Skocz do zawartości

[E46 320d 136km] Problem z odpalaniem po postoju


andy_64

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od chyba tygodnia mam problem z odpaleniem tzn. odpala ale trochę ciężko. Objawy są następujące: odpalam, nierówna praca silnika, obroty podnoszą się do ok. 1100, puści niebieskiego dymka a później wszystko ok. Co może byś powodem: świece żąrowe, sterownik czy może bezpiecznik. Jak sprawdzidzć świeczki bez ściągania kolektora, jak sprawdzić sterownik? czy bezpicznik znajduje się pod schowkiem. Na kompie pod inpą zero błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 184
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1. sprawdź świece,

2. jeżeli będą dobre to sprawdź sterownik

3. jeżeli w garażu sterownik będzie dobry to sprawdź go wyziębionego na zewnątrz, u mnie działał jak było ciepło a gdy temp przekraczała 8 stopni mrozu to całkowicie przestawał działać.

pzdr

Szczęśliwy posiadacz pierwszej swojej beemki :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrób tak jak ci pisze "Walczy".

Z tego co widzę to masz auto po lifcie więc bezpiecznika żadnego nie ma. Moduł świec jest koło rozrusznika.

Nie sprawdzisz świec ani modułu sterowania świecami bez ściągania kolektora ssącego. Tak to już jest.

A jak puszcza niebieski dymek jak jest zimno to tylko dlatego że masz system podgrzewania wstępnego gdzieś walnięty (albo świece żarowe albo moduł). Padający moduł jest dość częstą przypadłością w e46. Także jak świece dobre to moduł nic więcej nie ma po drodze.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak,odpalam z rana ciężko jak już odpaliła to były nierówne obroty kilka sek.niebieski dymek po chwili było ok,wymieniłem świece były dobre,ale i tak wymieniłem i było to samo, jak wymieniłem sterownik to jak ręką odjął, przy -20 pali na dotyk zero dymu,obroty nie skaczą. Nie sprawdzisz świec bez zdejmowania kolektora,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, mam następujący problem:

wyjechałem do Anglii na początku Lipca 2010 (2 miesiące temu), auto E46 320d 136ps sedan zostawiłem na ten czas u wujka na podwórku ponieważ mieszkam w bloku i nie mam garażu. Auto stało nie ruszane 2 miesiące, ani razu nie odpalane. Wróciłem 3 dni temu z wakacji, pierwsze co zrobiłem to oczywiście pojechałem po moją Czarnulkę, a tu się okazuje, że akumulator padł (w sumie mógł po 2 miesiącach). Na początku próbowaliśmy go trochę podładować, żeby tylko odpalić ale nie dało rady to wpadliśmy (chyba na głupi pomysł) żeby go trochę pchnąć i spróbować tak odpalić. Auto odpaliło 2 razy ale po 10 sekundach gasło. Pomyśleliśmy, że naładujemy akumulator przez noc na maksa i powinno być ok bo to, że gaśnie po chwili jest pewnie wina akumulatora. I tu się zaczął problem, pojechałem dzień później, włożyliśmy naładowany akumulator. Auto zachowuje się tak jak zawsze do momentu odpalania (wszystko ok). Wszystkie kontrolki się zapalają jak zawsze, gasną po chwili, odpalam i... kręci kręci kręci i nie chce odpalić tak jakby immobiliser go blokował, nawet dymka nie puści. Zachowuje się tak samo jak czasami siedzę w samochodzie przez dłuższy czas (20-40min) i z kimś rozmawiam w samochodzie albo czekam na kogoś, odpalam i też kręcił i kręcił ale nie chciał zapalić, ale wtedy zamykałem samochód, otwierałem i odpalał normalnie. Teraz natomiast jest tak, że w ogóle nie chce odpalić. Byłem u elektryka, podłączył pod komputer i mówił, że wyskakuje problem sterownika modułu immobilisera fabrycznego, że mógł się rozkodować czy coś przez to, że 2 miesiące był nie odpalany lub wujka prostownik mógł go zblokować lub po prostu dać za dużo mocy i zwyczajnie spalić. Mówił, że naprawa tego w zależności czy trzeba kupić nowy czy ustawić to cena 500-600zł. Czy miał ktoś kiedyś podobny problem? Czy faktycznie to może tyle kosztować? Jakieś pomysły? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz wszystko rozwiazane, przyczyna byl rozladowujacy sie akumulator dlatego immobiliser sie rozsynchronizowal, problemem bylo podlaczenie go do kompa bo wszystko bylo podpięte pod jedno gniazdo i trzeba bylo przemieniac kable aby widzialo inne moduly oprocz silnika. Dzieki wielkie za komentarze, trzeba bylo zsynchronizowac immobiliser zaplacilem 160zl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
witam, mam pytanie jak długo musicie kręcić rozrusznikiem żeby zapalić samochód po nocy. maja e46 przed liftem wydaje mi się że zbyt cięzko pali, tzn od 6 do 8sekund muszę rano kręcić. Na kompie wyszedł błąd wtrysku sterującego i egr-u. Samochód zbiera się rożnie, tzn raz ładnie wchodzi na obroty a czasem jakby sie zamulał lekko. osiąga prędkość maksymalną 207km/h bez większego problemu, nie kopci, wskazówka od chwilowego spalania na 4 biegu idzie na 20litrów. kontrolka od świec żarowych zapala się i gaśnie po krótkiej chwili, około 5s, zależy czy jest mróz czy nie. Silnik zalany castrolem 5w30, przebieg 230tys udokumentowany. Mój wujek ma po lifcie no i jemu pali od razu ciekaw jestem jak wam palą bemki.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.