Skocz do zawartości

[F10] 520d wymiana filtra paliwa


bright84

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jak ktos wczesniej napisal pompka startuje dopiero podczas zaplonu silnika

po co wywalac siano na to delphi ktory jest sredni moim zdaniem skoro soft dedykowany do bmw mozna znalezc w necie a ista+ bangla na e-necie za 15 zl

w ista+ tez nic niema o odpowietrzeniu ukladu podczas zmiany filtra, sugerowane jest natomiast wraz z wymiana pompy cr

opcja odpowietrzania jest w vehicle mangament/ service functions/ digital diesel electronic/ bleeding fuel system

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos wczesniej napisal pompka startuje dopiero podczas zaplonu silnika

po co wywalac siano na to delphi ktory jest sredni moim zdaniem skoro soft dedykowany do bmw mozna znalezc w necie a ista+ bangla na e-necie za 15 zl

w ista+ tez nic niema o odpowietrzeniu ukladu podczas zmiany filtra, sugerowane jest natomiast wraz z wymiana pompy cr

opcja odpowietrzania jest w vehicle mangament/ service functions/ digital diesel electronic/ bleeding fuel system

Problem w tym ze odpalenie isty nie jest takie łatwe i pojemność samego programu tez nie jest mała ktoś kto niema dobrego internetu może pare dni ściągać a jeszcze jak się ściągnie jakaś lipna iste zaczynamy od nowa Także jak ktoś chce zaoszczędzić czas nerwy tylko po to żeby sobie wymienić klocki hamulcowe z tylu czy np filter paliwa wystarczy delphi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak ktoś chce zaoszczędzić czas nerwy tylko po to żeby sobie wymienić klocki hamulcowe z tylu czy np filter paliwa wystarczy delphi

 

Już zostało wyjaśnione że do wymiany filtra paliwa nie potrzebny jest żaden komputer, tylne klocki też można wymienić bez kompa. Wiadomo że komp potrzebny ale nie taki skaner diagnostyczny za 100 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki tylne robie bez kompa ale moim zdaniem wiekszy sens ma odpowietrzenie ukladu po wymianie filtra niz po wymianie pompy, troche tej puchy jest

swoja droga to chyba celowe ubijanie ukladu wtryskowego z tym odpalaniem pompki dopiero podczas rozruchu, z czego nie wiadomo czy po odpaleniu silnika ona pracuje w pelni czy na 1/2 gwizdka czy wogole sie wylacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Filtr wymieniony bez komputera.

Końcówki przewodów przy filtrze są elastyczne i przed zdjęciem z filtra można je zacisnąć. Zdjąłem filtr z podgrzewaczem. Nowy filtr zalałem paliwem, założyłem podgrzewacz dolałem paliwa do pełna.

Następnie zamontowałem filtr do samochodu, zdjąłem zaciski z przewodów.

Uwaga, Opaski zaciskowe na przewodach są jednorazowe i przed wymianą trzeba zaopatrzyć się w nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Jestem dzisiaj po wymianie filtra paliwa w f10 520d. Kilkakrotnie był włączany zapłon na ok 20 sekund w celu odpowitrzenia. Silnik zapalił na 5 sekund i zgasł, po czym ponownie kręcił ale nie chciał zapalić. Zrobiłem odpowietrzanie ista tylko pierwszy etap 3min uruchamia się pompa którą wyraźnie słychać. Po tym zapalił normalnie.

Czyli po mojemu trzeba odpowietrzac żeby być pewnym że nie uszkodzimy pompy wysokiego ciśnienia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem samemu filtr paliwa w sobotę bez żadnego zalewania paliwem i bez komputera, udało mi się to zrobić na tyle szybko, że wykapało dosłownie parę kropel paliwa. Następnie

dwukrotnie włączyłem i wyłączyłem przycisk start (zapłon) bez hamulca, po czym odpaliłem auto - rozrusznik pokręcił 3-4 razy po czym silnik odpalił bez problemu. Aktualnie sam silnik i odpalanie działa bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
rozrusznik pokręcił 3-4 razy po czym silnik odpalił bez problemu.

Ważniejsze jest nie ile razy kręciłeś, tylko w sumie jak długo kręciłeś zanim odpalił.

Problemem nie jest samo odpalenie silnika.Jest to co prawda z tym związane, lecz by pompa wysokiego ciśnienia nie pracowała na sucho bez paliwa które ją smaruje.W sytuacji gdy kręcisz rozrusznikiem silnik nie odpala bo pompa nie podaje paliwa do wtryskiwaczy. I ten niekorzystny czas można zredukować poprzez odpowietrzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
A czy ktoś mi może powiedzieć skąd taka rozbieżność w cenach filtrów?

Oryginalny filtr z podgrzewaczem ok 1250,-

Pasujący filtr Man ok 90,- + ew podgrzewacz jeżeli ktoś ma uszkodzony 110,-

Czemu taka różnica w cenach? przecież filtr to filtr ;)

 

Taka fanaberia BMW - wywalić ceny oryginałów w absolutny kosmos. Nawet największe pierdoły...

Każdy zrobi jak uważa - jeden kupi oryginał za 1200, drugi kupi "zamiennik" z usuniętymi znaczkami BMW. Wolny rynek, wolny wybór.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów. Przeczytałem ten post i widzę, że co niektórzy to niedługo będą kompa na serwisie podłączać nawet po zatankowaniu :D. Sam serwisuje swoje auta i problem z odpaleniem po wymianie filtra paliwa miałem tylko raz ale nie dlatego, że się zapowietrzył tylko padł moduł świec zarowych. W e60 i tak samo f11 filtr paliwa jest zamontowany na cieńszym przewodzie czyli na powrocie do zbiornika. Pytam co to trzeba by zrobić żeby zapowietrzyć układ przy wymianie filtra który jest na powrocie? Dwa razy włączenie zapłonu na 20-30 sek. pompka dobije ciśnienie w układzie i po sprawie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymieniałem filtr paliwa i zanim uruchomiłem silnik włączałem i wyłączałem zapłon chyba z 3 razy i miałem wrażenie że pompka się nie uruchamiała, kiedy uruchamiałem silnik rozrusznik kręcił ok 5 sek. zanim zaskoczył. Teraz do uruchomienia procedury odpowietrzenia układu paliwowego wystarczy aplikacja na telefon bimmer-tool (B-tool).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
To co według ciebie kolego oznacza gruby przewód paliwowy od pompki paliwa w zbiorniku idący do pompy wysokiego cisnienia i dalej na szyne(rail), a co oznacza cienki przewód paliwa zbierający diesla z przelewów wtryskiwaczy idący pod spód do filtra paliwa i dalej do zbiornika. Dla mnie to powrót. Autko po wymianie filtra musi parę razy więcej pokręcić bo czujnik w podgrzewaczu nie wykrywa paliwa, a komputer nie poda paliwa dopuki nie dostanie prawidłowych odczytów z wszystkich czujników tj. położenia wału, ciśnienia na szynie itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam forumowiczów. Przeczytałem ten post i widzę, że co niektórzy to niedługo będą kompa na serwisie podłączać nawet po zatankowaniu :D. Sam serwisuje swoje auta i problem z odpaleniem po wymianie filtra paliwa miałem tylko raz ale nie dlatego, że się zapowietrzył tylko padł moduł świec zarowych. W e60 i tak samo f11 filtr paliwa jest zamontowany na cieńszym przewodzie czyli na powrocie do zbiornika. Pytam co to trzeba by zrobić żeby zapowietrzyć układ przy wymianie filtra który jest na powrocie? Dwa razy włączenie zapłonu na 20-30 sek. pompka dobije ciśnienie w układzie i po sprawie.

Samo włączenie zapłonu nie powoduje startu pompy paliwowej i odpowietrzenie układu paliwowego. Właśnie dlatego aplikacja B-tool umożliwia tą czynność w funkcjach serwisowych. Filtr paliwa nie jest montowany na powrocie paliwa do zbiornika nr.4 lecz na dopływowym, przewód nr.3 pomiędzy 8 a 8 https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=5C31-EUR-08-2013-F10N-BMW-520d&diagId=16_0775. Filtr paliwa ma zapobiega przedostawaniu się wszelkich zanieczyszczeń paliwa z baku które mogłyby uszkodzeniu pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy oraz powodować korodowaniem samego silnika a nie chronić zbiornika paliwa.

Serwisuj sobie sam samochody lecz nic więcej nie pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Andrzej62 mnie zbeształ, że piszę bzdury ok pewnie ma większe doświadczenie i wiedzę. Może jednak ktoś mądrzejszy od nas obu wyjaśni dlaczego gruby przewód od pompy w zbiorniku idący do pompy wysokiego cisnienia nazwany jest powrotnym, a cienki przewód od przelewów wtryskiwaczy idący przez filtr do zbiornika nazywa się zasilającym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przewodzie zasilającym musi być utrzymanie odpowiednie ciśnienie ok 3 barów i przewód ten zasila wyłącznie pompę wysokiego ciśnienia. Średnica przekroju i ciśnienie jest odpowiednie do wydajności pompy. W przewodzie powrotnym wraca paliwo z pompy wysokiego ciśnienia i szyny paliwowej i tutaj im większa średnica tym mniejsze opory itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Interwał interwałem. Wszystko zależy od jakości paliwa jakie lejemy do baku.

Jedno tankowanie i filtr może kwalifikować się do wymiany. Ja w dieslu wymieniam co 15 tyś km.

Wiem że zaraz podniosą się głosy, ze po co to bez sensu. Każdy robi jak uważa.

W poprzednim aucie przelotu 300 tyś i żadnych problemów z układem Common Rail. A opinie na rynku, że pompa wysokiego ciśnienia i wtryski padają na potęgę. Trzeba regenerować co 100 tyś.

Moim zdaniem jak dbasz tam masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam serdecznie proszę o link np Allegro do kabelka z kostką abym mógł odpowietrzyć filtr :) samodzielnie i apkę na iphone chyba ze są na kompa ? Taką abym mógł błędy kasować chyba ze są tez możliwości np dpf sprawdzić jeśli chodzi o wypalenie ;) Nie znam sie wiec pytam z góry dziękuje nie będę ryzykował bez odpowietrzania ponieważ wspólnikowi kiedyś już pompa łańcuch urwała po zatarciu ;) przyczyna zalana benzyna i odpalenie na kilka minut

Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bez odpowietrzania filtr wymieniłem sam, motor zakręcił 2 razy i ruszyła maszyna aż miło było. Wspólnik może wymieniał filtr po 100k przebiegu w którym sama woda była, i dlatego pompa się mogła zatrzeć, od 10 obrotów na sucho nic się nie stanie, gorzej jak wpadnie wilgoć.


Włączając i wyłączając zapłon kilkukrotnie odpowietrza się układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem wszystko ale zapytałem o cudo które dobre, do cofania tłoczków przy wymianie klocków lub właśnie odpowietrzania i innych inspekcji ;)

A co do wspólnika 3,0d 90tys nalotu zalał etylinę i wystarczyło aby później sie zatarła i roz… silnik ukrywając łańcuch

Ja wole kompem przepchnąć paliwo bo nie wiem czy na 100% przy włączeniu zapłonu pare razy przepchnie paliwo aby nie było braku w wysokiego ciśnienia ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.