Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

Nowa Alpina B5 szybsza od obecnego M6 CE, ale niespodzianka :twisted: . Ta technologia, kto to zrozumie :roll: :mrgreen: :mrgreen:

 

The BMW ALPINA B5 G30 also delivers the enormous power of its V8 Biturbo to all four wheels – including superb traction and impressive driving performance. On dry ground, the sprint succeeds from 0 to 100 in only 3.5 seconds, the 200 mark is reached – according to ALPINA – after 11.4 seconds.

 

Źródło:

http://www.bmwblog.com/2017/03/07/2017-geneva-world-debut-bmw-alpina-g30-b5-608-horsepower/

 

 

Tymczasem trwają przygotowania lini produkcyjnej nowej M5, w sprzedaży na początku przyszłego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Właśnie z racji posiadania drugiego auta SKody RS wkurzyłem się, że ... nowa Octavia ma możłiwość parowania iPhona z wyświetlaczem, a z informacji, jakie posiadam BMW nadal nie planuje wprowadzania na razie tej opcji w G30

Orientuje się ktoś, czy faktycznie tak jest?

Taką informację dostałem od brokera :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Apple Car Play nie ma i nie było tej opcji nawet w konf. jest za to Screen Mirroring i działa z samsungiem.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nawet nie wiem, bo sparowałem to z ciekawości z telefonem koleżanki, na postoju.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa Alpina B5 szybsza od obecnego M6 CE, ale niespodzianka :twisted: . Ta technologia, kto to zrozumie :roll: :mrgreen: :mrgreen:

 

The BMW ALPINA B5 G30 also delivers the enormous power of its V8 Biturbo to all four wheels – including superb traction and impressive driving performance. On dry ground, the sprint succeeds from 0 to 100 in only 3.5 seconds, the 200 mark is reached – according to ALPINA – after 11.4 seconds.

 

Źródło:

http://www.bmwblog.com/2017/03/07/2017-geneva-world-debut-bmw-alpina-g30-b5-608-horsepower/

 

 

Tymczasem trwają przygotowania lini produkcyjnej nowej M5, w sprzedaży na początku przyszłego roku.

 

 

musze Cie zmartwic ale wynik 100-200 w nowej Alpinie na poziomie 7.9s to srednio. Wolniej niz M5 F10 560ps. RWD i DKG zawsze bedzie lepsze z rolki niz AWD i automat

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jakies auto jest do wszystkiego tzn ze jest do niczego.

Przeciez nie powiemy ze alpina moze byc lepsza od 488 czy F12 tylko dlatego ze wymienione modele ferrari maja RWD. A kto sie gania po mokrym? chyba wariat.

Dla mnie auto typu M5 nie jest daily i nigdy nie bedzie. Sa inne wygodniejsze auta ktorymi mozna sie poruszac caly rok.

 

Co do M5 F90 jest szansa ze pod koniec roku zaprezentuja concept M5 f90, a w przyszlym roku wersje produkcyjna. Przypuszczam, ze w sprzedazy pojawi sie od lipca 2018r albo na jesieni. Wszystko zalezy kiedy pokaza concept car. Na pewno bedzie walenie konia do 0-100, a jak bedzie jechac powyzej to malo wazne. BMW nie bedzie oferowac nic ponadto co oferuje audi(RS) czy mercedes(AMG), czyli awd i automatyczna skrzynia biegow

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg bmwblog (http://www.bmwblog.com/2017/01/19/rumor-new-f90-bmw-m5-to-hit-3-5-3-6-seconds-from-0-to-100-kmh/) bedzie jednak DCT na awd, co nie zmienia faktu, ze w planach maja wersje CS, a do tego jeszcze pierdyliard LCI, wiec pierwsza wersja bedzie pewnie zachowawcza... i nudna, chyba ze czyms zaskocza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg bmwblog (http://www.bmwblog.com/2017/01/19/rumor-new-f90-bmw-m5-to-hit-3-5-3-6-seconds-from-0-to-100-kmh/) bedzie jednak DCT na awd, co nie zmienia faktu, ze w planach maja wersje CS, a do tego jeszcze pierdyliard LCI, wiec pierwsza wersja bedzie pewnie zachowawcza... i nudna, chyba ze czyms zaskocza.

 

 

bmwblog to slabe info. 8 biegowy automat od zf

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, może ktoś się orientuje, jak wygląda tylna kanapa, gdy nie zamówi się opcji dzielonego oparcia. Czy jest zamontowana na stałe, czy można złożyć bez podziału?

W Polsce jest to opcja obowiązkowa, ale w np. w Anglii opcja płatna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mialem przyjemnosc ostatnio pojezdzic nowa 530xi.

Jak na R4 doposazona pod korek (cennikowo 380 tys PLN..!), chociaz mozna by jeszcze dorzucic kilka opcji np. szyberdach, audio B&W, Nappe etc - wtedy cena ponad 400 tys PLN, szalenstwo, utrata wartosci tak doposazonego auta po roku dwoch wyniesie pod 60%.

 

Moje osobiste spostrzezenia - wszystko ladniej, nowoczesniej i szlachetniej niz w F10 ale mowimy tu o niuansach tzn bardziej lifting niz nowa generacja. Nie ma efektu WOW jak bylo w F10 przy E60. Co nie zmienia faktu ze jest sliczna i dopracowana limuzyna.

 

Opcje niezbedne/uzyteczne wg mnie:

 

- Dakota (+9k) - albo wrecz Nappa.

- kierownica M (+1k)

- navi prof (+4k)

- komfortowe fotele (+10k)

- dostep komfortowy (+4k)

- automatyczna klapa bagaz (+2k)

- deska w skorze (dodaje klasy kabinie) (+3k)

- ambient light (+1k) - jw

- adapt LEDy (+7k)- nowoczesnosc i bezpieczenstwo

- headup (+5k) - nowoczesnosc i bezpieczenstwo, nawigacja wyglada na nim super

- audio H&K (+5k) - nie gra rewelacyjnie ale starcza, wszystko ponizej nie pasuje jakosciowo do auta za 300k a doplata do B&W jest wyrzucaniem pieniedzy w bloto

- szyberdach (+5k)

- adaptacyjny tempomat (+5k) - do jezdzenia w korkach po miescie czy na autostradzie idealny

-przyciemniane szyby (+2k) - przed ciekawskimi spojrzeniami i ochrona dla dzieciakow przed sloncem

 

Imho opcje ktore spokojnie mozna pominac bo sa malo przydatne na codzien badz winduja cene budzetowego R4:

 

- X-drive (+12k)- poprawia "osiagi" R4 minimalnie, poprawia bezpieczenstwo minimalnie, zwieksza mase, zuzycie paliwa oraz przyszle koszty eksploatacji (jezeli to kogos interesuje)

- aktywny uklad kierowniczy (+5k) - waham sie, chcialbym porownac bezposrednio 2 modele bez/z, na dzis na nie.

- domykanie drzwi (+3k) - ciekawy bajer ale nie do budzetowego R4

- M-pakiet (+24k!) - wzialbym z tego tylko kierownice natomiast komfort jazdy na zawieszeniu M i 19" ROF jest delikatnie mowiac sredni jak na komfortowa limuzyne do dostojnego wozenia sie szczegolnie po slabych polskich drogach (R4 do szalenstw i tak sie nie nadaje), pomijam aspekty estetyczne. Wrazen dynamicznej jazdy i tak jest malo przy silniku/gabarytach. A placenie ekstra 10% wartosci auta za inne zderzaki czy kolorowe hamulce, not really..

- 19" kola (+8k) - 18" wygladaja oczywiscie gorzej ale 19" i ROF nie pasuja mi komfortem do 5er. przy 300+ HP i Mpakiecie oczywiscie mowilbym co innego.

- asystenci parkowania (+3k) - chodzi plotka ze ktos kiedys tego uzyl..

- wielofunkcyjny kluczyk (+1k) - rozmiar/dzialanie jak chinskiego smartfonu za 100 PLN

- rolety (+3k) - chodzi plotka ze ktos kiedys tego uzyl..

- masaze (+4k)- lepszy pitstop na dobra kawe imho

- webasto (+8k) - jak ktos jezdzi autem za 300k mysle ze stac go na garaz noca i nie parkuje w ciagu dnia w polu tylko sie przemieszcza pomiedzy halami garazowymi biur, centrow etc

- active protection (+2k) - dociaganie pasow, really?

- systemy asystujace kierowce (+5k) - na psedo-autonomiczne pojazdy przyjdzie jeszcze czas, imho wibracje kierownicy, swiecace kontrolki etc rozpraszaja w czasie jazdy a zbytnie ufanie moze szybko skonczyc sie stluczka przy stylu jazdy typowego Kowalskiego na drodze (wciskanie sie na sile, nie-plynna jazda 0/1 etc)

- parkowanie z pilota(+2k) - imho totalny bajer, w domu szeroki garaz/hala na 2 miejsca a na parkingach publicznych nawet jak Ty wjedziesz to sasiednie auto nie i skonczy sie obitym lakierem etc.

- parking assistant (+3k) - tego juz wogole nie komentuje

- DAB (+2k) - w PL piesn przyszlosci, co innego w krajach jak NO gdzie FM w tym roku wylaczaja.

- gesty (+1k) - ciekawy bajer ale tylko bajer. 100x bardziej wolalbym knoba od glosnosci w okolicach podlokietnika jak to robi Audi. To samo z _przyciskami_ volume na kierownicy zamiast pokretlem. Rozumiem ze to tradycja w bmw ale czlowiek/firma powinni sie przyznac kiedy konkurencja robi to lepiej. po prostu. nawet dziecko wie ze glosnosc zmieniamy pokretlem a nie przyciskami bo tak jest naturalniej. Ale z drugiej strony moglo byc gorzej - mogli zastapic pokretlo na desce - dotykowymi przyciskami ala VW - to juz bylby szczyt debilizmu i braku funkcjonalnosci.

- Connected plus (+6k)- dla mnie bajer ale rozumiem ze niektorym auto sluzy bardziej jako mobilne biuro niz mi, ja wole skupiac sie na jezdzie gdy jade i nie spedzam w aucie az tyle czasu zebym musial miec w nawigacji wszystko.

 

 

Generalnie rozsadna konfiguracja R4 wychodzi okolo 310-320k PLN co przy 10% rabacie daje okolo 280-290k PLN.

 

Troche sporo zakladajac ze roczne F10 530d z PS z symbolicznym przebiegiem 10-20 tys km w M-pakiecie, z komfortami, headup, LED - generalnie bardzo dobrze wyposazone - wyprzedawane sa w Niemczech za 40-42 tys euro czyli ok. 170-180k PLN.

Gdyby jeszcze ta akcyze przepchneli zeby zamiast podatku od "luksusu" 30k+ PLN placic 10k PLN..

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bmwblog to slabe info. 8 biegowy automat od zf

 

masz racje, wg plotek z tego tygodnia to bedzie zwykla ZF (choc ten caly scott co sie tam udziela, twierdzil, ze bedzie to ulepszony getrag). na bimmerposcie juz burza, ZF/xDrive, a RWD na przycisk jak w mercedesie. Czyli wstepnie zapowiada sie nuda. Caly ich ten "carbon core" w zwyklych piatkach G30 wyparowal, a w M5 ma byc jedynie dach i klapa bagaznika? :lol:

 

bmw-m5-render-2017-0824.jpg?itok=vbny_r4L

 

troche szkoda, ale jak wielu zdazylo sie przekonac, konkretne rzeczy wychodza dopiero z LCI/CP, a teraz jeszcze dojdzie wersja CS. Dramat, ale moze poirytowanych fanatykow przekupia ladnymi OLEDami w opcji za pare k euro :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz, kazdy widzi sensownosc dodatkow inaczej, moze dlatego ich tyle jest do wyboru.

Ja mam garaz tylko na jedno auto i tam stoi i bedzie stalo co innego, wiec webasto jest obowiazkowe. Podobnie jak grzana kierownica.

Asystent parkowania tez biore, jak ktos / cos moze zrobic cos za mnie to poprosze.

 

Z kolei head up jest dla mnie irytujacy, za audio nic bym nie dolozyl bo 99% czasu audiobooki slucham, szyberdach o ile nie jest panorama do niczego mi nie potrzebny - wole cabrio :)

 

I tak dalej. Dobrze ze jest wybor i kazdy sam sobie ulepi to xo lubi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bmwblog to slabe info. 8 biegowy automat od zf

 

masz racje, wg plotek z tego tygodnia to bedzie zwykla ZF (choc ten caly scott co sie tam udziela, twierdzil, ze bedzie to ulepszony getrag). na bimmerposcie juz burza, ZF/xDrive, a RWD na przycisk jak w mercedesie. Czyli wstepnie zapowiada sie nuda. Caly ich ten "carbon core" w zwyklych piatkach G30 wyparowal, a w M5 ma byc jedynie dach i klapa bagaznika? :lol:

 

bmw-m5-render-2017-0824.jpg?itok=vbny_r4L

 

troche szkoda, ale jak wielu zdazylo sie przekonac, konkretne rzeczy wychodza dopiero z LCI/CP, a teraz jeszcze dojdzie wersja CS. Dramat, ale moze poirytowanych fanatykow przekupia ladnymi OLEDami w opcji za pare k euro :mrgreen:

 

BMW tak wykastrowalo dzial M, ze nie sa w stanie stworzyc nowego DKG we wspolpracy z producentem skrzyn, tylko decyduja sie na ta sama skrzynie ktora jest x5m/x6m...oj slabo z M GmbH zostaly juz tylko legendy i historia. Znam dzialania BMW M od kuchni, moglbym ich osmieszyc oficjalnie, no ale nie bede pograzal.

Co do tego Scotta26/27 to jakis mitoman z dzialu marketingu BMW. Raz pisze, ze rozwiniecie m-dkg, a potem ze jednak skrzynia zf. Sam nie wie co i jak, pisze to co mu kaza. Przy wielu jego wypowiedziach na rozne tematy tak jest. Szkoda go czytac.

Z tym Carbon Core w G30 to prawda, wyparowal z uwagi na koszty produkcji.

Wrzuca lewarek skrzyni od dkg i ludzie beda myslec ze m5 ma dwusprzeglowke, tak jak zrobili przy nowych x5m/x6m.

Kosmiczna technologia, dach z karbonu, wkladki z karbonu w lusterkach, silnik z 2007roku, super wolna skrzynia automatyczna i xdrive. Recepta na sukces handlowy. A potem dorzuci sie jeszcze pare wersji tak jak piszesz np CS, OLED CS, LCI, CS LCI, CS LCI OLED :mrgreen:

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
i kasa będzie się zgadzać a tylko o nią chodzi......... ciekawe czy deska też skajka niepękajka tak jak w g30 czy szarpną się na skórę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie będzie można dokupić w opcji zwykłą skórę na desce i indyvidual w G11 masz skajkę w standardzie skóra kosztuje chyba 8k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kogo obchodzi czy będzie ZF czy DKG ?

Jeżeli nowe m5 będzie szybsze od starego to znaczy, że stare DKG nie spisało się . Ja wiem, że zaraz odezwą się ludzie i będą lamentować o tym jak BMW schodzi na dno, że nowe DKG było by lepsze ale po co ? jeżeli ZF będzie szybsze od starego DKG .

Tak samo było z v8 w m3 i już nikt za tym nie płacze, teraz nawet alfa Giulia Q jest szybsza od m3 CP - więc jak wam tak zależy na osiągach to kupować Giulie Q ( w katowicach mają do testów ).

BMW nie kupuje się tylko dla osiągów, jakby tak było to nadal w f30 byłby układ kierowniczy z e90 .

 

Co do nowej g30 to apple play jest w każdej z nawigacją professional , jedynie płaci się za odblokowanie tego i będzie to dostępne wkrótce .

 

Opcja jaka jest musem w nowej G30 jest aktywny układ kierowniczy zintegrowany z tylnią osią , to jest technologia co nie ma w skodzie, oplu i innych lepszych autach od BMW :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do nowej g30 to apple play jest w każdej z nawigacją professional , jedynie płaci się za odblokowanie tego i będzie to dostępne wkrótce

 

Masz info co do możłiwej ceny?

 

I - Aplle Play przeniesie mi każdą aplikację na ekran ?

 

PS

 

AP działać będzie jak mirror, czyli tylko na postoju, czy też cały czas ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do nowej g30 to apple play jest w każdej z nawigacją professional , jedynie płaci się za odblokowanie tego i będzie to dostępne wkrótce

 

Masz info co do możłiwej ceny?

 

I - Aplle Play przeniesie mi każdą aplikację na ekran ?

 

PS

 

AP działać będzie jak mirror, czyli tylko na postoju, czy też cały czas ?

 

 

Nie wiem dokładnie czy dilerowi chodziło o innovation pakiet czy tylko o nawigację professional ale chyba tylko nawigację .

Dostałem tylko info, że nie jest to teraz dostępne ponieważ sprawdzają jak to działa z polskim prawem.

Jest to opcja, którą każdy musi odhaczyć - zwróci się przy pierwszej darmowej aktualizacji map ( google darmowe ) .

 

Tutaj krótki filmik jak to działa w 7 :norty:

 

W niemczech Apple carplay - 300ojro . Ceny polskiej jeszcze nie znają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dzięki mojemu dealerowi Auto Premium Rzeszów ostatni weekend spędziłem z BMW G30.

Zrobiłem ok 360 km, z czego 200 na autostradzie, reszta w mieście.

 

Na początek konfiguracja:

 

520d Xdrive 190 KM

 

A90 szary z brylantowym połyskiem met PLN 4 320,00

LZNI Exklusivleder 'Nappa' Mokka Exklusive Brązowa PLN 8 772,00

302 System alarmowy

423 Dywaniki welurowe

428 Trójkat ostrzegawczy

465 System załadunkowy

4T8 Lusterka składane elektrycznie automatycznie przycieminiane od strony kierowcy

502 Spryskiwacze reflektorów

534 Klimatyzacja automatyczna, 2-strefowa

5A1 Diodowe swiatla przeciwmgielne

609 System nawigacyjny Professional

650 Odtwarzacz CD

6AC Intelligent Emergency Calling

6AE Teleservices

6AK ConnectedDrive Services Usługi ConnectedDrive)

248 Ogrzewanie kierownicy PLN 1.102,00

316 Automatyczne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika PLN 2.468,00

322 Dostep komfortowy PLN 3.923,00

323 System domykania drzwi PLN 2.821,00

337 Pakiet sportowy M PLN 22.128,00

223 Dynamic Damper Control PLN 3 394,00

258 Opony z funkcją jazdy awaryjnej Runflat PLN 0,00

2QR 20" BMW Individual light alloy wheels V-spoke style

759 I Bicolor, mixed tyres PLN 8 375,00

2TE Automatyczna skrzynia biegów z łopatkami zmiany biegów PLN 0,00

456 Komfortowe fotele przednie, regulowane elektryczne PLN 7 317,00

4LF Listwy ozdobne 'Fineline' Ridge z listwą akcentową w perłowym chromie PLN 882,00

4UR Oświetlenie ambientowe PLN 0,00

5DN Parking Assistant Plus PLN 2 550,00

710 Kierownica sportowa M, skórzana PLN 0,00

715 Pakiet aerodynamiczny M PLN 0,00

760 Obramowania BMW Individual Shadow Line czarne na wysoki połysk PLN 0,00

775 Podsufitka Individual w kolorze antracytowym PLN 0,00

3DS Wielofunkcyjny kluczyk samochodowy z wyswietlaczem LCD PLN 0,00

420 Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne PLN 1.984,00

453 Aktywna wentylacja foteli przednich PLN 3.570,00

494 Ogrzewanie foteli przednich PLN 1.675,00

4AW Panel deski rozdzielczej pokryty skórą syntetyczną PLN 3.130,00

4NM Pakiet Ambient Air PLN 1.411,00

4U1 Aplikacje ceramiczne na elementach obsługi PLN 2.424,00

536 Ogrzewanie postojowe PLN 7.273,00

552 Adaptacyjne reflektory diodowe PLN 6.568,00

5AC Asystent świateł drogowych PLN 0,00

5AT Systemy asystujace kierowcy Plus PLN 12.342,00

5DV Zdalne parkowanie z pilota PLN 2.204,00

610 BMW Head-Up PLN 5.245,00

688 Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound PLN 4.805,00

6U8 Obsluga za pomoca gestow PLN 1.102,00

6WB Wielofunkcyjny zestaw wskazników na desce rozdzielczej, (10,25") PLN 1.719,00

7NH Service Inclusive - 5 years/100.000 km PLN 0,00

8A1 Polska wersja językowa PLN 0,00

8AT Polska instrukcja obslugi PLN 0,00

ZD7 Connected Plus Package PLN 6.400,00

6AM Real Time Traffic Information PLN 0,00

6AN Concierge Services (Serwis informacyjny) PLN 0,00

6AP Remote Services Usługi Zdalne) PLN 0,00

6NW Telefonia komfortowa z ladowaniem bezprzewodowym PLN 0,00

 

Wyposażenie opcjonalne razem PLN 129 904,00

 

Cena katalogowa (cena brutto z VAT) PLN 359 204,00

 

http://i.imgur.com/B1O9qYI.jpg

 

http://i.imgur.com/jGGQoGi.jpg

 

http://i.imgur.com/LUTZAAO.jpg

 

http://i.imgur.com/pkHaug4.jpg

 

http://i.imgur.com/uPGXtwX.jpg

 

http://i.imgur.com/gxsH89A.jpg

 

http://i.imgur.com/B2fbo2y.jpg

 

http://i.imgur.com/bpcp4Zm.jpg

 

http://i.imgur.com/0f5ghhq.jpg

 

http://i.imgur.com/2dCXFTk.jpg

 

http://i.imgur.com/Wb5Qugf.jpg

 

http://i.imgur.com/A25yxsS.jpg

 

http://i.imgur.com/iecfDW2.jpg

 

http://i.imgur.com/Jjxys50.jpg

 

Jak widać samochód dość mocno doposażony, aktualnie jest do sprzedania za 323000 jako demo. Co ciekawe rocznik 2016 czyli jeszcze z przedpremierowej produkcji.

 

Z zewnątrz nowa piątka robi wrażenie, bardzo wiele osób się za nim odwraca, pozostawiona na parkingu pod marketem wywołuje liczne komentarze przechodniów. Przede wszystkim OGROMNE nerki i bardzo masywny przód. Auto bardzo podobne do serii 7, w momencie odbioru stały obok siebie i przez chwilę nie wiedziałem która jest która. Osobiście nie do końca przekonuje mnie ścięty jakby „w dół” tył, być może to kwestia przyzwyczajenia, od czasów E60 tylna część była inaczej wyprofilowana.. Ciężko zobaczyć gdziekolwiek na żywo wersję RWD lecz mam wrażenie że znów Xdrive jest lekko podwyższony co niezbyt lubię aczkolwiek napewno jest praktyczniejsze przy parkowaniu. Na aucie ogromne felgi 20” BMW Individual, wzór dyskusyjny, jednym się bardzo podoba innym wcale. Opony z tyłu 275/30 (!) w tej wersji się nie przydadzą ale przy mocniejszych napewno starty będą lepsze. Bardzo miło że końcówki wydechu nawet w 20d są piękne (dotychczas takie były chyba tylko w m550d). Nowy kształt ringów jest również rewelacyjny, auto jest mocno brutalne, F10 przy nim ma „usmieszek na twarzy” ;) Również kształt lusterek jest całkiem inny no i oczywiście teraz i tutaj nie ma już samościemniającego się lusterka pasażera :( Tylny dyfuzor zajmuje teraz ogromną część zderzaka, akurat przy tym kolorze tak tego nie widać ale na białym dominuje wizerunek tyłu.

 

Jeszcze większa rewolucja nastąpiła w środku. Rewolucja dla użytkownika F30 rzecz jasna, bo jeśli ktoś jeździł nową 7 to tutaj nic go nie zdziwi. Szczególnie w takiej konfiguracji. Większość plastików jest teraz w kolorze „piano black”, do czego bardzo pasują opcjonalne wykończenia ceramiczne - widziałem auto bez nich i „sreberka” niezbyt mi podeszły. Nowy panel klimatyzacji wygląda bardzo dobrze, w dodatku na środku ma przycisk „menu” który od razu przenosi nas do zaawansowanych opcji regulacji temperatury, jonizacji powietrza, wyboru zapachów - to wszystko również prosto z G11. Teraz można również ustawić automatyczne podgrzewanie/wentylację foteli w zależności od temperatury na zewnątrz (np. poniżej -5 i powyżej +25), to samo dotyczy grzanej kierownicy. Sama kierownica jest znów gruba - taka jak ta starsza mpakietowa z F30/F10, co bardzo mi się spodobało bo moja jest wg mnie zbyt cienka.

 

Skóra nappa jest naprawdę mega i osobiście tylko taką chciałbym mieć w aucie. Dakota nigdy mi się nie podobała i wolę swoje wnętrze z alcantarą. Deska obszyta skórą syntetyczną - szczerze mówiąc warto chyba dopłacić do skóry naturalnej, bo ta wygląda trochę sztucznie i plastikowo. Kolor czekoladowy akurat nie mój gust ale odczucia bardzo miłe. Niestety nie siedziałem na tyle długo w poprzednich komfortach aby się wypowiedzieć czy nowe są węższe ale mi siedziało się bardzo bardzo dobrze. Również wzorem siódemki zrobiono przyciski sterowania fotelami - gdy ich dotykamy (a wiadomo że są schowane i ciężko zobaczyć który jest który) na Idrive pojawia się animacja ukazująca co który przycisk reguluje - brawo ! Nigdzie nie znalazłem „tanich” w dotyku, twardych plastików. Jedyne dyskusyjne miejsce to schowek po lewej stronie kierownicy - jakimś cudem jest w środku wykończony gorzej niż w F20/F30 (tam jest taki jakby flokowany) - ja zawsze wożę tam różne klucze a tutaj z pewnością by się tłukły. Miło też, że w końcu nie trzeba kupować żadnych nakładek na pedały performance - już w serii wyglądają świetnie. Nie odnotowałem ŻADNEGO skrzypienia plastików pomimo felg 20” i jazdy na usztywnionych amortyzatorach w trybie sport. Oczywiście gdy zaczniemy naciskać z całej siły panele to może być słyszalny jakiś odgłos ale osobiście uważam że listwy muszą mieć jakiś minimalny luz, nie mogą być wciśnięte na sztywno bo wtedy właśnie mogły by być słyszalne na dziurach kiedy wszystko pracuje. Poza tym nie polecam „paćkania” palcami po wnętrzu ponieważ przez ilość połysku wszędzie zostają odciski palców. Ja z pewnością woziłbym ze sobą mikrofibrę i przecierał je codziennie. Również dotykowy Idrive kiedy jest wyłączony jest pełny paluchów i chyba wolę obsługiwać go pokrętłem.

 

Ilość miejsca w moim odczuciu jest bardzo poprawna, załączam zdjęcie na którym siedzę z tyłu przy fotelu ustawionym pod siebie (180 cm wzrost) - do od kolan do fotela zostaje ok 10-15 cm. Bagażnik również potężny ale nie było w nim siatek takich jak mam u siebie - może to wymaga jakiejś dodatkowej opcji, no i niestety jest tylko jedno uszko na zakupy. Znajomy spokojnie zmieścił z tyłu dziecko w nosidełku.

 

http://i.imgur.com/7Dvmk7D.jpg

 

System kafelek po paru godzinach staje się całkiem logiczny a ich kolejność można ustawiać dowolnie. Jak w 7er możemy zmieniać kolory ambientowego podświetlenia i wybór jest naprawdę bardzo duży. Zegary też posiadają kilka opcji prostszego i bardziej skomplikowanego wyglądu, zegar można przestawić na cyfrowy itp. Head Up również jest w pełni konfigurowalny. Obsługa gestami szczerze powiedziawszy przydała mi się tylko do radia, niestety nie potrafiłem „kręcić” kamerą 360 za pomocą gestu, udawało się to raz na 10 prób. Apropo samych kamer to są naprawdę rewelacyjne, robiły ogromne wrażenie na wszystkich moich pasażerach. Niestety kluczyk z wyświetlaczem został uszkodzony przez poprzedniego testera i nie mogłem sprawdzić bajerów ze zdalnym parkowaniem.

 

To, co jest krokiem w przyszłość to systemy asystujące kierowcę. Po naciśnięciu przycisku możemy przejechać kilkaset km w trasie dotykając jedynie lekko kierownicę (można puścić ale po 10s system się dezaktywuje). Auto samo skręca utrzymując tor jazdy, co w połączeniu z aktywnym tempomatem pozwala naprawdę się zrelaksować. Nawet chwila nieuwagi przez np. smartfona w wypadku G30 nie skończy się kolizją. Poza autostradami system działa tak sobie - oczywiście to nie jego wina tylko jakości oznakowania naszych dróg, tym bardziej po zimie. Nawet kiedy nie uruchamiamy jazdy autonomicznej auto pilnuje pasa ruchu i nie tylko wibruje ale i ingeruje w kierownicę - oczywiście można mu tego zabronić.

 

Zmieniły się natomiast dwie rzeczy w manetkach przy kierownicy. Pierwsza to manetka od kierunkowskazów - powróciła do czasów E39 i znów „zostaje” przy włączeniu kierunkowskazu - dla mnie dziwne i niezbyt zrozumiałe. Druga to od wycieraczek - teraz nie ma przycisku „AUTO” z boku tylko auto jest jednocześnie pierwszym biegiem, dzięki temu nie trzeba za każdym razem wciskać - tutaj mocno na plus.

 

Adaptive LED działa bardzo dobrze, funkcja wycinania innych użytkowników wygląda jeszcze lepiej niż przy ksenonie.

 

W samochodzie zamontowano Active Damper czyli opcję „średnią” pomiędzy pasywnym zawieszeniem a Adaptive. Są to tak naprawdę jedynie amortyzatory z regulowaną sztywnością - działa to dosyć odczuwalnie i zmniejsza przechyły kiedy chcemy pojeździć szybciej. Same wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne. Niestety nie jeździłem za kierownicą F10 ale w porównaniu do F30 jest podobnie czyli zwinnie i precyzyjnie. Redukcja wagi wydaje się być odczuwalna, szczególnie przy R4. Obleciałem moje „testowe” serpentyny z podobną prędkością co F30 więc jest bdb. Komfort tłumienia nawet na 20” jest bardzo wysoki - ale piszę to ze swojej perspektywy a przeważnie miałem auta mniejsze, sztywniejsze i niższe.

 

http://i.imgur.com/2tLbdOs.jpg

 

No i na koniec standardowe „czy 20d jedzie” ? W moim odczuciu niezbyt, dziś całą drogę powrotną swoim autem miałem banana na twarzy :D Ale wynika to też z jakości samochodu i wyciszenia. W zasadzie do 150 auto przyspiesza bardzo poprawnie, w katalogu ma 7,6 do setki więc nie ma się czego wstydzić. Niestety powyżej 150 silnik puchnie. Podsumowując - do jazdy w mieście i płynnej autostradowej jest ok, ale emocji raczej nie można się spodziewać. Spalanie ok 11 L po mieście ale mocno dynamicznie i z wyłączonym start-stop, do tego auto przez parę godzin chodziło na wolnych obrotach kiedy bawiłem się multimediami itp.

 

Pozdrawiam tych którym chciało się czytać te wypociny do końca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.