Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Koło pasowe zdecydowanie do wymiany, od środka pewnie jest dużo gorzej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja wymieniłem rozrząd u Fafary w f25 z 2013 roku przy przebiegu 214 tys i łańcuch nie miał żadnych luzów, zębatki w super stanie, i normalnie jak bym to sam robił napewno bym nie wymienial, ale przejechałem sporo kilometrów i już dla świętego spokoju wymieniłem. ( normalnie express w x3 półosie, skrzynia wyciągnięta wtryski, misa umyta itp. i złożone w ponad 4 godziny szacun dla nich.

Okazało się że mam luz wzdłużny na turbinie (faktycznie śwista lekko) i teraz pytanie czy regenerować to za ok 1000zł? czy sobie darować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Luzu wzdłużnego nie może być, więc do regeneracji, zapewne tak też powiedzieli w warsztacie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem rozrząd u Fafary w f25 z 2013 roku przy przebiegu 214 tys i łańcuch nie miał żadnych luzów, zębatki w super stanie, i normalnie jak bym to sam robił napewno bym nie wymienial, ale przejechałem sporo kilometrów i już dla świętego spokoju wymieniłem. ( normalnie express w x3 półosie, skrzynia wyciągnięta wtryski, misa umyta itp. i złożone w ponad 4 godziny szacun dla nich.

Okazało się że mam luz wzdłużny na turbinie (faktycznie śwista lekko) i teraz pytanie czy regenerować to za ok 1000zł? czy sobie darować

 

A czy były jakieś objawy, które skłoniły Cię do wymiany rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych objawów nie było, poprostu zmieniłem dla świętego spokoju, bo nigdy nic nie wiadomo, ale teraz sam bym wyciągnął wtryski i zdemontował pokrywę zaworów i zobaczył bym stan łańcucha górnego, fakt nie widziałbym pozostałych łańcuchów,

ale zawsze jest to coś, no umnie ponad 200 tys i i jeszcze ze 100 bym pewnie przejechał, no ale ryzyko zawsze jest. Silnik mam N47t panowie twierdzili że coś tam poprawione niby jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych objawów nie było, poprostu zmieniłem dla świętego spokoju, bo nigdy nic nie wiadomo, ale teraz sam bym wyciągnął wtryski i zdemontował pokrywę zaworów i zobaczył bym stan łańcucha górnego, fakt nie widziałbym pozostałych łańcuchów,

ale zawsze jest to coś, no umnie ponad 200 tys i i jeszcze ze 100 bym pewnie przejechał, no ale ryzyko zawsze jest. Silnik mam N47t panowie twierdzili że coś tam poprawione niby jest.

A czy u Ciebie słyszalna jest praca łańcucha np. podczas dodawania gazu na postoju w zakresie 1500-2000 obrotów? nie chodzi mi o głośny dźwięk rozciągniętego łańcucha, ale czy cokolwiek w ogóle słychać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,


W 2016 wymieniałem komplet rozrządu jak na tej aukcji:


https://allegro.pl/oferta/rozrzad-kompletny-bmw-e90-316d-318d-320d-2-0d-n47-7712173968


Wytrzymał on ok. 50 000 km. Łańcuch ponownie zaczął szurać. Czeka mnie ponowna wymiana.


W 2016 były komplety tylko w granicach 2000zł. Teraz widzę na allegro aukcje w różnych cenach i różnych firm.


Nie wiem czy można zaufać innym firmom i założyć ich podzespoły. Oryginał też nie jest najlepszej jakości skoro wytrzymał tylko 50 000 km.


Teraz na aukcjach są łańcuchy z pokryciem. Ponoć więcej wytrzymują.


Może ktoś miał podobny problem. Może nie trzeba wymieniać całego kompletu z 3 łańcuchami skoro już wymieniałem.


Czy zna ktoś warsztat gdzie mi go wymienią w okolicach Rzeszowa. Najbliższy znaleziony warsztat znajduje się w okolicy Krakowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie chlopie spokój i jedź na urlop za te pieniądze....

Taka jest akustyka tych silników i nic z tym nie zrobisz w mercedesach jest podobna sytuacja łańcuch też jest słyszalny i to już po około 10tys dlatego jezdzi i nic się nie martw zrób jeszcze 100tys i wtedy wymień albo do tego czasu zdążysz sprzedać auto chyba że lubisz dawać zarabiać serwisa :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Ten dźwięk szurania i okresowego dzwonienia jest irytujący.


Dzwonienie brzmi, jakby wada występowała w jednym miejscu łańcucha i co pełny obrót stukała o coś.


Dźwięk szurania brzmi, jakby łańcuch ocierał się o jakiś element metalowy.


Tak z ciekawości oglądam zdjęcia odsłoniętego rozrządu i nie widzę miejsca, gdzie łańcuch mógłby się ocierać o jakiś element metalowy.


Kompletny rozrząd to 3 łańcuszki. Zostaje mi nadzieja że te dźwięki wydaje łańcuch odpowiedzialny za napęd pompy oleju :)


Jego zerwanie nie powinno mieć tak dużych konsekwencji jak zerwanie któregoś z pozostałych łańcuchów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Kompletny rozrząd to 3 łańcuszki. Zostaje mi nadzieja że te dźwięki wydaje łańcuch odpowiedzialny za napęd pompy oleju :)

 

To raczej złudna nadzieja. Ten łańcuch nie ociera się o pokrywę rozrządu nie ma ślizgów, napinacza https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PN12-EUR-03-2010-E90N-BMW-318d&diagId=11_4072

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie odnośnie górnego napinacza.Podobno można określić stan rozrządu poprzez jego wyciągnięcie.Na nowym rozrządzie ma 9mm a na rozwalonym 19.9mm.

Tylko jak to sprawdzić gdy będziemy mieć go w ręku?Wykręcenie to pare minut roboty a podobni może dać jakieś info o stanie rozrządu.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie górnego napinacza.Podobno można określić stan rozrządu poprzez jego wyciągnięcie.Na nowym rozrządzie ma 9mm a na rozwalonym 19.9mm.

Tylko jak to sprawdzić gdy będziemy mieć go w ręku?Wykręcenie to pare minut roboty a podobni może dać jakieś info o stanie rozrządu.

Takie wyciągnięcie można sprawdzić specjalym napinaczem pomiarowym, który się wkręca zamiast tego zwykłego. ASO posiada

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ,co poniektórzy po wymianie gornego napinacza stwierdzali ze ob wogule nie działał.Czym się podpierali tym twierdzeniem?

Czy po wyjęciu samego napinacza możemy jakoś stwierdzić czy on dział bądź tez nie?

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie słuchanie z filmików, kilka osób powiedziało że nie słyszy nic.

Wychodzi na to ze trzeba się umawiać do Fąfary tak czy owak :)

 

Jak dla mnie właśnie na początku filmu słychać takie szeleszczące szuranie.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam bardzo, ale może ktoś by wrzucił na Youtube jakiś film z referencyjnym dobrze działającym, bez "szurania" łańcuchem w N47, szczególnie wywołam tych co słyszą że "szura", ewentualnie niech ktoś wrzuci nagranie po wymianie i przed - wtedy będzie miało to sens i wszyscy na tym skorzystamy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy po wyjęciu samego napinacza możemy jakoś stwierdzić czy on dział bądź tez nie?

Tak.Musisz zmierzyc wysokosc starego i nowego

To jest właśnie słuchanie z filmików, kilka osób powiedziało że nie słyszy nic.

Wychodzi na to ze trzeba się umawiać do Fąfary tak czy owak

Fąfara nie daje gwarancji na dzwieki tylko na wymiane rozrzadu.Moźesz go wymienic a silnik bedzie pracowal identycznie.

Niestety na te rozrzady nie ma recepty ...

Przepraszam bardzo, ale może ktoś by wrzucił na Youtube jakiś film z referencyjnym dobrze działającym, bez "szurania" łańcuchem w N47

No to pojechała poprzeczka na sam szczyt... :cool2:

ewentualnie niech ktoś wrzuci nagranie po wymianie i przed

I po 500 km jak popracuje pod obciąźeniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.