Jak powyżej napisali koledzy,DPF nie wycinaj tylko napraw.To że zapchany to skutek,a nie przyczyna niedomagań. Przyczyna to termostaty, czujniki temperatury spalin,sonda lambda choć rzadko,wtryski też trudne do zepsucia, niedomagania w dolocie powietrza czyli wszystko co powoduje za duże spalanie (nieszczelności,sterowanie turbiny,zasyfiony intercoler), jazda na VIP powerach(uszlachetniacze zaklajstrują DPF), albo zwyczajne pałowanie po mieście. Jeszcze jedna rzecz, to przebieg. Powyżej 250tys.km komp każe nam wymienić DPF,a wtedy ani święty Boże nie pomoże, bez wpisania nowego DPF w komputerze nie zadziała. Jeżeli po wypaleniu, albo czyszczeniu komp. pokaże różnice ciśnienia spalin na wylocie w normie to wpisać nowy DPF i śmigać dalej. W BMW te DPF potwierdzam naprawdę są żywotne.