Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to dzisiaj się pobawiłem fotelem, dla sprawdzenia swoich i Waszych stwierdzeń :wink:

Podniosłem fotel w górę, co wymusiło na mnie cofnięcie kierownicy przez co automatycznie zwiększyło mi się miejsce na tylnej kanapie za kierowcą :cool2: Ja spokojnie siadam za swoim fotelem (178cm) i mam jeszcze duuuużo luzu na nogi.

Niestety, z racji dość mocno pochylonej szyby przedniej, podsufitka przybliżyła mi się do czoła :roll: a każdy zakręt i mocniejsze hamowanie powoduje zsuwanie się mojego dupska w przód :D

Jak pisałem, mam panoramę i przez to nieco niżej podsufitkę - może w zwykłym dachu było by inaczej, ale jak dla mnie jest ok. Na 3-osobową rodzinę i okazyjne wyjazdy z większą ilością bagażu takiej wielkości auto jest jak najbardziej ok :cool2:

 

Dla porównania wsadziłem dupsko w e61 pre-lci koleżki i tam miejsca z tyłu na nogi jest podobnie, pokusił bym się nawet o stwierdzenie, że mniej. Fotel przedni ustawiony pod siebie, ale z tą różnicą, że skrzynia automat, przez co można sobie siedzieć dalej. Na szerokość też jakoś przepaści nie wyczułem :|

  • Odpowiedzi 276
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No to dzisiaj się pobawiłem fotelem, dla sprawdzenia swoich i Waszych stwierdzeń :wink:

Podniosłem fotel w górę, co wymusiło na mnie cofnięcie kierownicy przez co automatycznie zwiększyło mi się miejsce na tylnej kanapie za kierowcą :cool2: Ja spokojnie siadam za swoim fotelem (178cm) i mam jeszcze duuuużo luzu na nogi.

Niestety, z racji dość mocno pochylonej szyby przedniej, podsufitka przybliżyła mi się do czoła :roll: |

Spróbuj o jeden stopień więcej pochylić fotel.

Opublikowano
Dla porównania wsadziłem dupsko w e61 pre-lci koleżki i tam miejsca z tyłu na nogi jest podobnie, pokusił bym się nawet o stwierdzenie, że mniej.

Nie no niedługo się okaże, że Twoje e91 LCI jest większe od f01 :mrgreen:

Może masz tę chińską wersję z wydłużonym rozstawem osi? :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na Chiny wydłużyli dopiero nową 3kę i to w sedanie. Ale może kolega nabył jakiś prototyp. :)
Opublikowano
Dla porównania wsadziłem dupsko w e61 pre-lci koleżki i tam miejsca z tyłu na nogi jest podobnie, pokusił bym się nawet o stwierdzenie, że mniej.

Nie no niedługo się okaże, że Twoje e91 LCI jest większe od f01 :mrgreen:

Może masz tę chińską wersję z wydłużonym rozstawem osi? :mrgreen:

 

:norty: :norty: raczej nie koniecznie - zwyczajnie, nie znając auta sądziłem, że wewnątrz e60/e61 jest miejsca co najmniej jak w A6C6, a tu niemiłe rozczarowanie, nawet po dokładnych ustawieniach fotela - znaczy się szału nie ma ni ch..a :nienie:

Opublikowano

Miałem podobne odczucie gdy wsiadłem do e61 znajomego . Mam taki odruch sprawdzania szerokości auta siedząc na fotelu kierowcy ,że wyciągając prawą rękę patrzę ile brakuje do dotknięcia drzwi pasażera z przodu . Byłem rozczarowany , gdyż ten mój prymitywny test wykazał podobną szerokość z przodu jak w mojej 3. Myślałem ,że w aucie o klasę wyżej i to tej marki bedzie o wiele wiecej przestrzeni a tu rozczarowanie i zarazem zadowolenie ,że kupiłem właśnie E91 bo inaczej bym tylko przepłacił a tak mam zgrabne autko ze zwartą karoserią a nie wóz drabiniasty jak trafnie ktoś napisał "do wożenia powietrza" z tyłem obciętym siekierą podobnie jak w e -klasie meredesa .

Bagażnik na pewno jest wiekszy ale w nim nie jeżdzę :lol:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Zagłębiłem się w test E60 i E90 (ten sam wydawca)

Wymiary wnętrza:

Szerokość wnętrza:

E60 150cm przód i tył----- E90 149cm przód 147cm tył

Wysokość wnętrza:

E60 101cm przód 90cm tył----E90 99cm przód 91cm tył (więcej niż E60!!!)

Długość wnętrza prżód pedały--oparcie fotela

E60 od 89cm do 110 cm -----E90 od 95cm do 118cm

Odległość na nogi z tyłu oparcie przód-siedzisko tył

E60 od 13cm do 36cm ----- E90 12cm do 35cm

 

E90 ma krótsze siedzisko z tyłu o 6cm. Ale E90 ma więcej miejsca z przodu.

 

Kolego który ma dziecko był zaskoczony, że E90 jest w środku tak duże jak jego E39. Przymierzał fotelik.

 

Dlatego przesiadając się E90 - E60 to prawie nic nie zyskujemy. Sam byłem zaskoczony (w rodzinie mam E60), przesiadałem bezp. z jednego do drugiego i nie ma sensu jeździc E60.

Samochód cięższy i mniej poręczny. Bagażnik mamy 520l w E60 zamiast 460l. Ale to drobiazg.

Wnętrza są zbliżone wielkością.

Opublikowano
a komfort jazdy, lepsze wyposażenie, lepsze (moim zdaniem) materiały. Zależy co kto lubi.... Ja dzis wybrałbym serię 5, ale chyba celowałbym w f10/11, bo mam wrażenie że seria E już trochę się starzeje
Opublikowano

olo46 - pewnych rzeczy negował nikt nie będzie, ale z miejscem w środku to nie jest akurat mój wymysł, tylko rzeczowo sprawdzone fakty. Gdyby każdy miał problem, czy e60, czy f10, mając pieniądze na każdy z nich, to pewnie by się też nie zastanawiał :D

Szczerze powiedziawszy teraz wziął bym e90/91 330-335 i miałbym spokój na dłuższy okres czasu :norty:

Opublikowano
Zagłębiłem się w test E60 i E90 (ten sam wydawca)

Wymiary wnętrza:

Szerokość wnętrza:

E60 150cm przód i tył----- E90 149cm przód 147cm tył

Wysokość wnętrza:

E60 101cm przód 90cm tył----E90 99cm przód 91cm tył (więcej niż E60!!!)

Długość wnętrza prżód pedały--oparcie fotela

E60 od 89cm do 110 cm -----E90 od 95cm do 118cm

Odległość na nogi z tyłu oparcie przód-siedzisko tył

E60 od 13cm do 36cm ----- E90 12cm do 35cm

 

E90 ma krótsze siedzisko z tyłu o 6cm. Ale E90 ma więcej miejsca z przodu.

 

Kolego który ma dziecko był zaskoczony, że E90 jest w środku tak duże jak jego E39. Przymierzał fotelik.

 

Dlatego przesiadając się E90 - E60 to prawie nic nie zyskujemy. Sam byłem zaskoczony (w rodzinie mam E60), przesiadałem bezp. z jednego do drugiego i nie ma sensu jeździc E60.

Samochód cięższy i mniej poręczny. Bagażnik mamy 520l w E60 zamiast 460l. Ale to drobiazg.

Wnętrza są zbliżone wielkością.

A co z szerokością tylnej kanapy? Prawdę mówiąc zastanawiam sie nad zmiana e90 na e60 i jedynym powodem jest wlasnie miejsce z tylu i wygoda jazdy na środkowym miejscu. Pod tym wzgledem w F10 jest kiepsko. Ztcp w E 60 jakby lepiej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

A to trzecie miejsce to dla kogo chcesz tam wygospodarować, bo na pewno nie dla dorosłego i na dłuższą jazdę, podobnie jak nie dla fotelika, bo już widziałem ludzi, którzy chcieli w e61 upchnąć troje dzieci na tylnej kanapie (oczywiście wszystkie w fotelikach) :norty:

Jednym słowem SŁABIUTKO :wink: jak wszędzie poza VANem, czy busem

Opublikowano
ale wejdzie fotelik i dwie osoby, co w e9x nie jest możliwe, pozatym bagażnik w trójce to porażka, nie mówię o litrach tylko o kształcie :mad2:
Opublikowano
No może nie małe dziecko, ale tez nie osobę dorosłą, ale za to szczupłą. 3cm to imho niemało. Zastanawiam się nad modernizacją u tapicera tylnej kanapy.

Imho tak czy inaczej na dłuższą metę w 5 osób w obu autach bedzie zbyt ciasno.

Natomiast w 4 osoby tak czy inaczej i w e60 i e90 będzie OK.

Opublikowano

Stara prawda, że z przodu to i w Matizie jest dużo miejsca. Duże i małe auta różnią się głównie ilością miejsca z tyłu i w bagażniku. Z przodu różnice są marginalne może poza szerokością (odległość między fotelami).

Wg mnie największe różnice po przesiadce z E60 do E90 widać w komforcie jazdy - wyciszenie (silnika i otoczenia), praca zawieszenia, sztywność nadwozia - to za te elementy trzeba zapłacić kilkadziesiąt tys więcej przy zakupie w salonie

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

To tylko odnosisz takie wrażenie, że jest więcej komfortu.

 

Dalsze dane z testu

Hałas przy 100km/h w E60 545i jest 62dB tyle samo ma E90 320d

Hałas przy 130km/h w E60 545i jest 66dB tyle samo jest w E90 320d.

 

Czyli hałas we wnętrzu jet identyczny pomimo klekoczącego 4 cylindrowaca w E90.

E90 jest nowszy konstrukcyjnie od E60 o 2 lata = lepsze wykorzystanie wnętrza.

 

Ojciec jeździ E60 530d,a ja miałem E91 320d, teraz mam E93 330d. Wnioski:

Na trasie E91 okazało się cichsze, bo w E60 jest szyberdach i hałasuje.

 

Po prostu E90 jest b. dobrze wyciszone.

W tym teście były jeszcze: ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V, AUDI A4 2.0 TD, FORD MONDEO 2.2 TDCi,OPEL VECTRA 1.9 CDTI,PEUGEOT 407 HDi FAP 135,SAAB 9-3 1.9 TiD,VW PASSAT 2.0 TDI

I w E90 było nawet ciszej przy 130km/h niż w części tych aut przy 100km/h

Opublikowano

Do ludzi ktorzy rozwazaja zakup E90 albo E60: jezeli chcecie wydac takie pieniadze to nie pytajcie o subiektyne porownanie na forum (w tym watku glownie odpowiadaja wlascicile 3er) tylko podjedzcie do komisu (przy ASO np) i sami przypasujcie sie do obu samochodow. Sam tak zrobilem i zrozumialem ze nie miescimy sie czteroosobowa rodzina w e90 mimo ze wolalem wlasnie trojke.

 

Jezeli chodzi o poziom halasu to nie nalezy podawac wynikow dwoch roznych testow, bo na wynik wplywa aparatura, metodologia, pogoda, nawierzchnia itp.

 

Jezeli chodzi o wymiary, to autor nawet nie podal skad wzial dane. Ale polecam zaparkowac raz swoim E90 obok E60 np pod hipermarketem.

 

Generalnie czytajac ten watek ma sie wrazenie ze BMW strzelilo sobie w stope wypudzczajac E90. W koncy wieksze, szybsze i bezpieczniejsze od E60. ;-)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Ale polecam zaparkowac raz swoim E90 obok E60 np pod hipermarketem.

Parkowałem tak w garażu, E60 obok E91 :wink:

 

Generalnie czytajac ten watek ma sie wrazenie ze BMW strzelilo sobie w stope wypudzczajac E90. W koncy wieksze, szybsze i bezpieczniejsze od E60. ;-)

 

E90 jest wśrodku tylko minimalnie mniejsze - patrz pomiary z testu, a nie subiektywne wrażenia.

 

No masz rację E90 jest szybsze bo lżejsze.

E90 jest bezpieczniejsze ma 5 gwiazdek NCAP a E60 4 gwiazdki.

E90 jest zwrotniejsze, średnica zawrcania 11,2m , E60 ma 11,8m

  • Zarejestrowani
Opublikowano

[quote name="Rufio"

Hałas przy 100km/h w E60 545i jest 62dB tyle samo ma E90 320d

Hałas przy 130km/h w E60 545i jest 66dB tyle samo jest w E90 320d.

 

Czyli hałas we wnętrzu jet identyczny pomimo klekoczącego 4 cylindrowaca w E90.

E90 jest nowszy konstrukcyjnie od E60 o 2 lata = lepsze wykorzystanie wnętrza.

 

Ojciec jeździ E60 530d' date='a ja miałem E91 320d, teraz mam E93 330d. Wnioski:

Na trasie E91 okazało się cichsze, bo w E60 jest szyberdach i hałasuje.

h[/quote]

 

Kto normalny porownuje poziom halasu v8 z r4 diesel ? Pojedz najpierw jednym potem drugim, diesel wydaje dzwieki nieprzyjemne dla ucha i czesc tych dzwiekow urzadzenie pomiarowe nie pokazuje, v8 basuje co po pierwsze rejestratpr wychwytuje jako halas mimo ze halasem nie jest a po drugie komfprt akustyczny jest duzo wyzszy.

 

Napisze jeszcze raz jechalem juz dziesiatkami jak nie setkami e90 i e60 , bez przechylania szali w zadna strone, ale jak napisalem subiektywnie ciszej ( wiekszy komfort akustyczny) jest w e60.

Poziom halasu nie zawsze jest rowny "cichosci"

 

I jeszcze raz napisze odnosnie wymiarow, to liczy sie ZWLASZCZA subiektywne wrazenie, co z tego ze powinno byc podobnie skoro w jednym sie czuje jak w iglo a w drugim jak na shezlongu ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Dane z testu auto zeitung - testy były zamieszczone na stronie bmw.de.

 

Czyli ta sama metodolgia testu. Zresztą tabelki i rysunki aut z wymiarami są tak samo zrobione.

Mozesz podlinkować te tabelki? Czy to z głowy lecisz?

Ja widze takie coś:

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-3/e90-91-92-93/limuzyna-e90/

i

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-5/e60/sedan/

 

Widać tu ze E60 jest większe. I to własnie te cm robią różnice.

 

A o parkowaniu przy E90 to napisałem, bo ja właśnie parkuje cały czas obok E90.

 

I moim celem nie jest Cie przekonywać, bo to jest dla mnie bez celowe. Chodzi o zwrócenie uwagi przyszłym nabywcom żeby sobie porównali samochody a nie czytali czyjeś opinie.

Opublikowano

Według mnie to jest dość proste.

 

E90 - Klasa średnia

 

E60 - Klasa średnio-wyższa

 

E65 - Klasa wyższa.

 

Jest ustalona pewna hierarchia i wszystko w klasie wyższej powinno być po prostu lepsze :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.