Skocz do zawartości

E90 czy E60 plusy i minusy


adrianCB

Rekomendowane odpowiedzi

Po zimie również będę zmieniał samochód, wybór pada na A4 b8, E90 lubE60. Ja chciałbym się coś dowiedzieć na temat awaryjności tych dwóch modeli. Ja będę szukał silników 3.0d, 2.5d(M57), 2.5i, 3.0i (z pośrednim wtryskiem) lub ewentualnie w E90 lci 1.8d, 2.0d (N47). Moje ostatnie bmw to E46 ze słynnym 2.0 136ps, jako, że nie poczytałem o awariach, wadach w konstrukcji ( np. przepływomierz, pompa wtrysk., nietrwałe zawieszenie lub tuleje tylnej belki, czy też pękająca tylna podłoga), po jakimś czasie miałem już dość bmw. Czy zawieszenie w E90 zmieniło się jakoś diametralnie w porównaniu do E46 oraz czy w zawieszeniu w E90 i E60 wychodziły jakieś "kwiatki" - wady, czy różnica w zawieszeniu tych dwóch modeli (E90,E60) jest również jakaś przełomowa (wiadomo E90 jest nowszą konstrukcją ale oba mają zaw. wielowachaczowe)? Co do silników to te wyżej wymienione (2.5d,3.0d,2.5i,3.0i) są te same w E90 i E60 ale czy w ich przypadku również zdarzały się jakieś wady lub problemy tak jak słyszy się w konstrukcjach N47 (1.8d lub 2.0d) (chodzi mi o łańcuch rozrządu). Dzięki. Pozdrawiam

Nie znam się na audi bo zawsze starałem się omijać tą markę, patrząc i mając za przykład takie auta w rodzinie czy u znajomych.

Jednak to w jaki sposób opisujesz e46 to mnie zastanawia.

Miałem 320d przez ponad rok, sprzedawałem z przebiegiem 390 kkm i do dziś lata bezawaryjnie.

Każdy narzeka na turbiny i pompy WC mi nawet nie próbowały dawać znać ze coś jest z nimi nie tak.

Dwa razy wymieniałem wahacze przednie, ale to wiadomo że w e46 nie były przygotowane na nasze warunki dziurawo-polskie. Więc nie mam pretensji bo auto w założeniu konstruktorów miało jeździć po drogach a nie do rajdach na naszych niby to ulicach.

No i kolejna wymiana to sprzegło komplet, o dziwo bez koła dwumasowego. Sama wymiana trwała 3-4 godziny.

W 407 SW którego kiedyś miałem wymiana sprzęgła oczywiście razem z dwumasem bo tam wszystko parami się rozlatuje to trwała 3 dni. Przy czym należało rozebrać przednie zawieszenie, skrzynie biegów i połowę przewodów silnika.

Więc uznałem że nie ma to jak BMW, nie ma to jak tylko napęd silnik ułożony wzdłużnie. Raz że lepsze osiągi, komfort prowadzenia bez tych szarpnięć podczas ujmowania gazu to podczas wymian nie ma dramatu.

Dziś to mi się śmiać chce z marek które robią przednie napędy, lub te quattro napęd czasami na trzy koła :P

Wystarczy wpisać na youtube quattro vs xdrive BMW miażdży konkurencje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 276
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To Ty kolego qwertykk się lepiej zastanów czy się lepiej udzielać czy nie ,ale myślę że nie :duh:

Zabierak jest ale przeciez problemu nie ma w silnikach 2.0 TDI PD był on bardziej obciazony wałakami , pompkami i itd. w CR to co innego .

Przebiegi rzedu 250-300 tys. juz sa i nic sie nie dzieje nawet temat znalazłem na FORUM

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b8-wadliwy-naped-pompy-oleju-2-0-tdi-251258/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wpisać na youtube quattro vs xdrive BMW miażdży konkurencje...

 

Znalazlem, wpisałem i mam:

 

 

Nie wiem w czym tu jest lepsze xdrive :)

Jak się postarasz to znajdziesz jeden, dwa, filmiki gdzie BMW gorzej wypadło, ale 90% takich konkurencji wygrywa xdrive-najbardziej inteligenty napęd na cztery koła.

Po drugie z wjazdem przedniej osi na tym Twoim filmiku BMW lepiej wypadło :P

Jak juz chcesz oglądać to proszę:

http://www.youtube.com/watch?v=U-FoUTPja4Y

ten to jest mistrzostwo świata aby na prostym samochód ludzie pchali :P

 

Ogólnie tych filmików jest masa, dla mnie najbardziej wiarygodne to sa testy na rolkach bo tam nie ma znaczenie jakie gumy mamy założone.

Kiedyś widziałem jak w Top Gear Jerremy testował X6 potem na necie doczytałem się że BMW oskarża producentów Top Gear o fałszowanie i pokazywanie nieprawdziwej złej opinii o X6.

Coś tam było na temat letnich opon i testach w alpach oraz mokrej trawie na łysych oponach podczas czego inny samochód miał suchy pagórek i terenowe opony. pamiętam że przyczepność była znikoma gdyż auto pod własną masą na zaciągniętym hamulcu i zblokowaniem skrzyni "P" sam zjeżdżał z wzniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wpisać na youtube quattro vs xdrive BMW miażdży konkurencje...

 

Znalazlem, wpisałem i mam:

 

 

Nie wiem w czym tu jest lepsze xdrive :)

Jak się postarasz to znajdziesz jeden, dwa, filmiki gdzie BMW gorzej wypadło, ale 90% takich konkurencji wygrywa xdrive-najbardziej inteligenty napęd na cztery koła.

Po drugie z wjazdem przedniej osi na tym Twoim filmiku BMW lepiej wypadło :P

Jak juz chcesz oglądać to proszę:

http://www.youtube.com/watch?v=U-FoUTPja4Y

ten to jest mistrzostwo świata aby na prostym samochód ludzie pchali :P

 

Ogólnie tych filmików jest masa, dla mnie najbardziej wiarygodne to sa testy na rolkach bo tam nie ma znaczenie jakie gumy mamy założone.

Kiedyś widziałem jak w Top Gear Jerremy testował X6 potem na necie doczytałem się że BMW oskarża producentów Top Gear o fałszowanie i pokazywanie nieprawdziwej złej opinii o X6.

Coś tam było na temat letnich opon i testach w alpach oraz mokrej trawie na łysych oponach podczas czego inny samochód miał suchy pagórek i terenowe opony. pamiętam że przyczepność była znikoma gdyż auto pod własną masą na zaciągniętym hamulcu i zblokowaniem skrzyni "P" sam zjeżdżał z wzniesienia.

 

Wystarczy że w audi wyłączone zostało ESP i taki mamy efekt jak na filmikach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty kolego qwertykk się lepiej zastanów czy się lepiej udzielać czy nie ,ale myślę że nie :duh:

Zabierak jest ale przeciez problemu nie ma w silnikach 2.0 TDI PD był on bardziej obciazony wałakami , pompkami i itd. w CR to co innego .

Przebiegi rzedu 250-300 tys. juz sa i nic sie nie dzieje nawet temat znalazłem na FORUM

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b8-wadliwy-naped-pompy-oleju-2-0-tdi-251258/

 

 

Co znalazłeś na forum? Tylko to co ja napisałem że do 9/10/2009 był taki sam napęd oleju jak w 2.0 tdi pd i opinie ludzi którzy przerabiali napęd właśnie z tego 2.0 tdi CR bo tu również jest problem. Tutaj cytat: Tak, istnieje w takim samym stopniu jak w starszych jednostkach 2.0TDI PD, gdyż w silnikach CR również użyto zabierak o symbolu 03G 115 281 D.

ETKA_CAGA... A gdzie masz te przebiegi? Z opinii jednego użytkownika który pytał w ASO o problemie? A co mieli powiedzieć sypie się na potęgę bo znów VAG dał ciała przy tej konstrukcji ? zastanów się. :)

 

p.s zakończyłem offtopa z Tobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak można sterować napędem w Audi ale według mnie, np ostatni filmikz Audi A8 jest kłamstwem, a to dlatego, że przednie koła w ogóle nie próbują wyciągnąć samochodu. Jakby był załączony stały napęd to by wyjechał. To samo może się tyczyć poprzednich filmików - nie wiemy na jakich "ustawieniach" były samochody, czy miały włączone ESP, ASR czy nie (dlaczego BMW stworzyło kłamliwy film Q5 vs X3?). Jeździłem kilkoma quattro zaczynając od starego A4 kończąc na nowej A6 i jak dla mnie to lepszy napęd niż xDrive (którym miałem okazję jeździć trochę mniej bo 3 razy). Oczywiście można tutaj prowadzić nieskończoną dyskusję nad wyższością jednego napędu nad drugim więc aby stwierdzić, który jest lepszy proponuję trochę nimi pojeździć bo filmików pokazujących wyższość quattro nad xDrive mógłbym znaleźć co najmniej tyle samo.

A teraz raczej skończmy offtopa.

Edytowane przez bbrys
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty kolego qwertykk się lepiej zastanów czy się lepiej udzielać czy nie ,ale myślę że nie :duh:

Zabierak jest ale przeciez problemu nie ma w silnikach 2.0 TDI PD był on bardziej obciazony wałakami , pompkami i itd. w CR to co innego .

Przebiegi rzedu 250-300 tys. juz sa i nic sie nie dzieje nawet temat znalazłem na FORUM

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b8-wadliwy-naped-pompy-oleju-2-0-tdi-251258/

 

 

Co znalazłeś na forum? Tylko to co ja napisałem że do 9/10/2009 był taki sam napęd oleju jak w 2.0 tdi pd i opinie ludzi którzy przerabiali napęd właśnie z tego 2.0 tdi CR bo tu również jest problem. Tutaj cytat: Tak, istnieje w takim samym stopniu jak w starszych jednostkach 2.0TDI PD, gdyż w silnikach CR również użyto zabierak o symbolu 03G 115 281 D.

ETKA_CAGA... A gdzie masz te przebiegi? Z opinii jednego użytkownika który pytał w ASO o problemie? A co mieli powiedzieć sypie się na potęgę bo znów VAG dał ciała przy tej konstrukcji ? zastanów się. :)

 

p.s zakończyłem offtopa z Tobą.

A Ty i tak na swoim musisz postawić i powtarzasz się .

 

Koniec OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec OT.

... nie nie kończcie OT .. tak miło się czytało :mad2: :mad2:

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie i konstruktywnie się nam temat rozwinął :norty: Panowie - temat jest jasno określony - po co włączać tu wywody na temat B8, zje..nych konstrukcyjnie napędów olejowych, quattro vs. xDrive, itp.

Trzymajmy się tematu, bo ktoś, kto na początku zastanawiał się czy e90, czy e60 teraz nie kupi nic z tej dwójki :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie też nie, bo tam też siedzi w/w 2.0 - a nuż po 2009 nadal się wałki wycierają i nie będzie smarowania :duh:

Zresztą i tak xDrive jeździ lepiej w zimie i na mokrym niż RWD, ale więcej spali i więcej może się zepsuć :norty: :norty:

EOT, bo temat już baaaardzo odbiega :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździ gorzej. Co najwyżej lepiej przyspiesza i tez tylko przy małych prędkościach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wpisać na youtube quattro vs xdrive BMW miażdży konkurencje...

 

Znalazlem, wpisałem i mam:

 

 

Nie wiem w czym tu jest lepsze xdrive :)

 

Audi Q3 - przeciez to nie TORSEN tylko zwykly HALDEX... naped na przod i dolaczany tyl...

 

Problem z zabierakiem w 2.0TDI nie dotyczy jego dlugosci tylko jego konstrukcji i wyrabiajacego sie gniazda (cos ala imbus) dotyczy to rowniez 2.0CR z poczatkow produkcji :!: . Przy 2.0TdiCR nalezy pamietac o slabej trwalosci DPF

Przestanmy sie zachowywac jak dzieci i wierzyc we wszytko co zobaczymy w necie... Torsen to swietny mechanizm bo reaguje mechanicznie , tu elektronika nie ingeruje w przelaczanie rozdzialu momentu. Jest bardziej przewidywalny od Xa ale... ma tez swoje wady wynikajacego z jego konstrukcji , gdzie to X ma przewage. W normlanych warunkach drogowych stawiam na Xa , mniej spali lepiej przyspieszy przy duzych predkosciach (mniejsze straty). Na tor ... Quattro bo lepiej go przewidziec w zakretach, chociaz X mnie jakos specjalnie nie zaskoczyl jeszcze. BMW zrobilo propagande ze niby ich naped jest najlepszy na swiecie ...moze jest najbardziej inteligentym napedem, ale Torsen daje lepsza przewidywalnosc bo zachowuje sie tak samo - brak ingenercji komputera to zaleta tego napedu .

 

Wracajac do tematu ...gdzies padlo(i to kolejny raz) stwierdzenie ze E60 i E90 sa tak samo wyciszone .. No wybaczcie ale nie jest to za cholere prawda. Jest inny komfort jazdy i nie walkujmy juz tego tematu. Moze preLCI e60 bylo podobnie wyciszone jak E90 ale E60 LCI jest wyzej i end of story.

 

 

ps Audi tez robi dobre samochody,naparwde, nie tylko BMW daje rade. Na dzien dzisiejszy motoryzacja sie bardzo zblizyla i wszsytko zalezy od konkretnego uzytkownika/jego gustu i odbioru

ps2. 3.0TDI V6 nie jest silnikiem bez wad... trzeba o tym pamietac.

Edytowane przez mmcv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie mi opisac użytkowanie dwóch silników 2.0 oraz 3.0 wysokoprężne montowane w e90 oraz e60.

To jest dla mnie znaczy wykładnik wyboru jaki model mam wybrać w zakupie. Kolejny to skrzynie biegów. Obowiązkowo chce mieć automat i teraz nie wiem czy trójka ma inna skrzynie niż piątka.

Oraz jak wygląda kwestia zawieszenia w obu tych modelach.

Będę wdzięczy jeśli temat rozwinie sieę w tych tematach bo trzeci raz się proszę o opisanie w/w zapytania które idealnie pasuje do TEMATU :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki i skrzynie zasadniczo są takie same.

Silniki to się domyślam-miałem na myśli który z nich jest mniej awaryjny. Słyszałem że 3.0 jest lepszym silnikiem bo podobno w 2.0 padają turbiny które są mitsubishi.

Wiem również że 530d cierpi na awarie sprzęgieł hydrokinetycznych (konwenter) dziwne że w E9x tego się nie słyszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E90 jet lżejsze i mniejsze, a pewnie tez ma rzeczywiste przebiegi bliższe pól miliona a nie miliona jak E60.

 

Z tego co pisales masz kase wyłacznie na mocno zajeżdzonego trupa, więc może lepiej sobie odpuść i kup auto mniejsze ale nowe.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E90 jet lżejsze i mniejsze, a pewnie tez ma rzeczywiste przebiegi bliższe pól miliona a nie miliona jak E60.

 

Z tego co pisales masz kase wyłacznie na mocno zajeżdzonego trupa, więc może lepiej sobie odpuść i kup auto mniejsze ale nowe.

Ale Ty bredzisz ,nie wiem czy zazdrościsz, i odradzasz koledze kupna e60,co doradzasz aby sobie kupił opla corse :duh: to jego sprawa czym chce jeździć i jaki będzie miało przebieg auto Ty wszystko na nie! Pesymista,a w końcu twoja 1 najlepsza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczysz chyba nie zauważać ze to nie ja chce kupić auto, ktore sie nie będzie psuło. I to nie ja dysponuje kwota ok 40 tys na ten cel. Zajrzyj na mobile.de zobacz co sie da kupić za ok 7 tys euro i pokaz mi choć jedno e90 czy e60 trzylitrowym silnikiem, ktore nie jest trupem. Oczywiscie te auta w Polsce dokonują magicznej przemiany w zadbane perełki z przebiegiem 150 tys km. A koledze to mogę co najwyżej współczuć. Raz kiedyś szukałem auta używanego. Ba nawet w końcu znalazłem tylko sprzedawca sie rozmyslil, bo żal mu było sprzedawać dobre auto i dał je córce.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.