Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszyskich mam BMW E60 530D z 2004r i mam problem i nie wiem gdzie i jaka jest przyczyna.podczas jazdy w ukryrtym menu temperatura dochodzi do 70 stopni po miescie jest lepiej ale na trasie 70 i koniec.wymienilem termostat i dalej jest tak samo.moim zdaniem powinno bys 90 stopni.szukalem tematu ale nie znalazlem nic co moze mi pomoc.prosze o jakas wskazowke bo nie wiem co jeszcze moge sprawdzic.z gory dziekuje!!!
Opublikowano
nie tylko ten glowny od egru jeszcze nie.myslisz ze tez moze byc do wymiany??
Opublikowano
jutro go wyciane i w niego dmuchne bo podobno tak mozna sprawdzic czy jest dobry czy nie ale skoro po wymianie glownego dalej jest slabo to napewno bedzie do wymiany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na 100% jest uwalony,tez to przerabialem.
Opublikowano
Panowie a co termostat od Egr ma do odgzewania wnętrza auta bo nie bardzo rozumie.Myslalem że on służy do otwierania przepływu wody do chłodniczki Egr i nigdzie więcej.Rozjaśnijcie mi to troche bo nie wiem o co chodzi :duh:
Opublikowano
wyciagnelem dzisiaj ten termostat EGR i dmuchnelem w niego.przdmuch oczywiscie jest duzy wiec chyba jest do wymiany bo podobno jak sa przedmuchy to trmostat sie skonczyl??nie mialem z tym wczesniej stycznosci wiec pisze to co inni mowia.
Opublikowano
Panowie gdzie obydwa termostaty siedzą w 530D ? Chciałbym je wymienić bo u mnie auto niedogrzewa już od roku, temp 60C to max a przy konkretnych mrozach to chyba godzina mija zanim w kabinie się ciepło zrobi. Podpowiedzcie gdzie jeden i drugi siedzi to pogrzebie troche i sprawdze ew odrazu wymienie na nowe.. dzieki :)
Opublikowano
wiec tak.terostat EGR wymieniony,w sumie wymienione dwa termostaty i po problemie.po 20 kilometrach temperatura ok.dziekuje za pomoc i poswiecony czas.pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przymierzam się do wymiany dwóch termostatów (główny i EGR). Wczoraj po sprawdzeniu w ukrytym menu wyszło że podczas jazdy w trasie, max temperatura jaką osiąga silnik to 58 stopni. Czy ktoś orientuje się czy jest gdzieś na forum opisane co należy zdemontować w silniku tak żeby dostać się do termostatu głównego. A jeżeli nie to może ktoś już taką operację przeprowadzał i może podzielić się cennymi wskazówkami. Chodzi o silnik 3.0D. Przy okazji zapytam się czy oprócz termostatów trzeba wymienić jakieś inne uszczelki, np. jak będzie trzeba odkręcać np. chodnicę spalin, o ile tam jest uszczelka.
Opublikowano

witam

 

Na pewno chłodnica spalin

Podejrzewam też, że rura filtr powietrza - turbo, ale niekoniecznie ( ja demontowałem przy okazji kolektor wydechowy więc musiałem ją wyjąć )

 

Uszczelki powinny być w komplecie z termostatami ( 2 sztuki )

Nic więcej nie wymieniałem, jest OK

 

pozdrawiam

Opublikowano

Wczoraj wymieniłem oba termostaty. I zastanawiam się czy teraz temperatura silnika jest OK.

Przed wymianą max temperatura podczas jazdy wynosiła 60 stopni. Teraz po wymianie termostatów przy jeździe w przedziale 80-120km/h, obroty około 1600 obr/min, temperatura wynosi około 86-87 stopni. Natomiast jak zaczynam przyspieszać to temperatura wzrasta do około 88-89 stopni. Jak odpuszczam pedał gazu to maleje do 86-87 stopni. Dodam jeszcze że pierwsze 50 stopni wyskakuje po przejechaniu około 3km, 70 stopni po około 8-9km, a 86-87 stopni po dopiero 13-15km. Temperatura na zewnątrz była - 5 stopni. W związku z tym czy obecna temperatura silnika jest w normie, czy jeszcze należy coś poprawić? Termostaty wymieniałem sam, więc jakby ktoś przymierzał się do wymiany i nie wie co i jak rozkręcić to zapraszam.

  • Moderatorzy
Opublikowano
U mnie po wymianie obu termostatów na nowe i oryginalne temperatura oscyluje w granicach 90-92C - jak już je osiągnie po kilkunastu km jazdy. Badane przy temperaturze otoczenia ok. -2C.
Opublikowano
po wymianie na nowe i orygimalne obydwa termostaty temperatura jaką najczęściej widzę to 88-89C, przy wypalaniu DPF wzrasta do 92-93C przez kilka, kilkanaście kilometrów. Wszystko to przy zewnętrznej ~ -5-+5C
Opublikowano
po wymianie na nowe i orygimalne obydwa termostaty temperatura jaką najczęściej widzę to 88-89C, przy wypalaniu DPF wzrasta do 92-93C przez kilka, kilkanaście kilometrów. Wszystko to przy zewnętrznej ~ -5-+5C

Dokładnie, rowniez to moge potwierdzić, po wymianie dwoch termstatow ( głównego i EGR) temp oscyluje w granicach 88-90' a przy wypalaniu ( chyba wypalaniu) 91-94 dodatkowo slysze taki bardziej basowy pomruk.

  • 8 miesięcy temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie widać. Jak można zaobserwować? Najlepiej jak masz podłączonego laptopa z DIS-em - wtedy zobaczysz kiedy zmienia się status wypalania filtra :D Niektórzy odczuwają podczas wypalania filtra delikatne poszarpywanie albo zmianę dźwięku funkcjonowania silnika/wydechu. Ale żadnej kontrolki na desce nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.