Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Z reguly w trasie sa warunki jazdy pozwalajace na doladowanie baterii (hamowanie, jazda z gorki), dzieki czemu w razie potrzeby dostepny jest elektro-boost i cala moc ukladu. Chcialem jedynie zwrocic uwage na doswiadczenia z uzytkowania 330e na codzien, ktore ciezko wychwicic testujac auto jedynie na podstawie krotkiej jazdy probnej :wink:

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiele zależy od sposobu użytkowania, ale np 40km po Krakowie to zbyt mało na codzień, jak dla mnie przynajmniej.

Koncepcja mi się podoba, tylko ten zasięg mnie odstrasza.

Natomiast nigdy nie jeździłem samochodem z silnikiem elektrycznym i bardzo jestem ciekawy braku lag'a.

Widziałem w necie kiedyś filmik jak Tesla "zarżnęła" hamownie :mrgreen:

Tutaj nie ta moc, ale uczucie musi być świetne.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam.

Jeszcze jeden dylemat. Wszedł zmodyfikowany silnik 325d

Co wybrać 330i x drive, czy 325d rwd ( gdyż nie wiem czemy x niedostępny)

Przebiegi 20k rocznie,

80% miasto krótkie dystanse, 20% trasa

Boję się diesla z powodu dpf przy użytkowaniu w mieście oraz rwd.

252 vs 224 ps po boxie diesel będzie szybszy od prędkości 100+

Oba sportową automatyczna skrzynia.

Cena minimalnie na plus diesla.

Dzięki za rady!!:)

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele zależy od sposobu użytkowania, ale np 40km po Krakowie to zbyt mało na codzień, jak dla mnie przynajmniej.

Koncepcja mi się podoba, tylko ten zasięg mnie odstrasza.

Natomiast nigdy nie jeździłem samochodem z silnikiem elektrycznym i bardzo jestem ciekawy braku lag'a.

Widziałem w necie kiedyś filmik jak Tesla "zarżnęła" hamownie :mrgreen:

Tutaj nie ta moc, ale uczucie musi być świetne.

 

Kraków jest poza wszelką konkurencją. Kilka tygodni próbowałem się dostać z centrum na autostradę. 1km przejechałem w 30 minut...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiele zależy od sposobu użytkowania, ale np 40km po Krakowie to zbyt mało na codzień, jak dla mnie przynajmniej.

Koncepcja mi się podoba, tylko ten zasięg mnie odstrasza.

Natomiast nigdy nie jeździłem samochodem z silnikiem elektrycznym i bardzo jestem ciekawy braku lag'a.

Widziałem w necie kiedyś filmik jak Tesla "zarżnęła" hamownie :mrgreen:

Tutaj nie ta moc, ale uczucie musi być świetne.

 

Kraków jest poza wszelką konkurencją. Kilka tygodni próbowałem się dostać z centrum na autostradę. 1km przejechałem w 30 minut...

 

Tak długo jak Krk nie będzie miał pełnej obwodnicy tak długo będzie tak jak jest.

Sama obwodnica też nie spowoduje od razu znacznej zmiany, obecnie najbardziej uczęszczanym odcinkiem drogowym w PL jest obwodnica Krakowa od Balic do wylotu na Zakopane, dziennie ok 65.000 pojazdów i teraz wystarczy, że cokolwiek się wydarzy (ciężarówka "złapie gumę") i wszystko stoi, w dwie strony, bo są tylko dwa pasy, a druga strona stoi bo każdy musi zobaczyć, ocenić i odjechać tworząc korek z kategorii "powód widno" :evil:

 

Witam.

Jeszcze jeden dylemat. Wszedł zmodyfikowany silnik 325d

Co wybrać 330i x drive, czy 325d rwd ( gdyż nie wiem czemy x niedostępny)

Przebiegi 20k rocznie,

80% miasto krótkie dystanse, 20% trasa

Boję się diesla z powodu dpf przy użytkowaniu w mieście oraz rwd.

252 vs 224 ps po boxie diesel będzie szybszy od prędkości 100+

Oba sportową automatyczna skrzynia.

Cena minimalnie na plus diesla.

Dzięki za rady!!:)

 

Przyznam, że w ogóle nie brałby pod uwagę awd.

Mam awd w Audi i rwd w 1er, w tym roku byłem na desce na dwa auta i obydwa wyjechały po śniegu pod górę ze startu zatrzymanego spowodowanego złośliwością kierowcy Audi :twisted:

Wszystko zależy od tego gdzie samochód uzyskujesz, jeśli mieszkasz nieco po za miastem i masz utrudniony dojazd to awd się przyda.

2.0t po mieście będzie trudno zejść poniżej 12 litrów, diesel powinien się zmieścić do 9, również wiele zależy od wielkości miasta.

Ja bym wybrał 25d, ale bardzo mi się ten silnik podoba i pewnie jestem mało obiektywny.

Po boxie to jednak 2.0t benzyna będzie szybsza :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

- w dane katalogowe o zasiegu mozna wierzyc mniej wiecej tyle co w srednie spalanie na poziomie 2.1 litra. W rzeczywistosci baterie przy normalnej jezdzie wystarcza jedynie na okolo 30 km. Jesli masz wiecej niz 15 km w jedna strone do pracy, trzeba miec mozliwosc ladowania na miejscu. Inaczej nie mozna w pelni wykorzystac potencjalu oszczednosciowego 330e.

pewnie, 30km przy klimie, muzyce itp wydaje sie rozsadnym zalozeniem.

u mnie w pracy na parkingu jest 10-15 gniazd do ladowania elektrykow wiec nie ma problemu ladowac i w domu i w pracy.

 

- przy wyczerpanych bateriach spalanie w trasie jest na poziomie 10-12 litrow, co wynika miedzy innymi z wiekszej masy auta (+ 250 kg ~ + 1.5 l/100 km). Przy przebiegach ponad 25 tys. km rocznie 50% trasa, 50% krotkie dystanse, diesel jest bardziej ekonomiczna opcja

??? w 330e praktycznie nigdy nie ma wyczerpanych baterii przy normalnej, mieszanej jedzie (nie czysto elektrycznej), laduja sie ciagle podczas jazdy w trybie mieszanym. spalanie testowane w trasie w trybie czysto spalinowym 7-8 litrow przy predkosciach 80-100km/h (wiecej nie jezdzilem, brak autostrad).

 

- przy zuzytych bateriach auto jest ponoc dosyc mulowate, trudno nim nawet sprawnie wyprzedzic ciezarowke

to juz jest chyba fantazja calkowita, mozesz podac zrodlo?, patrz wyzej, baterie nigdy sie nie rozladowuja do konca, zawsze masz dostepne te 6s do setki gdy potrzebujesz co jest szybsze niz 95% aut na drogach.

 

Nie dziwi popularnosc 300e w Norwegii, gdzie sa spore dotacje, bodajze 6 tys. EUR przy zakupie takiego modelu.

 

dotacji sztywnych nie ma, hybrydy sa w konkurencyjnych cenach do zwyklych "miejskich" silnikow (ktore maja spore ekstra doplaty za CO2/NOx) a czyste elektryki to juz wogole, brak VAT, tansze oplaty roczne, brak oplat za platne drogi, darmowe parkingi, etc etc

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chętnie się wybiorę na jazdę próbną 330e; chociaż bardziej by mnie interesował elektryk+bateria+r6 +300km :lol:

od dwóch miesięcy żona jeździ rav4 hybrid, więc trochę tematu liznąłem :wink:

 

pytanie - jak 330e jeździ na pure ev? jak wygląda dynamika?

realny zasięg ok 30km jak dla mnie jest ok. zapewne oprócz odzysku energii z hamowania, silnik benzynowy doładowuje baterię podczas jazdy.

ciekawe jaka jest gwarancja na baterię.

i ciekawe jaka będzie amortyzacja auta. znając rodzimy rynek aut używanych, większość januszów woli tedeika w manualu, a jak słyszą hybrid to się czoło stukają, po co to komu :duh:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
..

 

R6+elektryk to byloby fatality ;) ale raczej nigdy tego nie zobaczymy skoro latwiej jest dac mocniejszy motor elektryczny+R3 jak w i8 i osiagi sa wiecej niz wystarczajace.

generalnie hybrydy sa wg mnie swietnym rozwiazaniem dla mniejszych miast w ktorych jezdzisz troche wokol komina. Elektryki tez sie wtedy sprawdzaja ale wtedy musisz miec raczej drugie auto spalinowe na troche dluzsze trasy a przy takim wlasnie 330e jest to w miare rozsadny kompromis. Nie wiem tylko jak bardzo byloby to irytujace ciagle podlaczanie kabla do gniazdka bo w sumie 1 tankowanie diesla (800-900km) = 30 ladowan (30x30km) tej hybrydy wiec moze to irytowac troche.

 

pure ev to w sumie bylo to co w wiekszosci testowalem podczas jazdy i dynamika jest swietna tzn w miescie w ktorym jezdzilem nie ma jezdzenia szybciej niz te 80km/h wiec co mnie zachwycilo przy nawet niskich predkosciach ze moment jest z samego dolu bez zadnego laga wiec wydaje sie ze masz duzo szybsze auto niz w rzeczywistosci. krzyzowki, wyprzedzanie, ronda - bajka, a jak wyjedziesz na jakas prosta i dajesz gaz do dechy to w ulamku sekundy zalacza sie benzyna i masz osiagi 330i.

 

w PL podejrzewam ze to bedzie totalny niewypal - amortyzacja bedzie lipna, tak jak piszesz ludziom hybryda kojarzy sie z ekooszolomami bo przeciez lepiej i taniej jezdzi sie na gazie czy oleju rzepakowym, tzn imho to nie jest auto dla ludzi ktorzy sa nastawieni na wielkie oszczednosci na paliwie bo jak masz wydac 250 tys PLN zeby zaoszczedzic te kilkaset PLN miesiecznie to raczej i tak spadajaca wartosc rezydualna te oszczednosci polknie i wypluje.

Ja bym to widzial raczej jako auto dla kogos kto moze/chce kupic sobie salonowe BMW serii 3 - 320 czy 330 za te 200-250 tys, jest przyzwyczajony do "stylu" i "feelingu" wlasnie BMW, robi male przebiegi roczne z 10-20 tys km, nie pasuje mu jazda np taka Tesla czy innym Leafem/eGolfem wiec kupuje 330e - nie dla oszczednosci a dla komfortu jazdy w trybie bezemisyjnym (80%) i oczywiscie malych ale zauwazalnych oszczednosciach na tankowaniu (20%).

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie, 30km przy klimie, muzyce itp wydaje sie rozsadnym zalozeniem.

u mnie w pracy na parkingu jest 10-15 gniazd do ladowania elektrykow wiec nie ma problemu ladowac i w domu i w pracy.

 

Chyba jest niewielu kupujacych BMW by na codzien jezdic po emerycku, bez klimy i radia :)

 

??? w 330e praktycznie nigdy nie ma wyczerpanych baterii przy normalnej, mieszanej jedzie (nie czysto elektrycznej), laduja sie ciagle podczas jazdy w trybie mieszanym. spalanie testowane w trasie w trybie czysto spalinowym 7-8 litrow przy predkosciach 80-100km/h (wiecej nie jezdzilem, brak autostrad).

 

Przy dluzszej trasie np. 900 km. przez ponad 800 km. ciagniesz jedynie ciezki balast. Jesli ktos robi regularnie dluzsze trasy to narazie nie ma alternatywy dla diesla. Przy podanych predkosciach 320d schodzi spokojnie ponizej 5 litrow.

 

- przy zuzytych bateriach auto jest ponoc dosyc mulowate, trudno nim nawet sprawnie wyprzedzic ciezarowke

 

to juz jest chyba fantazja calkowita, mozesz podac zrodlo?, patrz wyzej, baterie nigdy sie nie rozladowuja do konca, zawsze masz dostepne te 6s do setki gdy potrzebujesz co jest szybsze niz 95% aut na drogach.

 

Przeciez napisalem w poscie powyzej, ze w normalnych warunkach praktycznie zawsze dostepna jest pelna moc ukladu.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..

 

R6+elektryk to byloby fatality ;) ale raczej nigdy tego nie zobaczymy skoro latwiej jest dac mocniejszy motor elektryczny+R3 jak w i8 i osiagi sa wiecej niz wystarczajace.

 

masz rację, ale montując mocniejszy elektryk, potrzebna jest większa i cięższa bateria. a jak już odchudzać auto o dużej baterii, to wyrzucamy silnik, skrzynię biegów, wał napędowy etc. a wtedy już mamy pure ev :D

 

ciagle podlaczanie kabla do gniazdka bo w sumie 1 tankowanie diesla (800-900km) = 30 ladowan (30x30km) tej hybrydy wiec moze to irytowac troche.

na moim przykładzie - albo robię trasę i kilometry lecą, albo jeżdżę w około komina, a po mieście robię dziennie ok 20-30 km.

 

w PL podejrzewam ze to bedzie totalny niewypal -

cała nadzieja w morawieckim, który zapowiedział 1 milion aut ev w PL za 10 lat :duh: :duh: :duh:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

juz za samo wprowadzanie blad w ogloszeniu omijalbym dealera szerokim lukiem.

sprzedawane auto to nie jest auto ze zdjec.

sprzedawane auto, w porownaniu do zdjec, nie ma automatycznej skrzyni biegow, LED'ow, alufelg etc etc.

chwyty sprzedazy jak od dealera mirka.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

Jestem na etapie zmiany samochodu. Jeżdżę e90 318d, a teraz zastanawiam się nad zakupem używanego f30 320d. Poczytałem trochę o tym modelu i mam parę pytań.

 

1) Wiele osób pisało, że ogólnie jakość wnętrza w f30 w porównaniu do e90 jest na niskim poziomie, szczególnie jeśli chodzi o modele tzw. "golasy". Co sądzicie?

2) Czy w modelu 320d występują jakieś często powtarzające się usterki?

3) Czy jest coś na co szczególnie powinno się zwrócić uwagę przy sprawdzaniu samochodu przed zakupem?

4) Na jakie opcje dodatkowe warto polować :)? Wiadomo, że każdemu podobają się inne gadgety, ale może jest coś co rzeczywiście warto mieć.

 

Na dzień dzisiejszy po przeglądnięciu wielu ofert najbardziej skłaniam się do tej:

 

http://papis.gratka.pl/ogl/20855655.html#012ae171ffa3e425,2

 

Co myślicie?

 

Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi,

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

temat wielokrotnie poruszany na forum - wystarczy poczytać

 

jak dla mnie troszeczkę cena niska - nigdy nie ma okazji no chyba iż kupujesz od znajomego i widziałeś co się działo przez ten czas z autem.

 

warto mieć skrzynie aut. ZF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dealer jest w porządku, ale prawda, bardzo tani chwyt z tym zdjeciem. Tak samo, jak nie zaznaczanie ceny netto/brutto.

Najważniejsze, aby klienta zwabić do salonu, coś się porozmawia, ponegocjuje i może transakcja dojdzie do skutku na ten, może inny samochód. :norty:

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Co do jakości wnętrza to nie znam ani jednego plastiku w E90 który byłby lepszy niż F30. Identyczny poziom wykonania, a te wywody to chyba próby dowartościowania się.

 

Koniecznie bierz automat !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a manualna jest też ok? Czytałem, że automatyczna ZF jest świetna, ale jakoś bardziej mi się podoba manualna skrzynia. Chyba przez to, że bardziej angażuje w jazdę ,większa zabawa. A co myślicie o adaptacyjnym zawieszeniu? To też często polecali.

 

Co do jakości wykończenia to jeśli jest na równym poziomie z e90 to super :). Według mnie e90 jest bardzo dobrze spasowana, nic nie skrzypi wszystko się świetnie trzyma, nawet po dość sporym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No nie jest ok, lewarek drży, ciągle trzeba wachlować 1-2 po mieście, uwierz mi bo miałem przez prawie 4 lata ten silnik i manuala w F20 i wiem co mówię. W dodatku przy używce dużo większe szanse na napotkanie problemów sprzęgło-dwumas.

 

Ewentualnie przejedź się z 8AT i zobaczysz że jest to niebo a ziemia, ta skrzynia przełamała naprawdę największych fanatyków manuala. Zresztą jeśli bardzo Ci zależy to możesz wziąć wersję z łopatkami i też się "angażować" :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii automat vs manual

 

manaul wiadomo, angazuje w jazde itd itp. Ale ile z tej jazdy to bedzie jazda po miescie, z dziecmi do szkoly, z zakupami, wtedy automat wygrywa w kazdej kategorii. Płynność jazdy, komfort pasażerów.

 

Z drugiej strony automat nawet zwykly (nie sportowy) potrafi dac duzo frajdy z jazdy.

 

Przez rok normalnej jazdy (bez żadnych wizyt na torach) z automatem miałem zdecydowanie więcej momentów "o jak dobrze, że mam automat" niż "fajnie byłoby mieć teraz manual" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem w F10 (ta sama skrzynia i silnik) około 200tys km totalnie bez problemów ze skrzynią 8AT ZF, teraz przesiałem się na F30 (!!) i nie wyobrażałem sobie innej opcji jak AT (teraz wersja Sport i łopatki). Zarówno w F10 jak i F30 zrobiony program na ~220KM 440Nm tak więc skrzynia miała troszkę ciężej :)

Olej w skrzyni wymieniany co 100tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat jest kluczowy ze względu na płynność jazdy, szybkość działania i mniejsze spalanie. Warto rozważyć automat sportowy bo ktoś narzekał, że różnica vs. standardowy w osiągach to ok 0.5sek/100km. Wykończenie nie różni się od e90, choć dla mnie na plus w F30. Jak możesz wyrwać sztukę w m-pakiecie to samochód będzie wyglądał na +100 koni więcej :mrgreen: i znacznie przyjemniej będzie w środku oraz lepsze materiały łącznie z kierą. Nawigację się poleca w BMW, chociażby ze względy na późniejszą odsprzedaż.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jaki masz budżet i czego oczekujesz. Dla mnie koniecznym był m-pakiet + xenon + navi professional + automat. Niestety taka kombinacja to budżet powyżej 100 tyś i raczej szukaj w rynku niemieckim (ja w Polsce nic nie znalazłem, a potrzebowałem jeszcze pełną fakturę VAT).

 

Dla łatwości późniejszej odsprzedaży na pewno szukałbym egzemplarza z xenonami. Automat super wygodny i nigdy więcej w aucie do codziennej jazdy nie zmienię na manual. Nawet w zwykłym automacie masz możliwość ręcznej zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.