Skocz do zawartości

BMW F10 528i


Kriss33

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 204
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dzięki, dzięki :D

właśnie byłem pojeździć, jak to pięknie idzie, miałem szybkie E60 530d, ale ten jest zdecydowanie szybszy, tzn, na podobnym odcinku w E 60 miałem 120 km/h a tutaj 150 km//h, takie tam zabawy...

 

Hej! Gratuluje autka, bo właśnie takie egzemplarz mi chodził po głowie z tym motorem...

W tym poście chyba odpowiedziałeś mi na moje pytanie :) Ciekaw jestem z dalszych wrażeń z motoru 28i w F10 bo mi trochę przeszkadza mało rasowy dźwięk przy wkręcaniu - typowa wiertara, a diesel 3.0 jest świetny nie tylko jeśli chodzi o Nm... moje wrażenia

Czekam na dalsze info:)

 

Ahoj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No właśnie z tym dźwiękiem, nie można porównać wrażeń odsłuchowych z piątki do x3, wiem bo jeździłem X3 28i. W F10 absolutnie silnik nie przeszkadza i nie sprawia wrażenia wiertarki. Słychać go tylko przy wkręcaniu na max, a tego się normalnie nie robi, chyba, że chcesz złamać wszystkie przepisy w minutę... Wczoraj ruszyłem z pod świateł, obroty poniżej 4 tyś i 120 km/h to był moment, a gdyby cisnąć na maxa to w mieście bym musiał jeździć chyba blisko 200 km/h :8) . W ogóle nie czuć w tym aucie prędkości i na prawdę jest cisza, w stosunku do E60 jest przepaść pod tym względem (zresztą każdym). Jeśli chodzi o Nn to właśnie jest dziwne, E60 530d ma 500 Nm i w sumie co z tego? Widzę, że nie wiele w praktyce z tego wynika, bo 528i ma ich 350, ale moc większą a masa tylko + 30kg. Po moich doświadczeniach na dziś cieszę się, że nie wpakowałem się w F10 530d, bo kosztuje kilkadziesiąt tyś więcej niż 528i, a nie jest szybsze ( przynajmniej wersja 245 kM) w żadnym zakresie prędkości, a jest jednak słyszalny diesel bardziej niż benzyna (nic nowego :) ). Na postoju/światłach to gdyby nie obrotomierz to bym nie wiedział czy silnik pracuje, a w dieslu na pewno wiadomo...Teraz jestem bardzo ciekaw spalania, będę oczywiście informował. Zaryzykuję stwierdzeni, że gdyby jechać w mieście przepisowo to spali do 10 l, może kiedyś przeprowadzę taki test :roll:

Widzę, że nawet wersja 530d 258 kM nie jest szybsza, a ma 560 Nm, szok, zobaczcie czas 80-180 km/h

 

http://www.zeperfs.com/en/duel4206-4317.htm

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jadą swiry jadą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

fajnie thestructor, że nam forum zabawiasz, ale takie teksty nie przystają poważnym ludziom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie 4 miesiące tylko jak mocno sypie śnieg

 

Tak wiem że tylko jak mocno sypie śnieg , tylko że czasami sypie 3-4 razy w tygodniu.

 

Dla mnie to nie problem ja robie za mało kilometrów rocznie ale dla kogoś kto robi tak z 50000km, to pewnie wielokrotnie będzie w sytuacji że mu radar będzie zalepiać.

 

Szkoda że nie można przełączyć wtedy na zwykły tempomat , raczej to zwyczajny brak zdolności przewidywania z strony BMW niż faktyczny brak możliwości technicznych takiego rozwiązania.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odnośnie osiągów katalogowych to bez obrazy ale to lektura dla bardzo naiwnych ostatnich 4 autach w których badałem pomiary ani jednen nie trzymał fabrycznych deklaracji odnośnie przyśpieszenia 0-100km.

 

Proponuje sprawdzić w jakiś wiarygodnych pismach motoryzacyjnych , albo zdobyć Race Logic-a i wtedy sprawdzić ,a przy skrzyni automatycznej będzie to dziecinnie proste.

 

http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/bmw-528i-touring-beste-technik-aber-ohne-sechszylinder-musik-4317005.html?show=4

 

Sedan ma o 0,3s lepsze osiągi więc realnie twoje auto ma 6,8s do 100.

 

A co do 530d t setke robi w 6.3s albo 6.4s.

 

Zresztą nawet jak ma trochę gorsze osiągi od katalogowych to i tak nie zmienia faktu że 528i masakruje 520d oraz 525d.

Edytowane przez 530dat

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A odnośnie osiągów katalogowych to bez obrazy ale to lektura dla bardzo naiwnych ostatnich 4 autach w których badałem pomiary ani jednen nie trzymał fabrycznych deklaracji odnośnie przyśpieszenia 0-100km.

 

Proponuje sprawdzić w jakiś wiarygodnych pismach motoryzacyjnych , albo zdobyć Race Logic-a i wtedy sprawdzić ,a przy skrzyni automatycznej będzie to dziecinnie proste.

 

http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/bmw-528i-touring-beste-technik-aber-ohne-sechszylinder-musik-4317005.html?show=4

 

Sedan ma o 0,3s lepsze osiągi więc realnie twoje auto ma 6,8s do 100.

 

 

Moim zdaniem trzeba opierac sie na danych katalogowych bo sa wykonywane w porownywalnych warunkach. Co z tego ze na drodze wyjdzie inaczej jak jest to zalezne od temperatury powietrza, opon, cisnienia, jakosci paliwa, masy kierowcy, ilosci paliwa w baku itd. Takie indywidualne pomiary nie daja moim zdaniem nic.

 

Co do Krissa zachwytow to uwazam, tak jak wielokrotnie pisalem, ze wybral najlepszy silnik w kategorii osiagi/cena. Gdyby wzial 530D to same dodatki do jego fury kosztowalyby automatycznie 20-30k wiecej!!!

Pojawia sie tu jednak i lekka przesada z zachwytami nad osiagami tej wersji (528i). Kriss ma tendencje do lekko nieobiektywnego oceniania osiagow swoich maszyn. Niedawno w jego mniemaniu stary 10 letni kapec 530D mial, jak to bylo, zachwycajace osiagi?Robiace piorunujace wrazenie?. Teraz obecny silnik tez jest najlepszy na swiecie. Porownywanie osiagow do 530D F10 mysle nie ma sensu bo sposob rozwijania mocy jest "troche" inny. Tam wciskasz gaz i samochod jedzie a w 28i trzeba podkrecic ostro obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownywanie osiagow do 530D F10 mysle nie ma sensu bo sposob rozwijania mocy jest "troche" inny. Tam wciskasz gaz i samochod jedzie a w 28i trzeba podkrecic ostro obroty.

 

Kurka... motor 30d jest bajka pod każdy względem i brałbym go z chęcią naturalnie w ciemno - powody że go nie ma są jasne bo najbajlepszym byłoby mieć 35i ... ale 28i ma max moment od 1250rpm... dlatego pod tym względem myślę że f10 nie ma problemów. Kwadratowa lodówka X3 z tym motorem jest bardzo sprytna na trasie do dużych prędkośći... i nawet bez mega kręcenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ach chłopaki z 520d zawsze muszą coś uszczypliwego powiedzieć :D , te 0,3 s gorzej im wyszło, nie wiem jak to przeżyje...

 

Nie chodziło o uszczypliwość, w 520d też w niektórych testach podają 0,4- 0,5 s gorzej niż jest w katalogu, a tu by się potwierdzało, że BMW podobnie jak spalanie zaniża przyspieszenie we wszystkich wersjach. Bardziej chodzi o statystykę niż realne znaczenie w życiu codziennym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszedł nowy silnik R4 mocny tani w zakupie i wzbudza dyskusje. Tak samo kiedys było jak silniki 3,0d (218-231KM) w e60 zaczeły wchodzić i robic karierę wiele osób kpiło ze jak moze disel byc lepszy od benzyny ze ten 3,0d nie jedzie tylko na papierze to tak wygląda, tak było pamietam. Takie były początki działu E60 udowadnianie ze 3,0d naprawdę jedzie.

Teraz mamy "nowy" i to jeszcze tani silnik i też trochę stron na forum się zapisze aż sie okaże że jest to bardzo fajna opcja ekonomicznie-parametrowo. Mamy silnik R4 2000cm3 który praktycznie dorównuje dieslowi R6 3000cm3. Jak to się kupy trzyma do 250tys km przebiegu to czemu nie.

Nowa trójeczka 328i ztym motorem rwd i asb ma 5,9 do 100 z xdrivem i asb 5,8 na manualu 5,7 według mnie bajka.

I po co teraz brać 2,0d ?? dla oszczędności paliwa? ale jak sie robi 10-15 tys km rocznie to ma to sens? tylko terkot i klekot bądź co bądź w aucie luksusowym jak f10 zupełnie nie przystoji. Teraz namieszam :) ale kupno 520d jest bez sensu.

hejka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rowniez potwierdzam iz to bardzo dobry silnik przy wyborze serii 3 jak i 5

Co do osiagow tez sa bardzo dobre ale jest zawsze cos - jak testowalem auto 528i sam super odczucia ale jak byly na pokladzie 4 osoby to silnik strasznie sie meczyl bylo widac i z pojemnosc 2.0 silnika wychodzi brak pojemnosci - w silniku 3.0d przy 4 osobach silnik o wiele lepiej sie sprawowal .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszedł nowy silnik R4 mocny tani w zakupie i wzbudza dyskusje. Tak samo kiedys było jak silniki 3,0d (218-231KM) w e60 zaczeły wchodzić i robic karierę wiele osób kpiło ze jak moze disel byc lepszy od benzyny ze ten 3,0d nie jedzie tylko na papierze to tak wygląda, tak było pamietam. Takie były początki działu E60 udowadnianie ze 3,0d naprawdę jedzie.

Teraz mamy "nowy" i to jeszcze tani silnik i też trochę stron na forum się zapisze aż sie okaże że jest to bardzo fajna opcja ekonomicznie-parametrowo. Mamy silnik R4 2000cm3 który praktycznie dorównuje dieslowi R6 3000cm3. Jak to się kupy trzyma do 250tys km przebiegu to czemu nie.

Nowa trójeczka 328i ztym motorem rwd i asb ma 5,9 do 100 z xdrivem i asb 5,8 na manualu 5,7 według mnie bajka.

I po co teraz brać 2,0d ?? dla oszczędności paliwa? ale jak sie robi 10-15 tys km rocznie to ma to sens? tylko terkot i klekot bądź co bądź w aucie luksusowym jak f10 zupełnie nie przystoji. Teraz namieszam :) ale kupno 520d jest bez sensu.

hejka

 

 

Dokladnie masz racje Tora. Silnik 2.0D biorac pod uwage wszystkie dieslowskie przypadlosci sens ma ograniczony w tej chwili. No chyba ze przy jakichs wielkich przebiegach bo jednak spalanie srednio te 3-4litry na setke jest mniejsze.

Jakbys Kriss mogl jakos w miare mozliwosci zrobic test spalania 160km/h tempomat. Tak czesto podrozuje po autostradach i ciekaw jestem ile lyknie ta uturbiona benzyna w takich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem wcześniej o spalaniu 528ix..

Miasto zima odcinki po 2km + webasto do nagrzania srodka ok 16l/100 - Podkreslam odcinki po 2km

Miasto lato takie same odcinki 14-15

Trasa ok 700 km polowa przez polse + polowa autostardy z tempomatem ustawionym na 140km/h - 8,3l/100 (dwie osoby)

Trasa 700km powrotna 3osoby + pelen bagażnik 8,5l/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi tam podoba się charakterystyka diesla. Następne auto obstawiam 530d w 2017 r. Ale i tak jak powiedziałem jestem pod wrażeniem benzyny R4. Osiągi fantastyczne. Co do spalania to w normalnych warunkach 528i może faktycznie spalać nie aż tak dużo, ze 3 l więcej niż diesel. Ale jeśli chciałoby się wykorzystać pełnię mocy silnika, to myślę, że różnica może być bardzo duża.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale rozumiem że spalanie na poziomie ok. 8- 8,5 l jest osiągalne w trasie przy dozwolonej, jednostajnej prędkości. Mi chodziło o spalanie przy wykorzystaniu pełnej (czy prawie pełnej) mocy silnika, kiedy trzeba go zdecydowanie mocniej kręcić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje pojeździć na pełnej mocy 520d - nie wyjdzie mało. Ja nie porównuje 28i z x-drive do innych silników, tylko pisze co mi pokazał komputer. Ustawiłem na chwile tempomat na 160km/h i wyszło ~9,5 ale to może przez 1-2km - wiec mało miarodajnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj Wwa-Zakopane autostrada, ekspresowka, katowicka, autostrada i zakopianka 4 godz 20 min, srednia predkosc 120 km/h ale bylo tez 180-190 km/h i srednie spalanie 12 l/100km! auto idzie jak burza (3 osoby)

Ale to jest średnie spalanie z jakiegoś konkretnego przedziału czasowego? Ja pisząc o moich 700km nie dopisałem, ale wcześniej zresetowałem licznik. Przy średniej ogólnej pewnie było by podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.