Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
można - gwiazdka to gwiazdka - czyli dopuszczenie BMW
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kupiłem F20 118d xdrive i chce dokupić na zimę alufelgi 17

Fabryczne ET przy feldze 7.5x17 wynosi 43

Czy jeżeli kupię 7.5x17 ale ET 37 to nie będzie problemu z xdrivem?

Opony będą 225/45/17 z homologacją BMW

Opublikowano
Kupiłem F20 118d xdrive i chce dokupić na zimę alufelgi 17

Fabryczne ET przy feldze 7.5x17 wynosi 43

Czy jeżeli kupię 7.5x17 ale ET 37 to nie będzie problemu z xdrivem?

Opony będą 225/45/17 z homologacją BMW

 

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/ET_(felgi)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Witam,


ja w mojej X3 E83 odłączyłem już XDrive nie będę tego naprawiał co pół roku :)))


W każdym razie mam pytanie, bo chcę dać sobie maksymalnie szerokie opony na przód i tył na felgę 8,5 i 9 cali.


Czy 245/50 wejdzie do przodu czy będzie przycierać ? (na feldze 8,5 cali )

Czy 275/45 wejdzie na tył czy będzie przycierać ? ( na feldze 9 cali )


Ewentualnie jakaś inna konfiguracja, z maksymalnymi szerokościami na te felgi ?


Może ktoś ma/miał taką konfigurację :)


Powtarzam, xDrive mnie nie dotyczy - bo nie używam :) Czasem w awaryjnych sytuacjach jak potrzebny to odpalam sobie przełącznikiem :)

Opublikowano

nie polecam poprawiać fabryki i inżynierów :):)


niedługo wchodzą przepisy jak w DE i CH że jak producent nie przewidział danego rozmiaru i nie ma go na naklejce/tabliczce - co oznacza brak homologacji-

CO OZNACZA SAMOCHÓD NIE DOPUSZCZONY DO RUCHU- TZN. ZABIERAMY DOWÓD I JAK ZMIENIMY OPONY NA ZALECANE- ODDAMY :)


Tuning w DE jest dozwolony i można kombinować ale żeby cos założyć poza tym co zaleca fabryka trzeba zrobić specjalny przegląd i odpowiednio dobrać rozmiar - nie na forum


W przypadku wypadku /kolizji policja w PL już spogląda na stan opon i rozmiary a jak są ofiary to "na bank" - opony, żarówki itd


Więc polecam fabryczne rozmiary- poza tym xdrive nie pada bez powodu - jak zakładamy oryginalne rozmiary kół i opon to działa- czasami oczywiście pada bez znanego nam powodu ale rzadko


W mojej firmowej f10 530xd 2011r silnik , skrzynia, xdrive , turbo przelatały ponad 350tys km i oddałem ja w 2020r i do tej pory ktoś tym jeździ - czyli 400tys km na pewno juz ma :)

A teraz w 640xd 2015r padł przy 40tys km, zregenerowałem i jeździ

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,


ja w mojej X3 E83 odłączyłem już XDrive nie będę tego naprawiał co pół roku :)))

Przeciez ci co sie znaja, wiedza, ze nie mozna, technicznie/softowo itp odlaczyc xdrive. Ty zrobiles druciarstwo, czyli wstawiles odciecie bezpiecznika i jezdzisz nielegalnie, nie sprawnym autem powodujac zagrozenie na drodze. Wstaw sobie 315 na tyl i 275 na przod. Nie istotne. Jak druciarstwo to do konca :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Milesek,

Ty piszesz, że nie będziesz co pół roku naprawiał xDrive... :duh:

Ja od około 12 lat mam tylko BMW z xDrive (X3 E83, seria 3 F30, X3 F25 LCI), zawsze komplet mieszanych kół, bo M pakiet i nigdy żadnego problemu z napędem. W autach zamontowany M power Kit (w F30 i F25), dodatkowo zawsze podkręcone przez firmę programem.

Tylko wszystko z głową.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
ciez ci co sie znaja, wiedza, ze nie mozna, technicznie/softowo itp odlaczyc xdrive. Ty zrobiles druciarstwo, czyli wstawiles odciecie bezpiecznika i jezdzisz nielegalnie, nie sprawnym autem powodujac zagrozenie na drodze.

 

Czyli tak jak 20 milionów "niesprawnych samochodów", które w ogóle nie posiadają xdrive lub innych systemów bezpieczeństwa ?


Spoko :D

Opublikowano
Milesek,

Ty piszesz, że nie będziesz co pół roku naprawiał xDrive... :duh:

Ja od około 12 lat mam tylko BMW z xDrive (X3 E83, seria 3 F30, X3 F25 LCI), zawsze komplet mieszanych kół, bo M pakiet i nigdy żadnego problemu z napędem. W autach zamontowany M power Kit (w F30 i F25), dodatkowo zawsze podkręcone przez firmę programem.

Tylko wszystko z głową.

 

Po prostu robiłem dwa razy, słono zapłaciłem w dwóch różnych, dobrych serwisach.

Specjalnie pod to kupiłem nowe ori felgi oraz nowy komplet opon wszystkie równe, zgodnie z tabliczką.

I niestety, ale rozwaliło się dwukrotnie. Może mam pecha, może nie umiem jeździć, jest jak jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ciez ci co sie znaja, wiedza, ze nie mozna, technicznie/softowo itp odlaczyc xdrive. Ty zrobiles druciarstwo, czyli wstawiles odciecie bezpiecznika i jezdzisz nielegalnie, nie sprawnym autem powodujac zagrozenie na drodze.

 

Czyli tak jak 20 milionów "niesprawnych samochodów", które w ogóle nie posiadają xdrive lub innych systemów bezpieczeństwa ?


Spoko :D

Jak nie maja 4x4 to nie maja i cala elektronika jest tak ustawiona aby bylo RWD albo FWD. X3 masz AWD a chcesz zrobic RWD a tego sie w tym aucie zrobic nie da, wiec jest druciarstwo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kkx5 +1


milesek - a dbałeś o ciśnienie kół? To, że kupiłeś opony wg tabliczki to nie oznacza, że dobre :lol: różni producenci mają różne wysokości opon PRZY TYM SAMYM ROZMIARZE! Nawet 1cm na średnicy może być różnicy. A jak masz ogumienie mieszane i kupisz na każdą oś z innej firmy i nic się nie zepsuje to powinieneś w lotto grać - 6 murowana z każdym losem :8)

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, mam okazję kupić komplet mieszanych kół jak poniżej, ale opony niestety są bez * Czy w napędzie bez xDrive mogę takie bez obaw założyć? Bo BMW się zapiera, że musi być *, zaś w instrukcji jest słowo "zaleca".


7,5x18 ET25 opona Bridgestone Turanza 225/45

8,5x18 ET40 opona Bridgestone Turanza 255/40

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Masz mieć homologację jak amen w pacierzu, niestety.
Opublikowano
Masz mieć homologację jak amen w pacierzu, niestety.

 

Słuchaj ja to rozumiem, tylko nie bardzo kumam dlaczego to jest taki mus i niby dlaczego BMW odmówi mi w razie czego naprawy gwarancyjnej, skoro zastosuję ogumienie zgodne z naklejką na słupku. Wiesz... nawet w instrukcji jest napisane, że Producent "zaleca" opony homologowane. To samo dotyczy np. oleju i stosowania części oryginalnych... również Producent je "zaleca". Zalecenie to nie przymus. Zresztą powinno być jasno i wyraźnie przez Producenta napisane, że w razie czego ma prawo odmowy naprawy gwarancyjnej napędu. Jest gdzieś taka adnotacja w jakichkolwiek dokumentach pojazdu? Bo ja nie znalazłem...


I właśnie wszyscy skończą tak, jak ja i stwierdzą... no nic, dla świętego spokoju zastosuję opony z *. A kasa leci.


Dzięki za odpowiedź i miłego.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

No nie, to nie jest teoria foliarzy.

Jest na yt film to ci najprościej wyjaśni różnicę na przykładzie Pirelli 225 na ileś tam i takie same bliźniacze z homologacją. Zobacz o co w tym chodzi.

Opublikowano
No nie, to nie jest teoria foliarzy.

Jest na yt film to ci najprościej wyjaśni różnicę na przykładzie Pirelli 225 na ileś tam i takie same bliźniacze z homologacją. Zobacz o co w tym chodzi.

 

tak, tak.. wiem. Ale ja mówię o napędzie RWD cały czas

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy, odgrzebie tego kotleta - kupuję własnie F11 z 2012 roku xDrive 528i.

Czytam o homologacji - bo według tego tematu przy xDrive musi być homolog - gdzie najlepiej szukać opon (strony, sklepy) żeby było info o homologacji od razu - na oponeo nie widzę w ogóle adnotacji o czymś takim - gdzie wy wyszukujecie oponki do swoich aut?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Sprawa się tyczy opon z homologacją BMW (*) bez RFT, chodzi konkretnie o opony Michelin Pilot Super Sport. Zakupiłem nowe opony w rozmiarach 245/40R20 oraz 275/35R20. Czyli rozmiar zgodny z tym, co zalecane do F01. Cały komplet z roku 2022, wszystkie z homologacją (*), produkcja Francja.

Jakie było moje zdziwienie, gdy postawiłem je obok siebie bez zakładania na felgi. Okazało się, że szersze opony mają średnicę mniejszą o 6 mm od opon węższych!

Pomiary opon dały takie liczby:

245/40R20 - średnica 683 mm, obwód 2145,6 mm
275/35R20 - średnica 677 mm, obwód 2126,8 mm.

Daje to różnicę w obwodzie 18,8 mm, czyli około 0,9%

Rodzi się pytanie, jaki będzie miało to wpływ na skrzynię VTG? Przebrnąłem przez cały ten wątek i wiem, na podstawie postów m.in @kkx5, że jeśli jest różnica w obwodach, to zdecydowanie lepiej, aby to przód miał większy obwód niż tył. Tak będzie w tym przypadku.

W związku z tym, że opony nie zostały jeszcze założone na felgi, to mam możliwość je zwrócić. A może jednak ta różnica jest w tolerancji i będzie wszystko ok?

Pomóżcie proszę.

Opublikowano

Tak na poważnie?

Porównujesz opony, które nie są założone na felgi i nie napompowane a następnie wyciągasz wnioski?

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.