Skocz do zawartości

BMW F10 528i


Kriss33

Rekomendowane odpowiedzi

 

Jeśli różnica w cenie między 528i a 530i była by taka jak u niemców czyli 1500 Euro to zapewne 50% klientów 528i skierowała by się zapewne w strone 530i.

 

to pewnie prawda ale wczesniej mialem 3.0 H6 boxer, a i tak najwieksza roznice robi nowoczesna automatyczna skrzynia biegow! to dzieki niej auto jedzie tak jak jedzie :mrgreen:

 

Nie no proszę... nie do wiary... do 28i przesiadłem się właśnie z H6 boxera... cudowniutko brzmiał ale ze swoją elastycznością nie miał czego szukać koło tego maluszka 28i... Moment w H6 osiągany pod koniec skali jest w 28i już od 1250 rpm większy... Tamto trzeba było dopiero kręcić (fakt z radochą) ale z dwojga tych uważam że lepszy to... 35i :)

Ja jestem po prostu nastawiony na to że doładowany motor i duży moment z dołu to to czego mi jako kierowcy w codziennej eksploatacji najbardziej potrzebne - dlatego też bardzo lubie diesle mimo ich klekotu...

Edytowane przez Minio_78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 204
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a najwiecej do powiedzenia maja ci z 2.0 dizel, co bedzie jak wprowadza 1.8 dizel :duh:

 

Może dlatego że ci co teraz posiadają diesle w rodzinnych autach, kiedyś posiadali sporo innych bmw w benzynie , a w rubryce "moje bmw" wpisane jest tylko 15% wszsytkich aut które posiadali.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a najwiecej do powiedzenia maja ci z 2.0 dizel, co bedzie jak wprowadza 1.8 dizel :duh:

 

Może dlatego że ci co teraz posiadają diesle w rodzinnych autach, kiedyś posiadali sporo innych bmw w benzynie , a w rubryce "moje bmw" wpisane jest tylko 15% wszsytkich aut które posiadali.

Ja mialem wlasnie pare naprawde mocnych benzynowcow w swojej "karierze" ale nie widze powodu zeby tu to wypisywac. Teraz mam 520d bo osiagi ma niezle i rzeczywiscie cieszy niskie spalanie. Jednak tak jak pisalem juz wielokrotnie gdybym w momencie zamawiania mial wybor na 528i to bym kupil. Akcyzy na poziomie 18,6+vat nie zaplace i koniec. Nie dam z siebie robic frajera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że dyskusja nt 528i rozgrzała się do czerwoności przez weekend. W polskich warunkach fiskalnych to oczywiście świetny wybór, ale wiadomo, że nie dla nas został wsadzony do f10, więc po co taki zestaw na rynku europejskim? 30i praktycznie bije 28i pod każdym względem.

- spalanie, z tego co czytam, w realnej jeździe jest praktycznie identyczne

- trwałość R6 N/A na pewno będzie większa, N52/N53 jeżdżą bez problemów po 20 lat nawet przy ciągłym pałowaniu. 28i jest zbyt skomplikowane, do pełni szczęścia brakuje mu tylko filtra cząsteczek stałych :)

- przyspieszenie 0-100 28i ma ułamek sekundy lepsze (wg katalogu), ale już 0-200 jest gorsze o około 2 sekundy.

- dźwięk/kultura wiadomo. Może i ma "moment" ale ja nie rozumiem zachwytów nad momentem, 520d ma dużo wyższy moment od mojego motoru a w normalnej jeździe nie ma co porównywać. No i jeszcze wkręcanie się na obroty, w R6 dzieje się to dużo szybciej.

- uśmiercanie 30i R6 to zerwanie z tradycją bmw dzięki której te samochody stały się legendą. Jeszcze tylko brakuje napędu na przód, tak jak niektórzy już to powoli robią (vide Mercedes CLA sedan). W bmw nawet "jedynka" ma długą maskę by mieściło się tam R6 zamontowane wzdłużnie, pewnie już niedługo...

 

Nie krytykuje 28i, gdybym miał kupować teraz nowe f10 w Polsce, to 28i brałbym mocno pod uwagę, ale dziwię się, że panowie prezesi w bmw chcą zastąpić lepsze gorszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW nie uśmierca 30i czemu tak piszesz przecież masz 35i R6 a to że jest dołożone turbo to było słuszne rozwiązanie bo z wolnossącego 3,0i juz więcej nie dało by sie wycisnąć, z tego samego powodu uturbiono V8. Pomału juz wolnossące benzyny nie dawały sobie rady dieslami 35d juz pomijając fakt wspalania. A teraz dla budżetowców jest 28i a dla bogatszych 35i lub 50i i jest ok. Bo wczesniej wyboru nie było tylko 2,0d.

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj zrobilem trase Łódź-Wrocław-Łódź i połowe drogi sie zastanawiałem czy mi auto "jedzie" :norty: Musze nabrać większego dystansu do forum :mrgreen:

 

Wiem jedno - jak sie turlam po miescie moim tempem to mam w 520d 8,5 litra na setke i dobre przyszpieszenie. W 528xi lepsze przyszpieszenie, mniej wibracji i 14-16 litrów :(

 

Kriss33 - special for u :8)

 

http://www.youtube.com/watch?v=zJMnzdUsTBk

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

najważniejsze, żeby być zadowolonym ze swojego wyboru :D

spalanie 14-15 wydaje się duże, ale pamiętam, że E39 520 w mieście paliła 12-13, myślę, że 528i spali podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba musialbym jezdzic tirem zeby wydac 2k na benzyne :duh: powtarzam moze drukowanymi -srednie spalanie 528i xdrive od poczatku, jazda 60-70% miasto i nie wolno, spalanie srednie do dzis 11,6 l/100. wiec czemu szastasz cyframi 16, 17 litrow i straszysz spokojnych ludzi? napij sie dobrego alkoholu i badz zadowolony ze swojego auta tak jak ja jestem ze swojego :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sie Yahoo doczepileś, to nie jest kryterium ale składa sie na całość. Ja np. w miesiącu ostatnio wydałem średnio 2k na dobry alkohol i mniej mnie to bolało niż wydanie 2k wiecej na benzyne - co kto lubi
thestructor ile robisz km rocznie?

thestructor ile pijesz miesięcznie? :):)

Noooo proszę was... i wy gadacie o spalaniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Robie do 25.000 km rocznie... wiem wiem powieninem V8 jezdzic

 

 

Kupujac nowa 5 musisz sie liczyc ze strata kilkudziesieciu tys pln rocznie z tytulu utraty wartosci. Wytlumacz mi bo na prawde nie rozumien w jaki w sposob w tej sytuacji potrafisz zauwazyc roznice w wydatkach na paliwo ok 5 tys rocznie? Prowadzisz jakas ksiazke wydatkow czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jako ze te przepychanki robia sie nudne to zmienie temat. Na 3 fotce od gory widac ze autko troszke porysowane, planujesz jakas korekte?? Moim zdaniem warto a potem polozyc jakas powloke np cquartz lub sonax.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robie do 25.000 km rocznie... wiem wiem powieninem V8 jezdzic

 

 

Kupujac nowa 5 musisz sie liczyc ze strata kilkudziesieciu tys pln rocznie z tytulu utraty wartosci. Wytlumacz mi bo na prawde nie rozumien w jaki w sposob w tej sytuacji potrafisz zauwazyc roznice w wydatkach na paliwo ok 5 tys rocznie? Prowadzisz jakas ksiazke wydatkow czy co?

 

 

1.W sumie to nie robi mi roznicy ale nie o to chodzi :-) Czuje sie lepiej psychicznie, ze nie wydaje niepotrzebnie na paliwo :8)

 

2. Co do alkoholu - wcale duzo nie pije, ale lubie dobre whisy, a to kosztuje. Nie martwcie sie o mnie Trixx malinowy nie idzie w hurtowych ilościach :wink:

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jako ze te przepychanki robia sie nudne to zmienie temat. Na 3 fotce od gory widac ze autko troszke porysowane, planujesz jakas korekte?? Moim zdaniem warto a potem polozyc jakas powloke np cquartz lub sonax.

 

auto nie ma nawet jednej ryski :) to zdjecia z komórki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czytam ten wątek i aż się dziwię, że admin się nie "wtrąca":)

 

Kriss gratuluje samochodu, super wyposażony. trochę zazdroszczę huda :) bo tego u mnie brakuje.

Jak Kriss poprosi o sprzątanie to się zrobi. Póki co mam wrażenie, że co najmniej nie przeszkadza mu aktywność userów w tym wątku :8)

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrobiłem dziś trasę Wrocław-Zgorzelec ( i z powrotem), średnia prędkości 160 km/h, spalanie 10,6. Pierwsze 100 km na tempomacie ustawionym na 150 km/h, spalanie 9,9. Na tempomacie podczas przyspieszania silnik nie przekracza 4 tys obr, podczas jazdy absolutnie silnika nie słychać. Przy 150 km/h obr są na poziomie 2500.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.