Skocz do zawartości

120i nierówna praca przez chwilę po odpaleniu


FatJoe

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

w 320i jest to samo. kazdy start na zimno, potem ok.

ten typ chyba tak ma. to telepanie jest dokladnie przez 90 sekund.

wymienilem sonde nox ale to nic nie dalo.

nie macie przy okazji dzwieku jakby byla mala dziurka w wydechu. moze mamy dziurawe katalizatory badz rurki od egr? :duh:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pomieszanie z poplątaniem. Autor postu ma prawdopodobnie auto z 2005 roku zatem silnik N46, czyli zwykły wtrysk wielopunktowy. Część kolegów ma nowsze silniki z wtryskiem bezpośrednim (rodzina N43), a to już zupełnie inne problemy, Dlatego jak ktoś pisze o problemach z silnikiem to dobrze byłoby podać jego oznaczenie wtedy łatwiej o prawdziwą pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomieszanie z poplątaniem. Autor postu ma prawdopodobnie auto z 2005 roku zatem silnik N46, czyli zwykły wtrysk wielopunktowy. Część kolegów ma nowsze silniki z wtryskiem bezpośrednim (rodzina N43), a to już zupełnie inne problemy, Dlatego jak ktoś pisze o problemach z silnikiem to dobrze byłoby podać jego oznaczenie wtedy łatwiej o prawdziwą pomoc.

Dokładnie, pomieszanie z poplątaniem :) Wydawało mi się że jak napiszę 120i a przy awatarze mam 2005r to chyba jasne że N46 :) no chyba że SWAPa zrobiłem hihi :mrgreen:

 

Do "zetti": mi nie telepie przez 90sekund tylko przez 2 (dwie) sekundy :) Co do dźwięku silnika to zauważyłem że między 3 a 4 tys. obr. pracuje bardzo brzydko, tak "chropowato" jak zdarte gardło warczy. U Was też tak jest właściciele N46 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja mam n46 318i Valweteonik 143 km z gazem od sierpnia 2015. Rok 2001 grudzien.

Z tego co widzę to nie odosobniony mam przypadek z tym że u mnie dochodzi problem ze smarowaniem jak sądzę bo w czasie spadku obrotow na biegu jalowym, auto oprocz telepania wyswietla konteolke oleju. Dodanie gazu wyłącza tę kontrolkę. Ogolnie wiele juz probowalem i bez efektow. Polecam kazdemu sprawdzic osadnik filtra oleju. Wyjąć filtr i sprawdzic czy nie ma pod nim śmieci w postaci rozpadniętego zaworka zwrotnego oleju. U mnie tak bylo i ponoc czesto w tym silniku mozna to zaobserwowac zanim zacznie sie grzebac w odmach itp. Jak dla mnie to ten silnik to katastrofa. Problematyczny jak niegdys TDS... ja juz to poerdole i jezdze az zatre. potem wrzuce jakis zwykly silnik bez vanosów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam n46 318i Valweteonik 143 km z gazem od sierpnia 2015. Rok 2001 grudzien.

Z tego co widzę to nie odosobniony mam przypadek z tym że u mnie dochodzi problem ze smarowaniem jak sądzę bo w czasie spadku obrotow na biegu jalowym, auto oprocz telepania wyswietla konteolke oleju. Dodanie gazu wyłącza tę kontrolkę. Ogolnie wiele juz probowalem i bez efektow. Polecam kazdemu sprawdzic osadnik filtra oleju. Wyjąć filtr i sprawdzic czy nie ma pod nim śmieci w postaci rozpadniętego zaworka zwrotnego oleju. U mnie tak bylo i ponoc czesto w tym silniku mozna to zaobserwowac zanim zacznie sie grzebac w odmach itp. Jak dla mnie to ten silnik to katastrofa. Problematyczny jak niegdys TDS... ja juz to poerdole i jezdze az zatre. potem wrzuce jakis zwykly silnik bez vanosów

 

Jak dla mnie masz trupa w którym nigdy nie był wymieniony olej i ktoś go zajeździł!! Paląca się kontrolka świadczy o zbyt niskim ciśnieniu na wolnych obrotach, jak dasz gazu ciśnienie wzrasta bo szybciej pompa pracuje. Ale dlatego nie trzyma ciśnienia na wolnych bo ktoś nie wymieniał oleju i dostała po dupie, a teraz dostaje silnik.

Co do Twojego zdania na temat tych silników to absolutnie się nie zgodzę.... jak o każdy silnik trzeba dbać, a jak się nie dba to tak jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w czasie jazdy nagle kontrolka ladowania sie zaswiecila. Zatrzymalem sie i widze z z paska klinowego zostaly tylko nitki. Po krotkim móżdżeniu, kupilem rastopy, nawinalem na pompe wody i jakos sie zaturlalem do domu. Dzis zalozylem nowy pasek i okazuje sie ze wszystkie problemy z nierowna praca silnika, kontrolkami itp minely. Winą był pasek bo przez jego slaby naciag spowodowany zwyczajnie zuzycie powodowal zle ladowanie a to z kolei szarpalo silnikiem. Amen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to wymysliles z tymi rajstopami recepte na miare forumowego nobla...

Hey!

Większość dzisiejszych użytkowników samochodów w takiej sytuacji byłaby w ciemnej d... nawet jakby im dać do ręki nowy pasek a kolega Sebastian pojechał dalej - bravo!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Większość dzisiejszych użytkowników samochodów w takiej sytuacji byłaby w ciemnej d... nawet jakby im dać do ręki nowy pasek a kolega Sebastian pojechał dalej - bravo!

Nie chce wszczynac tu niepotrzebnej nic nie wnoszacej do tematu dyskusji ale widze ze ty tez nie masz pojecia o mechanice wiec pozwul ze sie wypowiem dlaczego...

Rajstopy mozna bylo uzyc w takim wypadku w pojazdach ktore posiadaly pasek klinowy gdzie glebokosc rowka byla 1.5cm i rajstopa miala prowadzenie a kolega pisal o BMW gdzie jest pasek wielorowkowy i glebokosc rowkow jest 2mm wiec supelek rajstop po prostu zrzuci po kilku obrotach walu...

Pomijam juz fakt ze rolki prowadzace sa plaskie oraz ze dostep do zalozenia jest trudny

Kolega napisal ze mial slabe ladowanie bo pasek byl luzny...

Tam jest samonapinacz wiec czy pasek jest wyeksploatowany czy nowy jego naprezenie jest identyczne

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega napisal ze mial slabe ladowanie bo pasek byl luzny...

Tam jest samonapinacz wiec czy pasek jest wyeksploatowany czy nowy jego naprezenie jest identyczne

Pozdro

 

Najwidoczniej w jego przypadku pasek był już na tyle zużyty, że samo napinacz nawet nie pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega napisal ze mial slabe ladowanie bo pasek byl luzny...

Tam jest samonapinacz wiec czy pasek jest wyeksploatowany czy nowy jego naprezenie jest identyczne

Pozdro

 

Najwidoczniej w jego przypadku pasek był już na tyle zużyty, że samo napinacz nawet nie pomógł.

Całe szczęście że o tym napisałeś bo byśmy forumowicze nie wiedzieli :duh: :duh: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nie róbcie bałaganu. Wątek jest o nierównej pracy silnika.

Jeśli ktoś twierdzi, że słabe ładowanie powodowało tą przypadłość, to można to sprawdzić.

 

@sebastian196

Możesz potwierdzić po kilku dniach po wymianie paska, że problem się nie powtórzył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.