Skocz do zawartości

Odkręcająca się pompa oleju w M60,M62 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Mcpaul

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich dumnych właścicieli BMW z silnikiem m62!

Muszę przyznać, że po przeczytaniu postu jestem pełen obaw o zawartość miski olejowej w moim silniku. Tak się składa, że niedługo wymieniam olej w silniku i postanowiłem sprawdzić u siebie jak wygląda stan śrub pompy oleju.

O wynikach kontroli poinformuje oczywiście na forum- mam nadzieję, że wszystjko będzie jednak ok- w końcu to BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do optymisty Tomka_M- na www.7er.com czasem robione są rozne ankiety- przytoczę dwie odnosnie srubek pompy oleju-

najpierw moze V12 M73 B54-

na 64 biorących udział w ankiecie-

 

42 osoby nie sciagały misy olejowej i nie wiedzą do tam sie dzieje;

 

22 osoby sciagneły mise i tak-

-w 5 przypadkach wszystko było ok

 

- 17 osób miało śrubki w misce z czego w dwoch przypadkach fruwajace śrubki doprowadziły do uszkodzeń

 

http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=51013&highlight=schrauben

 

 

teraz V8 -

 

M60- biorących udział w ankiecie- 120 osób

- 32 nie zagladały do misy

- 18 zajrzało i wszystko było ok

- 70 zajrzało i sie przestraszyło bo lezały srubki albo były bardzo bardzo luźne

 

M62 - biorących udział w ankiecie - 98 osób

 

- 65 osób nie zagladało jeszcze do misy

- 24 osoby miały wszystko ok

- 9 osób miało luzne/leżace srubki

http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=50925&highlight=%D6lpumpenschrauben

 

nadal na 33 osoby ktore zajrzały do misy, ok 30 % miało sie czym martwic. Fakt,ze M62 wypadło lepiej od M60 i M73 wynika z tego ,ze są to jednak młodsze nieco silniki z zazwyczaj mniejszymi przebiegami. Za pare lat bedzie jeszcze gorzej.

 

wnioski wyciagnijcie sami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy dziwne klekotanie/rzędzenie na wolnych obrotach ( maksymalnie do 900 obr ) słyszalne w środku może być objawem odkręconej pompy? Silnik M62 przebieg 167 tys.

 

Witam podejżewam, że chodzi ci o tykanie na układzie VANOS ale te tykanie powinno być słyszalne dopiero powyżej 200 tys km.

 

Jeśli masz faktyczny przebieg to powinna być cisza.

Ja mam 230 tys km i już Vanosy troszkę cykają, ale to tak ma być niestety po takim przebiegu i albo przyzwyczaić się do tego albo robić najlepiej odrazu i rozrząd zmienić tylko koszt niesamowity.

 

Jeśli chodzi o śrubki sprawdzałem (740 M62 99rok) wszystko ok. nic nie pływa, ani nie jest luźne-Dziękuję za przestrogę.

Sprawdziłem i śpię spokojnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do optymisty Tomka_M- na www.7er.com czasem robione są rozne ankiety- przytoczę dwie odnosnie srubek pompy oleju-

najpierw moze V12 M73 B54-

na 64 biorących udział w ankiecie-

 

42 osoby nie sciagały misy olejowej i nie wiedzą do tam sie dzieje;

 

22 osoby sciagneły mise i tak-

-w 5 przypadkach wszystko było ok

 

- 17 osób miało śrubki w misce z czego w dwoch przypadkach fruwajace śrubki doprowadziły do uszkodzeń

 

http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=51013&highlight=schrauben

 

 

teraz V8 -

 

M60- biorących udział w ankiecie- 120 osób

- 32 nie zagladały do misy

- 18 zajrzało i wszystko było ok

- 70 zajrzało i sie przestraszyło bo lezały srubki albo były bardzo bardzo luźne

 

M62 - biorących udział w ankiecie - 98 osób

 

- 65 osób nie zagladało jeszcze do misy

- 24 osoby miały wszystko ok

- 9 osób miało luzne/leżace srubki

http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=50925&highlight=%D6lpumpenschrauben

 

nadal na 33 osoby ktore zajrzały do misy, ok 30 % miało sie czym martwic. Fakt,ze M62 wypadło lepiej od M60 i M73 wynika z tego ,ze są to jednak młodsze nieco silniki z zazwyczaj mniejszymi przebiegami. Za pare lat bedzie jeszcze gorzej.

 

wnioski wyciagnijcie sami

 

mniejsza o wiekszość :mrgreen: , ja zajrzałem do miski i wszystko było OK, pocieszyłem sie jedynie że auto jeździło na dobrym oleju bo nie ma nagaru i wszystko sie ładnie świeci :D

 

Może to dotyczy pierwszej serii silników M62 ?

Pozdrawiam!

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ankieta dotyczyła wszystkich posiadaczy siodemek ,wiec sadze ,ze i własciciele młodszych roczników sie wypowiadali. Na pewno V8 po 09/98 roku czyli te juz z vanosem były kolejny raz ulepszane i byc moze w nich ryzyko wystąpienia tej przypadłosci jest mniejsze, ale nie mam na to dowodów. Czas pokaze ale i tak jak koledzy wyzej pisali- sprawdzic nie zaszkodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam problem - w mojej e32 przy wymianie misek olejowych - jedna śruba sobie leżała na dnie a druga była luźna.

Warto to sprawdzić, żeby sie nie zdziwić :8)

525i 1991r. Islandgrün met.

525tds 1993r. Oxfordgrün met.

635 CSi/A 1981r. Zypresengrün met.

zielono mi .... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witajcie !

jestem tu nowy więc na początek wszystkich gorąco pozdrawiam

moja piękna to e34 540ia 1993 rok w automacie czarny metalik po prostu cudo ...

Dużo czytałem na forum o tych odkręcających się śrubach pompy olejowej i nie wytrzymałem i postanowiłem sprawdzić - rzeczywiście mozna się nieźle ździwić - dwie śruby leżały sobie tak po prostu w misce a pozostałe można było zwyczajnie obracać palcami - dobrze , że o tym piszecie to może uda się uratować parę silników ...

Uszcelkę pod miskę polecam oryginalną z ASO BMW bo jest tańsza od podróby - zapłaciłem 85 zł a jakość o niebo lepsza . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisy to wiedza jak skasowac 2000 za wymiane klockow a nic na temat mechaniki.

 

nie przesadzajmy. To że ASO BMW jest drogie jak diablo nie oznacza że nie znaja sie na naszych autkach.

Wiadomo ze jakość serwisów odbiega (choć nie zawsze) od jakości samych samochodów, ale weź pod uwage że tych samochodów naprawia sie tam całkiem sporo - wiec z samej ich ilości można wylapać wszelkie powtarzające sie wady samochodów marki BMW. Zresztą każde ASO ma łącznośc z centralą - która informuje siec swoich serwisów o wszystkich odkrytych nieprawidłowosciach i powtarzajacych sie usterkach pojawiajacych sie w BMW. Tak działa kazdy serwis, nawet fiata.

 

Ja znam conajmniej 5 przykladow odkrecajacej sie pompy w M62.

 

a skąd pewnośc ze pompa odkręciła sie sama?

W samochodzie używanym nigdy w 100% nie bedzie można ustalić przyczyny.

Może to być np. wynik wymiany łańcucha rozrządu , zmienianego przez henia w stodole, który to zapomniał dokręcić kilka srubek

 

Wiekszość beemek jeżdzących po naszych drogach to złom i niestety taka jest prawda, naprawianych po kosztach, z niewymienianym olejem, "serwisowanych" od awarii do awarii.

 

Tak samo jak mialem problem z grzejacym sie silnikiem M60.Pytalem sie mechanikow z 2 niezaleznych ASO BMW w wawie i mowili ze 108-110 stopni to normalna temperatura pracy tego silnika.Co sie później okazalo to nic podobnego. 90 stopni to noramlna temperatura!!!!!!!!!!!!

Gdybym posluchal ASO to bym dawno juz przegrzal silnik.

W jednym miejscu to nawet nie wiedzieli ze wentylatorem elektrycznym silnik sie dochladza.Mysleli ze jest tylko Visco!!!

 

nie wiem z kim i jak rozmawiałeś, tam pracują tylko ludzie i wiadomo że mogą sie mylić - mowa o podstawowych mechanikach.

Jeżeli chcesz sie czegoś dowiedziec - idziesz do brygadzisty/kiewonika/mistrza zmiany.

 

 

 

Bylem w sierpniu 2006 r. na Inspekcji II w ASO Smorawinski. Zaplacilem 1600 zl, tylko za robote, czesci (swiece, filtry, olej) byly moje. Auto mialo wtedy 202 000 km. Przy 210 000 km po namowach Franka postanowilem zrzucic miske olejowa. 4 śruby lezaly w misce. Pompa ledwo sie trzymala. Wyobraz sobie teraz ze przy 250 km/h odpada pompa oleju. Zdarzysz sie zatrzymac nim zatrzesz silnik? Nie sadze. Samochod kupilem od pierwszego wlasciciela, z 200 000km na liczniku, ksiazka serwisowa pelna pieczatek JEDNEGO ASO, Monachijskim, w ktorym samochod byl kupiony, takze Heniu w stodole jak mowisz nie zmienial chyba lancucha w moim v12... ale coz Twoj silnik, Twoje pieniadze, Twoja sprawa :twisted2:

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

sklep@czescidobmw.pl

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

UWAGA.

Kilka dni temu czytajac o dokrecajacych sie srubach pompy oleju trafilem na fajny post z linkiem do strony opisujacej WYMIANE POMPY I USTAWIENIE ROZRZADU W TDS. Moze ktos wie i poda ten link lub post.

Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

 

Dzisiaj zdjąłem miskę w moim E34 540 i na dnie miski leżała jedna śruba mocująca pompę, a cała pompa była luźna, że ręką ruszając raz w jedną a raz w drugą stronę łańcuch naciągał się raz z jednej a raz z drugiej strony. Pozostałe dwie śruby można było odkręcić ręką nie używając klucza :shock:

 

Moje pytanie w związku z powyższym: na jaki "klej, pastę" czy inne "magiczne cudo" mam przykręcić śruby mocujące pompę aby już więcej się nie odkręcały i żeby w razie czego można je było później odkręcić.

 

Dzięki i pozdrawiam, Vikingb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Dzisiaj micha poszła w dół i 2 śruby lużne ale na miejscu. Wszystkie połączone na klej więc można spać spokojnie :lol: :lol: :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.