Skocz do zawartości

E90 czy E60 plusy i minusy


adrianCB

Rekomendowane odpowiedzi

 

Zachęcam do zapoznania się ze słownikiem języka polskiego.

http://sjp.pwn.pl/slownik/2575698/snob

 

Hahaha, to mnie teraz rozbawiłeś haha. A widzisz tam gdzieś słowo "snobowskie", bo ja nie? Nie ucz mnie proszę języka polskiego. Sam zajrzyj do słownika. Powinno być snobistyczne.

 

Mea culpa, w takim razie faktycznie sam muszę zacząć korzystać ze słownika :) Tu nie błysnąłem, tak to jest jak się piszę w "ferworze".

Aczkolwiek moje przesłanie chyba dotarło? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 276
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To chyba normalne że gdy chce wydać jakąś sumę na jakiś samochód to mam wszelkie prawo a nawet mały obowiązek w stosunku do siebie aby sprawdzić który samochód będzie tańszy w utrzymaniu, dodam którym lepiej mi się jeździ, który bardziej mi się podoba i na coś się zdecyduje. I piernik tu ma do wiatraka czy kogoś stać na utrzymanie czy nie.

Logiczne że nikt z zarobkami na poziomie 1200 zł brutto nie pyta się o utrzymywanie i kupowanie jakiegokolwiek auta za cenę ponad 50 tys zł.

Gdy wybierałem model rolet zew. typ kotła C.O lub inne aspekty etapu budowy domu nikt mnie na forum budowlanym nie zaczepiał tekstem czy mnie stać czy nie, a tym bardziej zdaniami "jak się pytam to mnie nie stać"

To ja już wole zdanie "jak się nie dowiadujesz" to głupi jesteś i naiwny że Ciebie niespodzianki finansowe ominą-te kosztowne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego larencase, a tak z ciekawości chciałem Cię spytać - masz/miałeś BMW?

 

...Kiedyś miałem e46...

Gdyby miał e90 lub e60 to chyba by się tutaj nie pytał o koszty utrzymania...

 

Odpowiadasz choć nie Ciebie pytam i nawet nie na temat. Pytam czy miał BMW w ogóle, a nie czy e90 czy e60 :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego larencase, a tak z ciekawości chciałem Cię spytać - masz/miałeś BMW?

Kolego miałem w swojej karierze poza innymi samochodami następujące modele BMW:

E36 316i

E36 325 TDS

E39 530dA FL

E46 320d FL

 

Dlatego chce ponownie kupić BMW bo żaden z w/w mnie nigdy nie zawiódł, a koszty utrzymania tych samochodów były śmieszne, mimo że zawsze wymieniam wszystko na czas nie czekając aż się bardziej rozleci przy okazji pochłonie inne elementy.

Te auta po prostu się nie psuły. Słyszałem że ostatnie modele BMW te prawdziwe to właśnie E39 i E46 nowe generacje to już nie tak bardzo udane i bez awaryjne konstrukcje.

Mimo wszystko chce nadal mieć poza F 650 GS inne BMW w garażu, bo od ponad 10 lat pasjonuje się tą marką więc nie są mi obce te samochody, polityka i historia marki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że miałem inne samochody jak Opel, Mercedes, Peugeot, VW

I wszystkie w mniejszym lub większym stopniu odwiedzały serwisy.

rekord to Peugeot który pochłonął w ASO kwotę 12 tyś zł wizyt było lekko ponad 20 w ciągu 9 miesięcy plus jakieś 5-7 tyś w innych warsztatach. Samochód został sprzedany w stanie nadal nie działającego FAP-a.

Uważam że jedna marki robia samochody mniej lub bardziej awaryjne. BMW oceniam wysoko mimo ze nowe modele to nie to samo co kiedyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matko, lepiej napisz czego nie miałeś :P Ile ty masz lat? 150 :P

Prowadziłem działalność gosp. więc musiałem mieć samochody dostawcze. A z prywatnych nie chciałem rezygnować.

Jakoś przez ostatnie lata często zmieniałem samochody.

Teraz pora pomyśleć o innych aspektach więc szukam auta na dłużej tak max 3 lata :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za bardzo czego pisać o kosztach utrzymania...

To wszystko zależy od tak wielu czynników , że nie sposób komuś przewidzieć ile wyda w jakimś okresie czasu na samochód..

m.in. w jakim stanie kupujemy samochód, z jakim przebiegiem, jak serwisowany, jak sami eksploatujemy? - w jakich warunkach, na jakich płynach i częsciach ekslploatacyjnych,w jakich serwisach, jaką mamy kulturę techniczną i świadomośc co służy naszemu autu a co nie...

Reasumując BMW to marka premium i nigdy do najtańszych samochodów w utrzymaniu nie należała, a przesadne oszczędzanie prędzej czy później się zemści jak nie na obecnym to na przyszłym włascicielu. Trzeba się przygotować , że w ciągu roku wydamy na e90/e60 troszeczkę wiecej niż na nową Toyotę Yaris.

 

A wracając do różnic w poziomie głośności pomiędzy e90 /e60

znalazłem subiektywną ocenę tego gościa :

2:04

Edytowane przez radaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem że samochód to jak kot w worku,

z tą różnicą ze ja dopytuje się o czśste awarie takie które mogą być nie do uniknięcia przy pewnych przebiegach.

Wspominałem o skrzyni automatycznej w E9x jak to jest naprawdę tak samo awaryjna jak w większej piątce?

Co z zawieszeniem E9x droższe, tańsze, bardziej lub mniej wytrzymałe niż w E60 lub chociażby porównanie do E46

I co z napędem xdrive?

Widzę ze jest kilka 330xd tylko jakoś boje się kosztów awarii tego napędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

larencase, wszystko masz na forum. Pytasz w różnych wątkach o coś co już jest napisane. Szukaj. Pierwszy lepszy wątek, przeczytaj sobie cały:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=179683

 

Miałeś Beeki już, więc koszt roboczogodziny znasz. Ceny części masz w każdym sklepie internetowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie od dziś wiadomo , że awarie nowoczesnych turbodoładowanych silników diesla są częstsze i droższe w naprawie niż prostszych konstrukcyjnie wolnossących benzyn. Podobnie jest z automatycznymi skrzyniami biegów. Jednak wszystko zależy jaką sztukę dorwiesz.. Ale teoretyzując najbezpieczniejszy byłby "golas" w benzynie z wtryskiem pośrednim i manualem.

Im większy moment obrotowy tym automat bardziej dostaje w dupe, więc teoretycznie w dieslu powinien krócej bezproblemowo pochodzić.

Diesle są chyba identyczne zarówno w e90 jak i e60, natomiast benzyny wspolne to konstrukcje tylko 6 cyl., skrzynie automatyczne też bez większych różnic.

 

Kup samochód w dobrym stanie, to jest wg mnie kryterium nr 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

larencase, wszystko masz na forum. Pytasz w różnych wątkach o coś co już jest napisane. Szukaj. Pierwszy lepszy wątek, przeczytaj sobie cały:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=179683

 

Miałeś Beeki już, więc koszt roboczogodziny znasz. Ceny części masz w każdym sklepie internetowym.

Po pierwsze to jest forum i mam prawo pytać, jak Ty wolisz czytać to zapraszam do biblioteki lub empiku na dział filozofii :P

Po drugie nie pytam o ceny roboczogodzin czy ceny poszczególnych części bo to każdy idiota może sprawdzić na necie.

Mnie interesuje czy dane elementy bardziej się rozlatują w trójkach czy piątkach. oraz jak wygląda sprawa napędu xd.

Tego w sklepie internetowym się nie dowiem, a jak się dowiedziec nie pytając? Hmm!

 

Pamiętam, kiedyś pytałem sie przed zakupem E46 i dużo mi to dało w wyborze jednostki oraz później przy szukaniu auta, kupiłem auto może nie do końca zadbane wizualnie, ale mechanicznie to prawie nówka i tak jeździła aż do momentu sprzedaży, a wiem że do dziś cieszy obecnego właściciela.

Więc pozwolisz że będe się pytał i dowiadywał co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to jest forum i mam prawo pytać, jak Ty wolisz czytać to zapraszam do biblioteki lub empiku na dział filozofii :P

Ludzie którzy ci odpowiedzą tez to napiszą, a ty będziesz musiał przeczytać. Jak w emipku, na dziale filozofii. Chodzi o to, że tobie się nie chce poszukać czegoś co już jest napisane.

Ja ci dałem jak na tacy świetny wątek o kosztach utrzymania E90, który sam czytałem z czystej ciekawości kiedyś. Więc naprawdę nie rozumiem cie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to jest forum i mam prawo pytać, jak Ty wolisz czytać to zapraszam do biblioteki lub empiku na dział filozofii :P

Ludzie którzy ci odpowiedzą tez to napiszą, a ty będziesz musiał przeczytać. Jak w emipku, na dziale filozofii. Chodzi o to, że tobie się nie chce poszukać czegoś co już jest napisane.

Ja ci dałem jak na tacy świetny wątek o kosztach utrzymania E90, który sam czytałem z czystej ciekawości kiedyś. Więc naprawdę nie rozumiem cie.

Pokaż mi zdanie na temat xdrive!

Kolejna sprawa czytałem to kilka dni temu i wypowiedziałem się kilka stron do tyłu że mnie interesuje przebieg od 200 w górę, a w temacie przez Ciebie podesłanym większość ma do 100 tyś km tylko jeden ma 159 kkm.

Więc dlaczego ciśnienie Tobie skacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dlaczego ciśnienie Tobie skacze?

No właśnie mi nie skacze. Szkoda, że tak to odbierasz. Sformułowałeś pytanie klika postów wcześniej nie wspominając swoich założeń co do przebiegu.

 

 

Może coś znajdziesz dla siebie:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=83&t=161317

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=199130

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=141718

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zimie również będę zmieniał samochód, wybór pada na A4 b8, E90 lubE60. Ja chciałbym się coś dowiedzieć na temat awaryjności tych dwóch modeli. Ja będę szukał silników 3.0d, 2.5d(M57), 2.5i, 3.0i (z pośrednim wtryskiem) lub ewentualnie w E90 lci 1.8d, 2.0d (N47). Moje ostatnie bmw to E46 ze słynnym 2.0 136ps, jako, że nie poczytałem o awariach, wadach w konstrukcji ( np. przepływomierz, pompa wtrysk., nietrwałe zawieszenie lub tuleje tylnej belki, czy też pękająca tylna podłoga), po jakimś czasie miałem już dość bmw. Czy zawieszenie w E90 zmieniło się jakoś diametralnie w porównaniu do E46 oraz czy w zawieszeniu w E90 i E60 wychodziły jakieś "kwiatki" - wady, czy różnica w zawieszeniu tych dwóch modeli (E90,E60) jest również jakaś przełomowa (wiadomo E90 jest nowszą konstrukcją ale oba mają zaw. wielowachaczowe)? Co do silników to te wyżej wymienione (2.5d,3.0d,2.5i,3.0i) są te same w E90 i E60 ale czy w ich przypadku również zdarzały się jakieś wady lub problemy tak jak słyszy się w konstrukcjach N47 (1.8d lub 2.0d) (chodzi mi o łańcuch rozrządu). Dzięki. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze nie spotkałem sie z sytuacja by ktoś narzekał na problemy z zawieszeniem E90. U mnie jak dotąd była wymieniana jakaś gumka za kwotę ok 100 zł w ASO.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zimie również będę zmieniał samochód, wybór pada na A4 b8, E90 lubE60. Ja chciałbym się coś dowiedzieć na temat awaryjności tych dwóch modeli. Ja będę szukał silników 3.0d, 2.5d(M57), 2.5i, 3.0i (z pośrednim wtryskiem) lub ewentualnie w E90 lci 1.8d, 2.0d (N47). Moje ostatnie bmw to E46 ze słynnym 2.0 136ps, jako, że nie poczytałem o awariach, wadach w konstrukcji ( np. przepływomierz, pompa wtrysk., nietrwałe zawieszenie lub tuleje tylnej belki, czy też pękająca tylna podłoga), po jakimś czasie miałem już dość bmw. Czy zawieszenie w E90 zmieniło się jakoś diametralnie w porównaniu do E46 oraz czy w zawieszeniu w E90 i E60 wychodziły jakieś "kwiatki" - wady, czy różnica w zawieszeniu tych dwóch modeli (E90,E60) jest również jakaś przełomowa (wiadomo E90 jest nowszą konstrukcją ale oba mają zaw. wielowachaczowe)? Co do silników to te wyżej wymienione (2.5d,3.0d,2.5i,3.0i) są te same w E90 i E60 ale czy w ich przypadku również zdarzały się jakieś wady lub problemy tak jak słyszy się w konstrukcjach N47 (1.8d lub 2.0d) (chodzi mi o łańcuch rozrządu). Dzięki. Pozdrawiam

 

A4 B8 bardzo fajne auto i konstrukcyjnie dużo młodsze niż e90 czy to pre lci czy lci. Jeśli celujesz w silnik 2.0 tdi 143 CR to staraj się aby był prod. po 9/2009 ponieważ wcześniej sposób napędu oleju był podobnie rozwiązany jak w słynnym już 2.0 tdi - problem szeroko opisany na a4 forum. Kuzyn zrobił taką a4ka 150 tyś km w 2 lata i zero problemów. Najlepiej by było 3.0 tdi quattro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zimie również będę zmieniał samochód, wybór pada na A4 b8, E90 lubE60. Ja chciałbym się coś dowiedzieć na temat awaryjności tych dwóch modeli. Ja będę szukał silników 3.0d, 2.5d(M57), 2.5i, 3.0i (z pośrednim wtryskiem) lub ewentualnie w E90 lci 1.8d, 2.0d (N47). Moje ostatnie bmw to E46 ze słynnym 2.0 136ps, jako, że nie poczytałem o awariach, wadach w konstrukcji ( np. przepływomierz, pompa wtrysk., nietrwałe zawieszenie lub tuleje tylnej belki, czy też pękająca tylna podłoga), po jakimś czasie miałem już dość bmw. Czy zawieszenie w E90 zmieniło się jakoś diametralnie w porównaniu do E46 oraz czy w zawieszeniu w E90 i E60 wychodziły jakieś "kwiatki" - wady, czy różnica w zawieszeniu tych dwóch modeli (E90,E60) jest również jakaś przełomowa (wiadomo E90 jest nowszą konstrukcją ale oba mają zaw. wielowachaczowe)? Co do silników to te wyżej wymienione (2.5d,3.0d,2.5i,3.0i) są te same w E90 i E60 ale czy w ich przypadku również zdarzały się jakieś wady lub problemy tak jak słyszy się w konstrukcjach N47 (1.8d lub 2.0d) (chodzi mi o łańcuch rozrządu). Dzięki. Pozdrawiam

 

A4 B8 bardzo fajne auto i konstrukcyjnie dużo młodsze niż e90 czy to pre lci czy lci. Jeśli celujesz w silnik 2.0 tdi 143 CR to staraj się aby był prod. po 9/2009 ponieważ wcześniej sposób napędu oleju był podobnie rozwiązany jak w słynnym już 2.0 tdi - problem szeroko opisany na a4 forum. Kuzyn zrobił taką a4ka 150 tyś km w 2 lata i zero problemów. Najlepiej by było 3.0 tdi quattro :D

Jak możne być podobny problem w b8, jak b8 to już CR a nie DP tak jak w b7 2.0tdi ,a i w b8 są gorsze wykończenia jak w bmw chodzi mi o plastiki ,od początku produkcji nie było b8 awaryjnym silnikiem 2.0tdi CR CAGA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem moje LCI to najpierw szukałem B8 w dieslu... Jednak to co piszą o tym samochodzie sami właściciele, to woła o pomste do nieba. Poczytajcie forum A4klubu i opinie samych wlascicieli. Wychodzi na to, ze ten najnowszy silnik, to wiekszy bubel niz oslawione juz 2.0tdi PD. Zeby nie bylo, przerabialem ten temat z 2.0TDI PD na wlasnej skorze i mimo to chcialem sprobowac B8... Dopoki sie nie okazalo, że jest to konstrukcja jeszcze gorsza niz poprzednie rozwiazanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zimie również będę zmieniał samochód, wybór pada na A4 b8, E90 lubE60. Ja chciałbym się coś dowiedzieć na temat awaryjności tych dwóch modeli. Ja będę szukał silników 3.0d, 2.5d(M57), 2.5i, 3.0i (z pośrednim wtryskiem) lub ewentualnie w E90 lci 1.8d, 2.0d (N47). Moje ostatnie bmw to E46 ze słynnym 2.0 136ps, jako, że nie poczytałem o awariach, wadach w konstrukcji ( np. przepływomierz, pompa wtrysk., nietrwałe zawieszenie lub tuleje tylnej belki, czy też pękająca tylna podłoga), po jakimś czasie miałem już dość bmw. Czy zawieszenie w E90 zmieniło się jakoś diametralnie w porównaniu do E46 oraz czy w zawieszeniu w E90 i E60 wychodziły jakieś "kwiatki" - wady, czy różnica w zawieszeniu tych dwóch modeli (E90,E60) jest również jakaś przełomowa (wiadomo E90 jest nowszą konstrukcją ale oba mają zaw. wielowachaczowe)? Co do silników to te wyżej wymienione (2.5d,3.0d,2.5i,3.0i) są te same w E90 i E60 ale czy w ich przypadku również zdarzały się jakieś wady lub problemy tak jak słyszy się w konstrukcjach N47 (1.8d lub 2.0d) (chodzi mi o łańcuch rozrządu). Dzięki. Pozdrawiam

 

A4 B8 bardzo fajne auto i konstrukcyjnie dużo młodsze niż e90 czy to pre lci czy lci. Jeśli celujesz w silnik 2.0 tdi 143 CR to staraj się aby był prod. po 9/2009 ponieważ wcześniej sposób napędu oleju był podobnie rozwiązany jak w słynnym już 2.0 tdi - problem szeroko opisany na a4 forum. Kuzyn zrobił taką a4ka 150 tyś km w 2 lata i zero problemów. Najlepiej by było 3.0 tdi quattro :D

Jak możne być podobny problem w b8, jak b8 to już CR a nie DP tak jak w b7 2.0tdi ,a i w b8 są gorsze wykończenia jak w bmw chodzi mi o plastiki ,od początku produkcji nie było b8 awaryjnym silnikiem 2.0tdi CR CAGA

 

 

Ano może być jak nie jesteś w temacie to lepiej się nie udzielaj. Do 09/2009 stosowany tą samą długość zabieraka pompy oleju co w niby ''poprawionym'' 2.0 tdi gdzie również wycierał się ww. omawiany zabierak, co prowadziło do braku smarowania, a w konsekwencji zatarcia turbiny, silnika. Zresztą ściągnij sobie ETKE porównaj nr. kat. zabieraka do poszczególnych silników i będziesz wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.