Skocz do zawartości

Jan2201

Zarejestrowani
  • Postów

    54
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było 520i E39 jest E60 535d 2008r ,E60 530d 2009r F11 535d 2011. Bez nerek nie można żyć.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Jan2201

  1. O ile mi wiadomo w serii E60 świece mają być 5,6volt , a 7,5volt w serii F. Świece mają inne długości choć gwint ten sam ,więc nie podejdą
  2. Brak mocy jaki opisałeś może być skutkiem padniętego zaworu nr 4 ,po przekroczeniu 3 tys obr duża turbina daje takie coś ciśnienie, że ta klapka zostanie otwarta na siłę choć zawór nie działa. Także zbyt niskie podciśnienia na szlaufikach dadzą ten objaw( ma być od -0,7 do -0,9 bar ) . Najpierw vacumetr podłącz i sprawdź ten zawór nr4(12volt na styki i ma się otworzyć, bez napięcia ma być zamknięty, jak się mocno grzeje po podłączeniu to pierwszy objaw, że do wymiany) .
  3. Post stary, ale może ktoś skorzysta. Na schemacie sterownik podciśnienia nr1 zawór bypas otwarcie przy największych obrotach i przekroczonym ciśnieniu dolotu(chroni przed rozerwaniem dolotu), zawór nr4 otwiera przepływ z dużej turbiny na dolot od ok 2,3 -2,5tys obrotów, sterownik podciśnienia nr2 do klapy która puszcza spaliny na małą turbinę otwarcie po odpaleniu silnika zamyka się po uzyskaniu pełnej wydajności dużej turbiny chroni małą turbinę przed rozerwaniem z powodu zbyt wysokich obrotów.
  4. Przedliftowe miały czujniki pdc większej średnicy więc trzeba kombinować z jakimiś tulejkami i mocowaniem. Reszta jak miałeś mpak powinna pasować. Ale czy nie lepiej naprawić ten co masz? Są teraz dobre kleje żywice,a spawanie plastików też są fachmani.
  5. Jan2201

    BMW 535d odcina moc

    Stawiam na elektrozawór od otwarcia dużej turbiny ten mały z tyłu silnika. Steruje gruchą pod termostatem. Przetworniki podciśnienia też padają, szczególnie te Pierburg. Najlepsze są te stare wielkie Bosch. Pierwszy przetwornik ten z tyłu steruje małą turbina. To ta wielka grucha na turbinie po odpaleniu widać jak zaciąga trzpień. Zaciągnięta znaczy że mała turbina ma pracować. Drugi przetwornik ten w stronę chłodnicy steruje bypass (grucha pod turbina niebieski przewód do niej idzie) sporadycznie też się może przycinać, ale wtedy nie osiągniesz max obrotów. Ogólnie przyczyn moc ,a efekt taki jak opisałeś. Zacznij od szlaufików podciśnienia i tego elektrozaworka. Wacumetr kup bo każda nieszczelność daje taki efekt, u mnie np.mikro dziurka w serwie. A tak nawiasem żeby to hulało jak trzeba to wszystkie elektrozaworki muszą być sprawne.Powodzenia i napisz jak znajdziesz przyczynę.
  6. Jan2201

    Drgania kierownicy

    Też stoczyłem bój okrutny z drganiami w 530d.wymienione piasty, tarcze, potem swap na 535d(cały zestaw na przód, ale tego nie żałuję) maglownicę też kazali wymienić na szczęście tego nie zrobiłem, dopiero wymiana wachaczy pomogła. Wszyscy fachowcy twierdzili, że są ok. Każdy patrzy na tuleje,a nikt nie zauważył, że luz był na końcówkach wachaczy. Przy 535d kupiłem felgi używane na zimę. Proste, wyważone 2 razy, a bicie czuć przy różnych prędkościach. Wulkanizator nie zauważył, że były przetoczone do piast E39 ,na szybko zarzucił koła i ma być, ale nie było...Plastikowe tulejki załatwiły sprawę.
  7. Zapomniałem napisać, że świece żarowe też mają być sprawne.
  8. Jak powyżej napisali koledzy,DPF nie wycinaj tylko napraw.To że zapchany to skutek,a nie przyczyna niedomagań. Przyczyna to termostaty, czujniki temperatury spalin,sonda lambda choć rzadko,wtryski też trudne do zepsucia, niedomagania w dolocie powietrza czyli wszystko co powoduje za duże spalanie (nieszczelności,sterowanie turbiny,zasyfiony intercoler), jazda na VIP powerach(uszlachetniacze zaklajstrują DPF), albo zwyczajne pałowanie po mieście. Jeszcze jedna rzecz, to przebieg. Powyżej 250tys.km komp każe nam wymienić DPF,a wtedy ani święty Boże nie pomoże, bez wpisania nowego DPF w komputerze nie zadziała. Jeżeli po wypaleniu, albo czyszczeniu komp. pokaże różnice ciśnienia spalin na wylocie w normie to wpisać nowy DPF i śmigać dalej. W BMW te DPF potwierdzam naprawdę są żywotne.
  9. Ten elektrozawór z foto ma kawałek wężyka z żółtym paskiem to wyjście na siłownik od klapek. Z tyłu za nim na foto widać przetwornik podciśnienia EGR. Drugi elektrozawór taki sam jak trzymasz w ręku jest od poduszek, a wężyk wychodzący będzie miał czerwony pasek.
  10. Cześć.Wezyk czerwony wyjście na poduszki ma być wpięty do elektrozaworu króciec ten do góry jest zawsze wyjściowy, ten z przodu to wejscie idzie do głównego przewodu podciśnienia.Elektrozawor poduszek i od klapek są takie same i można podmieniać.Egr steruje ten większy elektrozawór czyli przetwornik podciśnienia ma dwa króćce skierowane do góry,ten oznaczony niebieskim ringiem wyjście na EGR drugi ma być podłączony do głównego przewodu podciśnienia,konkretnie do tych odczepow na nim.To ten który idzie od wacumpompy do serwa. Jeżeli masz wywalone klapy i elektrozawór na kolektorze, konieczne zaślep wężyk od głównego przewodu.Prawidlowo nawet przy braku klap elektrozawór powinien być podłączony przynajmniej pod elektryke
  11. Wygłuszenie w serii F troszkę lepsze. Silnik wygłuszony o wiele lepiej niż w e60 reszta podobnie. Według mnie najwięcej hałasu z zewnątrz przenika przez boczne szyby, tylko jak je wygluszyć? We wszystkich (e39, e60 i f) ciszej jest w sedanie. W kombi szczególnie jak bagażnik pusty przy dużych prędkościach robi się taki basowy rezonans, ale powyżej 200 to zanika. Doradzam zrobić trasę PL-D-PL tak z 1300km w jedną stronę nawet nową Mazdą i przestaniecie narzekać na wygłuszenie w e60.
  12. Domino92 napisał :filtr paliwa w e60 jest solidny. To prawda, uwierz mi w mazdzie też, a wkład się rozleciał. Jak napisałem kto co leje do baku jego sprawa ważne by był świadomy skutków. Specyfik do czyszczenia wtrysków działa potwierdzam, ale nie można na nim jeździć cały czas i po przeczyszczeniu układu trzeba filtr paliwa wymienić. Nie chodzi mi o żadne pyskówki tylko, żeby sobie ktoś biedy nie narobił. Od tego jest to forum. Pozdrawiam.
  13. Kto co leje do baku jego sprawa. Bmw nie zaleca lać żadnych specyfików. Ten do czyszczenia wtrysków działa. Testowałem kiedyś w mazdziance po tym jak zalałem syfiaste paliwo. Na pewno wiesz, że ten specyfik rozpuszcza wszystko. U mnie rozpuściło filtr paliwa. Konkretnie to klej którym jest klejony filtr, ale ja o tym wiedziałem i zaraz wymieniłem filtr na nowy.
  14. Cześć kolega grzesiu746 pyta jakie skutki uboczne. Uszlachetniacze w tych paliwach mają chronić motor przed wypaleniem gniazd zaworowych itd., ale tlenki ceru zapychają dpf i osadzają się na całym praktycznie wydechu zmniejszając drożność. A 535d to nie golf 1.1 litra żeby 5 koni więcej robiło wielką różnice.
  15. Na moje oko coś za jasny jak na olej z silnika. Sprawdź co się dzieje w skrzyni biegów. Może to być wina wymiennika ciepła od skrzyni biegów. Napisz jak znajdziesz rozwiazanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.