do domu już mnie nie puścili. Czas oczekiwanie na część? 2-4 tygodnie sami nie wiedzą, brak auta,brak również zastępczego ;/ auto nie zarejestrowanie w PL więc samochód zastępczy sie nie należy. Auto zastępcze mogę dostać dopiero po 14 dniach na koszt BMW. :nienie: Edytowane przez Dexter87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli można spojżeć na problem, że jeśli do tej pory się nie rozszczelniła to już raczej nie powinna? Szczerze chciałbym aby tak było, choć rozumiem że skoro sprawdzali to jest z wadliwej partii. Wszyscy wiemy że to tylko części do samochodów i z czasem się psują, jak wszystko. Ale oby już żaden samochód przez to nie spłoną. Tego sobie życzę oraz wszystkim właścicielom BMW. Mi już jeden samochód spłoną. Jak na jasno życie wystarczy.
Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wewnętrznej poczty BMW z początku tego roku wynika następujący proces (może został już zmieniony albo nie obowiązuje w pl tylko w de).


1. Jeśli chłodnica EGR ma numer 7 823 210 i indeks na końcu jest równy lub mniejszy niż 7, lub numer 8 517 724 i indeks mniejszy lub równy 4 to musi być sprawdzona endoskopem na wycieki. Przy indeksach wyższych nic nie jest sprawdzane, te chłodnice mają być w porządku.

2. Jak naklejka jest nieczytelna lub nieobecna to chłodnica musi być też sprawdzona endoskopem.

Każdy może sobie sprawdzić numer chlodniczki i będzie miał przy odrobinie szczęścia spokojną głowę, większość raczej się zmartwi.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W przypadku gdy chłodnica EGR jest sprawna to ta akcja serwisowa o kant d... rozbić. To że do czasu akcji serwisowej chłodnica jest jeszcze szczelna nie gwarantuje że późniejszej eksploatacji za perę dni czy miesięcy szlak jej nie trafi i któregoś pięknego dnia z pod maski zauważymy dymek, tylko że to już ze względu na skutki będzie za późno na profilaktykę raczej tylko 998.


Wszystkie chłodnice wadliwej serii bez względu czy w danym momencie jest sprawna czy nie (tak jak w Korei Poł.w ok.20 tys.samochodach,nie dali sobie w kaszę dmuchać) powinny być wymienione na nowe pozbawione wad.

BMW nie po raz pierwszy gdzie może skutecznie unika konsekwencji wad fabrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt. Mnie bulwersuje jeszcze jedno. Dlaczego nikt nie powiadomił mnie o akcji tylko sam musiałem byc upierdliwy i wydzwaniac 100 razy do serwisów aby probowac sie umowic a tymczasem moje auto już było nadpalone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To fakt. Mnie bulwersuje jeszcze jedno. Dlaczego nikt nie powiadomił mnie o akcji tylko sam musiałem byc upierdliwy i wydzwaniac 100 razy do serwisów aby probowac sie umowic a tymczasem moje auto już było nadpalone.

 

Twoja wizyta wiąże się z poniesieniem przez nich większych lub mniejszych kosztów. W sytuacji odwrotnej gdy będą mieć z Twoich wizyt kasę to nie omieszkają skutecznie Cię powiadomić :cool2:

 

BMW nie po raz pierwszy gdzie może skutecznie unika konsekwencji wad fabrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt. Mnie bulwersuje jeszcze jedno. Dlaczego nikt nie powiadomił mnie o akcji tylko sam musiałem byc upierdliwy i wydzwaniac 100 razy do serwisów aby probowac sie umowic a tymczasem moje auto już było nadpalone.

 

Też miałem oto wkur..w A dlatego się stało bo nie jestesmy pierwszymi właścicielami. Chore ale tak jest. Tylko pierwszego właściela powiadamiają. W moim przypadku francuską korporację...brak słów mimo że po zakupie byłem już w aso polskim na przeglądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja F21 miała naprawiany EGR w 11/2017 i w 08/2018.

Spłonęła 08.02.2019, właśnie się dowiedziałem, że podlegała akcji serwisowej przy okazji pisma z Allianz o odmowie wypłaty odszkodowania z powodu wady fabrycznej.

http://i63.tinypic.com/2aiessz.jpg http://i63.tinypic.com/33ykoeh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt. Mnie bulwersuje jeszcze jedno. Dlaczego nikt nie powiadomił mnie o akcji tylko sam musiałem byc upierdliwy i wydzwaniac 100 razy do serwisów aby probowac sie umowic a tymczasem moje auto już było nadpalone.

 

Też miałem oto wkur..w A dlatego się stało bo nie jestesmy pierwszymi właścicielami. Chore ale tak jest. Tylko pierwszego właściela powiadamiają. W moim przypadku francuską korporację...brak słów mimo że po zakupie byłem już w aso polskim na przeglądzie.

Ja jestem pierwszym włascicielem. Kupiłem auto u dealera !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.