Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chciałem benzynę, ale 320i jest słabe (jeździłem) i ciężkie do kupienia, znalezienie 328i graniczy chyba z cudem, w obydwu przypadkach rozczarował mnie dźwięk silnika (za każdym razem miałem wrażenie że coś jest nie tak silnikiem przez to klepanie) - dodatkowo musiałem się pogodzić z tym, że będzie to sedan - dlatego zacząłem brać pod uwagę również diesle. Oczywiście chciałem 320d, ale trafiła się ładna 318d kombi, niecałe 2 lata, kolor havana brąz, automat i w zasadzie ze wszystkim co chciałem. Oczywiście bałem się, że będzie słaba (wcześniej była 320d E91 LCi), ale zrobiłem już ponad 4000km i jestem zadowolony. Auto bardzo fajne w trasie (właśnie była na południu europy), wygodne, skrzynia bajka (wcześniej był manual) i sporo mniej pali (0,5-1l mniej na 100km). Jest może troszkę wolniejsza od poprzedniej, ale nadrabia automatem i nie czuję żadnego dyskomfortu. Przed zakupem doszedłem do wniosku, że ważniejsza jest wersja i kolor, a silnik zawsze można delikatnie podkręcić, ale im dłużej jeżdżę, tym mniej chcę tą moc podnosić.
Opublikowano

Wiesz, w moim przypadku nie chodzi stricte o "moc", bo 200km/h za bardzo nie ma gdzie jeździć w naszym pięknym kraju, ale o moment obrotowy i to jak auto się zbiera do np. wyprzedzania.

Fakt, faktem za KM idą Nm, ale to nie o to w tym wszystkim chodzi.

Porównując osiągi z jazdy benzyną z dieslem, dla mnie w wyborze pozostaje tylko diesel, bo benzyny nie jadą, no chyba, że się je wykręca na obroty to wtedy może.

Opublikowano

mam F30 328i i jeżdżę głównie po mieście właśnie i odczucia mam odmienne, właśnie doładowana benzyna fajnie i lekko się wkręca na obroty, dając przy tym mnóstwo momentu nisko i utrzymując go też do wysokich obrotów - inaczej jak w dieslu, poza tym ja mam odczucie, że diesel nie reaguje tak lekko na gaz, nie wiem może tylko ja tak mam

inaczej jest oczywiście w niedoładowanej benzynie - tutaj trzeba kręcić żeby był efekt, ale to też ma swój urok :mrgreen:

Opublikowano
Wiesz, w moim przypadku nie chodzi stricte o "moc", bo 200km/h za bardzo nie ma gdzie jeździć w naszym pięknym kraju, ale o moment obrotowy i to jak auto się zbiera do np. wyprzedzania.

Fakt, faktem za KM idą Nm, ale to nie o to w tym wszystkim chodzi.

Porównując osiągi z jazdy benzyną z dieslem, dla mnie w wyborze pozostaje tylko diesel, bo benzyny nie jadą, no chyba, że się je wykręca na obroty to wtedy może.

A słyszałeś o nowoczesnych silnika benzynowych z turbo? One też nie jadą? Chyba Ci chodziło o wolnossące benzyny... i w porównaniu do takich diesel coś tam jedzie (przez chwilę zanim moment się skończy ;) ). Jednak przy silniku benzynowym z turbo masz to co jest zaletą w dieslach czyli duży moment od dołu oraz szeroki zakres obrotów czyli to co w benzynach...

Opublikowano

W konfiguratorze na bmw.pl wlasnie zniknelo 328i z N20.

Ciekawe czy BMW AG przyjmuje jeszcze zamowienia na te silniki do produkcji.

Teraz jest 320i i 330i z B48.

Pojawilo sie chyba 325d, ale nie jestem pewien, bo na kopciuchy nie patrzylem.

Opublikowano
Wiesz, w moim przypadku nie chodzi stricte o "moc", bo 200km/h za bardzo nie ma gdzie jeździć w naszym pięknym kraju, ale o moment obrotowy i to jak auto się zbiera do np. wyprzedzania.

Fakt, faktem za KM idą Nm, ale to nie o to w tym wszystkim chodzi.

Porównując osiągi z jazdy benzyną z dieslem, dla mnie w wyborze pozostaje tylko diesel, bo benzyny nie jadą, no chyba, że się je wykręca na obroty to wtedy może.

 

Miałem diesla X1 23d z 204 KM i 400Nm zrobiłem nim 90 tys. km przy śr. zużyciu 8.7 l/100 teraz mam 330i z 252 KM i 350 Nm śr. zużycie 9.6 l/100 po 18 tys.km. i powiem tak - benzyna to inna liga jeśli chodzi o osiągi i kulturę pracy, nie ma porównania mimo niższego momentu obrotowego. A różnica w spalaniu ok. 1 litra przy tych samych trasach i sposobie jazdy jest do zaakceptowania.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
W konfiguratorze na bmw.pl wlasnie zniknelo 328i z N20.

Ciekawe czy BMW AG przyjmuje jeszcze zamowienia na te silniki do produkcji.

Teraz jest 320i i 330i z B48.

Pojawilo sie chyba 325d, ale nie jestem pewien, bo na kopciuchy nie patrzylem.

 

Zniknęło prawie rok temu :wink:

Opublikowano

Witajcie!

 

Zastanawiam się nad zmianą auta. Na ten cel chcę przeznaczyć około 150tyś., przy super okazji lub pewnym modelu mógłbym dołożyć do 170tys., ale wolałbym prawdę mówiąc nie dokładać, a jak znajdzie się coś taniej to owszem - jestem jak najbardziej za :)

 

Co musi mieć auto?

 

- benzyna (robię max 30tys w roku, więc diesel chyba zbędny)

- automat

- fajny silnik, tak aby nie było z nim problemu oraz, abym odczuł jego moc i nie mulił :) Z pazurem :)

- 4x4 (choć tu nie mam takiego ciśnienia)

- dość komfortowy i dobrze wyciszony

 

I teraz sobie pomyślałem, że najchętniej wybrałbym BMW f30. Bardzo podoba mi się to auto, choć mam pewne wąpliwości względem:

 

- jakości wykonania

- wyciszenia (to dla mnie bardzo ważne)

- dobrego audio

 

I tu jest właśnie pies pogrzebany, bo gdyby nie te elementy, to F30 byłoby dla mnie idealnym autem. A może to wszystko przesada, i tak naprawdę z tym wyciszeniem i audio nie ma takiej tragedii, co?

 

Jak wygląda kwestia porówniania z taką powiedzmy audi a4 bądz mercedesem klasy C?

 

Jest też opcja BMW 4, które szczerze mówiąc podoba mi się jeszcze bardziej, no ale tu koszty dużo większe i nie wiem czy jest taka różnica w wyciszeniu i audio? Ktoś może ocenić, kto jechał zarówno jednym jak i drugim autem?

 

Mogę też pomyśleć o używanej (nie wiem 1-2 letniej) F10, tylko znów nie wiem czy tam wielki samochód jest mi potrzebny. Szukamy auta dla młodej pary, być może w przyszłości z dzieckiem, no ale z tym to mamy jeszcze czas :)

 

No chyba, że jeszcze coś innego i inny model. Jestem otwarty na każdą propozycję :)

 

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomysłów jest bardzo wiele na wydanie 150k zł, jedną z alternatyw dla F30 zapewne w wersji 30i mogło by być F20 M135i.

Jak wyczytałem obecnie funkcjonujesz w wersji 1+1 więc póki co wielkość auta nie gra specjalnie roli.

1er prowadzi się świetnie, osiągami dysponuje rewelacyjnymi, oczywiście jest mniejsze, ale... przeczytaj jeszcze raz początek zdania :mrgreen:

 

3er to pewnie bardziej obeznani w cenach doradzą, ale stawiam, że ponad 30i (ex 28i) się chyba wiele nie da zrobić.

Sam jestem ciekawy sugestii.

Swoją drogą 30k km rocznie to nie tak całkiem mało i takie 25d też da frajdę z jazdy, przy jednak niższym spalaniu.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
No powiedzmy, ze do 170 mogę dać za nowy. Ale teraz patrzę: za +- 150-160 mogę mieć 4. Pytanie jak wygląda sprawa komfortu i wyciszenia w 4 względem 3? I czy warto dopłacić?
Opublikowano

Cześć.

 

Przymierzam się do zakupu pierwszego w życiu BMW :)

Szukam trójki z przebiegiem mniej więcej 100-150 tysięcy przebiegu, możecie mi podpowiedzieć na co zwrócić uwagę podczas zakupu auta?

Jak sprawuje się silnik w wyżej wymienionym modelu? I jakie są koszty serwisowania takiego auta?

Robię mniej więcej 25-30 tyś km rocznie.

 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi :).

Opublikowano

Ja posiadam F30 318D z silnikien N47. Do te pory wszystko w porządku żadnych problemów. Mam na liczniku 113 tys. km. Jak kupujesz samochód warto zwrócić uwagę na ramy siedzeń z przodu. Rdza się pojawi (była akcja serwisowa z tym związana).

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie miałeś problemów z łańcuchem rozrządu ?

Jest mnóstwo opini że to najsłabszy punkt tego auta i niestety też bardzo kosztowny ok.8k.

Opublikowano

Bez problemów. W roku 2011 wprowadzone modifikacje tego silnika. Od tego momemu podobno problemy z łańcuchem rozrządu ustały. Jak rozmawiałem z seriwisem BMW przed zakupem mojego auta powiedziano mi że mają klientów z przebiegiem ponad 300 tys. i nic nie było poza serwisem robionego przy tych silnikach.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie do końca rozumiem o co chodzi z tym wyciszeniem - ja przesiadłem się z E91 LCi i nie widzę większej różnicy - jak dla mnie jest cicho i przyjemnie. Audio - mam podstawowy zestaw i gra na pewno lepiej niż w poprzednim modelu - więc jeśli kupisz lepszy zestaw to powinno być już super.

Widzę natomiast 2 podstawowe zmiany w stosunku do E91 - po pierwsze komfort - auto jest większe, bardziej wygodne i jak dla mnie ma więcej wspólnego z piątka niż z trójką, po drugie mniej pali (teraz mam AT a wcześniej był manual)

Jest jeszcze coś czego zupełnie nie rozumiem - często w gazetach moto, jakiś programach tv mówi się, że co prawda BMW jest ładniejsze i lepiej się prowadzi niż audi i mercedes, to przegrywa przez wnętrze - i tak tłuką od lat. Jak dla mnie to większej głupoty nie słyszałem, merc w środku wygląda jakby ktoś zupełnie nie miał na to pomysłu, audi jest lepsze, ale nudno, żadnego polotu i w sumie podobnie jak w skodzie, a różnicy w jakości nie widzę.

 

Niestety za 150k czy nawet za 170k to w salonie nie poszalejesz - w sumie od tego pułapu zaczyna się konfigurowanie, parę dodatków i już przekraczasz 200k, a za auto jakie chciałbyś mieć wyszłoby pewnie coś bliżej 230-250k (mocny silnik, dobre audio, fajne multimedia, xdrive...). Dlatego może poszukaj "demówek" - stoi ich trochę po salonach (jak kupowałem to widziałem tego całkiem sporo), często mają fajne wyposażenie, kilka-kilkanaście tys. przebiegu, rok lub nawet nie (większość już po liftingu), a jednak kosztują 50-60k mniej. O świeżej F10 za 150k to chyba można zapomnieć - one zawsze kosztują jakieś 50k więcej niż porównywalna trójka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Proszę o szybką odpowiedź kolegów.

Dostałem info od dealera że do 320i f30 nie zamontuja mi wydechu m performance ponieważ może obniżyć moc i błędy mogą być lol. 320i to to samo co 330i przecież.

Proszę o namiary do waszych dealerów na priv jeżeli ktoś montować m performance wydech do 320i 420i.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
O świeżej F10 za 150k to chyba można zapomnieć - one zawsze kosztują jakieś 50k więcej niż porównywalna trójka.

 

Za 150k można kupić obecnie nówkę F10 Fleet edition.

Opublikowano
Pomysłów jest bardzo wiele na wydanie 150k zł, jedną z alternatyw dla F30 zapewne w wersji 30i mogło by być F20 M135i.

Jak wyczytałem obecnie funkcjonujesz w wersji 1+1 więc póki co wielkość auta nie gra specjalnie roli.

1er prowadzi się świetnie, osiągami dysponuje rewelacyjnymi, oczywiście jest mniejsze, ale... przeczytaj jeszcze raz początek zdania :mrgreen:

 

3er to pewnie bardziej obeznani w cenach doradzą, ale stawiam, że ponad 30i (ex 28i) się chyba wiele nie da zrobić.

Sam jestem ciekawy sugestii.

Swoją drogą 30k km rocznie to nie tak całkiem mało i takie 25d też da frajdę z jazdy, przy jednak niższym spalaniu.

 

Kolega to nie za bardzo umie doradzać:) Pytający nic nie wspomniał o sportowym prowadzeniu, wspominał o komforcie, więc proponowanie M135i to jak kulą w płot:)

Opublikowano
Ja co prawda mam swoją od niedawna, więc jeszcze nic się nie działo - ale w E91 320d którą jeździłem wcześniej był niedawno zmieniany rozrząd i nie ma z tym takiej tragedii - mogę polecić warsztat w Krakowie, który z materiałami (nawet z olejem), na gotowo robi to za niecałe 4000zł. W nowej co prawda rozrząd cichy, więc póki co się nie martwię, ale też strachu nie ma.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
3-4kpln to cena za wymianę rozrządu w bardzo dobrym serwisie poza ASO.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomysłów jest bardzo wiele na wydanie 150k zł, jedną z alternatyw dla F30 zapewne w wersji 30i mogło by być F20 M135i.

Jak wyczytałem obecnie funkcjonujesz w wersji 1+1 więc póki co wielkość auta nie gra specjalnie roli.

1er prowadzi się świetnie, osiągami dysponuje rewelacyjnymi, oczywiście jest mniejsze, ale... przeczytaj jeszcze raz początek zdania :mrgreen:

 

3er to pewnie bardziej obeznani w cenach doradzą, ale stawiam, że ponad 30i (ex 28i) się chyba wiele nie da zrobić.

Sam jestem ciekawy sugestii.

Swoją drogą 30k km rocznie to nie tak całkiem mało i takie 25d też da frajdę z jazdy, przy jednak niższym spalaniu.

 

Kolega to nie za bardzo umie doradzać:) Pytający nic nie wspomniał o sportowym prowadzeniu, wspominał o komforcie, więc proponowanie M135i to jak kulą w płot:)

 

Początkowe założenia często się zmieniają.

Zawsze lepiej rozważyć szerszy wachlarz opcji choćby i po to, aby bardziej utwierdzić się w swoich przekonaniach lub też wręcz odwrotnie :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Co musi mieć auto?

- benzyna (robię max 30tys w roku, więc diesel chyba zbędny)

- automat

- fajny silnik, tak aby nie było z nim problemu oraz, abym odczuł jego moc i nie mulił :) Z pazurem :)

- 4x4 (choć tu nie mam takiego ciśnienia)

- dość komfortowy i dobrze wyciszony

 

zwłaszcza, że m135i praktycznie spełnia wszystkie wymagania(przede wszystkim o "nie muleniu"). Bo zależy, jak pytający definiuje "dość". Dla mnie seria F20 na 18 calach jest dość komfortowa :)

Opublikowano
3-4kpln to cena za wymianę rozrządu w bardzo dobrym serwisie poza ASO.
- ale z częściami czy bez? ja mówię o kwocie dokładnie 3800 z częściami i robotą - na gotowo, zalany nowym olejem castrol 5w-30

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.