Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
W e92 u kumpla z rocznika 2008 jest.
  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W F10 ASS byl montowany od Lipca 2011 czyli od roku modelowego 2012. Moja jest z polowy Czerwca 2011 i ASS brak na szczescie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

czy On ustawia ostatnie zapamiętanie ustawienie i wyłącza i włącza tą kombinacją manetek system start/stop?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wedlug opisu to ma uszkodzone manetki i ma jechac do serwisu :cool2: ale byles blisko :mrgreen:
Opublikowano
A już myślałem że gol :duh: :mrgreen: dzięki

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Widziłem posty na Bimmerpost Forum, Wypowiadał się człowiek który rozmawiał z dosyć zoorientowanym technikiem BMW takie ja wrażenie odniosłem. I na podstawie Informacji BMW USA System ASS nie stopuje silnika w wielu przyapdkach są one tam dokładnie wyszczegolnione poszukajce sobie ale dwa ważne które zapamiętałem to silnik nie stopuje jeśli na dworze jest poniże 3 stopni C aby kabinie nadal grzało to logiczne, również co sam zauważyłem , ża podczas postoju tzn jak zatrzymujemy auto i system ASS jest aktywny wciskamy hamulec samochód się zatrzymuje i silnik zaraz po tym jeśli wciśniemy hamulec relatywnie lżej (nie do końca z całej siły jak to zwykle robimy na postoju) tak by wystarczyło to do zatrzymania pojazdu wtedy silnik też się nie wyłącza , i opinia tego technika z USA to potwierdziła , sprawdźie u siebie , ale warto poczytać na Bimmer post forum wszystkie warunki jakie zatrzymują silnik albo nie pozawalają go stopować które są tam opisane .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Linka dać już nie mogłeś, mamy szukać w milionach postów na forum tego?
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Po co link?

Wszystko jest opisane w instrukcji Twojego auta strona 63 :)

 

"W następujących sytuacjach silnik nie zostanie

automatycznie wyłączony:

 

▷ Przy temperaturze zewnętrznej poniżej ok.+3 °C.

▷ Wnętrz nie zostało jeszcze nagrzane lubochłodzone w żądanym stopniu.

▷ Przy temperaturze zewnętrznej powyżej ok.+30 °C i pracy klimatyzacji.

▷ Silnik nie jest rozgrzany do temperatury roboczej.

▷ Akumulator samochodowy jest mocno rozładowany.

▷ Pokrywa silnika jest odryglowana.

▷ Po jeździe do tyłu.

▷ HDC* jest włączony.

▷ Asystent parkowania* jest włączony.

▷ Duży kąt skrętu kół lub ruch kierownicy."

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie bardziej zależy na tej tajemnej wiedzy z hamulcem i nie aktywowaniem sie AS, chociaż sam AS na codzień mam wyłączone.
Opublikowano
Jak każdy normalny kierowca. ASS jest jak wrzód na ....
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
O tym hamulcu i ass też chyba piszą w instrukcji.Na początku jak "używałem" ass to nauczyłem się tak zatrzymywać żeby silnik nie zgasł :)
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Przytoczyłem tylko część, resztę znajdziesz w instrukcji.
Opublikowano

To co kruk mowil bylo powiedziane na binmmer post ale to fakt nic nie mowią o chlodzeniu jaki system o ile takie rozwiazenie jest zapobiega przegrzaniu się elementow turbiny przy naglym postoju ale inaczej

powiem to chyba wszystko skonkluduje : poczytajcie sobie waszą instrukcję uważnie : tam jest napisane jasno że używanie systemu ASS może przyczynić się do zużycia niektórych elementów samochodu nie cytuję tego ale w tą deseń piszą , czyli krótko umywają ręce im zależy by spełniać normy emisji a nie wymieniać części za który my będziemy płacić .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ludzie!! Dajcie spokój z tym "chłodzeniem" turbiny. Pisałem już kilka razy. Tu nie chodzi o chłodzenie, a o smarowanie rozpędzonego wirnika turbosprężarki. Jeżeli silnik jest wyłączany nagle przestaje działać obieg oleju a turbina kręci się jeszcze bo nie zdążyła wyhamować. Najczęściej samo zaparkowanie, podjechanie w miejsce postoju, a robimy to na wolnych obrotach jest wystarczające. W korku gdy działa ASS albo po prostu gdy podjeżdżamy do skrzyżowania to też nikt nie jedzie sekundę wcześniej z butem w podłodze i obrotami silnika 4000 na minutę, bo widząc przed nami auta zwalniamy i dojeżdżamy do tego miejsca już bez używania gazu. Cały ten temat jest bezsensowny bo żeby problem powstał system ASS musiałby zadziałać kilka sekund po wyhamowaniu z olbrzymiej, dłużej utrzymywanej prędkości, nagle do zera i zatrzymaniu auta. Wtedy turbina jest bardzo rozgrzana, bardzo rozpędzona i nagły brak przepływu oleju jest niebezpieczny. Tylko czy jesteście pewni, że wtedy ASS zadziała od razu??? Wątpię. Zresztą niech ktoś wykona taką sztukę o której napisałem, bo w realnych warunkach się to nie zdarza.

 

Już bardziej wykańczacie turbinę jadąc, jak to wielu się chwali, non stop 180-200 km/h przez setki km autostradą, albo dając w palnik od razu po odpaleniu zimnego auta. ;)

Opublikowano

Pisząc to nie zastanowiłeś się oczywiśćie że smarowanie jest najistotniejsze a brak chłodzenia to pośredni efekt braku smarowania ,

Chłodedzie łożyska, wirnika, uszczelnienia i korpusu Turbiny poprzez olej to oczywiście jedne z kilku funkcji oleju smarnego :

 

"Według obiegowych poglądów, odpowiedzialnym za odprowadzanie ciepła powstałego w trakcie pracy silnika jest układ chłodniczy. W rzeczywistości zaś układ ten odprowadza jedynie 60% ciepła, Pozostałą część odprowadzana jest innymi drogami. Układ chłodniczy odprowadza ciepło z górnej części silnika, np. z głowicy, ścianek cylindrów, zaworów itp. łożyska korbowodowe, popychacze i inne elementy w dolnej części silnika chłodzone są poprzez cyrkulujący olej silnikowy.

Olej w misce olejowej po uzyskaniu normalnych warunków pracy osiąga temperaturę 85-130o C, w rejonie pierwszego rowka pierścieniowego do 220-230o C, a w rejonie łożysk głównych od 120o C do 160o C.

Jak widać, olej poddawany jest bardzo zmiennym oddziaływaniom cieplnym, co przyśpiesza lego utlenianie i starzenie. Aby ograniczyć ten proces, do oleju domieszane są dodatki antyutleniające.

Z drugiej strony, aby odprowadzić maksymalną ilość ciepła, wymagane jest utrzymanie w ciągłej cyrkulacji dużej ilości oleju. Nowoczesne silniki mają konstrukcyjnie zaprojektowaną chłodnicę oleju silnikowego.

We współczesnych konstrukcjach silników, przy ciągle zmniejszającej się pojemności miski olejowej, konieczne jest utrzymanie oleju i miski olejowej w czystości, aby zapewnić ciągłą cyrkulację.:

 

"smarowanie skrzyni biegów, jeśli występuje,

q zapewnienie działania układów hydraulicznego i dostarczania

oleju do skojarzeń trących tego układu,

q ochrona powierzchni przed korozją,

q odprowadzenie ciepła

q odprowadzanie produktów zużycia.

http://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.zssplus.pl%2Ftransport%2Freferaty%2Fdoladowanie%2Fdoladowanie8.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.zssplus.pl%2Ftransport%2Freferaty%2Freferat_07.htm&h=450&w=509&tbnid=tWuBEBwQRJlt8M%3A&zoom=1&docid=6fo8I2C5ATC1UM&ei=et4KVIzgOYnC7AbzxYH4CQ&tbm=isch&ved=0CCYQMygIMAg&iact=rc&uact=3&dur=592&page=1&start=0&ndsp=24

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, tylko, że w sytuacjach gdy ASS najczęściej działa nie mamy do czynienia z turbosprężarką rozgrzaną do granicznych temperatur przez długą jazdę na wysokich obrotach, bo to w mieście się nie zdarza, chyba, że ktoś jeździ po torze. :) W takich warunkach ciężko mówić o wychładzaniu turbiny i związanymi z tym problemami. Takie sytuacje dotyczą długiej jazdy autostradą z wysokimi prędkościami i nagłym zatrzymaniem, co też nie jest taki częste, bo zjazd nawet na parking to około minuty co najmniej, gdy auto już pracuje na wolnych obrotach i turbina się chłodzi i wyhamowuje. Zresztą jak ktoś ma trochę oleju w głowie, to wtedy wyłączy działanie ASS i da autu chwilę popracować zanim wyłączy silnik.

W mieście zostaje kwestia tylko schodzenia wirnika z wysokich obrotów, ale tak jak pisałem wcześniej, ciężko w normalnych warunkach doprowadzić do sytuacji, że zatrzymamy się do zera, a turbo się kręciło chwilę wcześniej na bardzo wysokich obrotach. Chyba, że ktoś butuje od świateł do świateł, ale w normalnym ruchu miejskim ciężko to wykonać.

 

MI generalnie chodzi o to, że szukanie problemów związanych z ASS na siłę nie ma sensu, bo ludzie prędzej zniszczą trubo w inny sposób niż zrobi to system ASS.

Opublikowano

Sąsiad ma F10 2.0d z 2011 roku, właśnie przekroczył 200tys. i pomimo ASS rozrusznik , turbina oryginał i co ciekawe rozrząd też.

Ma dość ciężka nóżkę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A mnie najczęściej wkurzało kiedy dojeżdżając do krzyżówki stanąłem na 1 sekundę żeby się rozejrzeć i silnik gasł.

Teraz mam zakodowane "ostatnie ustawienie" - jak dam na off to dopiero guzikiem włącza się na on...

Opublikowano
no widzisz ja jezdze i jezdzilem x5 teraz nowa f15 m sport szybko i tak jak piszesz od swiatel do swiatel na slasku sa dobre drogi jest duzo dwupasmowek w miescie miejscami po 3 pasma , zreszta w lodzi tez masz , i naprawde jest gdzie deptac , i wierz mi ze nawet nie wiesz ile razy sie auto zatrymuje na swiatlach po ostrej jezdzie i praktycznie zduzej predkosci ok 180 powiedzmy wjazd do miasta mamy i swiatla na glowej drodze z wisly ludzie sie tam zatrzymuja w czasie krotszym niz 20 sek , i takich przyapdkow jest wiele na gornaym slasku dlatego nie ma co o tym mowic bo bedzie takich systuacji nie tylko u nas ale wszdzie mnostwo ze nie bedziesz o tym myslal i auto zatzymasz wiadomo ze jesli sie ma to na uwadze to ok ale jak jade samochodem to nie zawsze sie martwie o niego bo mam wierz mi inne problemy niz tylko smarowanie czy turbnina sa waznijsze rzeczy od auta , daltego mam gdzies czy mi sie schlodzi turbina i olej i czy ma samrowanie czy nie , w tym linku jak i w instruckji napisane jest ze komponety auta sa skonstruowane w ten sposob by sprostac obciazeniu zwiazany z start/stop w roznych warunkach mam gwaracnje 5 lat serwis inclusive i szczerze przestaje sie tym martwic .
Opublikowano
Oprócz nadmiernego zużycia poduszek silnika i innych elementów zawieszenia zespołu napędowego nie powinno to generować problemów. Reszta elementow jest wzmocniona- aku, rozrusznik.. itd.JA jestem starej szkoły i często wyłączam SS system. Po szybkiej jeżdzie studze turbinę. Znajomi mają SS i maja bezproblemowe przebiegi 100.000 plus. :) :cool2: Tylko w dużych korkach - gdzie postój trwa wiecej niż chwilkę jeżdzę na SS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.