Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam standardowe zawieszenie u siebie w F30, auto jest dość miękkie i trochę nie pasuje do możliwości silnika.

 

Czy wymiana sprężyn na krótsze coś poprawi czy to daremny zabieg? Czy możecie polecić jakiś zestaw?

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja mam sprężyny H&R sport i do tego amortyzatory BILSTEIN - B8. Po zmianie zawieszenia to zupełnie inny samochód. Przede wszystkim nie buja się ani na boki ani przód/tył podczas hamowania/przyśpieszania. Ma dużo lepszą przyczepność i pozwoli znacznie lepiej przyśpieszać i skręcać. Wreszcie coś czuć na kierownicy co się dzieje z samochodem chociaż pod tym względem jeździłem kilkoma lepszymi starej daty. Natomiast jeżeli priorytetem jest komfort to taki zestaw to jest spory kompromis w kierunku właściwości jezdnych na niekorzyśc komfortu. Na dobrych drogach po których jeżdzę w 90% jest ok natomiast na dziurach, nierównościach amory łatwo dobijąją do końca. Jeżeli jeździsz w większości po takich to nie polecam obniżania bo zamiast patrzeć co się dzieje dookoła będziesz wypatrywał nierówności albo kuponów rabatowych u dentysty :)
Opublikowano

Ja zauważyłem, że m pakietowy zawias w f31 jest bardziej miękki od tego w e91 m pak. Może z racji tego, że to diesel e91 było w benzynie.

Nie przeszkadza mi to bardzo, bo to dupowóz, więc komfort mile widziany, ale prześwit mógłby być o 2-3cm mniejszy.

 

Macie może zdjęcia poglądowe przed i po wymianie sprężyn?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

taaa, artykul....

ja mam 40 lat, i w 3 miesiecznym F30 zalozylem ProKit rezygnujac z gwarancji na zawieszenie-

bo jest juz 6 auto gdzie zakladam te sprezyny.

W artykule jest mowa o obnizeniu -40

ProKit w F30 obniza -30/-25

co w przypadku M-Zawiechy robi -20/-15

a wiec nie ma tych wszystkich skutkow ubocznych o ktorych pisza w artykule.

Na ProKicie jezdzilem w e36, e46, e90, f30- i zawsze wlasciwosci jezdne byly lepsze-

gdyby to ode mnie zalezalo M-Zawieszenie wychodziloby na ProKit-

jest minimalnie nizej a jednak bardziej komfortowo- lepiej tlumi nierownosci.

Polecam- tak wyglada z felgami "20 :8)

http://images63.fotosik.pl/838/572993e5abf53525m.jpg

Opublikowano
widzę że ten pro kit nie jest drogi. Ciekawe jak by to wyglądało na mojej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ocenę jakości merytorycznej oraz literackiej "artykułu" pozostawię innym.

 

Autor pisał wyraźnie w poczuciu jakiejś misji. Zawarł w swoim tekście sporo opinii, wierzeń, przekonań, ocen. Niewiele tam faktów

 

Moje osobiste doświadczenie z dwóch aut z obniżonym zawieszeniem jest wyłącznie pozytywne. Samochód zyskuje w każdym względzie, nie tylko wizualnym. Jeżeli największym mankamentem obniżonego zawieszenia jest większe/szybsze zużycie amortyzatorów, to niechże autor powie to wprost. Ja u siebie nie zauważam takiego efektu. W pierwszym samochodzie założyłem sprężyny H&R, kiedy auto mialo ok 50kkm przebiegu i było na fabrycznych amortyzatorach. I na tych samych, niezmienianych od nowości, po obniżeniu przejechało bez najmniejszych problemów kolejne 40kkm.

 

W obecnym aucie wymieniłem sprężyny 3tys km temu (auto w zasadzie nowe miało wtedy 8kkm przebiegu) i nie odczuwam żadnych negatywnych skutków założenia krótszych sprężyn.

 

Ergo: brać, nie bać się, cieszyć się lepszym wyglądem auta i lepszym prowadzeniem. :)

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
Zamówiłem, zobaczymy :-) Najwyżej się wróci do oryginalnych, a Pro Kit odsprzedam.
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Pro kit rewelacja, jeden z lepszych modów w moim aucie. Niby niższe sprężyny a lepiej wybierają nierówności niż seryjne. Polecam 101%.
Opublikowano

Zamówione, założone w czwartek :)

 

Wygląda tak jak moje E91 z zawieszeniem M, całkiem nisko. Fotki w galerii.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
widzę że ten pro kit nie jest drogi. Ciekawe jak by to wyglądało na mojej.

Ty masz kombi wiec potrzebujesz adaptera-

bez niego bedzie za niski wiszacy tyl

nr czesci 10

http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/320d-N47/L-N/mar2008/browse/rear_axle/rear_spring_strut_mounting_parts

 

Hey,

 

Mam dylemat, w przyszłym tygodniu montuje Eibach Pro Kit. Mam F31 ze standardowym zawieszeniem. Pytałem Eibach`a o te adaptery, ale mówią że z niczym takim sie nie spotkali. Skąd więc pewność, że powinienem to zamontować ?

 

pozdrawiam

Seb

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć Wam,


czy założenie samych sprężyn PRO KIT coś wniesie jeśli chodzi o właściwości jezdne? Samochód jest za miękki i za bardzo buja. Czy wymiana bez wymiany amortyzatorów ma sens? Możecie polecić jakieś sprężyny, które obniżą auto mniej niż te 3,5 cm jak eibachy?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nie będzie efektu WOW, dopiero zmiana amorów sprężyn ewentualnie grubsze stabilizatory i to będzie różnica.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Przy f30 xdrive był efekt wow po samych sprężynach bo seria buja się jak statek. Z tym że amory miały znikomy przebieg chyba 11k.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.