Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
E 39 nigdy jako takie nie miało nazwy sedan-przez fabrykę nazwane jako limuzyna i touring.

Kiedyś to był segment D- wyższa.

 

e39 jest to segment E i nadal jest, a nie że kiedyś był.

Czyli coś więcej niż typowe sedany pokroju mondeo czy passat (oba segment D)

 

 

Audi A6 to też segment E

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No fakt źle mi się przyciskło bo D to średniaki- auta rodzinne.Ale reszta się zgadza :cool2:
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Limuzyną to jest seria 7,a 5 toż to normalny sedan,z resztą jak C5.

ujołem to to ogólnie choćby nawet przy wyszukiwaniu na allegro "sedan-limuzyna" :wink:

co do serii 7 to tak masz racje ale 5 też podlatuje pod ta kategorie choćby po wyglądzie bo sportowe auto to nie jest w nie których modelach masz np. tel czy tv do jakiej kategorii mozna to zaliczyc? ale dobra to nie ten temat.

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Opublikowano
TO może ja sie wypowiem bo mialem Audi A4 2002 rok i Audi A6 2002.

 

1.hmmm moja opinnia - niejedna BMW wyprzedzalem bez zadnego problemu swoja A6.

2.prowadzenie hmmm na deszczu , zimna kazda BMW zwalniala w Audi QUATTRO tu nie musisz !

3. Jedynie moge porownać do BMW z silnikami min.2.5 i 2.8 benzna. Dopiero BMW 3.0 moze sie tak naprawde rownac.

 

 

po pierwsze - pkt 3 wyklucza pkt 1 ale to nie przeszkadza w tym, że na następnym 3 stronach porównywać różne samochody i ich przyśpieszenia

po drugie - pkt 2 jest zupełnie bez sensu bo: jeżeli się nie ścigaliście to skąd wiesz, kto jak chce wejść w sobie w zakręt. Zupełnie jakbym napisał, że bmw to więcej frajdy bo ma tylny napęd a na pytanie dlaczego tylni napęd jest "more fun" powiedziałbym, że "yyy bo tak" albo "bo Clarkson tak mówi". Poza tym samochody awd są naturalnie podsterowne (zresztą jak większość samochodów na ulicach) a w audi dodatkowo ten efekt wspomaga legendarne już (a może niesławne) umieszczenie silnika daleko przed przednią osią, prawie na samym nosie. Więc nawet jak szybciej wejdziesz w zakręt to prawdopodobnie (jeśli w ogóle ;)) wolniej z niego wyjedziesz (więc bez sensu).

Chciałbym nawiązać do apelów Manolito77 - bez sensu jest porównywać np. allroada z 220 km z dieslem bmw bez xdrive

Opublikowano

 

po pierwsze - pkt 3 wyklucza pkt 1 ale to nie przeszkadza w tym, że na następnym 3 stronach porównywać różne samochody i ich przyśpieszenia

po drugie - pkt 2 jest zupełnie bez sensu bo: jeżeli się nie ścigaliście to skąd wiesz, kto jak chce wejść w sobie w zakręt. Zupełnie jakbym napisał, że bmw to więcej frajdy bo ma tylny napęd a na pytanie dlaczego tylni napęd jest "more fun" powiedziałbym, że "yyy bo tak" albo "bo Clarkson tak mówi". Poza tym samochody awd są naturalnie podsterowne (zresztą jak większość samochodów na ulicach) a w audi dodatkowo ten efekt wspomaga legendarne już (a może niesławne) umieszczenie silnika daleko przed przednią osią, prawie na samym nosie. Więc nawet jak szybciej wejdziesz w zakręt to prawdopodobnie (jeśli w ogóle ;)) wolniej z niego wyjedziesz (więc bez sensu).

Chciałbym nawiązać do apelów Manolito77 - bez sensu jest porównywać np. allroada z 220 km z dieslem bmw bez xdrive

 

1. A skąd wiesz, że się nie ścigałem :) believe me BMW no chance. Na 235/40/18 auto jest jak przklejone.

2. Proponuje pojeździć autem na 4 kolka pozniej pisać. Zdanie jakby,bo ktoś gdzieś .... sam sprawdź .

3. Znowu zanacze , że przy BMW masz wiecej opcji wyboru silinikow i zaznacze , że są bobrze wkonane jednostki. W audi A6 , aby sprawnie się to auto poruszało potrzeba 3.0 (220KM) lub 2.7T (250). Do jazdy lajtowej 1.8T lub 2.4 wstarczy. A na trasie 1.9D.

Opublikowano

nie wiem dlatego napisałem "jeżeli" :wink: Taka stabilność w wolniejszych zakrętach może być zdradziecka bo zdaje się, że do 80km/h w tych audi jest 4wd a potem zostajesz z ciężkim przodem.

Ale zdania, co do sterowności nie zmieniam. 1,5 roku jeździłem samochodem ze stałym napędem na 4kółka, 1,5 roku z dołączanym. 1,5 roku mam tył. "Jakieś" porównanie mam

Opublikowano
nie wiem dlatego napisałem "jeżeli" :wink: Taka stabilność w wolniejszych zakrętach może być zdradziecka bo zdaje się, że do 80km/h w tych audi jest 4wd a potem zostajesz z ciężkim przodem.

Ale zdania, co do sterowności nie zmieniam. 1,5 roku jeździłem samochodem ze stałym napędem na 4kółka, 1,5 roku z dołączanym. 1,5 roku mam tył. "Jakieś" porównanie mam

 

Zgadzam sie z jednym BMW prowadzi się świetnie, nie za miekkie i bardzo dobrze reaguje na ruchy kierownicą. Swoję zdanie i opinie opieram tylko i wylacznie na wlasnym doświadczeniu. Swoją A6 ( quattro, 3.0 220KM manual 235/40/18") jeździłem dość szybko tj. bardzo szybko na zakretach i jak porownuje obecną BMW 525i 192KM na tych samych zakrętach to uczucie mam , że po prostu BMW podskakuje i ucieka z zakrętu, audi jechalo jak przyklejone. Osobiscie odnoszę wrażenie , że przy dużych predkościach Audi prowadzi sie znacznie pewniej.BMW jest ok w miescie , dobrze reaguje na ruch kierownicy.

 

Cieżko powiedzieć co wbrać. To kwestia upodobań i oczekiwań. Jeśli miałbm wybierać (odbiegam od tematu) np. BMW 5 e60 czy Audi A6 c6 wybrałbym BMW, natomiast przy wyborze BMW6 i Audi A5 wybrałbym Audi A5, dalej BMW X5 czy AUDI Q7 zdecydowanie Audi Q7, dalej BMW M5 czy Audi RS to M5.

Dalej coś bardziej dla Pań AUDI ma TT i tu BMW jest z tylu. Ok można napisać bmw 1 , ale audi ma A1,A3.

Opublikowano
nie wiem dlatego napisałem "jeżeli" :wink: Taka stabilność w wolniejszych zakrętach może być zdradziecka bo zdaje się, że do 80km/h w tych audi jest 4wd a potem zostajesz z ciężkim przodem.

Ale zdania, co do sterowności nie zmieniam. 1,5 roku jeździłem samochodem ze stałym napędem na 4kółka, 1,5 roku z dołączanym. 1,5 roku mam tył. "Jakieś" porównanie mam

 

Zgadzam sie z jednym BMW prowadzi się świetnie, nie za miekkie i bardzo dobrze reaguje na ruchy kierownicą. Swoję zdanie i opinie opieram tylko i wylacznie na wlasnym doświadczeniu. Swoją A6 ( quattro, 3.0 220KM manual 235/40/18") jeździłem dość szybko tj. bardzo szybko na zakretach i jak porownuje obecną BMW 525i 192KM na tych samych zakrętach to uczucie mam , że po prostu BMW podskakuje i ucieka z zakrętu, audi jechalo jak przyklejone. Osobiscie odnoszę wrażenie , że przy dużych predkościach Audi prowadzi sie znacznie pewniej.BMW jest ok w miescie , dobrze reaguje na ruch kierownicy.

 

Cieżko powiedzieć co wbrać. To kwestia upodobań i oczekiwań. Jeśli miałbm wybierać (odbiegam od tematu) np. BMW 5 e60 czy Audi A6 c6 wybrałbym BMW, natomiast przy wyborze BMW6 i Audi A5 wybrałbym Audi A5, dalej BMW X5 czy AUDI Q7 zdecydowanie Audi Q7, dalej BMW M5 czy Audi RS to M5.

Dalej coś bardziej dla Pań AUDI ma TT i tu BMW jest z tylu. Ok można napisać bmw 1 , ale audi ma A1,A3.

 

Z4 jest piękne i ma twardy dach, tak że może być lepszą alternatywą niż TT :cool2:

Opublikowano

Audi c5

wielowachaczowe zawieszenie przód (passat,superb,a4) -awaryjne przekombinowane,komfortowe

silniki

1.8t pali jak smok

2.5 tdi padające pompy problemy z wałkami

1.9tdi- ledwo jedzie w tym aucie

2.4v6 wg mnie ok

2.8v6 bdb

3.0v6 awaryjna elektronika i podzespoły

2.7t nie wiem nie wypowiem się

4.2v8 nie wiem nie wypowiem się

2.08v za słaby do tego nadwozia paliwożerny

 

BMW E39

zawieszenie przód proste-4 wachacze, drążki - drogie w wymianie jak za tak małą ilość elementów

silniki

2.0 bezawaryjny,czasem czujniki moc ledwo wystarczająca

2.5 moc akceptowalna reszta jw

2.8 jw,przyzwoite spalanie

2.0d i 2.5d nie wiem nie wypowiem się

2.5 tds awaryjny,często krytykowany (nie moja opinia)

3.0d bdb osiągi jak i spalanie.zależne od stanu

3.5v8 bardzo duża żywotność bdb osiągi

4.4v8 jw

 

To tak w skrócie,nie jestem mechanikiem wieloma jezdziłem może z 4 z nich miałem ( silniki) dopisujcie swoje uwagi

Opublikowano
Audi c5

wielowachaczowe zawieszenie przód (passat,superb,a4) -awaryjne przekombinowane,komfortowe

silniki

1.8t pali jak smok

2.5 tdi padające pompy problemy z wałkami

1.9tdi- ledwo jedzie w tym aucie

2.4v6 wg mnie ok

2.8v6 bdb

3.0v6 awaryjna elektronika i podzespoły

2.7t nie wiem nie wypowiem się

4.2v8 nie wiem nie wypowiem się

2.08v za słaby do tego nadwozia paliwożerny

 

BMW E39

zawieszenie przód proste-4 wachacze, drążki - drogie w wymianie jak za tak małą ilość elementów

silniki

2.0 bezawaryjny,czasem czujniki moc ledwo wystarczająca

2.5 moc akceptowalna reszta jw

2.8 jw,przyzwoite spalanie

2.0d i 2.5d nie wiem nie wypowiem się

2.5 tds awaryjny,często krytykowany (nie moja opinia)

3.0d bdb osiągi jak i spalanie.zależne od stanu

3.5v8 bardzo duża żywotność bdb osiągi

4.4v8 jw

 

To tak w skrócie,nie jestem mechanikiem wieloma jezdziłem może z 4 z nich miałem ( silniki) dopisujcie swoje uwagi

 

523 iA (2500) 170 KM - według mnie osiągi wystarczające i przyzwoite spalanie.

Opublikowano
Audi c5

wielowachaczowe zawieszenie przód (passat,superb,a4) -awaryjne przekombinowane,komfortowe

silniki

1.8t pali jak smok

2.5 tdi padające pompy problemy z wałkami

1.9tdi- ledwo jedzie w tym aucie

2.4v6 wg mnie ok

2.8v6 bdb

3.0v6 awaryjna elektronika i podzespoły

2.7t nie wiem nie wypowiem się

4.2v8 nie wiem nie wypowiem się

2.08v za słaby do tego nadwozia paliwożerny

 

BMW E39

zawieszenie przód proste-4 wachacze, drążki - drogie w wymianie jak za tak małą ilość elementów

silniki

2.0 bezawaryjny,czasem czujniki moc ledwo wystarczająca

2.5 moc akceptowalna reszta jw

2.8 jw,przyzwoite spalanie

2.0d i 2.5d nie wiem nie wypowiem się

2.5 tds awaryjny,często krytykowany (nie moja opinia)

3.0d bdb osiągi jak i spalanie.zależne od stanu

3.5v8 bardzo duża żywotność bdb osiągi

4.4v8 jw

 

To tak w skrócie,nie jestem mechanikiem wieloma jezdziłem może z 4 z nich miałem ( silniki) dopisujcie swoje uwagi

 

523 iA (2500) 170 KM - według mnie osiągi wystarczające i przyzwoite spalanie.

2.5D 163 KM (Common Rail) - osiągi także bardzo przyzwoite, niewiele odbiegające od 3.0D - oba silniki to praktycznie jedna i ta sama jednostka, różniąca się pojemnością, softem i turbiną zdaje się. Spalanie minimalnie mniejsze niż 3.0D.

Opublikowano

Kolega ma 2.7bt. Latwo go podrasowach programem i to w sporym zakresie. Rozrzad na pasku (z reszta 4.2 tez), 2 turbiny i z tego co mowil to zeby je wyjac trzeba podnosic silnik. Jak pada jedna to druga za chwile tez sie wysypie. On mial zadbana sztuke ale serwis dosyc drogi z tego co rozmawialismy (pewnie tez kwestia wybranego warsztatu), spalanie tez spore choc on jest spokojnym kierowca. Na lpg-forum ludki pisza ze gaz jest spokojnie do zalozenia w tym aucie.

 

Co do tdsa to mialem i nic drogiego mi sie nie posypalo ale niechetnie wrocilbym do diesla, nawet 3.0d. Generalnie ten silnik trzeba nianczyc ja mialem klopoty z ukladem paliwowym, pompa sypnie sie predzej czy pozniej. Ktos z nieakutoryzowanego serwisu BMW opowiadal, ze standardem sa mikropekniecia glowicy (auto pompuje cisnienie do ukladu chlodzenia).

Opublikowano
Poza tym samochody awd są naturalnie podsterowne (zresztą jak większość samochodów na ulicach) a w audi dodatkowo ten efekt wspomaga legendarne już (a może niesławne) umieszczenie silnika daleko przed przednią osią, prawie na samym nosie. Więc nawet jak szybciej wejdziesz w zakręt to prawdopodobnie (jeśli w ogóle ) wolniej z niego wyjedziesz (więc bez sensu).

 

chyba zbytnio nie jeżdziłeś autem z quattro.Ja mam proste porównanie,niedaleko mnie na obwodnicy jest łagodny łuk,jadąc S8 z quattro pokonywałem go 130 z jedną reką na kierownicy,E39 przy 110 zrobiło mi się bardzo gorąco,bo poczułem jak auto mi zaczyna uciekac tyłem.Quattro jest rewelacyjnym napędem i nie ma co go porównywać z tylnym napędem bmw,choć bmw też dość dobrze się prowadzi.

wielowachaczowe zawieszenie przód (passat,superb,a4) -awaryjne przekombinowane,

To jest tzw.mit tych,którzy kupują komplet na allegro za 600zł.Ja w A8 rok prod.1998 nie musiałem wymienić ani jednego wachacza,mimo że wszystkie były jeszcze oryginalne z fabryki(na każdym wybite 1998) i tak te auto sprzedałem,przebieg oryginalny 270tyś,bez potrzeby wymiany któregokolwiek.w S8 2000r.prod. wymieniałe górne,bo lekko uszkodzone były tuleje gumowe,sworznie ok.wszystkie były z 2000r.przebieg oryginalny 320tyś.To chyba nie ma tak żle z tym zawieszeniem.

Opublikowano

chyba zbytnio nie jeżdziłeś autem z quattro.Ja mam proste porównanie,niedaleko mnie na obwodnicy jest łagodny łuk,jadąc S8 z quattro pokonywałem go 130 z jedną reką na kierownicy,E39 przy 110 zrobiło mi się bardzo gorąco,bo poczułem jak auto mi zaczyna uciekac tyłem.

ja jak m5 wchodziłem w taki łuk na obwodnicy niedaleko mnie to elegancko dohamowałem, elegancko głębszy szczyt złapałem, od połowy noga w gazie i perfekcyjna robota. Próbowałem to samo w a6 2.7tdi to najpierw przestrzeliłem pkt hamowania (tragiczne hamulce) a potem jak już ogarnąłem kiedy trzeba zahamować to przy dodaniu gazu musiałem zaraz go odpuszczać i heblować bo prosto na barierkę jechałem. Bez urazy ale bez sensu jest takie pisanie (moje tez). Logiczne, że różnymi samochodami różnie się jeździ.

 

Quattro jest rewelacyjnym napędem i nie ma co go porównywać z tylnym napędem bmw,choć bmw też dość dobrze się prowadzi.

 

Święta racja, nikt przecież nie twierdzi, że quattro to lipa (poza tym na haldexie)

Opublikowano

FAKT w A6 hamulce sa do d... , ale auto swoje też waży. Z drugiej strony nie jest to samochod sportowy i niezostal też do tego stworzony. A6 C5 jest do wygodnej jazdy i na trasie ma sie prowadzic gladko.

Moja audi A6 3.0 quattro pieknie jeździla. A co do BMW - jak wczesniej pisalem w miescie sprawdza sie lepiej bo sprawniej się nią wyprzedza, i ma lepsze hamulce.

 

Wspomnę, że na standardowych kolkach 17/215-225/55-60 auta sie prowadza nie za dobrze. A na 17-18" / 225-235 / 40-45 jest już znacznie lepiej, po prostu znacza poprawa jazdy.

Opublikowano

 

Wspomnę, że na standardowych kolkach 17/215-225/55-60 auta sie prowadza nie za dobrze. A na 17-18" / 225-235 / 40-45 jest już znacznie lepiej, po prostu znacza poprawa jazdy.

 

Jak się ostro i przy dużej prędkości bierze zakręty to się z tobą zgodzę, ale przy normalnej jeździe najlepiej się sprawują 225/60 R15 ,nie licząc aspektów estetycznych.

Opublikowano
moim zdaniem najlepszy jest rozmiar 225/55 R16
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Zdecydowanie bmw... Mam e39 a moja mama ma a6 i z ręką na sercu stwierdzam że wygrywa bmw... W audi jest motorek 1.9 tdi a u mnie 2.5tds i nie powiem o przyspieszeniu bo bmw wygrywa bo wiekszy motor ale pierwszy plus dla bmw to wyciszenie wogole nie słychać że to jest diesel a w audi głośno... Wykończenie środka rownież bmw wszystko ładniej i elegancko wykończone lecz audi ma pare bajerów czego nie ma bmw ale wiadomo to sa producenci którzy ze sobą konkurują.. Ale wiekszy plus stawiam na BMW :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeremi prawdę Ci powie, najlepsze jest podsumowanie na koniec :-)

 

http://youtu.be/DDmz2JMhhhA

 

A z mojego doświadczenia - miałem wcześniej a4 b5, i o ile Audi było na dobrym poziomie pod względem komfortu, wykończenia i prowadzenia, to moje BMW rozłożyło je na łopatki i brutalnie skopało.

 

W momencie zakupu miałem dylemat A6 czy BMW5 z okolic 2000r, jednak rozmowa z taxiarzem jadąc jego A6 1,9TDI przewarzyła, podsumował to krótko - "A6 jest większe i tańsze w utrzymaniu, ale e39.. to było to... "

Opublikowano

odnośnie prowadzenia : e39 530d T (alu 17") versus A6 C5 2,5tdi Q avant (alu 16")

 

zakręt pokonywany przeze mnie setki razy, e39 zawsze pokonuje z prędkością okolice 70km/h, jadąc spokojnie do pracy.

i teraz ten sam zakręt, ta sama prędkość, inne auto - audi A6 w specyfikacji jak powyżej, warunki idealne sucho i słonecznie

wchodzę w zakręt jak zawsze: nagle przód wyjeżdża, trzeba celować w drogę i hamować bo robi się nie pewnie

zastanawiam się co się właśnie stało :shock:

w tym momencie pojmuje nieraz czytane teksty, że audi się nie prowadzi, że wyjeżdża przodem, że silnik jest umieszczony za bardzo z przodu

 

 

 

 

przepaść ...

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

+ do tego napęd na rękach, stąd to myszkowanie przodu w FWD,

nie jednokrotnie jak wsiadam w jakas przednionapedowke i przychodzi mi skrecac, na mojej twarzy pojawia sie grymas bolu :D

Opublikowano
Wiec dlatego mówie bmw prowadzi sie znacznie lepiej jak smigam na 17stkach w lato to zakrety pokonuje nawet 100ówka i nic sie zabardzo niedzieje nic nie ucieka trzyma sie drogi na zime mam 16stki i juz trochę mniejsza prędkość ale też ładnie trzyma się drogi a w audi własnie ucieka ;/

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
+ do tego napęd na rękach, stąd to myszkowanie przodu w FWD,

nie jednokrotnie jak wsiadam w jakas przednionapedowke i przychodzi mi skrecac, na mojej twarzy pojawia sie grymas bolu :D

 

dobre :cool2:

przedni napęd jest dla dziewczynek :lol:

 

ale- podczas salonu w Paryżu BMW zaprezentowało prototyp samochodu z przednim napędem :|

Opublikowano

no niestety BMW powoli się wycofuje, ze swoich głównych osiągnieć, rzedowej szostki i tylnego napedu, ale mam nadzieje, ze tylko w kilku mniejszych modelach, a flagowce nadal beda dysponowac tym co tygryski lubia najbardziej

takie to czasy, ze koncerny konkuruja ze soba o klienta kuszac cena, BMW do tanich nie nalezy, a gdzies trzeba szukac oszczednosci w produkcji, stad takie kroki

a ludzie jak to ludzie, wiekszosc nie czai o co kaman w motoryzacji i woli jakies koreanskie smieci za tanie pieniadze, niz porzadne fury, widac to na ulicach :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.