Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja w odróżnieniu od was (3 powyższe posty) nie wpadam w samozachwyt nad E46 czy tam jakby nie było BMW. To jest moja opinia po jakimś tam czasie użytkowania. Te samochody to nic szczególnego w porównaniu do innych którymi również śmigam (firma).

Nie dziwią mnie również kawały o "burakach" i "sałatkach z buraków" szczególnie w przypadku samo zachwyconych (obrażalskich) użytkowników piszących nic nie wnoszące ww posty "reklamowe".

ps. przed skomentowaniem radziłbym się przejechać C5 z hydrop.,

ps. "mikan" - E46 nie wydłuża męskości...

the end

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
za pewne nie wydłuża, pomijając miejską 1kę to 3er jest najmniejsza - nie wiem skąd takie skojarzenia z najmniejszym bmw jak nie chwalę e39 - bo w mojej opinii jest za duże, bardziej przestarzałe niż e46 i ma problematyczniejsze zawieszenie niż e46 - no i z założenia jest raczej bardziej pozbawione sportowego zacięcia niż e46
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś wyżej napisał że E46 to sportowe auto :lol: (dobre) - wg mnie to zwykły nieduży i awaryjny kompakt ze zrypanym fabrycznie zawieszeniem które prawidłowo zdaje egzamin na równym asfalcie. Na koleinach i dziurach Opel Vectra A, a może nawet i Polonez lepiej się prowadzą. :cool2:

 

Co Ty piszesz? Jezdziłes kiedys sprawnym e46? Fabrycznie zrypane zawieszenie? Nie jestem fanatykiem BMW, jezdziłem wieloma innymi samochodami i wiele innych aut potrafię docenić, w tym jezdziłem i Vectrą A i w zyciu nie zgodzę sie z faktem że e46 ma zrypane zawieszenie. Nawet na dziurach e46 prowadzi sie lepiej od wielu klasowych rywali - tyle ze ja mam zawieszenie w 100% sprawne i nowe opony 15 cali.

 

Jak ktoś obnizy, usztywni zawieszenie i załozy koła 17-18 cali to nie dziwne ze potem na dziurach moze narzekac. Ale to nie dotyczy tylko e46, a wszystkich autek.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto będzie kupione od znajomego Belga, który ma je od dawna, więc o cofaniu licznika itd raczej nie ma mowy.

A to E39 też początkowo kosztowało mnie sporo. Wymieniłem olej, filtry, wahacz, gumy amortyzatorów, świece, hamulce przód, węże z pompy wody, wentylator klimy nie działał, opony, zbieżność... Trochę tego było :D

 

Jesli te e46 o którym piszesz z Belgii jest rzeczywiscie pewne, to bierz je śmiało. Odczujesz przyjemnsoc z jazdy, której e39 z podstawowym silnikiem nie gwarantuje.

 

Ewentualnie jak chcesz jezdzic na prawdę tanio, to weź e46 318i i załóż LPG. Wtedy jezdzisz za grosze.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też jeżdżę służbowo różnymi autami i zawsze się cieszę, jak wsiadając po pracy do mojego auta wracam do normalności motoryzacyjnej.

Warunkiem jest posiadanie sprawnego egzemplarza.

Opublikowano

Jak ktos kupi samochod z gwintem, myslac ze to seryjne to pozniej wychodza takie kwiatki.

 

Ja mam seryjne zawieszenie M-technik i jestem bardzo zadowoloy, i uwazam ze to zawieszenie jest idealne.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano

Silnik M47N to bardzo udana konstrukcja, czego nie można powiedzieć o M47 a na taki się łasisz.

Zawsze wiadomo co kiedy padnie, z dokładnością co do przebiegu w obu. Element ruletki w M47 to beznadziejny system zasilania paliwem.

 

Jak padnie pompa VP44, a na pewno w końcu padnie, to regeneracja w granicy 3tys zł niestety. Jak auto zadbane to wtryski i trubo będą ok. Moje z Belgii ma 160tys i wtrysk najgorszy ma korekcję -0,4 a inne 0,1 - 0,2. Regeneracja (wymiana) turbo jak było zadbane też może nie czekać Cię wcześniej niż po 250-300tys. Jak nie było to możesz i po 30 wymienić.

 

Wiesz co, weź to auto, najwyżej sprzedasz :). Jak zadbane, to nie będzie kłopotu na pewno.

Opublikowano
...w M47N wtryski też padną i jest to większy wydatek niż regeneracja pompy ... co do turbo to z początku lat produkcji tez szybko kończyły żywot ...każdy model ma swoje wady i zalety

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Jak zwykle każdy popłynął łódką w swoją stronę, a kolega topi się:

- zamiana E39 2.0b z 1998 na E46 2.0d nie będzie jak kolega założył bez dopłaty. Trzeba uwzględnić ubezpieczenie, dowód, tablice i wizyta w UK.

- można zaoszczędzić więcej montując LPG.

- wielkość nigdy nie jest za duża.

- E46 może nie mieć składanych foteli tylnych co jeszcze bardziej ograniczy wielkość bagażnika.

- części do E39 są tańsze.

- zbliża się zima - trzeba wymienić akumulator, świece żarowe.

Po s

- obecne auto znasz te o ile, więc wiesz ile możesz mieć niespodzianek.

pzdr,

Opublikowano
...w M47N wtryski też padną i jest to większy wydatek niż regeneracja pompy ... co do turbo to z początku lat produkcji tez szybko kończyły żywot ...każdy model ma swoje wady i zalety

 

Turbo jest garetta i sie nie zmienialo. Przynjmniej OEM parts nic o tym nie wie. O ile nie zmienili drastycznie materialu, to trubo bylo montowane przez wielu producentow i dobrze traktowane przezyje dlugo.

 

Wtryski padna, wiadomo, szybciej niz w M47 bo maja wyzsze cisnienie robocze. Ale moje maja 160tys realne i zyja jak nowe. Wiec to, ze padaja po 100tys jest mitem. Jak ktos przywozi auto 15 letnie od turka i wierzy, ze 130tys przebiegu jest oryginalne, to wybacz.

 

Oczywiscie, ze wszystko ma wady i zalety. Jak jego M47 zadbane to zawsze na sprzedaz nawet mozna wziac.

 

Osobiscie majac 520i pewnie bym nie zmienil, choc sam mam diesla. R6 brzmi pieknie, pracuje i nie pali wcale duzo wiecej.

Opublikowano
nie chodzi mi o to czy one padną po 100 tyś czy po 300 tyś ale padną tak samo jak pompa , tylko masz wtrysk CR i jest większy wydatek kupna takiego wtrysku niż naprawy pompy ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Turbo jest garetta i sie nie zmienialo. Przynjmniej OEM parts nic o tym nie wie.

OEM nie jest wyznacznikiem... poczytaj serwisówkę z DISa to zmienisz zdanie. Co ciekawsze wadliwe turbiny od początku produkcji do grudnia 2003 roku wymagały wymiany, a sterownik przeprogramowania softu. O takie ciekawostki, których nie ma w OEM... bo niby dlaczego miałyby tam być :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A żeby było śmieszniej, to OEM też wie, że turbiny są inne. Tylko widocznie nie wszystkim chce to zdradzić :8)
Opublikowano
Turbo jest garetta i sie nie zmienialo. Przynjmniej OEM parts nic o tym nie wie.

OEM nie jest wyznacznikiem... poczytaj serwisówkę z DISa to zmienisz zdanie. Co ciekawsze wadliwe turbiny od początku produkcji do grudnia 2003 roku wymagały wymiany, a sterownik przeprogramowania softu. O takie ciekawostki, których nie ma w OEM... bo niby dlaczego miałyby tam być :wink:

 

A zeby bylo jeszcze smieszniej to od poczatku produkcji do 2003 jest generalizacja, bo po 2002 byly juz M47N i mialy inne turbiny niz M47. Wiec, ktora masz na mysli?

 

Jesli chodzi Ci o turbine EUR4, to jest sterowana elektrycznie i byly wypuszczane rownolegle.

 

Co do softu, to ktora wersje DDE masz na mysli? Do mojego byl tylko jeden nowszy program, do niektorych pare? Generalizujecie chlopaki i robi sie off-topic.

Opublikowano
nie masz racji kolego jeśli chodzi o turbo ale ok ...

 

To udowodnij prosze, ze od M47 i M47N maja ta sama turbine ,i ze turbina EUR4 nie byla rownolegle wypuszczana ze sterowana podcisnieniowo.

Bo do takich wnioskow doszli koledzy przede mna.

Opublikowano
nikt nie napisał że M47 i M47N mają te same turbiny ... padło stwierdzenie że turbo z początku produkcji w M47N było wadliwe i szybko padało ... turbo z elektronicznym servo było montowane tylko w połączeniu z softem z normą emisji spalin euro 4 ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
przez TC » 14 Wrz 2012 10:21

nie chodzi mi o to czy one padną po 100 tyś czy po 300 tyś ale padną tak samo jak pompa , tylko masz wtrysk CR i jest większy wydatek kupna takiego wtrysku niż naprawy pompy ...

 

Tam gdzie pracuję przewinęło się już naprawdę sporo różnych samochodów - diesli od francuskich, niemieckich po japońskie, przeważnie 1.9 - 2.0D. Jeżdżone od nowości do trochę ponad 200 tk. Dla ciekawości napiszę, że jeszcze się nie zdarzyło aby padł CR lub PD (paliwo flotowe - tylko Orlen) - padają od użytkowania dwumasy i turbawki.

Ogólnie zużycie ON nijak ma się deklarowanych przez producentów i jest czasami naprawdę dużo wyższe: najwięcej spalają japońce.

Opublikowano

Co do spalania, to drugą stroną medalu jest użytkowanie samochodów służbowych...

Czyli jak w kawale, jaki samochód wjedzie 70 na krawężnik ? Służbowy :).

Sam od kilku lat jestem użytkownikiem służbówki ale traktuję ją normalnie. Niestety nie każdy tak do tego podchodzi, czego sam nie raz byłem świadkiem u mnie w firmie.

Opublikowano
Spalanie ON faktycznie może zaskoczyć szczególnie na krótkich odcinkach, wszystko zależy w jakiej kondycji jest motor w tej 320d.
Opublikowano
Ja perzez okres 4 lat miałem dwie m47.Jedna zrobilem 40 tys i sprzedalem dla sasiada,ktory bezproblemowo robi trasy polska-anglia,obecna zrobilem 35 tys i odpukać tez nic sie nie dzieje.Tylko na uwage zasługuje jedna rzecz...Obie mialy pewnym przebieg nie krecony!!!!!Także jezeli masz pewna 320d z przebiegie 200-250 tys serwisowana to po ogledzinach jezeli wszystko jest ok to niby dlaczego masz nie kupic
Opublikowano

Podoba mi się E46, a ta jest po prostu w dobrej kasie do sprowadzenia, od znajomego, czarna, wyposażenie pełne bez skóry.

Z E39 w sumie problemów nie było, ma wszystko na czas wymieniane i zawiodła tylko raz, jak wąż prowadzący do pompy cieczy strzelił.

No i tamta E46 ma dobry lakier, moja E39 już się w sumie tylko do lakiernika nadaje (przytarty jeden bok, sporo rys).

Wiem, że wyglądem się nie jeździ, ale to jednak będzie chyba dla mnie "krok w przód". Dając do wyceny, doszedł do wniosku że aby to dobrze wyglądało, on musi całe auto polakierować = 3000zł.

Opublikowano

No to kolego co się zastanwiasz? Jeździłeś e46 i Ci się spodobało to bierz i się ciesz :D

 

Też uważam że jak jest w oryginale 200-250kkm to raczej nie będziesz musiał myśleć ani o turbawce ani o pompie ani nawet o dwumasie (o ile twój znajomy rzeczywiście o nią dbał)

 

elastyczność (szczególnie powyżej 100km/h) będzie dużym plusem ;)

Opublikowano
tak jak pisali koledzy wyżej, nawet jak poprzednik, znajomek dbał to na niektóre rzeczy nie ma wpływu, te 3 koła za lakierowanie to nic jak siądzie tobie turbo, dwumas, sprzęgło itd, fakt że e46 świeżej wygląda ale jeśli już kiedyś wybrałeś sobie e39 z 2l benzyną to rozumiem że taki model z tym silnikiem akceptowałeś, masz coś porobione a zostało malowanie całego ... zależnie ile km rocznie robisz itd, pozostając przy swoim masz względny spokój, benzyna etc a wchodząc w e46 w starym dieslu możesz trafić że akurat tobie się wszystko zużyje po kolei

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.