Skocz do zawartości

Chcę kupić F10/11 porady,opinie, porównania.


Kirył

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Czołem koledzy.


Robię przymiarki do F11 i pojawia się kilka pierwszych pytań.


Już ujeżdzam trzecią e39, a z nowszymi bmw mam mieszane uczucia - ostatnio miałem okazję pojeździć trochę trójką F30 318i i nową czwórką 430i cztery gary biturbo - czwórką da się jeździć pod warunkiem, że nie schodzi się obrotami poniżej 3 tysięcy, a trójka to chyba tylko dla emerytów się nadawała z tym silnikiem.


Pisze o tym bo wygląda na to, że mimo że na papierze wyglądają te silniczki ok, to w praktyce już nie do końca :mrgreen:


Dlatego do wybru zostawiam sobie 6-cylindrowce - raczej benzyna, ewentualnie śmierdziel.


No i pytanie, jakie są wady i zalety tych silników - chodzi mi głównie o awaryjność, bo wiem, że dizel mniej spali i ma więcej momentu, ale jak w wrażliwością na paliwo, wytrzymałością wtrysków, turbin, skrzyń itp. w tych nowych furach. Co warto kupić, żeby mieć spokój z układem napędowym na kolejne 100 000 km?


Czy X-drive to wada czy zaleta? (oczywiście znowu nie pytam o jazdę po śniegu, a o awaryjność tego ustrojstwa ;) )


Samochodu szukam z pewnego źródła z zakresu 50-150k km nalotu, około 3 letni - patrzę tylko na potwierdzowe w ASO i nie bite - szukam w zagranicznych po-leasingowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wersji amerykańskiej 528i jest/był N52:

- wolnossący, pojemność 2.5-3.0

- 6 cylindrów

- wielopunktowy wtrysk paliwa

- zmienne fazy zaworów VANOS

- zmienny wznios zaworów Valvetronic

 

Troche to dzwine... w amerykańskim f10 był silnik N52 z wielopunktowym wtryskiem, a w europejskim odpowiedniku N53 z wtryskiem bezpośrednim?


Mnie się zdaje ze wszystkie R6 w F10 to już wtrysk bezposedni, ale ręki nie dam sobie uciąć.

Pomijajac ze f10 to już tylko silniki 3.0 (jak chodzi o R6).


Na Europe były 523i i 530i, oba 3.0, na USA 528i też 3.0.

Może ktoś obeznany napisał by o faktycznych różnicach w tych silnikach.


Bo 2.5 R6 skończyli dekadę wcześniej montować w e60, e90 itp


Sam zastanawiam się delikatnie nad R6 benzynka w f10...aczkolwiek cena kompletnego silnika w razie czego na allegro zabija (ponad 2 razy więcej jak 2.0d).

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was wszystkich. Mam zamiar kupić BMW f11, znalazłem juz w niemieckim AHG to czego chcialem 530d 258km 2013r po liftingu z pierwszej reki (wczesniejszy wlasciciel to jakis wlasciciej dużego sklepu meblowego) auto ma najechane 148tys. Km. Książka serwisowa od deski do deski, gwarancja na Rok, wizualny stan samochodu normalnie igla skóra na siedzeniach jak nowa, karoseria no też perfekt. Cena 21.000€

Chciałbym was zapytać na co zwrócić szczegolna uwage przy zakupie, chodzi mi generalnie o silnik (na co moge sie juz przygotowac). ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdej marce na każdym forum jest rozrząd wałkowany. Aż dziw że producenci do tej pory nic nie zrobili w tym kierunku. Robią V12, V8, R6 i inne wynalazki, skomplikowana elektronika a tu kilka kółek i sznurek i ludzie wiecznie mają z tym problem i od lat wałkują temat na każdym forum :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo każdy producent pracuje głównie nad sprawnością silnika (a jak wiemy silniki spalinowe mają jeszcze spore pole do popisu w tym zakresie), niestety wyższa sprawnośc nie zawsze idzie w parze z żywotnością :cry2:


no i q..wa ta ekologia :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanie raczej z tych do wróżki.

Ale może poznam przynajmniej waszą opinię.

Jestem na etapie poszukiwań auta. W grę wchodzi BMW 5, Audi A6 C7, E i Cklasa.

Ogólnie wymagania były takie, oszczędny diesel, sedan, najlepiej automat i przebieg do 150tys. Budżet 20tys €.

Dzis jadąc przypadkiem zauważyłem BMW w komisie z drogi.

520d 2012r czarny sedan za 11tys €. Haczyk? No 370tys km

Poogladałem. Widać że auto przygotowane do sprzedaży. Wypolerowane, wyczyszczone, wypachnione. Mankamenty: wytarta kierownica, wytarta przycisk od ręcznego, wgniotka na drzwiach i rysa na tylnym zderzaku. Wewnatrz jak i na zewnątrz naprawde minimalne ślady zużycia, serwisowania do 350tys, jeździła po trasie Niemcy Dania. Auta nie odpalałem i nie jeździłem ale sprzedajacy twierdził ze chodzi jak ta co ma 100tys. Juto mam jechać oglądać taką z 2012 520d z przebiegiem 58tys km.ale cena to 19500€!

Teraz w domu myślę :mad2: Czy warto dopłacać 8tys euro do przebiegu?

– To wódka? – słabym głosem zapytała Małgorzata.(...)

– Na litość boską, królowo – zachrypiał – czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus.

M. Bułhakow

Mistrz i Małgorzata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam


Mam auto z trasy z przebiegiem aktualnym 312tyś i nic nie jest poprzecierane ,podłokietnik idealny, jedynie boczek fotela lekko przygnieciony.

Jak wiadomo kierowca kierowcy nie równy także jak Ci się podoba, cena jest dobra to brać, z tym że musisz się liczyć z pakietem startowym (warto zabezpieczyć na to ze 3 tysiączki bo przy tym przebiegu to zawsze coś może wyskoczyć :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie raczej z tych do wróżki.

Ale może poznam przynajmniej waszą opinię.

Jestem na etapie poszukiwań auta. W grę wchodzi BMW 5, Audi A6 C7, E i Cklasa.

Ogólnie wymagania były takie, oszczędny diesel, sedan, najlepiej automat i przebieg do 150tys. Budżet 20tys €.

Dzis jadąc przypadkiem zauważyłem BMW w komisie z drogi.

520d 2012r czarny sedan za 11tys €. Haczyk? No 370tys km

Poogladałem. Widać że auto przygotowane do sprzedaży. Wypolerowane, wyczyszczone, wypachnione. Mankamenty: wytarta kierownica, wytarta przycisk od ręcznego, wgniotka na drzwiach i rysa na tylnym zderzaku. Wewnatrz jak i na zewnątrz naprawde minimalne ślady zużycia, serwisowania do 350tys, jeździła po trasie Niemcy Dania. Auta nie odpalałem i nie jeździłem ale sprzedajacy twierdził ze chodzi jak ta co ma 100tys. Juto mam jechać oglądać taką z 2012 520d z przebiegiem 58tys km.ale cena to 19500€!

Teraz w domu myślę :mad2: Czy warto dopłacać 8tys euro do przebiegu?

 

Pytań jest wiecej, np ile czasu chcesz autem jezdzic i ile nabić km... pomyśl o pozniejszej odsprzedazy. Ile wezmiesz za 2 lata za takie z przebiegiem 80k a ile za takie z przebiegiem 400k...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym że musisz się liczyć z pakietem startowym (warto zabezpieczyć na to ze 3 tysiączki bo przy tym przebiegu to zawsze coś może wyskoczyć :))

 

raczej 13 a nie 3 :)


przy tym przebiegu to musisz liczyć:

- wymiana oleju w ASB - 2 tyś.

- wymiana rozrządu - ok. 4 tyś.

- oleje i filtry - co najmniej 1 tyś


To już masz 7. A jak dojdą tarcze, klocki, opony - to już masz ponad 10 :mrgreen:


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów obecnie jeżdżę bmw e39 tds już 10 lat ,tak mi się spodobało auto że tylko wymiana na bmw f10 wchodzi w grę. Mam na oku jedną z mojej miejscowości nr.vi .Chciałbym coś może od kogoś więcej się dowiedzieć na temat tego auta i czy się opłaca kupić. Pozdrawiam wszystkich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowanie minimalne piszesz... to znaczy, że jakieś jest co na pewno wielu dziwi przy cenie, która jest jedną z najwyższych. Samochód wygląda na zadbany i pewnie tak jest... ale niestety cena jest największym wabikiem o czym się sam przekonałem parę miesięcy wstecz sprzedając 535d lci w mpakiecie. Wydawałoby się, że jest to pożądany pojazd na rynku, ale nie wtedy gdy ma cenę z górnego zakresu. Pytasz się, czy obniżyć cenę... jeżeli pytasz to znaczy, że możesz to zrobić i pewnie to zrobisz chociaż życzę Ci żebyś nie musiał.
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt . ,, Cześć, to nie jest reklama mojej oferty. Ponad miesiąc wystawiam moje F10, zainteresowanie minimalne. Pytanie do was, obniżać cenę czy cierpliwie czekać? ''


Kolego speedofsound , nie każdy oglądający Twoje ogłoszenie i potencjalny nabywca jest fanem BMW , nie każdy orientuje się ile taka wersja w takim wyposażeniu kosztuje w salonie , myślę że dobrym ruchem ,,marketingowym '' ;) mogłoby być abyś napisał w ogłoszeniu ( ja przynajmniej tak robię gdy sprzedaję swoje auta ) przykładowo :


- cena katalogowa tego egzemplarza 350.000 zł

- cena na fakturze po rabatach 300.000 zł


Wtedy takie cyfry będą robiły większe wrażenie na mniej zorientowanych a szukających auta . Pzdr.

Edytowane przez rafter1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie raczej z tych do wróżki.

Ale może poznam przynajmniej waszą opinię.

Jestem na etapie poszukiwań auta. W grę wchodzi BMW 5, Audi A6 C7, E i Cklasa.

Ogólnie wymagania były takie, oszczędny diesel, sedan, najlepiej automat i przebieg do 150tys. Budżet 20tys €.

Dzis jadąc przypadkiem zauważyłem BMW w komisie z drogi.

520d 2012r czarny sedan za 11tys €. Haczyk? No 370tys km

Poogladałem. Widać że auto przygotowane do sprzedaży. Wypolerowane, wyczyszczone, wypachnione. Mankamenty: wytarta kierownica, wytarta przycisk od ręcznego, wgniotka na drzwiach i rysa na tylnym zderzaku. Wewnatrz jak i na zewnątrz naprawde minimalne ślady zużycia, serwisowania do 350tys, jeździła po trasie Niemcy Dania. Auta nie odpalałem i nie jeździłem ale sprzedajacy twierdził ze chodzi jak ta co ma 100tys. Juto mam jechać oglądać taką z 2012 520d z przebiegiem 58tys km.ale cena to 19500€!

Teraz w domu myślę :mad2: Czy warto dopłacać 8tys euro do przebiegu?



Tak się patrzę że są aż takie rozbieżności a w tym roku będę swoją sprzedawał, zapłaciłem 35t€ a teraz pójdzie za połowę tej ceny :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.