Skocz do zawartości

kolarz20

Zarejestrowani
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    f30 318D

Osiągnięcia kolarz20

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Zgaduj zgadula. Przynajmniej jakieś zdjęcie jest potrzebne tej "jednej z rur". :wink: Pozatym nie wiem jak duże różnice są pomiędzy chłodnicami. Możesz mieć problemy z chłodzeniem lub klimatyzacją bo jeżeli rozwaliłeś chłodnicę to pewnie skraplacz też poszedł.
  2. kolarz20

    silnik N47T

    Generalnie co do łańcuchów nie ma podobno reguły. Sam jeżdżę 318d i wymieniłem łańcuchy 3 miesiące temu. Generalnie było słychać bardzo ciche szuranie przy rozgrzanym silniku i 2 tys. obrotów. Wydaje mi się że opinia że bez szurania strzelają jest trochę naciągana. Myślę że po prostu kabina jest na tyle wygłuszona że użytkownik nie jest świadomy szurania. W moim przypadku łańcuch był rozciągnięty 3mm. Wymieniłem wszystkie koła łańcuchy ślizgi itd. i szurania nie ma. Co ciekawe przed wymianą czasem miałem wrażenie że szuranie ustało. Co do strzelania łańcuchów to w serwisie gdzie naprawiałem powiedzieli że najwięcej mają 320d/520d + czasem również urwane klapki wirowe (czego nie ma w 318d). Pozatym nie mogę narzekać na silnik bo jeżdżąc już 3 lata to jedyna rzecz którą musiałem zrobić. Nic więcej się nie psuje.
  3. Hej, Ostatnio zrobiłem rozrząd przy przebiegu 139 tys. km. Wymieniłem bo było słychać delikatne szuranie przy wyłączonym nawiewie i radiu , na rozgrzanym silniku przy ok. 2000 rpm na postoju. Generalnie nie było tragedi bo łańcuch był wyciągnięty trochę ponad 6 mm. Dla spokojnego sumienia wolałem wymienić i nie ryzykować wymiany silnika. U znajomych z f30 nawet z przebiegami blisko 200 tys. km jest spokój (jeżdżą głównie autostradami). Generalnie uważam że jak coś słychać to trzeba wymienić i mieć spokojną głowę. Słyszałem że nawet w BMW nie oficjalnie zalecają wymianę przy ok 150 tys. km. Pozdrawiam
  4. Hej, Kupiłem samochód z PS w Niemczech i też ze względu na sporą gotówkę chciałem wypłacić kasę w banku Niemieckim (mbank zapewniał mnie że tak można). Niestety nic z tego musiałem wrócić się samochodem i płacić gotówką. Co do gwarancji to Europlus (dostałem 2 letnią gwarancję) przynajmniej u Zdunka w Gdyni w nie chcieli honorować mimo że jest ważne na całą Europę. W Niemczech wszystko załatwili od ręki.
  5. Mam 318d i nic nie dolewam. Tylko zmieniam olej co 10 -15 tys.
  6. Próbowałem również sylikonu i rzeczywiście pomagał marnie. Teraz używam zwykłej parafiny i cisza.
  7. Co do drzwi to w f30 skrzypią uszczelki i potraktowanie ich smarem rozwiązuje problem. W moim przypadku działa.
  8. Po pierwsze podłącz komputer po OBD i przeprowadź diagnostykę. Trzeba zobaczyć jakie błędy wyświetli. W tym momencie to zgaduj zgadula gdzie jest złota kula.
  9. Również potwierdzam. Wszystko działa. Wcześniej miałem 2017-2 MOVE i aktualizacja poszła bez problemów do 2018-1.
  10. Dla Ciekawskich : https://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=105799 Dużo się słyszy o tym że rozrząd głównie pada z winny nieświadomego użytkownika.
  11. kolarz20

    Nowe opony

    Też się rozglądam za nowymi letnimi oponami. Generalnie w ASO powiedzieli mi że polecają Pirelli do f30.
  12. Wyłączyć możesz za pomocą esys. Instrukcje napraw możesz znaleźć w Ista d lub kupić książkę Bentleya o f30.
  13. Sprawdziłem i nowa mapa się aktualizuje. Czyli dla zainteresowanych działa w f30 business navi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.