Skocz do zawartości

E90 318i 320i N43 brzydka praca silnika


Robertas

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli podmiana cewek nie pomogła a świece są ok to masz padniety wtrysk a raczej wszystkie jeśli nie były wymieniane. Ta sama sytuacja co u mnie, wymieniłem nr. 1 było ok przez może miesiąc a potem od razu 2 kolejne padły. Urok N43 :) potem czujniki wałków rozrządu i czujnik wału korbowego nie wspomnę o cewkach i świecach 100.000 przebieu. Dla pewności wymieniłem jeszcze cały rozrząd bo to też słaby punkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich bardzo serdecznie,

 

Mam bardzo nietypowy problem z N43B20 kombi, 2010r, 178 tys. km ori. A mianowicie, po odpaleniu auta obroty naturalnie są ponad 1 tys. jak już się zagrzeje spadają do 600. Gdy się rozpędzam i sięgną 3-3,5 tys. i puszczę gaz (nie wciskając sprzęgła) obroty skoczą +100-150 i dopiero zaczynają spadać. Gdy hamuję na sprzęgle i obroty z +2,5 tys. spadają do obrotów biegu jałowego, schodzą na 350-400 (i tu pojawiają się dwie opcje 1. obroty wracają na 600 czasami na 700. 2. silnik gaśnie.). Silnik czasami zachowuje się jakby miał 90 KM, zamiast rozpędzając się normalnie to robi to ospale. Jadąc na tempomacie czuć szarpanie jakby jeden cylinder co jakiś czas nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa (czuć to tylko gdy przyśpiesza lub zwalnia by zachować prędkość). Przy rozpędzaniu co jakiś czas (raz na 3/4 tygodnie) czuć dziwne drgania, występują czterokrotnie i czuć jakby to każdy z cylindrów po kolei nie dostał paliwa, przerwy między 1 a 2 fazą drgań wynoszą ok. 1 sek. pomiędzy 2 a 3 fazą o połowę krócej, pomiędzy 3 a 4 już prawie jej nie ma, dodam tylko iż drgania z fotela kierowcy czuć jakby szły od strony pasażera do kierowcy. Wszystkie wyżej wymienione objawy nasilają się po opadach deszczu. Gdy jest sucho silnik prawie normalnie pracuje. Były wymienione wtryski i świece. Przy bardzo mocnych opadach wyrzuca rzadko check'a. Po podpięciu kompa poniższe błędy występują zawsze w tej samej kolejności i w odstępach ok 150 - 200 km:

2C7E - czujnik lambda przed katalizatorem 1, regulacja

29F4 - konwersja katalizatora

29E0 - regulacja składu mieszanki

Po ignorowaniu błędów i jeździe z ponad miesiąc potrafi silnik wyłączyć jeden tłok a check zaczyna migać gdy zgaszę silnik i odpalę ponownie nawet na poboczu kontrolka się pali a silnik już pracuje normalnie. Po takiej sytuacji dochodzi błąd: 307D - synchronizacja cylindra poprzez sondę lambda / 29CE - cylinder 2 z wypadaniem zapłonów.

Wszystkie błędy mają tryb "nieciągły".

Opisałem chyba wszystkie objawy. Jak coś mi się przypomni to dopiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możesz też sprawdzić w programie diagnostycznym jak pracuje sonda, której błąd się pojawia, jeżeli w ogóle pracuje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć wszystkim.

Mam problem z dziwną pracą N43B20A gdy jest zimny. Otóż gdy odpalam rano samochód odczuwam lekkie drgania gdy obroty są koło 1100. Da się to przeżyć, nie ma tragedii. Gdy obroty zaczynają spadać drgania ustają dosłownie na 2s i gdy obroty osiągną ok. 700 zaczynają się znacznie mocniejsze drgania, nierównomierne, jakby wypadał co któryś zapłon. Brak błędów, korekcje wtrysków sprawdzone, są w normie. Gdy silnik się rozgrzeje nie ma żadnych problemów. Mocy nie brakuje, brak dymu z wydechu, ogólnie tylko zimny silnik nie zachowuje się jak należy. Dodam że jak padł wtrysk na 4 cyl. to drgania były znacznie większe, pojawiał się błąd wypadania zapłonu. Silnik po płukaniu chemicznym z nagaru, wymienione panewki wraz z pompą oleju.

Męczę się z tym już dłuższy czas i nadal nie wiem o co cho.

Czy ktoś miał taki problem z tym silnikiem?

Przeczytałem całe forum i raczej nie znalazłem dokładnie takich samych objawów. Raczej były jeszcze jakieś lub były błędy na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo tylko u mnie bez różnicy czy silnik jest zimny czy ciepły...cos jakby wypadał zapłon, drgania czuć na fotelu kierowcy i widać jak drży gałka zmiany biegów. Ja mam błąd sondy nox, ale zacznę chyba od wymiany cewek zapłonowych. Myślałem, że to problem ze świecami, ale ich wymiana nic nie pomogła. Jak nowe cewki nie pomogą to biorę się za noxa. Korekcje wtryskow również mam OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma żadnych błędów, kiedyś pojawił się jakiś związany z wysokim ciśnieniem (nie ten od pompy), ale to przy -10 i całonocnym staniu na dworzu. Dodam, że jak mam włączoną klimatyzację (śnieżynkę) to obroty nie spadają tak nisko i nie trzęsie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak dla porównania,mógłby ktoś wrzucic screeny z inpy live data (wtryski,sondy,otwarcia zaworow)U mnie też wypadał zapłon.A przy okazji bedzie można porównać parametry.Co prawda mam n46b20 u mnie winna była instalacja lpg.Sprawdzcie sobie filtr powietrza mój był czarny,oblepiony liśćmi,osa też się znalazła :P .Czujnik powietrza zasysanego był oblepiony(tłusty).
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Koledzy,

mam problem z moim 320i N43. Samochód dławił się przy mocnym przyspieszaniu na wysokich biegach, dzis zapalil sie check engine. Po podpieciu INPY odczytałem następujące błędy:

IMG_1.jpg

IMG_2.jpg

IMG_3.jpg

IMG_4.jpg


Wyglada na to, ze to cewka na pierwszym cylindrze, ale czy inne bledy nie sugerują jakiegos innego problemu. Mam na mysli szczegolnie U1130, P15AO, P0313.

Pozostale to wina slabego akumulatora, poniewaz samochod stal dluzszy czas niejeżdżony.


Będę wdzieczny za Wasze sugestie.


Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hejka, wracam do tematu, otóż:

- wtryski sprawdzone - są ok

- cewki podmienione

- nowe świece

- nowy soft

- kompresja na cylindrach - OK


A problem cały czas występuje. Błądami nie sypie, ale na zimnym silniku słychać, że jak silnik schodzi ze ssania to nim trzęsie. Tak jakby był zalewany albo sie dławił. Czy winne mogą być sondy? Jeżeli tak to czy nie wywalałoby błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.