Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie witam wszystkich jako nowy user i nowy posiadasz Śmigiełka

Stałem się własnie posiadaczem 520 XDrive już z silnikiem 190KM czyli wersja B47

Jest to autko Ex AG 11.2014 .

Zadaję sobie pytanie czy jest czego się bac jesli chodzi o ten właśnie motor , naczytałem się troszkę o N47 i prawdę mówiąc przed zakupem mniałem obawy .

Chęć posiadania BMW F10 przezwyciężyła wszystko , tym bardziej ,że mam bardzo mocno wyposażony pojazd , a ponadto Pakiet naprawczy do 11.2018.

Zauważyłem też ,że moje autko w specyfikacji ma zdefiniowane przeglądy co 30 tys km.

Bardzo proszę o wszelkie opinie Was userów tego forum, jak podejść do tematu , czy jest się czym niepokoić,czy rzeczywiście ten silnik pozbawiony został przypadłości poprzednika B47?

Słowem za wszelkie info porady itd szacun i podziękowanie

Opublikowano

Gratulacje wyboru silnika. Miałem okazję kilka dni mykać takim w X3 i naprawdę zrobili duży postęp silnikowy w stosunku do poprzednika. Kultura pracy, szybkość wkręcania się w obroty i ekonomia którą najbardziej widac kiedy mocno używasz pedału gazu.

Silnik jest nowy wiec nie będzie o nim nic wiadomo do czasu pojawienia się większych przebiegów. Mam do Ciebie pytanie o pakiet naprawczy-? co było napisane w specyfikacji samochodu że masz w EX AG tak długi pakiet naprawczy???Czy może dokupiłeś dodatkowo?

Pozdrawiam i życzę radości z jazdy.

Opublikowano

Hejka dzieki za zainteresowanie , rzeczywiscie silnik wyciszony i dynamiczny w stosunku do N47, pakiet naprawczy - cóż :) taki został mi zaproponowany , autko ma gwarancje jeszcze rok a potem 2 lata . Zdaję sobie sprawę ,że to wliczono w cenę , którą z radościa zaakceptowałem , a muszę powiedzieć ,że wypas naprawdę słuszny .

Pytanie pojawiło się w mojej głowie , gdyż najzwyczajniej lubię wiedzieć co i jak.

Zastanawiam sie ,jak się ma ten new silnik w stosunku do wymiany oleju , u mnie interwały co 30 tys ( tak wpisane w systemie )

Opublikowano
Oczywiście interwał włożyć między bajki i podzielić przez dwa, 15tkm to maks na jednym oleju :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
takie interwały są w BMW od kilkunastu lat :D
Opublikowano

Ok bajki bajkami

ja się nie upieram , jadę do ASO proszę o wymianę to pewnie wymienią przecież to czysta kasa dla serwisu szybka , prosta itd

ale czy jest sens ??

Autko na gwarancji fabrycznej jeszcze 1,5 roku potem kolejne 2 lub 3 lata pakiet naprawczy

Cały koncern VW i jego produkty zalecają wymianę co 30 tys

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiele osób z forum wymienia częściej, ale to maniacy motoryzacji :D

czy są na to dowody, że wymiana co 30 tys skraca życie silnika czy powoduje jakiekolwiek skutki uboczne?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Dowodów nie ma ale za to jest lepsze samopoczucie :)

Wiem bo wymieniam co 15tys. olej w silniku.... :mrgreen:

Opublikowano
Jest bardzo dużo dowodów, nawet mi się wydaje że jednemu z uczestników tej dyskusji już to tłumaczyłem kiedyś. Sam nawet miałem dowód namacalny. Dlaczego serwis co 30tkm ? Bo większość węzłów pojazdów samochodowych nie wymaga PRZEGLĄDU częstszego - zawieszenie, układ kierowniczy, przeniesienia napędu i tak dalej - są dość trwałe, żarówki w systemie CAN-BUS dają sygnał o przepaleniu. Nawet w specyficznych warunkach filtr powietrza i kabiny tyle wytrzyma. Niestety olej, jak dobry by nie był 30tkm nie wytrzyma w dobrej kondycji, no chyba że znów będą to bardzo bardzo specyficzne warunki - auto które odpalamy rano, robimy kilkaset kilometrów bez dużych obciążeń (szybka jazda) i gasimy dopiero po trasie. A jak wiadomo rzadszy serwis, który jest warunkiem koniecznym utrzymania gwarancji przyciąga pierwszego właściciela, bo oznacza to mniejsze koszty użytkowania, flotę tym bardziej, bo to zysk n-krotny (przy n samochodach we flocie). 100tkm wytrzyma praktycznie każdy silnik, później martwi się kolejny właściciel.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

#123123 dyskusję o interwałasch serwisy olejowego uważam za otwartą :mrgreen:

 

Olej wymianiem co 12-15 tys km, skarpetki codziennie, a co myślą o tym inni mnie z grubsza mało obchodzi :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak ja robiłem inspekcje II po 54 tys km, a wypada po 60 tys km to Pan z ASO był zdziwiony, ze chcę wcześniej robic, a nawet żadna kontrolka się nie zapaliła...

Ja też nie czekam na 30 tys km z wymianą oleju. Zwykle robię ok 20 tys km.

Opublikowano
Osobiście wymieniam olej i wszystkie filtry co 10tyś/km jak narazie z żadnym BMW nie miałem większych problemów czy to zasługa wymiany oleju.... nie wiem ale z drugiej strony olej millers za 220zł to nie jest chorendalny koszt + filtry Knecht max z wymianą 450-500zł....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:D skoro temat modyfikuje nt. częstości wymiany oleju to mam koegę, który jeździ sprinterem i wymienia co 50 tkm zgodnie z zaleceniami producenta. robi średnio 500 tkm przez 3 lata i kupuje nowe auto. z tego co się orientuję to właściciele LKW jeszcze większe mają interwały :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok bajki bajkami

ja się nie upieram , jadę do ASO proszę o wymianę to pewnie wymienią przecież to czysta kasa dla serwisu szybka , prosta itd

ale czy jest sens ??

Autko na gwarancji fabrycznej jeszcze 1,5 roku potem kolejne 2 lub 3 lata pakiet naprawczy

Cały koncern VW i jego produkty zalecają wymianę co 30 tys

 

Jak zapłacisz, to pewnie wymienią w "połowie przebiegu" między interwałami - jak napisałeś - dla serwisu to czysta i szybka kasa.

Ale w ramach pakietu Service Inclusive najwcześniej wymienią jak "samochodzik na wyświetlaczu" oznaczający przegląd zrobi się żółty. Kiedyś wymieniali wcześniej, jak klient chciał - ale najwyraźniej przeliczyli sobie koszty :wink:

Opublikowano

Osobiście w każdym swoim dieslu wymieniam olej co 15 tyś km lub jeżeli zrobię mniej kilometrów to co rok ... Starzenie oleju jest potwierdzone i mnie ten opis przekonuje:

Nieustanny proces starzenia się eksploatowanego oleju powodowany jest oddziaływaniem tlenu zawartego w powietrzu, który stosunkowo łatwo reaguje z węglowodorami. W wyniku ich utleniania powstają związki o strukturze alkoholi, aldehydów i kwasów organicznych, ulegające wtórnym reakcjom kondensacji na produkty żywiczne w postaci trudnych do usunięcia laków, osadzających się na wewnętrznych powierzchniach silnika.

 

Po drugie pracuje w zakładzie produkcyjnym z branży chemicznej i proces starzenie się substancji chemicznych jest tu ogólnie wszystkim znany :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

dzięki all za wszystkie posty , sądzę ,że też zmienię olej szybciej wszak to nie duża kasa

chciałbym jednak wrócić do tematu głównego - silnik B47 vs N47 róznice podobieństwa itd

Opublikowano
30tys duzo, u mnie przeglądy są co 10tys max 15 aczkolwiek auto ma niecałe 1500km wiec na razie się tym nie przejmuję, co do b47 sądzę, że poprawili ten nieszczęsny w n47 rozrząd, ale czy tak jest okaże się za 3, 4 lata...
Opublikowano
Czy rzeczywicie widać (a właściwie słychać) różnicę między n47, a b47 ? Silnik pracuje wyraźnie ciszej, niż poprzednik?
Opublikowano

Hejka jesli chodzi czy widać , troszkę inaczej w komorze silnika tyle jako laik

czy słychać ( wg mnie zdecydowanie bardziej wyciszony i ze znacznie lepszą kulturą pracy zarówno w czasie jazdy jak też na postoju )

oczyiwście nie jest to 3 litry , ale jak naraziej jestem wiećej niż bardzo zadowolony

czas pewnie pokaże i zweryfikuje moją euforię

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wczoraj jechałem nowym 520d z silnikiem B47. Wrażenie akustyczne są naprawdę dobre, brzmi przyjemnie, nie przeszkadza. Na pewno nie klekocze. Jeśli komuś odpowiada taka moc i takie przyspieszenia to będzie zadowolony.
Opublikowano
Wczoraj jechałem nowym 520d z silnikiem B47. Wrażenie akustyczne są naprawdę dobre, brzmi przyjemnie, nie przeszkadza. Na pewno nie klekocze. Jeśli komuś odpowiada taka moc i takie przyspieszenia to będzie zadowolony.

 

A co? N47 niby klekocze i brzmi słabo?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego nie napisałem :) ostatnio jechałem z silnikiem N47 2 lata temu, więc nie porównuję. Napisałem tylko o moich wrażeniach z jazdy z silnikiem B47 i tyle.
Opublikowano

A co? N47 niby klekocze i brzmi słabo?

 

Tak.

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Na co dzień jeżdżę N47, przez około miesiąc miałem okazję jeździć B47. Może to wina przebiegu (mój już pod 190tyś, a B47 20 tysięcy), ale rzeczywiście wrażenia akustyczne zdecydowanie na korzyść B47. W kabinie praktycznie nie słychać, że to diesel.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.