Skocz do zawartości

Chiptuning F-ek/wykresy/modyfikacje itp.


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

535 DX to moja bestia

W zeszłym roku miałem 535i też z boxem ale nie zbierała się jak 535D

 

Dzisiaj zważyłem mój samochód i szok 1990 kg więc jak na taką masę zbiera się bardzo ładnie

 

A do 200 sprawdzę na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czasy mierzone bez 10hz GPSa jakim dysponuje np. RaceLogic to nie maja sensu w kontekscie pozniejszych porownan z innymi samochodami. Moze byc 1-1.5s przeklamania :D . Pozatym licznik przeklamuje ,chyba ze sie korrektur wylaczy w kodowaniu- nie wiem ja w Fkach. Wiec przy 100 jest jakies 95 ale przy 150 realnie masz 140. 535xd F jest ciezkie jak smok!. E60 530xd wazylo 1780 (wazone z 30l w baku) a tu ok 200kg roznicy ... Auto jest napenwo szybkie ale trzeba by je porzadnie zmierzyc. Z tego co ogladalem na filmach Hartage to M550d X po boxie jezdzi ok 0.7s (80-200) wolniej niz moje 635d, wiec szalu nie ma(ciezka krowa + naped X) . Oni wlasnie uzywaja RC wiec takie wyniki mozna porownywac i sie do nich odnosic wykonujac pomiar RC lub czyms podobnym rownie szybkim .

Jak bardzo X wplywa przy wiekszych predkosciach na czasy widac przy porownaniu 535d Hartage vs M550d Xdrive Hartage... 80-200 to roznica 0.6 s na korzysc 535d Hartage :D . A mamy 354konie vs 438...- teoretycznie bo nie wiem czy Hartage hamuje te samochody.

 

 

Jak sprawa z chipem do Fek ? czytalem ze 520d poszla bez boxa :) 220koni (ECU PERFORMANCE jak sie nie myle) ? GCS cos wiecej wiadomo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Francji, Belgi i do i do Italy...i nie z celu wgrania softu (to robimy na miejscu) tylko wyczytania kodu do procka...na miejscu, przy odczycie/zapisie moda, potrzebny jest ten kod :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czasy mierzone bez 10hz GPSa jakim dysponuje np. RaceLogic to nie maja sensu w kontekscie pozniejszych porownan z innymi samochodami. Moze byc 1-1.5s przeklamania :D . Pozatym licznik przeklamuje ,chyba ze sie korrektur wylaczy w kodowaniu- nie wiem ja w Fkach. Wiec przy 100 jest jakies 95 ale przy 150 realnie masz 140. 535xd F jest ciezkie jak smok!. E60 530xd wazylo 1780 (wazone z 30l w baku) a tu ok 200kg roznicy ... Auto jest napenwo szybkie ale trzeba by je porzadnie zmierzyc. Z tego co ogladalem na filmach Hartage to M550d X po boxie jezdzi ok 0.7s (80-200) wolniej niz moje 635d, wiec szalu nie ma(ciezka krowa + naped X) . Oni wlasnie uzywaja RC wiec takie wyniki mozna porownywac i sie do nich odnosic wykonujac pomiar RC lub czyms podobnym rownie szybkim .

Jak bardzo X wplywa przy wiekszych predkosciach na czasy widac przy porownaniu 535d Hartage vs M550d Xdrive Hartage... 80-200 to roznica 0.6 s na korzysc 535d Hartage :D . A mamy 354konie vs 438...- teoretycznie bo nie wiem czy Hartage hamuje te samochody.

 

 

Jak sprawa z chipem do Fek ? czytalem ze 520d poszla bez boxa :) 220koni (ECU PERFORMANCE jak sie nie myle) ? GCS cos wiecej wiadomo ?

 

ja zrobiłem mojemu 535xd z chipem na 320 km 675Nm pomiary zaraz przed sprzedaniem oczywiście RC boxem 0 -200 wychodziło 18.9-19.5 sek. paliwo on verwa jakieś 15 litrów w baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy mierzone bez 10hz GPSa jakim dysponuje np. RaceLogic to nie maja sensu w kontekscie pozniejszych porownan z innymi samochodami. Moze byc 1-1.5s przeklamania :D . Pozatym licznik przeklamuje ,chyba ze sie korrektur wylaczy w kodowaniu- nie wiem ja w Fkach. Wiec przy 100 jest jakies 95 ale przy 150 realnie masz 140. 535xd F jest ciezkie jak smok!. E60 530xd wazylo 1780 (wazone z 30l w baku) a tu ok 200kg roznicy ... Auto jest napenwo szybkie ale trzeba by je porzadnie zmierzyc. Z tego co ogladalem na filmach Hartage to M550d X po boxie jezdzi ok 0.7s (80-200) wolniej niz moje 635d, wiec szalu nie ma(ciezka krowa + naped X) . Oni wlasnie uzywaja RC wiec takie wyniki mozna porownywac i sie do nich odnosic wykonujac pomiar RC lub czyms podobnym rownie szybkim .

Jak bardzo X wplywa przy wiekszych predkosciach na czasy widac przy porownaniu 535d Hartage vs M550d Xdrive Hartage... 80-200 to roznica 0.6 s na korzysc 535d Hartage :D . A mamy 354konie vs 438...- teoretycznie bo nie wiem czy Hartage hamuje te samochody.

 

 

Jak sprawa z chipem do Fek ? czytalem ze 520d poszla bez boxa :) 220koni (ECU PERFORMANCE jak sie nie myle) ? GCS cos wiecej wiadomo ?

 

ja zrobiłem mojemu 535xd z chipem na 320 km 675Nm pomiary zaraz przed sprzedaniem oczywiście RC boxem 0 -200 wychodziło 18.9-19.5 sek. paliwo on verwa jakieś 15 litrów w baku

 

 

Twoje wyniki są realne na 535xd z boxem :) Ale te co kolega wcześniej podawał dla 535d po chipie są chyba przekoloryzowane... 8,68 do 150 km/h? Gdzie Twoja robiła 18,9 do 200 pewnie zmierzone RC Boxem. Aż tyle by była szybsza? :shock:

"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak robione RC boxem. Jak pamiętam do 150km^h wychodziło około 12.5sek.

Dla porównania wyników kolegi miałem program GPS na androida i wynik 0-200kmh wychodziło 19.5sek auto bez boxa z pomiarem hamowni 299km 600Nm. Bylem podniecony ale teraz wiem ze było przeklamanie 20%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, jak mierzyć to porządnie z realnymi wynikami bo nie wierze, że różnica pomiędzy 535d a xd do 150 wynosi 4 sekundy nawet jeśli tamten box daje trochę więcej. Edytowane przez lewybmw1
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wjechałem do dwóch dobrych firm zajmujących się chiptuningiem. Usłyszałem to samo" Nie polecamy zwiększania mocy boxem z uwagi na czeste kłopoty z filtrem DPF. Jeśli już zwiększac moc to poczekac kiedy będzie można spokojnie to zrobić tradycyjnym programem i na bierząco korygować wyniki na hamowni.Oczywiście możemy Panu zamontowac box ale nie chcemy aby Pan wrócił do Nas w krótkim czasie z problemem uszkodzonego DPF." Ciekaw jestem Waszej opinii. Boxy też przeszły ostatnio ewolucję - są dostępne kilkukanałowe podobno dbające o DPF. "Niemiecy liderzy w branży boxów podobno mają Boxy dedykowane pod konkretny typ silnika?Czy to prawda czy chodzi bardziej o strojenie potencjomatrami na hamowni aby dla danego silnika uzyskać optymalne przyrosty?Czy boxy -3 kanałowe mają wgrywane programy pod dany model?

Możecie podzielić się swoją wiedzą i doświadzeniami z boxami , ich rodzajami oraz ich wpływem na DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ie jestem jakimś zwolennikiem boxów, ale do F-ek, przez ostatnie 3 lata założyłem ich kilkanaście, 2-kanałowych i jakoś w żadnej w/w problemów nie ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ie jestem jakimś zwolennikiem boxów, ale do F-ek, przez ostatnie 3 lata założyłem ich kilkanaście, 2-kanałowych i jakoś w żadnej w/w problemów nie ma

Potwierdzam box to serii f pasuje jak ulał mam zamontowany w X1 2.0xd ciągle po mieście mam już na stukanie 46 tys km box od 36 tys.km tez w 535xd miałem i wszystko ok. Ja bym DPF uzależnil bardziej od uzytkownika auta niż od boxa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.4 do setki i 8.6s 0-150 (czyli 4.2s 100-150) to bardzo optymistyczne wyniki :) lepiej niz M3 E92 Manual/DKG (4.6/4.5s - 100-150)

 

Polecam jednak RaceLogic - a pocket dyno potraktowac jako ciekawostke ;)

dokladnie :cool2:

Jak ja tu czytam o niektorych czasach w F-kach to sie za glowe lapie :) , auta o 200-250kg ciezsze niz serie E6x silniki prawie te same parametrami , szybsze skrzynie biegow (niewiele ale jednak) a czasy 30% lepsze :mrgreen: . A potem na autostradzie mam sytuacje gdzie gosc jedzei nowa 650ix Cabrio(ok 250kg ciezsza) w dwie osoby i jade rowno z nim od kazdej predkosci i go zdziwienie bierze.

Tylko weryfikowane(mierzone RL / DriftBoxem czy innym 10Hz GPsem) na plaskim terenie czasy maja sens, reszta miedzy bajki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz iść do ASO, albo uderzyć do ludzi tu z forum którzy się zajmują doposażeniami itp. Myślę, że u nich będzie taniej niż w ASO.

Ja wszystkie retrofit'y robię w BimmerUpgrades (kolega prmax). Z PPK poradzą sobie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem z firmą tuningową z Częstochowy, otrzymałem informacje że potrafią zrobić już program do serii F, koszt to ok 2800 brutto z pomiarami na hamowni. Wysyłam link do nich, może ktoś zna tą firmę, mile widziane opinie.

 

http://www.best-performance.pl/chiptuning.php?marka_edit_wersja=4&marka_edit_nadwozie=48&marka_edit_nadwozie2=80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem z firmą tuningową z Częstochowy, otrzymałem informacje że potrafią zrobić już program do serii F, koszt to ok 2800 brutto z pomiarami na hamowni. Wysyłam link do nich, może ktoś zna tą firmę, mile widziane opinie.

 

http://www.best-performance.pl/chiptuning.php?marka_edit_wersja=4&marka_edit_nadwozie=48&marka_edit_nadwozie2=80

 

Firma znana na rynku , zwłaszcza właścicielom AUDI , koledzy z mojego poprzedniego forum na którym sie udzielałem robili u nich wydechy MILLTEKA , modyfikacje aut w oparciu o know-how od APR ( znany tuner Audi zza oceanu ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdze że pocket Dyno jest dokładny - tak wyszło z pomiarów (sprawdzałem kilka razy na jak mi sie wydaje płaskiej drodze)

 

Na pewno jest różnica po montażu boxa i elektroniki do pedału gazu, czuć znaczny wzrost momentu i mocy.

 

Ze swojej strony mogę polecić boxa firmy swiss tech i ten osprzęt do pedału gazu.

 

Zresztą ostatnio brałem się na a4 z A klasą amg 45 - i pozamiatany.

Od bramek wystartowaliśmy różnica na moją korzyść była nie duża raptem o całe auto.

Przy czym moja f10 waży 1990 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cuda cuda :D

AMG robi 0-100kph:4.6s , 100-200 ok 12.5-13 :D .

@jacbosz teraz tak calkiem powaznie , zmierz to auto jak bedziesz mial mozliwosc porzadna aparatura na prostej drodze, bo czasy ktore osiagasz sa w Fkach niespotykane :D .

Ogladalem pomiary RL 535d (bez Xa) po Hartage i jedzie minimalnie wolniej niz moje 635d+ . Z X'em 100-200 to jest +2s spokojnie :D , wiec takie A45 100-200 objechaloby Cie bez problemu na pare dlugosci -8/9 . Wiec albo masz tam 400koni albo nie wiem A45 bylo na dotarciu :wink: .

 

Na zdrowy rozum A45 360koni i ok 1500-1550kg wagi (z kierowca) , Twoja Fka po boxie ok 360koni (jesli jest) i 2000kg (z kierowca? ). 450-500kg roznicy moce podobne, u Ciebie duzooo lepszy moment ale wiadomo to diesel .

 

Ja tez bylem wszoku jak dochodzilem bez problemu 650Xi Cabrio , ale po sprawdzeniu czasow RL , potwierdzilo sie ze moje czasy sa minimalnie lepsze . Tyle , ze w moim przypadku to bylo 350/700nm/1800kg z kierowca vs 406/600NM 2080kg z kierowca . :mrgreen:

Edytowane przez mmcv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.