Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam sprężyny eibach pro kit i amortyzatory bilstein B8. Jestem bardzo zadowolony. Samochód jest dużo sztywniejszy, szybciej reaguje na skręt, nie przechyla się na boki i tył/przód. Do tego nie jest obniżony (może max 1 cm) przez co samochód nie wiesza się na byle progu i spokojnie można jeździć po po drogach drugiej kategorii. Na początku założyłem sprężyny H&R z tymi samymi amortyzatorami ale kompletnie się to nie nadawało do jazdy. Sprężyny były za krótkie, samochód nie miał prawie nic amortyzacji i był za nisko.
Opublikowano
Miałem taki zestaw w X1(to dopiero jest miekkie) B12(b8 plus eibach) auto faktycznie bylo sztywniejsze ale do 3jki z Adapatacyjnym przepaść...
Opublikowano

Darekme,

 

dzięki za opinię. Piszesz, że auto niewiele co obniżyło się, a w specyfikacji producenta jest: obniżenie przód 25-30mm, tył 25mm.

 

Możesz zrobić fotkę swojego auta z profilu, żeby porównać ze standardowym zawieszeniem?

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
Potwierdzam :) adaptacyjny zawias jest super na nasze drogi.

 

jest fajny. Jak masz 20 lat to tylko e90 :mrgreen: . Ale jak trochę więcej to F30 z adaptacyjnym bardziej cieszy. U mnie na polskich drogach lokalnych 90% jestem w trybie komfort bo jak jestem w sport to mi się dzieci budzą :mrgreen: . W sport przypomina trochę e90 ale siedzi się wyżej i zawieszenie jest bardziej "wyrafinowane", co powoduje, że doznania są mniej sportowe (pewnie zależy też od wielkości i wagi auta). Ale rzeczywiście na krętych dobrych mazurskich drogach fajnie się jeździ bez dzieci i żony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem taki zestaw w X1(to dopiero jest miekkie) B12(b8 plus eibach) auto faktycznie bylo sztywniejsze ale do 3jki z Adapatacyjnym przepaść...

 

To odwrotnie jak u mnie - w X1 jest bardzo twarde ale mam zawieszenie M wg.mnie nawet za twarde do crossovera.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
Na zagranicznych forach pojawily sie informacje o fabrycznej wadzie silnikow B48 20i oraz 30i (3er LCI, nowy X1, 2er Tourer). Prawdopodobnie w tych silnikach wystepuja problemy z panewkami (axiallager, nie znam dokladnej terminologii). Po stosunkowo niewielkich przebiegach wystepuje ryzyko zatarcia silnika. W najblizszym czasie BMW ma podjac decyzje o ewentualnej akcji serwisowej.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a ja myślałem iż po LCI auto jest tak dopracowane iż kupować w ciemno można - to seria 3/4 z 2015 najlepszy wybór. ....?
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nie ma to jak stare dobre n20 :norty:
Opublikowano
Potwierdzam :) adaptacyjny zawias jest super na nasze drogi.

 

Ale jak to mozna mniej wiecej porownac ..czy adaptacyjny w trybie Comfort to mniej wiecej ta sama twardosc co zwykly zawias, a kolejne tryby adaptacyjnego tylko bardziej go usztywniaja ?

Opublikowano
Darekme,

 

dzięki za opinię. Piszesz, że auto niewiele co obniżyło się, a w specyfikacji producenta jest: obniżenie przód 25-30mm, tył 25mm.

 

Możesz zrobić fotkę swojego auta z profilu, żeby porównać ze standardowym zawieszeniem?

 

Akurat mam:

 

OEM przod

http://i68.tinypic.com/n2iwec.jpg

 

OEM tył

 

http://i65.tinypic.com/21l94dl.jpg

 

Eibach + bilstein B8 przod

http://i64.tinypic.com/16878eo.jpg

 

Eibach + bilstein B8 tyl

 

http://i63.tinypic.com/24dmols.jpg

 

 

 

HR + Bilstein B8 przod

 

http://i68.tinypic.com/105z4hf.jpg

 

 

HR + Bilstein B8 tyl

http://i67.tinypic.com/w9uyl1.jpg

Opublikowano
Bo ludowe porzekadła mawiają, że nie kupuje się auta/silnika itp. w pierwszym roku produkcji. Gdyby chodziło tylko o LCI to teza maja22 jest prawidłowa. Jednak tu mamy także nowy silnik i to była tylko kwestia czasu kiedy pojawią się jakieś wady wieku dziecięcego.
Opublikowano
Potwierdzam :) adaptacyjny zawias jest super na nasze drogi.

 

Ale jak to mozna mniej wiecej porownac ..czy adaptacyjny w trybie Comfort to mniej wiecej ta sama twardosc co zwykly zawias, a kolejne tryby adaptacyjnego tylko bardziej go usztywniaja ?

Adaptacyjne zawieszenie M, ma 2 tryby: Comfort i Sport. W trybie komfort jest tak samo jak na standardowym zawieszeniu BMW, a w trybie Sport – amortyzatory się usztywniają, przez co zawias jest sztywniejszy – i jest to bardziej zbliżone do stałego zawieszenia M. Czyli masz tak jakby 2 zawieszenia w jednym, na codzień komfort, a jak chcesz dynamicznie po zakrętach lub dobrej drodze polatać – to Sport. Nie ma tam jednak żadnego stopniowego ustawiania, jest po prostu albo standardowo miękko albo twardo.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Dobrze ze zdążyłem kupić jedna z ostatnich sztuk z n20 (ponoć udoskonalonym) :norty:
Opublikowano
Tak naprawdę każdy z nas jest w większym lub mniejszym zakresie testerem sądząc po tym, że producenci przemycają pewne sprawdzone rozwiązania do nowszych modeli.
Opublikowano
Potwierdzam :) adaptacyjny zawias jest super na nasze drogi.

 

Ale jak to mozna mniej wiecej porownac ..czy adaptacyjny w trybie Comfort to mniej wiecej ta sama twardosc co zwykly zawias, a kolejne tryby adaptacyjnego tylko bardziej go usztywniaja ?

Adaptacyjne zawieszenie M, ma 2 tryby: Comfort i Sport. W trybie komfort jest tak samo jak na standardowym zawieszeniu BMW, a w trybie Sport – amortyzatory się usztywniają, przez co zawias jest sztywniejszy – i jest to bardziej zbliżone do stałego zawieszenia M. Czyli masz tak jakby 2 zawieszenia w jednym, na codzień komfort, a jak chcesz dynamicznie po zakrętach lub dobrej drodze polatać – to Sport. Nie ma tam jednak żadnego stopniowego ustawiania, jest po prostu albo standardowo miękko albo twardo.

 

Ale chyba sa tez 4 tryby ogolne pracy auta :Eco, Comfort, Sport,Sport plus ( o ile nie przekrecilem ) - to jak te tryby maja sie do ustawienia zawiasu ? - zawias ustawia sie oddzielna opcja ? czy tez w Eco i Comfort zawias jest zawsze Comfort , a w Sport i Sport + zawsze w trybie Sport ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raz, że ustawienia trybu pracy zawieszenia i układu kierowniczego są konfigurowalne osobno dla trybu Sport (i możesz mieć sterowanie Comfort a zawias Sport co mi bardziej odpowiada). Dwa, że jest tak, że domyślnie w Eco i Comfort zawieszenie i układ kierowniczy jest ustawiony na tryb Comfort, a w Sport i Sport+ na sportowy.
Instagram: @kolczasty
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. Posiada w LCI. Zresztą powinieneś mieć w konfiguratorze. Wybierz sobie 318i i 320i - tam masz model wirtualny więc będzie na 100% widać co jest z tyłu :-)

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano

Przy x3 miałem sytuację, że konfigurator pokazywał pokrętło idrive jak do wersji z nawigacją. Przy odbiorze auta dostałem zwykłe. Odwołałem się. Argumentując, że konfigurator pokazywał inne. Uznali reklamację i podmienili na swój koszt.

 

Warto zachować sobie zdjęcia z konfiguratora.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Jak podmienili, przecież pokrętło do navi jest zespolone z innymi przyciskami funkcyjnymi ? Chyba że miałeś je odłączone :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.