Skocz do zawartości

Odkręcająca się pompa oleju w M60,M62 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Mcpaul

Rekomendowane odpowiedzi

Odkręciłem dzisiaj miskę olejową w 540 M60 w celu sprawdzenia pompy olejowej i doznałem szoku!!! :shock:

 

4 śruby pływały w misce!!!!!!!!!

3 M6 do skęcenia dwoch cześci pompy ze sobą i jedna M8 do jej mocowania.

 

Generalnie to pompa wisiała prawie że na łańcuchu.Całe szczęście że jest też mocowana na dwóch szpilkach na których są nakrętki samokontrujące się.

 

Wszystkie 11 śrub od skecenia dwoch czesci pompy ze sobą były odkręcone. 3 leżały w misce a reszta niby była w pompie ale 2 poprostu nie mogły wypaść bo zapierały sie o fragment ścianki.

 

W ostatnim czasie słyszałem na ten temat sporo i dlatego to sprawdziłem.]

 

Kontrolujcie stan waszych pomp drodzy użytkownicy tych silników bo to nie są żarty.Ostatnio przywiozłem 540 z uszkodzonym motorem i podejrzewam że napewno wystąpił tam ten problem.

Gadałem z kumplem i podobno w M62 też tak było.

Pierwsza sprawa to napewno niższe ciśnienie oleju.

Po drugie to jak się rozkręci to narobi duuuuuużo bałaganu.

 

2-3 godziny roboty,troche Loctite-u i śpicie spokojnie.

 

Ciekaw jestem kto pobije rekord w ilości śrub w misce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hej.

Co skłoniło Cię do sprawdzenia tych śrub? Czysta ciekawość czy może jakieś objawy nieprawidłowej pracy silnika - stuki itp? Czy to niskie ciśnienie oleju można zaobserwować na kontrolce ciśnienia czy jest ona za mało dokładna?

Zastanawiam się nad odkręceniem miski ale jest z tym sporo roboty i nie wiem czy robić to czy nie.

 

Pozdro

Krzysiek

Krzysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy słyszeliście aby się takie coś zdarzyło przy innych silnikach np. przy M10 czy M40 ??

 

Jeszcze jedno pytanie, podobno przy M10 oprócz zwykłego filtra oleju jest jakiś filtr odśrodkowy, czy wiecie coś na ten temat ?? Jeżeli jest to gdzie ? I jak go wyczyścić ??

 

Swoją drogą to też chyba zdejmę miskę ale dopiero jak się ociepli :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Totez wlasnie opisalem swoje doswiadczenia i wyrazilem zdziwienie ze plywaly az 4 sruby.

 

Jak najbardzie popieram inicjatywe aby sprawdzac co jakis czas zawarosc miski olejowej w tych silnikach

 

Źle Cię odebrałem. :D

 

 

 

Krzysiek BMW Klub Polska silnik chodził jak najbardziej ok. Cisnienie też bylo ok,przynajmniej na kontrolce.Jak gasiłem silnik i właczylem zaplon ponownie to kontrolka zapalała sie po dobrych 10 sekundach czyli raczej było ok.

 

Żadnych dziwnych odgłosów ani tym podobnych co by wskazywało na to że coś się dzieje.Poprostu Witek540 mówił mi o takich przypadkach i ostatnio przywiozłem 540 ze strzelonym łańcuchem rozrzadu. Nie rozbierałem tamtej żeby zobaczyć co się stało ale wał sie kręci a góra stoji więć stawiam na pompe że spadła a łańcuch od niej zerwał łańcuch rozrzadu.

Miałem chwile czsu to sprawdziłem.Przy okazji zmieniłem olej.Ostatnio nią nie jeżdziłem bo czekała na dyfer ze szperą.

W poniedziałek albo we wtorek musze jeszcze zrobić taka operację w mojej drugiej furce E-38.

Dam wam znac jaki wynik :D

 

Staram się uczulić użytkownuków tych motorów ponieważ jest to czesta awaria i dosyć poważna moim zdaniem :D a czytałem o niej na forum tylko raz.Może sie nie spotkałem z takim tematem ale we wszystkich poradach o 540,740 nic takiego sobie nie przypominam a jest to mi się wydaje pierwsza czynność do zrobienia.

Edytowane przez Mcpaul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plywala srubeczka

Jak to drażniąco brzmi, jedna maleńka śrubeczka, a trzeba będzie demontować miskę.

 

 

Jak nie będzie jutro mrozu to chyba ściągne michę.

 

Czy uszczelka się niszczy przy demontażu ??

 

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam McPaul-a:)

 

ja podejmuję wyzwanie, juro ściągam miskę, może uda mi się Ciebie pobić hehehehehheh:)

 

Pamiętaj Wojtaszi że ja mam jeszcze dwie miski w M60 do ściągnięcia więc mnie napewno nie pobijesz ehheheheheeheh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Witam!

 

Czy ktoś może potwierdzić, że ten problem występuje również w silnikach M62?

 

Wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że w M62 już tego problemu nie ma.

 

Pozdro.

 

W M62 wystepuje tak samo jak w M60. Sprawdzić pompe to tylko jakies 2 godziny roboty i 80 pln za uszczelke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.