Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem okazję zobaczyć dzisiaj G30.

To chyba ten sam egzemplarz, który był we Wrocławiu 08.09 i pewnie będzie na kolejnych pokazach (szary 540i w M-pakiecie).

Światowa premiera ma być 14.09 w Paryżu (czyli na koniec targów), w Polsce ma być dostępny od lutego 2017. Touring kilka miesięcy później.

 

1. Mnie auto się podoba, przód jest ewolucją stylistyczną F10, ale jest nieco bardziej "zadziorne"; zgodnie z obowiązującym trendem reflektory dochodzą do nerek - stylistycznie ładnie udało się to zgrać

2. Ogólnie bryła bardzo podobna do F10 (i dobrze)

3. W środku brak jest srebrnych przycisków (także na kierownicy); nota bene nowa kierownica M-pakiet jest całkiem fajna (jakoś nie miałem okazji wcześniej jej "pomacać")

4. Część przycisków jest dotykowa (tak samo jak w nowej 7er), zwłaszcza w panelu klimy (generalnie panel klimy ma jakby swój mały wyświetlacz graficzny, gdzie pokazuje grafiki np. foteli - ale jest to prezentowane w sposób stonowany, nie narzuca się)

5. No i tablet :wink:

Spodziewałem się, że będzie sprawiał gorsze wrażenie. Owszem wystaje sporo, mogli go bardziej wkomponować, ale nie ma jakiegoś dramatu. Dla użytkowników F10 jest to o tyle zmiana, że obecna 5er ma ekran wbudowany w deskę, dla użytkowników F30 czy nawet F20 ten tablet pewnie jest mniej "zaskakujący"

Plusy to oczywiście rozmiar (10 cali) i wysoka rozdzielczość - rzekomo wyższa niż w nowej 7er.

Grafika jest ładna, jest kontynuacją obecnej ale bardziej dopracowaną (ma więcej elementów graficznych), w samochodzie wszystko działało płynnie.

6. Ogólnie kokpit jest świeży, wygląda nowocześnie ale bez przesady; mnie się podoba (mimo tabletu) :wink:

7. Zegary - w pokazowym aucie były elektroniczne - wydaje mi się, że takie same są w nowej siódemce. Szczerze mówiąc - szkoda, bo w BMW zawsze podobały mi się cztery pełne koła w zegarach. Natomiast graficznie zegary są ładnie dopracowane.

Oczywiście należy podejrzewać, że w standardzie zegary będą inne.

8. Światła laserowe - podobno początkowo ma ich nie być (pewnie zostawią sobie je na LCI)

Edytowane przez Pe.te
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne klasycznie

530i

530i xdrive

540i

540i xdrive

520d

520d xdrive

530d

530d xdrive

 

Dodaj do tego 518i z B38A15A - 150KM , bez tego się nie obędzie . Do tego nowa piątka jest lżejsza , więc ten motor jak najbardziej pasuje .

Rozczarują dużo ludzi jak nie będzie tego silnika oferowanego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to właśnie czytałem - Auto Bild z 9.9.16

Z ciekawszych rzeczy piszą jedynie to , to że układ kierowniczy jest w pełni elektryczny .

Poza tym z zewnątrz , nie ma dużych zmian , a na pewno nie ma takiej przepaści jak było pomiędzy E39 a E60 czy E60 i F10.

Tam była wyraźna zmiana , a tu jeżeli chodzi o wygląd jest bardziej lift.

 

P.S. Czy F10 można jeszcze zamawiać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy F10 można jeszcze zamawiać ?

Nie można. Muszą przestawić linie produkcyjne na G :)

Ostateczny koniec produkcji eFa w październiku.

 

PS Czasem zdarzają się wyjątki, tzn. dealer zamówił ileś-tam samochodów, które mają być wyprodukowane w danej konfiguracji; napędu już tam się nie da zmienić, ale czasem wyposażenie tak, nie wiem, jak to wygląda aktualnie dla F10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Brakuje 525d. Szkoda.

525d ma być w ofercie nieco później.

O tym akurat gościu wspominał.

 

Była też dyskutowane plotki, jakoby 525d miał nie występować w wersji xDrive (520d czy 530d natomiast jak najbardziej)

525d nie różni się znacząco od 520d (głównie układ dwóch turbo), więc z technicznego punktu widzenia podejście bez sensu... zwłaszcza, że w F10/F11 525d występuje z napędem na obie osie. Chyba, że chodzi o marketing...

Niestety może być w tym ziarno prawdy, bo F30/F31 w wersji 325d nie występuje z xDrive...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jest analogiczna sytuacja jak ze skrzynią automatyczną, która dla F10 od 530d wzwyż jest inna (GA8HP70Z zamiast GA8HP45Z).

Jeśli faktycznie powodem powyższego (o ile to w ogóle prawda) byłyby różne xDrive, to dla 525d mogliby zastosować wersję napędu od 530d.

Technicznie to żaden problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest analogiczna sytuacja jak ze skrzynią automatyczną, która dla F10 od 530d wzwyż jest inna (GA8HP70Z zamiast GA8HP45Z).

Jeśli faktycznie powodem powyższego (o ile to w ogóle prawda) byłyby różne xDrive, to dla 525d mogliby zastosować wersję napędu od 530d.

Technicznie to żaden problem...

To jest czysty marketing. Jaka jest różnica materiałowa czy kosztowa w tych dwóch skrzyniach? 200zl? Chodzi o to, że część klientów skusi się na 530d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jest czysty marketing. Jaka jest różnica materiałowa czy kosztowa w tych dwóch skrzyniach? 200zl?

I tu się mylisz.

Pomimo tego, że obie wymienione skrzynie są z tej samej serii (8HP) to mechnicznie się różnią.

8HP70 jest większa i dużo cięższa - waży 114 kg, podczas gdy 8HP45 waży 79 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.