Skocz do zawartości

Problem z kreskami na obrotomierzu 535d 2006


matimumi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem nowy na forum. Od niedawna jestem posiadaczem BMW E60 535d z 2006 roku. Chodzi o te kreski na obrotomierzu znam ich zasadę działania i wiem do czego służą. Jednak w poprzedniej E60 530d z 2004 roku były one w granicach od 4-5tys obrotów. Tutaj zaczynają się od 0 do 2000 obrotów myślałem, że to tylko uszkodzony czujnik temp płynu chłodzącego, jednak temp w ukrytym menu idzie sprawdzić auto rozgrzewa się normalnie max do 92* C. Nie ma komunikatów w iDrive i komputer diagnostyczny Delphi tez nie pokazuje uszkodzonego czujnika. Co to może być uszkodzona druga tarcza obrotomierza?

 

Pozdrawiam

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podpowiedzcie koledzy o co chodzi z tymi kreskami.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można powiedzieć że jest to taki wskaźnik rozgrzania silnika pokazuje jakich wartości obrotów nie powinieneś przekraczać w zależności od stopnia rozgrzania silnika. Na zimnym zaczynają się chyba gdzieś przy 2,5k obrotów i stopniowo w miarę rozgrzania opadają. Jak silnik dobrze zagrzany to zatrzymują się na 4,5k rpm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdy odpalamy zimne auto wszystkich kresek jest dwanaście (przynajmniej u mnie) i zaczynają się od czerwonego pola po prawej stronie obrotomierza.W miarę nagrzewania silnika auta kreski sukcesywnie znikają przesuwając się ku dołowi.U mnie,gdy auto jest już rozgrzane pozostaje bodajże dwie kreski lub jedna.

 

http://static.pokazywarka.pl/i/6357602/591899/dscf0379.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No dobra, to podpowiedzcie, czy działają ok, kreski oczywiście.

Autko stało około 4 godzin na podwórku, czyli raczej silnik ostygł, pokazało 15 kresek:

Rozumiem, że od razu po odpaleniu mógłbym ją wkręcać na 4100rpm? Nie zrobiłbym tego...

 

http://images77.fotosik.pl/358/1e072307082f02d6med.jpg

 

Szybka trasa z roboty do domu, trochę miasta i szybkiej obwodnicy, po 6 kilometrach pokazało 7 kresek, czy mniej więcej 45-4600rpm?

 

http://images75.fotosik.pl/358/b7597c8b62a1c4demed.jpg

 

Mniej więcej tak ma być?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdy odpalamy zimne auto wszystkich kresek jest dwanaście (przynajmniej u mnie) i zaczynają się od czerwonego pola po prawej stronie obrotomierza.W miarę nagrzewania silnika auta kreski sukcesywnie znikają przesuwając się ku dołowi.U mnie,gdy auto jest już rozgrzane pozostaje bodajże dwie kreski lub jedna.

 

http://static.pokazywarka.pl/i/6357602/591899/dscf0379.jpg

 

To to w benzynie też działa?! :shock: Kilka razy widziałem podobne tematy i zawsze pojawiało się info, że to dotyczy ON i przedlifta :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie fotki są poprawne.

 

U mnie w benzynie jest tak, że w im zimniejszym miejscu samochód stoi dłużej to kresek jest więcej, i im cieplej tym ich mniej. Jak silnik się rozgrzeje do temp pracy zostaje jedna kreska. Raz w 17h podróży w lato przy wyładowanym do pełna samochodzie miałem tak, że i ta jedna się schowała, ale samochód dobrze radził sobie z chłodzeniem. Raczej poglądowy wskaźnik, bo w życiu nie kręciłbym silnika do obrotów jakie wskazuje za dopuszczalne ;) Wiadomo tylko kiedy samochód się już rozgrzeje i tyle.

 

I mam nieco inne pytanie odnośnie zegarów, otóż na lewym cyferblacie z prędkością znacznik tempomatu - ustawiam np prędkość 120kmh i raz mu się trafi idealnie w 120 na budziku (kreski się spotkają), a raz przeleci ponad to 120, a raz nie dojdzie. Żaden to problem tak naprawdę, ale czy to nie może działać do licha precyzyjnie i nie kłuć w oczy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby poluzowała się tarcza od temperatury. Trzeba wyciągnąć zegary i porządnie przytwierdzic tarcze od temp.

 

Mógł byś kolego powiedzieć jak rozebrać ten obrotomierz i czy na cos szczególnego zwracać uwagę przy demontażu zegarów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się ich nigdy nie rozbierało to łatwo popsuć :). Strzałki są na wcisk, trzeba je delikatnie podważyć. Elementy odpowidzialne za poruszanie dotykaja tylko płytki, ale sa blokowane kołkami, należy je wysunać, i wciskane elementy małymi kombinerkami zagiąć i wyjąć. Pozostałe rzeczy torx i dużo ostrożności. Zdarza się, że po złożeniu licznik się rozkalibruje, będzie wariować, wtedy ściągamy przód i strzałki ręcznie ustawiamy, chyba ze diagnostyką reset, ale w którym programie się resetuje licznik nie wiem, wolałem to robić ręcznie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.