Skocz do zawartości

wilk123

Zarejestrowani
  • Postów

    39
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G31 M550d, F20 M140i
  • Lokalizacja
    Łódź

Osiągnięcia wilk123

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Większość :D dobrych tunerów to zaprogramuje.Dla najlepszego efektu downpipe lepiej przelotowy bez katalizatora. Jak chcesz to Ciebie pokieruje. Znam temat dogłębnie. Powiedz co chcesz osiągnąć a doradze, gdzie co kupić. Stage 1 - 430, stage 2 -480, stage 3 lub 4..do 650 KM.:-)
  2. Mam na 140 xdrive 4 x 225/45/17 Dunlop winter sport. Komfort jazdy jest bardzo dobry. X drive pracuje lepiej niż przy letnim oryginalnym mieszanym zestawie Michelin pilot sport. Oczywiście nie są to opony które nadają się do ekstremalnie sportowej jazdy po zakrętach. Dodatkowo są wrażliwe na temperaturę czyli powyżej 10 st są miękkie i nie trzymają na zakrętach jak bym chciał. W niskich temperaturach jest świetnie. Wybrałem ten profil i oponę aby trochę odpocząć po twardych letnich oponach. Ogólnie polecam taki wybór. Jeśli jednak chcesz mieć lepszy wygląd i sportowe właściwości w zestawie zimowym to kupiłbym 4 x 18 cali w tej samej szerokości. U mnie i lato i zima to opony bez runflat, samochód na zawieszeniu m adaptacyjnym. Pozdrawiam i gratuluję najlepszego bmw jakie można kupić. Radość z jazdy większa niż w m5.
  3. Pewnie masa auta ma tu wiele do powiedzenia i opory powietrza. Ogólnie jak na 400 radosnych rumakow pod nogą to spalanie jest faktycznie symboliczne co dodatkowo cieszy na stacji benzynowej.
  4. M550d średnio ok 10 ltr. ON. Przewaga miasta, wył.start/stop
  5. 525d jest świetnym autostradowym pożeraczem kilometrów. Napęd na 1 os i pojemność 2 litry na 2 sprężarkach jest ciche,szybkie i ekonomiczne. Idealne połączenie. Najlepszy bo i rozsądny wybór :cool2:
  6. właśnie przeczytałem Twój opis.. również napisałem kilka słów od siebie w temacie o 220d.. ( bliźniaczo podobne mamy spostrzeżenia co do 2GT ;-))pozdrawiam
  7. Wracając do tematu F46. Miałem okazję obcować z wersją 118d. -2 krotnie. Jeden egzemplarz z m pakietem , drugi bez. Wnętrze - zdecydowanie na plus fajnie i ergonomicznie. Jest tu po prostu ładnie, czuć np w porównaniu do serii 1 że auto jest o klasę wyżej, projekt nowszy i lepsze materiały dookoła kierowcy. W M pakiecie bardzo ciasne i twarde są fotele sportowe. Choć nie jestem wielkim chłopem było mi ciasno, niewygodnie i gorąco. Ogólnie fotel dość trudno wyregulować bo tak jak było wspominane wcześniej wszystkie drzwignie regulacji mają zmienione położenie. Jako użytkownik różnych BMW tym razem jak nigdy zgubiłem się przy ustawianiu foteli. Brzydka i bez polotu sama dzwignia od automatycznej skrzyni - po prostu jakby była z innego auta. Ogólnie jakoś dziwnie się nią operuje.Przełączanie między N,R,D -"Twarde" Prowadzenie - w zasadzie przedni napęd czuć tylko przy ruszaniu. Koła dość łatwo tracą kontakt z nawierzchnią. Jak już jedziemy, czy to na prostej czy w łuku, auto jest zwinne, neutralne i ciężko poznać że napędzane są przednie koła. Najlepiej prowadząca się przednio napędówka jaką miałem okazję jeździć. Osobiście zdecydowanie bardziej w warunkach miejskich podoba się zawieszenie bez m pakietu. Pracuje cicho, miękko, oszczędza kręgosłupy pasażerów ale daje dużą pewność prowadzenia 2ki. Głośność w kabinie jest mała, auto dobrze wytłumione przy prędkościach miejskich. Trochę słyszalne są dźwięki toczących się przednich opon ( auta miałem na głośnych zimówkach) Od ok 120 lm/h hałas bardzo narasta- szum opływającego karoserię powietrza. Silnik/skrzynia - kultura pracy bardzo wysoka, Nowe silniki Bmw to bardzo cicho pracujące,chętnie wchodzące na obroty jednostki. Harmonijne rozwijanie mocy w całym przedziale obrotomierza :D i palą zdecydowanie mniej kiedy traktujemy je brutalnie.(w porównaniu do poprzedniej generacji silnikow). Skrzynia Asin jest bardzo szybka. Reakcja na kickdown jest natychmiastowa, biegi zmienia szybko lecz delikatnie, ale potrafi tez w trybie sportowym wbijac biegi jak rasowa 2 sprzegłówka. Bardzo duża różnica w zachowaniu skrzyni w trybie sportowym np. przytrzymuje dłużej biegi na obrotach i szykując się do wyprzedzania można wciskając na chwilkę gaz do podłogi i wracając pedałem gazu, sprawić że skrzynia będzie długo trzyzymac np. 3 bieg zanim przełączy na wyższy. Kierowca może czuć się pewniej. To co opisuje to zdecydowany plus względem skrzyń ZF. Co zauważyłem to to że silnik/skrzynia wpada w dziwne lekkie wibracje gdy hamujemy i zatrzymujemy się na światłach. Trwa to tylko chwilkę przed całkowitym wyrównaniem obrotów silnika gdy stoimy na światłach- jednak dla mnie było irytujące. Przypadłość występowała w 2 egzemplarzach, ale w m Pakiecie bardziej odczuwalna na karoserii (pewnie z uwagi na twarde zestrojenie zawieszenia). Ładnie świecą Ledowe reflektory. Barwa jest, jasna, droga przed autem mocno i równo oświetlona Jednak ich zasięg mógłby być większy. Ledy w nowej 1 ce są zdecydowanie efektywniejsze. Myślę że Gran Tourera zdecydowanie da się lubić. Do auta przyjemnie się wsiada, bez żadnego wspinania się czy nurkowania do wnętrza. Dobrze się nim manewruje. Idealny do miasta dla licznej rodziny i co najważniejsze- Jest w nim klimat BMW;-)..
  8. czujniki muszą być dobrane idealnie- dedykowane do auta. Trzeba zawsze sprawdzić w serwisie, które są dla Waszego samochodu/rocznika auta... - jest kilka rodzajów czujników a na wszystkich jest podana czestotliwość ( chyba ta sama) wiec sprawdzajcie. Po wymianie np całych kół zima /lato po chwili( nawet kilka minut) powinien pojawić się odczyt z czujników. Jesli mowa o czujnikach i cisnieniu.... zwrócie uwagę na naklejkę na drzwiach i tak pompujcie opony. Ja zwykle jeszcze sam lub w 2-3 osoby i pomuje na te "nizsze "wartości z tabelki. Różnica w komforcie jazdy na tych większych i mniejszych wartościach są znaczne...zresztą przetestujcie sami ;-).
  9. Witajcie, F20 - 118 d automat - 70 % miasto ( 7,3 ltr - zima - michelin alpin 16 cali i 6,8 ltr - latem.- michelin primacy hp 17')- radosna jazda F20 -116i automat - 80 % miasto ( 11.1 ltr - zmina - bridgestone 16 cali i 10,1 - latem -continetal 17')- b. spokojny kierowca F11 - 525d -LCI 50% miasto ( 7,5 ltr - lato - Gyear excellence 18 cali, 7,8 ltr -zima Dunlop M3 sport 18 cali) - radosna jazda- to info dla ciekawskich Auta seryjne - nie chipowane Myślę że takie f20 z silnikiem 125d to musi być świetny wybór- osiągi/spalanie- a chipowane pod 300 KM to już sam miód..ciche- bo ten motor jest cichy ,szybkie,ekonomiczne ;-) Pozdrawiam
  10. Testowałem kilka dni bmw x3 z nowym 2.0 dieslem i xdrivem. Potwierdzam że jest znacznie ciszej i oszczędniej w porównaniu do poprzedniej dwulitrówki. Moc jest równie rozwijana od najniższych obrotów. Po odpaleniu delikatnie ( jak na diesla wibruje ale szybko się uspakaja). Nie wiem jak wagowo wyglądało to auto ale wg moich ręcznych pomiarów przyspieszało w 7,9- 8 sec do 100km/h wiec bardzo dobrze. Spalanie delikatnie poniżej 10 /100 km ale naprawde było po mieście i agresywnie. Przy delikatnym traktowaniu 6,8 - 7 w miescie ale bez wiekszych korków.
  11. wilk123

    Silnik B47 opinie

    Gratulacje wyboru silnika. Miałem okazję kilka dni mykać takim w X3 i naprawdę zrobili duży postęp silnikowy w stosunku do poprzednika. Kultura pracy, szybkość wkręcania się w obroty i ekonomia którą najbardziej widac kiedy mocno używasz pedału gazu. Silnik jest nowy wiec nie będzie o nim nic wiadomo do czasu pojawienia się większych przebiegów. Mam do Ciebie pytanie o pakiet naprawczy-? co było napisane w specyfikacji samochodu że masz w EX AG tak długi pakiet naprawczy???Czy może dokupiłeś dodatkowo? Pozdrawiam i życzę radości z jazdy.
  12. jakiś czas temu zrobiłem audio w f20. Miałem podstawowe granie od BMW i było kiepsko wiec trzeba było coś z tym zrobić. U mnie wjechały: -wzmacniacz 8 kanałowych z procesorem dzwieku:- Match PP 82DSP -przód - tweeter Morel MT28( dokupiłem słupki od Harman Kardon w serwisie z kratkami na głośniki) -średniotonowe Morel Ovation ( tak naprawde grają i basem ) -pod fotele _ Match MS 8B-BMW.1 -tył - Morel Tempo coax 4 Całość zestrojona aktywnie. Ogólnie jestem zadowolony bo gra bardzo czysto co lubię;-)ale pliki musza być dobrej jakosci- najlepiej bezzstratne, bo jak to w dobrym audio słychac każde niedociągnięcie w plikach. Jak lubisz wysoką jakość dzwieku ( bez zalewającego basu) to polecam to zestawienie.
  13. wilk123

    Felgi do F10

    z doświadczenia opony Pirelli szybko się zużywają tj . dwa sezony lub ok 25.000 km, ale są ok i cena najniższa z firmowych.
  14. wilk123

    Felgi do F10

    zwróc uwage prosze na zachowanie samochodu z oponami bez ROF w stasunku do ROF. W serii F zawieszenie ( oprócz prawdziwego M w M5) jest zestrojone do twardej opony ROF. Komfort samochodu zapewniajaja elementy zawieszenia w tym miekkie amortyzatory. Wybierając do auta zestrojonego fabrycznie pod ROF "miękkie "opony - spowodujesz ze całe auto zrobi się bardzo miekkie. Zyskasz jeszcze na komforcie, lepiej bedzie wybierało nierówności , ale stracisz pewność prowadzenia, trzymanie kierunku jazdy. Nie piszę ze żle zrobiłes bo sam kiedyś przetrenowałem taką sytuację z premedytacją . Ciekaw jestem Twojej opini . U mnie w tamtym czasie w E61 w M pakietowym zawieszeniu zrezygnowanie z ROF skutkowało tym co napisałem wyżej. seria F jest jeszcze bardziej miekko zestrojona wiec podejrzewam że będzie to jeszcze bardziej odczuwalne. Natomiast w E87 musiałem zrezygnować z ROF - bo po prostu nie dało się jeżdzić ( twardo) i prowadzenie było nadal swietne. Teraz we wszystkich autach w serii F mam opony z ROF i jestem bardzo zadowolony ( cisnienie minimalne z naklejek).Taki kompromis między bezpieczeństwem i akceptowalnym dla mnie komfortem. Na koniec dodam że nowe opony z ROF są znacznie lepsze, mieksze od tych 5-8 letnich. To juz inna generacja;-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.