Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem z drganiem w swoim BMW.Przy prędkości około 120km/h zaczyna się drganie całym samochodem. Mam koła oryginalne BMW 16' i na nich opony 205/60/16 . Miałem krzywą tylną felge to zmieniłem na taką samą z zapasu.Wszystkie koła były wywazane zamieniane itp. Już nie wiem co moze jeszcze być.Proszę o pomoc.
Opublikowano

Nie koniecznie muszą to być koła - równie dobrze przyczyna wibracji może tkwić na wale napędowym.

Co do kół i wyważania to sprawdź dokładnie opony. Jakakolwiek buła lub nierównomierny bieżnik może być również w ten sposób odczuwalny. Koło będzie wyważone dobrze, ale na powierzchni stykowej z jezdnią mogą być bicia.

Opublikowano
Mam bardzo podobny problem koła są oki wymieniłem już wahacze górne i dolne wyważyłem felgi bieżnik jest oki a i tak dalej lekko bije między 90/100km/h została mi jeszcze tuleja wąsa czy jakoś tak do wymiany.
Opublikowano
Ja mam to samo tylko ze trzęsienie sie zaczyna od 2500obr/min do 3500obr/min i przyczyną tego jest uszkodzone łozysko łączące wał z czym stam :] A więć polecamm sprawdzic czy auto sie trzesie przy predkosci czy przy obrotach... :roll2:
Opublikowano
Ja mam to samo tylko ze trzęsienie sie zaczyna od 2500obr/min do 3500obr/min i przyczyną tego jest uszkodzone łozysko łączące wał z czym stam :] A więć polecamm sprawdzic czy auto sie trzesie przy predkosci czy przy obrotach... :roll2:

Sluchaj a jak mozna to sprawdzic czy to jest to lozysko??? Dysponuje kanalem, wiec jak to mozna zobaczyc??Dzieki za odpowiedz :D

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Aha, no dobra to pewnie to zobacze...a u mnie tak sie dzieje jak jade wolno, a nawet na luzie...nic nie stuka, nic nie wali...cholera moze to wina tylnich opon, moze tej geometrii cholernej... :( :cry:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Kurde, zrobilem zbieznosc i nic...cholera, ciagle nim majta ale tylko na luzie jak sie wolno toczy i przy rozpedzaniu...naprawde to moga byc opony tylnie spierniczone :jawdrop:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano

Witam, moja benia też wpadała w wibracje pomiędzy 90-110 km/h ale wymieniłem wahacze i amorki przód do tego łączniki stabilizatorów tył, zmieniłem oponki, wyważyłem koła i jest teraz spoko. Auto trzyma się na zakrętach jak przyklejone i nic nie trzęsie.

pozdrawiam, arci

Opublikowano
Ja mam to samo tylko ze trzęsienie sie zaczyna od 2500obr/min do 3500obr/min i przyczyną tego jest uszkodzone łozysko łączące wał z czym stam :] A więć polecamm sprawdzic czy auto sie trzesie przy predkosci czy przy obrotach... :roll2:

 

ja sie tez dołączam do pytania bo ja mam znów efekt prawie żabki przy predkości około 40 km/h a w zasadzie przy prędkości obrotowej około 2 tys obrotów/min i tez sprawdzałem opony felgi i jest oki, a zabki przy 2 tys w szczegolności na 2 i 3 biegu są przy przyśpieszaniu jak i hamowaniu silnikiem, na 4 mniejsze a na 5 juz prawie wogóle niewyczuwalne, tazke moze faktycznie łożysko musze sprawdzc, jakby ktos wiedział jakie to łożysko lub cos innego to prosze o info. Na zimówkach w zasadzie jest to niewyczuwalne wiec myslałem ze to koła bo sa wieksze 16 i szersze i moze niski profil przenosi to na układ napędowy. juz sam nei wiem, a walcze z tym od dłuższego czasu i sprawdziłem juz chyba wszytsko, zostało mi tylko sprawdzić pierścień centrujący na wale i no i moze jakis łożysko.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Miałem podobny problem u siebie przy prędkości 80-90 km/h. Próbowałem wszystkiego z kołami wyważanie, zbieżność itd. a wkońcu okazało się że problem polegał na tym ze założone miałem felgi 17` od BMW7 i trzeba było założyć pierścienie dystansowe bo był minimalny luz na kołach.

Wiem ze nie kazdy tutaj ma taki propblem ale pisze o tym bo moze kogoś tez coś takiego spotkało a naprawde nadszarpałem sobie przy tym nerwów żeby odnaleźć w suemi taką pierdołowatą przyczyne.

Opublikowano
Ehhhh u mnie luzow nigdzie nie ma na jednostce napedowej i wogole gdzies tam na wale...ale mowili cos majstry o nie wywazonym wal :jawdrop: ale powiedzieal ze jesli rowniez na luzie mi lata na boki, znaczy sie kolysze to moga byc opony tylnie do wymiany...bo generalnie mam zjechane od wewnatrz...no i moze jeszcze felgi ciut krzywe...aha i pytanie, czy takie bujanie jest jakos niebezpieczne dla samej mechaniki samochodu, czy moze tylko dla wygody...bo generalnie jeszcze troche i nabawie sie choroby lokomocyjnej :? bo mi caly fotel praktycznie drga...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
A moze znalazla by sie jakas dobra dusza z trojmiast z ktora moglbym sie spotkac i zeby ocenila co sie dzieje...??Dzisiaj jeszcze zamienie opony z przodu na tyl i zobaczymy wtedy co bedzie...bo jak nic nie da to bede potrzebowal pomocy jakiegos kolegi z 3miasta :)

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Mialem ten sam problem. Jednak bardziej drżenie bylo wyczuwane na letnich oponach 16'/205/55 niz na zimowych 15'/195/65 . Dlatrego pomyslalem ze coś jest z kolami nie tak i odpuscilem sprawe. Jeździłem tak chyba z rok dopoki nie spaliłem klocków. Po wymianie wszystko ucichlo. Wiem ze to malo prawdopodobne ale tak bylo. A tez mi mechanicy mowili o wale i innych czesciach zawieszenia.
Opublikowano
powiem ci tak kisiel23 , nie jestem żaden fach majster ale coś tam qmam to jak coś to wal na GG :D
jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano

Miałem podobnie - drganie budą od 90km/h. W moim przypadku przyczyna tkwiła w silentblockach tylnej belki. Guma sie wyrobiła i to przenosiło drgania.

Pozdrawiam.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, moja benia też wpadała w wibracje pomiędzy 90-110 km/h ale wymieniłem wahacze i amorki przód do tego łączniki stabilizatorów tył, zmieniłem oponki, wyważyłem koła i jest teraz spoko. Auto trzyma się na zakrętach jak przyklejone i nic nie trzęsie.

pozdrawiam, arci

 

Normalnie krew człowieka zalewa. Gdzie tu jest odpowiedź na pytanie? Może lepiej niech sprzeda beemke i kupi nową.

 

Jestem nowy i też mam podobny problem, ale nie zamierzam wymieniać całego podwozia. Co za gość szkoda, że foteli nie wymieniłeś :nienie:

Opublikowano

Kolega a racje z tymi pierścieniami z tego co widze masz bude e34 czyli rozmiar piasty masz 72,5mm jezeli otwor w feldze masz większy i mowisz ze to orginalna felga BMW najprawdopodobniej ma 74mm zainwestuj w pierścienie i bedziesz mial spokój :lol: ja tak miałem bo felgi mam od e39 a ona jak i wiekszosc maja wlasnie 74mm sprawdz zamim zaczniesz robic cała zawieche

 

Pozdrawiam :8)

  • 1 rok później...
Opublikowano
Ja mam to samo tylko ze trzęsienie sie zaczyna od 2500obr/min do 3500obr/min i przyczyną tego jest uszkodzone łozysko łączące wał z czym stam :] A więć polecamm sprawdzic czy auto sie trzesie przy predkosci czy przy obrotach... :roll2:

 

Czy ktoś wie o jakie łożysko chodzi :?:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CD11&mospid=47447&btnr=26_0105&hg=26&fg=10

Chodzi o część nr 1 czy 12. A może jeszcze co innego :?:

http://images24.fotosik.pl/217/db2f86f1b89f14d8.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.